„Nākotnes nams” nevienam neuzbrūk

94

Komentāri (94)

Valdis Eiserts 05.07.2015. 08.10

Kā varēja notikt, ka klātesot tik “kompetentiem” un nevienaldzīgiem 19+1 expertiem, TRIANGULA BASTIONAM “uzlika kluci”?

0
0
Atbildēt

0

Valdis Eiserts 03.07.2015. 06.43

Cerīgs ir fakts, ka oponentei pašai kauns par savu LABAJAI PRAKSEI ATBISTOŠO, garo un saraustīto runu, kurā arhitektonisku argumentu trūkums tiek (veikli?) aizstāts ar birokrātiskiem. Kronis “ziņojumam” ir atziņa, ka piebūve var būt VIENA, OTRA VAI SAVĀDĀKA, tikai visiem jāsaprot, ka tā neder Birkerta izpildījumā.

+2
0
Atbildēt

0

vilnis 02.07.2015. 12.21

Saprotams, arhitektam gribas, ļoti gribas, lai ēkas ir abās Daugavas pusēs, viena pret otru – pasaulē jau laikam nav precedenta, cool!, protams, tā simboliski būtu, mūža sapņa piepildījums…vai tomēr nebūtu laiks atcerēties, ka pieticība ir tikums, bet lepnība – grēks?

0
-1
Atbildēt

0

Aivars 01.07.2015. 16.00

Ekscentriskai arhitektūrai nenoliedzami ir sava vieta. Bet vai tai par katru cenu jāspraucas pilsētas viduslaiku apbūvē?

+2
-1
Atbildēt

0

vilnis 01.07.2015. 15.00

Nekad agrāk (senā Ēgipte, Atēnas, Roma, renesances laika Florence un Roma u.t.t.) arhitekti tik ilgi nepraktizēja, ap gadiem 30-40 likās mierā (dažādu apstākļu spiesti, protams). Bet mēs jau neesam nekādi mežoņi, mēs savus arhitektūras vecīšus ragaviņās uz mežu nevedam, ļaujam ķimerēties līdz pēdējam.

+3
-2
Atbildēt

0

rinķī apkārt 30.06.2015. 17.59

Arhitekti uzsver, ka bijusī Sarkano strēlnieku muzeja ēka atstājama kā modernisma arhitektūras piemineklis, bet Okupācijas muzeja pārbūvei domātie līdzekļi jānovirza Stūra mājai. +++ Vārdu sakot arhitekti prasa aizvākt Okupācijas muzeju no centrālā laukuma, kur tam vienmēr būs vispiemērotākā vieta, jo nav svarīgāka notikuma, pēc 18. novembra, kā LR okupācija mūsu valsts vēsturē. Es domāju, ka šeit neviens nav tik aprobežots, lai to nesaprastu. Arī šo ” diskusiju” uzsākušie arhitekti to saprot, tad jautājums – kādēļ viņi tā rīkojas? Kaut kādas “padomju arhitektūras” glābšanas akcijas dēļ? Kolhoznieku pils, kā torte stāv pašā redzamākajā Rīgas vietā :) Vai ar šo brīnumu vēl ir par maz? Tad kādēļ god. arhitekti dara to, ko šobrīd dara? Man ir tikai viena atbilde – pilda pasūtījumu

+23
-12
Atbildēt

5

    edge_indran > rinķī apkārt 30.06.2015. 18.23

    ———

    Pastāvīgā cietēja tēls nederēs. Saruna ar Aināru Lerhi

    http://www.la.lv/pastaviga-cieteja-tels-nederes-saruna-ar-ainaru-lerhi-2/

    ==============================================================================

    Kas tie tādi “tautas draugi”, kuru interesēs aizvien pieaugošās aizbraukšanas apstākļos ir turpināt uzturēt “bāreņu tautas” sindromu?

    Kurš te turpina okupāciju – šoreiz banksteru inspirētās globalizācijas apstākļos?

    https://www.youtube.com/watch?v=_UwqyfXZYiM

    “Latvju zeme vaļā stāv / Tā kā dzīsla pušu rauta, /

    Iztek asins, iztek spēks, / Latvju zeme vaļā stāv.

    / Vēji staigā iekšā, arā, / Izplēš sēklu, izrauj saknes, /

    / Latvju zeme vaļā stāv. / Krusta ceļiem pienaglota, / Krusta vējiem caurvējota.

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 30.06.2015. 18.34

    edge_indran. Raksti IR jau kuro gadu, bet kā neesi atmetis nesmuko stiķi – tēmai aiz matiem pievilkt visnesaderīgākos citātus, tā neēsi :) Starp citu, 1940. gada LR okupācijai ir vistiešākais sakars ar nesen pārdzīvoto dižķibeli Latvijā un arī ar lielo izceļotāju skaitu. Un ne Latvija vienīgā tāda. Visās bijušā Varšavas pakta valstīs ir zems dzīves līmenis, salīdinot ar Rietumiem, un liela migrācija, kur nu vēl runāt par bijušo PSRS “republikau,” kāda bija okupētā LR. Rokoperai Lāčplēsis ir pavisam cits konteksts, kur dzīvo pavisam citi ienaidnieki pret kuriem Lāčplēsim ir jācīnās. :)

    +11
    -8
    Atbildēt

    0

    edge_indran > rinķī apkārt 30.06.2015. 18.42

    ——–

    Paliec “fāterlandē” – gaidi bēgļus, kurus varēsi integrēt ar pasaciņām par

    1940.gadu!

    https://www.youtube.com/watch?v=e3x7XzITorc

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 30.06.2015. 18.51

    edge_indran. Neatceries, šo likumu gala beigās pieņēma, jeb tomēr ne? :)

    Saeimas Juridiskā komisija trešdien atbalstīja Krimināllikuma grozījumu projektu, kas paredz sodīt arī ar brīvības atņemšanu par PSRS vai nacistiskās Vācijas pret Latviju īstenotās agresijas publisku noliegšanu…

    http://www.irir.lv/2014/2/26/komisija-atbalsta-kriminallikuma-grozijumus-par-okupacijas-noliegsanu

    +9
    -7
    Atbildēt

    0

    edge_indran > rinķī apkārt 30.06.2015. 19.36

    ———-

    Giļmanu un Rubiku vari baidīt – tik un tā neko nepanāksi:

    “Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku tradīcija aizsākusies 1960. gadā, kad 23. jūnijā Rīgā no 178 Latvijas skolām sapulcējās vairāk nekā 8, 5 tūkstoši jauniešu.”

    https://www.youtube.com/watch?v=itRgBLyENlo

    0
    0
    Atbildēt

    0

MZGD 30.06.2015. 17.16

Vai tā spēlīte ir starp okupācijas muzeja arhitektoniskā risinājuma atbalsītājiem un pretiniekiem vai arī tā ir roka-roku-mazgājošo lokālo-slavenību-arhitektiņu rūpala aizsardzība pret brīvā tirgus konkurenci.

+7
-11
Atbildēt

4

lno 30.06.2015. 16.29

klejotājs. I. Kalniņš nav ne pirmais, ne pēdējais. Gan jau ne viens vien IR viesis gatavojas pieņemt islamu un krāj naudu kreklam ar Putina bildi:):):)

Cilvēki kaunās par okupāciju, tādēļ aicina to aizmirst:)

+19
-12
Atbildēt

10

    nomale > lno 30.06.2015. 16.44

    Un tu lepojies ar okupāciju?

    +11
    -11
    Atbildēt

    0

    edge_indran > lno 30.06.2015. 18.29

    ——–

    Kautrējas, kautrējas veterāni auseklīši stāstīt par dziesmām, kuras kādreiz ar sajūsmu dziedāja?

    https://www.youtube.com/watch?v=EGNFlQuZSWk

    “Mana dzimtene jaukā, zilo ezeru zeme, (2x) / Cik ziedu plaukumā tu esi skaista! (2x) / Dzimtene jaukā, ezeru zeme, / Cik ziedu plaukumā tu skaista!…

    Man dzimtene jaukā, zilo ezeru zeme, / Man dzimtene labā, mana Padomju zeme! / Cik ziedu plaukumā skan līksmi dziesmas, / Cik ziedu plaukumā tu esi skaista!”

    Vārdu autors:Elīna Zālīte.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    lno > lno 30.06.2015. 21.44

    nomale. Piedod, ka neieliku pēdiņās, lai arī alternatīvi apdāvinātie spētu saprast:) Ar šo apgalvojumu: “Jā, patiesi forša vieta. Kur gan vēl labāk notirgot vecvecāku atmiņas ārzemju tūristiem?!”, tu esi nopelnījis vietu pie Im. Kalniņa labās rokas, atliek vien iegādāties kreklu ar Putina bildi un pieņemt islamu:)

    http://i4.apollo.lv/img_thumbs/23_9b8f1/201506/938/676759.jpg

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    klusais > lno 30.06.2015. 21.48

    lno – par I.Kalniņu … pilnīgā nopietnībā … kas bija tas ,lai viņš tik radikāli mainītu uzskatus ? Ir versijas ?

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    lno > lno 30.06.2015. 21.57

    klusais. Man nav, manuprāt process sākās ar korāna tulkošanu, alkoholisms ar islamu neiet kopā.

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    lno > lno 30.06.2015. 22.00

    Rita Eva Naseniece ‏@RitaEvaNa 21m21 minutes ago

    Visi cilvēki paliek veci. Daži paliek arī traki. Bet tikai ļoti daži nopērk maiku ar Putinu.

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    klusais > lno 30.06.2015. 22.19

    lno – tad nu jāsāk gatavoties :)

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > lno 30.06.2015. 23.22

    vilnis > lno 02.07.2015. 14.33

    Un tā, blakus I. Kalniņam, ir viņa 6. sieva? Viņš jau no ņenciem (samojediem) cēlies, t. i. ar mazu, mazītiņu…bet bērni visi tikpat neglīti

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Valdis Eiserts > lno 05.07.2015. 23.43

    Kamēr edge_indran apjūsmo pagājuša gadsimta dziesmiņas, musu ziemeļu kaimiņi šādu dabas dotu bagātību konvertē sudrabā

    http://www.youtube.com/watch?v=hifo_02dqZ8

    Kamēr Dienvidlatgaļi apcer kā viņu valoda atšķiras no Ziemeļlatgaļu valodas, tikmēr Rīgā krieviņi rada sev jaunas darba vietas.

    http://www.youtube.com/watch?v=hXocu4nyY8k

    0
    0
    Atbildēt

    0

klejotājs 30.06.2015. 15.51

Kremlisti/krievi ar naudu fonā, uzpirktie latvieši paši nopostīs Okupācijas muzeju. Ja nu kādam to muzeju nevajaga tad tie ir tie kuri okupēja un katrs materiāls un liecība par okupāciju ir viņus tracinošs. Nepieļaut, novilcināt, sabotēt par katru cenu! Dabūt prom no centra kur tūristu grupas grozās! Pagaidām uz čekas māju, kura visa būtu jāatjauno, kas prasītu milzīgu naudu un neskaitāmus gadus. Pa to laiku vispār iznīcināt pašu ideju. Moskaļi to māk, tā ir viņu profesija.

+23
-14
Atbildēt

6

    Aldis-2 > klejotājs 30.06.2015. 17.17

    klejotājam

    Skaties, ir divas vērtības:

    1) Okupācijas mūzejs

    2) Vecrīga

    Dažiem ir svarīgs Okupācijas mūzejs. Citiem svarīga Vecrīga. Vēl citiem ir svarīgs gan mūzejs, gan Vecrīga. Un citiem nav svarīgs ne mūzejs, ne Vecrīga.

    Ja tu runā tikai par Okupācijas mūzeju un aizmirsti par Vecrīgu, tad tu zaudē tos, kam Vecrīga ir svarīga.

    Bet ja tu ievēro gan mūzeja, gan Vecrīgas intereses (piemēram, tajā pašā vietā uzbūvēt citu Okupācijas mūzeja ēku, kas nedegradē Vecrīgas vidi), tad tu Okupācijas mūzejam gūsti arī Vecrīgas atbalstītājus :)

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    klejotājs > klejotājs 30.06.2015. 17.47

    Aldim. Jā gan, Tikai jāsarunā visās istancēs, droši vien konkurss [Birkerts neder] arhitektiem jāizstrādā jauns projekts, to var daudzreiz nepieņemt, jāuzlabo, jāpārstrādā. Kremļisti liek sprunguļus riteņos, viņiem Rīgā liela teikšana. Gadi skrien kā stirnas un būvēšana vēl joprojām nav iesākta. Birkerts sen jau nomiris. Tauta nozombēta un pamazām viss tas izplēn…..

    Nav jau runa par architektūru, par Vecrīgas izskatu. Ir runa par Okupācijas muzeja likvidēšanu.

    Solvita arī kā ūdeni mutē ieņēmusi, varēja jau kā īsta latviete skaļi paust savu patriotisko nostāju.

    +6
    -10
    Atbildēt

    0

    edge_indran > klejotājs 30.06.2015. 18.26

    ———

    Neķer muļķus ,- pietiks, izrunājās auseklīšu laikos!

    https://www.youtube.com/watch?v=_nbszj26fJA

    0
    0
    Atbildēt

    0

    lno > klejotājs 30.06.2015. 21.07

    klejotājs. Solvita arī kā ūdeni mutē ieņēmusi, varēja jau kā īsta latviete skaļi paust savu patriotisko nostāju.

    __________________________

    Neesi mēģinājis no akmens izspiest ūdeni?:):):)

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    klejotājs > klejotājs 30.06.2015. 23.51

    Joks, lno, joks. solvita dod vēlētājiem sapuvušus čiekurus un saka, ka tie ir svaigi ananāsi. Jācer, ka nākošajās vēlēšanās viņu patrieks tā ka nevarēs vairs iespraukties ar blēdībām atpakaļ.

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    lno > klejotājs 01.07.2015. 09.24

    klejotājs Joks, lno, joks.

    __________________________

    Paldies, nomierināji. Es pēdējā laikā vairs nebrīnos ne par ko:)

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

lno 30.06.2015. 15.51

Михаил Жванецкий ‏@jvanetskiy Mar 21

Нас раздражает чужая чистота. Мы можем харкнуть на чистый тротуар. Почему? Объяснить не можем. Духовность и любовь к родине сюда не подходят

+8
-13
Atbildēt

0

DD1 30.06.2015. 15.22

> nomale

“vārds “okupācija” jau sen ir nacionālpajoļu noprivatizēts un pārvērsts par prečuzīmi.”

Un Dievs nedod kādam kritiski izvērtēt jebko, kas saistās ar šo brandu. Nu neticu, ka cilvēkiem var patikt tāds m…s Vecrīgas, Rīgas, Latvijas sirdī, viņi kā Pavlova suns tikai automātiski reflektē uz vārdu “okupācija”.

Birkertam pašam vajadzētu atzīt, ka būtu daudz pareizāk atjaunot “stūra māju”, jo tā jau ir dabisks komunisma zvērību muzejs, nevajag celt jaunu, pie tam tik neestētisku, vidē neiederīgu.

+14
-19
Atbildēt

2

    lno > DD1 30.06.2015. 15.36

    DD1. Nevajag kopā ar nomale jukt prātā – kāds te sakars ar okupāciju? Es, piem. uzskatu, ka notika LV inkorporācija PSRS. Man jautājums, kur bijāt arhitektūras ģēniji un viņu atbalstītāji, kad notika lēmuma par GP būvēšanu pieņemšana? Kur bijāt šos 7 gadus, kamēr muzeja piebūve netika uzsākta?

    +10
    -13
    Atbildēt

    0

    DD1 > DD1 30.06.2015. 15.57

    > lno DD1.

    “Kur bijāt šos 7 gadus, kamēr muzeja piebūve netika uzsākta?”

    Arhitektu cunfte nav viendabīga, nav altruistiska, utt. Iespējams tie ir iemesli, kāpēc viņu viedokļi man bieži liekas apšaubāmi, kā, piemēram, kad mēģināja ierobežot Swedankas-buras augstumu, kad neatļāva Kirovam Lipmanam celt augstceltni Maskavas forštatē un beidzot sākt labiekārtot šo Vecrīgai tik tuvu esošo, bet žurku apsēsto Rīgas rajonu, kad Pēteris Blūms dažreiz, nonākot līdz absurdam, neļauj novākt kādu vidi degradējošu “arhitektūras pieminekli”, utml. Tomēr priecājos, ka šoreiz 20 arhitekti neklusē. Vēl nav par vēlu.

    +13
    -8
    Atbildēt

    0

Aldis-2 30.06.2015. 15.13

zanE. 30.06.2015. 14.58

…finansējums piebūvei nebeidzas ar atklāšanas lentītes pārgriešanu….tās ir arī uzturēšanas izmaksas…piem. telpu plānojums, kurā 1 tulkam paredzēts 40 m2 kabinets – tā IR izšķērdība…nelietderīgās platības, kuras Nollendorfa un Birkerta ieskatā ir plašums – tā ir neprātība….

…Birkerta vārds daļai sabiedrības iedvesis tādu bijību, ka iebildes tiek uztvertas kā zaimošana….bet…mēs šodien izbaudām Birkerta radīto brīnumu – Gaismas pili….neviens vēl nav aprēķinājis pirmā gada uzturēšanas izmaksas, ēkas apkopšanas/mazgāšanas izmaksas…pats Birkerts atzinis, ka kļūdījies GP materiālu izvēlē…kāds materiāls būs ieplānots baltajai piebūvei?…cik bieži tā būs jāmazgā un kas par to maksās?…

…bijība pret slavenības vārdu nedrīkst atņemt veselo saprātu objektīvi vērtējot radušos situāciju…

…joprojām – uzturu spēkā jautājumu un vēlētos saņemt arī atbildi no Latvijas Okupācijas muzeja biedrības, kā tiks segtas Okupācijas muzeja uzturēšanas izmaksas pēc muzeja rekonstrukcijas, ja…muzeja budžets uz šodienu ir ~ 600 tūkstoši EUR, no tiem ~ 130 tūkstoši ir valsts dotācija muzeja ēkas uzturēšanai un apsaimniekošanai, ekspozīcijai un valsts protokolam, pētniecības un izglītības programmām, ceļojošām izstādēm Latvijā un ārzemēs un darbam ar muzeja krājumu…

Latvijas Okupācijas muzeja likums:

2.pants. Latvijas Okupācijas muzejs

(1) Latvijas Okupācijas muzejs ir privāts muzejs. Muzeja krājums ir Latvijas Okupācijas muzeja biedrības īpašums.

+13
-24
Atbildēt

7

    DD1 > zanE. 30.06.2015. 15.24

    > zanE

    “…finansējums piebūvei nebeidzas ar atklāšanas lentītes pārgriešanu….tās ir arī uzturēšanas izmaksas…piem. telpu plānojums, kurā 1 tulkam paredzēts 40 m2 kabinets – tā IR izšķērdība…”

    Man patīkams pārsteigums, ka mūsu domas pilnībā sakrīt.

    +13
    -8
    Atbildēt

    0

    kristaps_freimanis > zanE. 30.06.2015. 15.26

    “.pats Birkerts atzinis, ka kļūdījies GP materiālu izvēlē…kāds materiāls būs ieplānots baltajai piebūvei?…cik bieži tā būs jāmazgā un kas par to maksās?… ”

    ===

    Šis jau gan ir muļķīgs arguments. Jā, baltā piebūve būs pelēka, bet kontekstā – “balta”. Tā ir ar visām ēkām, vismaz Rīgā.

    +4
    -14
    Atbildēt

    0

    kristaps_freimanis > zanE. 30.06.2015. 15.28

    “…joprojām – uzturu spēkā jautājumu un vēlētos saņemt arī atbildi no Latvijas Okupācijas muzeja biedrības, kā tiks segtas Okupācijas muzeja uzturēšanas izmaksas pēc muzeja rekonstrukcijas, ja…muzeja budžets uz šodienu ir ~ 600 tūkstoši EUR, no tiem ~ 130 tūkstoši ir valsts dotācija ”

    ===

    Liekas, ka ciešanas, spaidi un vaidi ir būtiska latviskās identitātes sastāvdaļa, kam nauda vienmēr atradīsies….

    +13
    -8
    Atbildēt

    0

    DD1 > zanE. 30.06.2015. 15.31

    > kristaps_freimanis

    “ciešanas, spaidi un vaidi ir būtiska latviskās identitātes sastāvdaļa, kam nauda vienmēr atradīsies…”

    Nebeidzam glorificēt savas ciešanas tāpat kā ebreji, bet ar to cieņu citu tautu acīs negūstam.

    +15
    -10
    Atbildēt

    0

    lno > zanE. 30.06.2015. 15.43

    kristaps_freimanis, DD1. Tās izmaksas nebūs salīdzināmas ar nomas maksām VID ēkai vai ekspluatācijas izmaksām IeM ēkai. Nevis ciešanu glorifikācija, bet centieni savu vēsturi neizgāzt vēstures mēslainē, ko tik daudzi vēlētos. Jums taču neinteresē arī mūsu karavīru varoņdarbi, pretējā gaījumā jūs neironizētu par 16. martu.

    +16
    -13
    Atbildēt

    0

    kristaps_freimanis > zanE. 30.06.2015. 16.58

    “Jums taču neinteresē arī mūsu karavīru varoņdarbi, pretējā gaījumā jūs neironizētu par 16. martu. ”

    ===

    Leģionāri ir tikpat “mūsu”, cik sarkanarmieši = sūdīgā vietā trāpījuši mūsu ļautiņi. Ir saprotami iemesli, personīgās traģēdijas un citas lietas, bet pavisam “mūsu” ir mežabrāļi, Rubeņa bataljons, nevis vācu vai krievu armijas apakšnodaļas.

    +10
    -7
    Atbildēt

    0

    DD1 > zanE. 01.07.2015. 09.20

    > kristaps_freimanis

    “Leģionāri ir tikpat “mūsu”, cik sarkanarmieši = sūdīgā vietā trāpījuši mūsu ļautiņi. … “mūsu” ir mežabrāļi, Rubeņa bataljons, nevis vācu vai krievu armijas apakšnodaļas.”

    Labi, ka Jūs to pateicāt. Man par to nekad nav bijis nekādu šaubu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

nomale 30.06.2015. 14.47

Un vispār, lai būvē to piebūvi, bet lai tur ir Strēlnieku muzejs nevis “raudu mūris”!

+12
-20
Atbildēt

8

    Aldis-2 > 30.06.2015. 15.49

    Vaina ir nevis Okupācijas mūzejā, vaina ir neiederīgajā ēkā.

    Nojaucot ēku un ievērojot vēsturisko ielu tīklu turpat var uzbūvēt jaunu Okupācijas mūzeju.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    nomale > 30.06.2015. 16.14

    Nepiekrītu! Nav mums atmiņas par okupāciju jānoliek visa pamatā. Man, kā latvietim šī vēstures posma atgādināšana pirmkārt izraisa kauna sajūtu par vēsturisko mazdūšību. Strēlnieku muzejs centrā kā reiz būtu patstāvīgs atgādinājums gan pašiem, gan citiem par latviešu spēju pastāvēt par sevi un arī ietekmēt visas pasaules likteni. Tādām atmiņām jābūt centrālām!

    +11
    -9
    Atbildēt

    0

    lno > 30.06.2015. 16.18

    Aldis. Protams, nav iederīga, bet Gaile un co to uzskata par 60., 70. gadu šedevru. Nu tad vajag šo “šedevru” pārvest uz citu vietu.

    +7
    -9
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > 30.06.2015. 16.33

    nomalei

    citāts: “Nav mums atmiņas par okupāciju jānoliek visa pamatā.”

    Visam ir sava vieta.

    Okupācijas mūzejs ir viens no simt mūzejiem. Kādi tev varētu būt pret to iebildumi? Ja tev tas nepatīk, tu to vienkārši neapmeklē. Tu taču nepiedāvā slēgt visus mūzejus, kas tev nepatīk?

    citāts: “Strēlnieku mūzejs centrā kâ reiz būtu patstāvīgs atgādinājums gan pašiem, gan citiem par latviešu spēju pastāvēt par sevi un arī ietekmēt visas pasaules likteni.”

    Kas tev liedz izveidot Strēlnieku mūzeju?

    Kas tev liedz apvienoties ar citiem un prasīt valstij izveidot Strēlnieku mūzeju? Dari to.

    Starp citu, valgumos (ziemeļrietumos) no Rātslaukuma bija veseli 3 kvartāli. Vienā var uzbūvēt jaunu Okupācijas mūzeju, otrā tavu Strēlnieku mūzeju un trešajā vēl ko :)

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    nomale > 30.06.2015. 16.42

    Aldis. …Visam ir sava vieta….

    ———————————–

    Precīzi! Un Okupācijas muzeja vieta NAV centrā! Jā Latvijā ir 100 muzeji, bet neliksim Okupācijas muzeju par galveno tikai tāpēc, ka Tev tas patīk. Man nepatīk! Nu tad varbūt atradīsim kompromisu starp mūsu patikšanām un nepatikšanām un izvietosim okupācijas muzeju Stūra mājā?

    Melnā ēka jau ir būvēta, kā Strēlnieku muzejs, bet paši jau savus varoņus noniecinājām un muzeju aizklapējām!

    +10
    -6
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > 30.06.2015. 17.06

    nomalei

    citāts: “Okupācijas mūzeja vieta NAV centrā!”

    Kāpēc tu tâ domā?

    Mūzejus mēdz ierīkot tieši centrā, lai tie būtu pieejami iespējami lielākam cilvēku skaitam, it īpaši tūristiem.

    Vecrīga ir pilna ar mūzejiem.

    Iedomājies, ka Vecrīgā būtu kāds Seksa mūzejs, Nerātno dainu mūzejs vai Latviešu geju mūzejs, bet kāds gribētu to pārcelt uz Bolderāju tāpēc, ka tas viņam nepatīk.

    Tu tagad rīkojies kâ viņš.

    Vecrīga ir labākā vieta mūzejiem.

    citāts: “neliksim Okupācijas mūzeju par galveno”

    Kuŗš to liek? Tas ir viens no mūzejiem.

    Katrs savā apziņā to liek tajā vietā, kuŗa viņam liekas piemērota.

    Ja tu to liec pēdējā vietā vai vispār nepieskaiti to mūzejiem, tā ir tava izvēle. Citiem ir cita izvēle.

    citāts: “Melnā ēka jau ir būvēta, kâ Strēlnieku mūzejs, bet paši jau savus varoņus noniecinājām un mūzeju aizklapējām!”

    Man liekas, ka tas nebija būvēts kâ mūzejs visiem strēlniekiem, bet gan tikai sarkanajiem strēlniekiem.

    Katrā ziņā, ja tas tur atrastos joprojām, būtu vērts to nojaukt un uzbūvēt tam jaunu ēku, ievērojot Vēcrīgas vēsturisko ielu tīklu.

    Kas attiecas uz pašiem strēlniekiem…

    Jā, viņi varonīgi cīnījās.

    Bet iedomājies, ja viņi kaŗotu nevis Krievijas imperijas pusē pret vāciešiem, bet gan vāciešu pusē pret Krievijas imperiju! Ja nu ar viņu varonību tiktu ieņemta Pēteŗpils, un Krievijas imperija tiktu sagrauta jau 1915.gadā. Varbūt pat 2.pasaules kaŗš nekad nebūtu noticis…

    Jā… Ja viņu varonību ievirzītu pareizā virzienā… Pasaule būtu citāda…

    +10
    -5
    Atbildēt

    0

    nomale > 30.06.2015. 17.10

    Aldis. …Mūzejus mēdz ierīkot tieši centrā, lai tie būtu pieejami iespējami lielākam cilvēku skaitam, it īpaši tūristiem….

    ————————-

    Jā, patiesi forša vieta. Kur gan vēl labāk notirgot vecvecāku atmiņas ārzemju tūristiem?!

    +9
    -11
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > 30.06.2015. 17.22

    lno raksta: “Protams, nav iederīga, bet Gaile un co to uzskata par 60., 70. gadu šedevru. Nu tad vajag šo “šedevru” pārvest uz citu vietu.”

    Pilnīgi tev piekrītu. To droši varētu pārvest uz Ķīpsalu un novietot blakus Gailes mājai, lai viņa katru rītu pamostoties varētu baudīt šo “šedevru” :)

    +10
    -9
    Atbildēt

    0

nomale 30.06.2015. 14.44

…Ir pagājuši 12 gadi, kopš pieņemts lēmums par muzeja piebūvi un šo gadu laikā bija iespēja runāt, diskutēt, mainīt. Taču, kāpēc tieši tagad?…

——————————————-

Pirms 12 gadiem tam visam bija cita vērtība, kopš tā laika vārds “okupācija” jau sen ir nacionālpajoļu noprivatizēts un pārvērsts par prečuzīmi.

——————————————-

…„Nākotnes nams” nevienam neuzbrūk…

——————————————-

Nudien! Stāvēs tik pašā valsts centrā un nevienam virsū nebruks.

+14
-29
Atbildēt

6

    lno > 30.06.2015. 14.57

    nomale. Pirms 12 gadiem tam visam bija cita vērtība, kopš tā laika vārds “okupācija” jau sen ir nacionālpajoļu noprivatizēts un pārvērsts par prečuzīmi.

    ____________________

    Tu tiešām esi idiots:)

    +18
    -15
    Atbildēt

    0

    nomale > 30.06.2015. 15.06

    Un tu Ino mums esi tik gudrs, ka mums idiotiem nav lemts tevi saprst;)

    +14
    -15
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > 30.06.2015. 15.47

    Būtu labi nošķirt divas lietas:

    1) Okupācijas mūzejs

    2) ēka, kas uzbūvēta krustām šķērsām, neievērojot Vecrīgas ielu tīklu

    Okupācijas mūzejs ir vajadzīgs.

    Okupācijas mūzeja pašreizējā vieta ir gandrīz ideāla.

    Ēka, kuŗā ir mūzejs, nav iederīga Vecrīgā.

    Manuprāt, ideāli būtu nojaukt esošo ēku, un, ievērojot vēsturisko ielu struktūru, uzbūvēt turpat jaunu ēku Okupācijas mūzejam. Tas atrastos turpat, plus/mīnus 20 metri, bet tiktu atjaunots Vecrīgas stūrītis.

    Būtu apmierināti gan Okupācijas mūzeja aizstāvji, gan Vecrīgas vēsturiskās vides aizstāvji.

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > 30.06.2015. 16.24

    Starp Grēcinieku ielu un Svērtuves ielu (Kaļķu ielas turpinājums Daugavas virzienā) bija vēl 2 ielas: Melngalvju iela un Mazā Svaru iela. Tâtad, valgumos (dienvidrietumos) no Rātslaukuma būtu vēl trīs kvartāli.

    Vienu no šiem kvartāliem varētu pilnībā izmantot Okupācijas mūzeja ēkai.

    Tâ kâ tā būtu pilnīgi jauna ēka, tad tajā varētu visu paredzēt:

    – pati ēkas architektūra varētu izteikt kādu ideju

    – mūzeja birojtelpas atrastos kādā 4.stāvā

    – 1.stāvu varētu ierīkot īpaši – ieeja citā laikmetā, citā pasaulē

    – mūzeja ekspozicijas vairākos stāvos

    – mūzeja logus varētu izmantot – Rātslaukuma pusē skaists skats uz Rātslaukumu, Daugavas pusē lielisks skats uz Gaismas pili

    – varbūt pat uz jumta varētu kaut ko ierīkot

    Šāda mūzeja apmeklējums varētu kļūt par daudzdimensiju piedzīvojumu – gan iepazīties ar pagātni, gan ieskatīties nākotnē.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Valdis Eiserts > 30.06.2015. 16.38

    Diskusija lieliski ilustrē latvisko atziņu: KAS PROT, TAS PROJEKTĒ UN BŪVĒ PATS, KURŠ NEPROT, TAS PAMĀCA CITUS.

    Reti kad izdodas tik spilgta ilustrācija.

    +8
    -11
    Atbildēt

    0

    uldis_rats > 01.07.2015. 10.10

    “Pirms 12 gadiem tam visam bija cita vērtība, kopš tā laika vārds “okupācija” jau sen ir nacionālpajoļu noprivatizēts un pārvērsts par prečuzīmi”

    o, nomale diskusiju mākslā iedvesmojas no ģenerāļa patona-rostina (vai kā nu viņš tur tagad sevi ir apsaucis)? :)

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

lno 30.06.2015. 14.40

Idiotu īpatsvars IR portālā jau pārsniedz apollo, delfu vidējo. Baram jānorāda objekts un riešana ir nodrošināta:):):)

http://balticregion.mantojums.lv/faili/prezentacijas/Jaunceltnes.pdf

+28
-17
Atbildēt

0

andrejs 30.06.2015. 14.20

Kārtējais korupcijas un valsts nozagšanas projekts – lai būvē piebūves par privātu naudu – tādā gadījumā iebildumu nevarētu būt, bet rokas nost no budžeta un valsts uzņēmumu līdzekļiem! Nākamais būšot konsolidācijas gads.

par arhitektūru neizteikšos. Viens šedevrs jau redzams otrā upes krastā.

+14
-21
Atbildēt

2

    DD1 > andrejs 30.06.2015. 14.38

    > andrejs

    “lai būvē piebūves par privātu naudu”

    Nauda ir saziedota (vismaz daļa), tomēr nevajag mums tādu “šedevru” Vecrīgā. Šoreiz piedāvātais projekta minimālims apliecina arhitekta domas nabadzību nevis ir vienkāršs kā viss ģeniālais.

    +14
    -12
    Atbildēt

    0

    andrejs > andrejs 30.06.2015. 14.41

    ja kas – esmu pret piebūvi. Tas Rātslaukums jau tāpat ir sačakarēts.

    +14
    -13
    Atbildēt

    0

Skumjais Bruņinieks 30.06.2015. 14.13

Birkertu vairāk uztrauc nauda, ne jau Okupācijas muzejs un ” Nākotnes nams “!

Vajag šo augstprātīgo kungu ” baltos cimdos ” nolikt pie vietas, aizvest viņu pie Gaismas pils, lai paskatās uz savu jumta pornogrāfiju.

+17
-26
Atbildēt

2

Optiskais Tēmeklis 30.06.2015. 13.29

OM ēkas piebūve neuzbrūk, — uzbrūk Gunārs Birkerts un viņa lobijisti/pielūdzēji ar vārgzobzirgu dāvināšanas agresīvo markatingu. Iepriekš nebija diskusiju, jo retie zinātāji un profesionāļi Birkertu cienīja par to, ko paveicies pasaulē iepriekš, — cerēja, ka slavenā Birkerta idejas Latvijā būs tikpat vērtīgas. Sekoja vilšanās, un vilšanās tapa jo lielāka, kad pabeigšanai tuvojās LNB Gaismas pils. Tādēļ nevajadzētu brīnīties, ka LV aborigēni vairs nevēlas ticēt dāvinātām stikla pērlītēm, ko USA native americans/indiāņi piedzīvoja, tirgojoties ar Manhetenu pirms pārsimt gadiem ar asti.

Demagogiem jāatgādina, arī WAT-putniņam utml. — ne Gaile, ne Sīlis, Krastiņš un Zībārte nav pret Okupācijas muzeju, bet vienīgi pret sliktu arhitektūru. OM esot privātanštalte — Nollendorfam u.c., utml., — ja rūpes par okupāciju vēsturi tik kaismīgas, kādēļ jāprojektē vienai personai 40 kv.m. kabinets, kādēļ ēkas paplašinājumā vairāk vietas birojiem nekā zinātnei/vēsturei? Cerams, ka par to visu villosies diskusijā publiski.

+19
-28
Atbildēt

11

    edge_indran > Optiskais Tēmeklis 30.06.2015. 14.19

    ————-Optiskais Tēmeklis:”(..) ja rūpes par okupāciju vēsturi tik kaismīgas, kādēļ jāprojektē vienai personai 40 kv.m. kabinets,….”

    =============================================================================

    Laiks taču būtu “padomisko domāšanu” atmest – Rietum-krātijā dzīvojošo standartus apgūt:

    “Vairas frizūras izmaksājušas 41 tūkstoti latu” (TVNET, 2010. gada 1. februārī)

    http://www.pietiek.com/img/illustr_lg/4803.jpg

    +1
    -21
    Atbildēt

    0

    andrejs > Optiskais Tēmeklis 30.06.2015. 14.31

    Tādēļ nevajadzētu brīnīties, ka LV aborigēni vairs nevēlas ticēt dāvinātām stikla pērlītēm, ko USA native americans/indiāņi piedzīvoja, tirgojoties ar Manhetenu pirms pārsimt gadiem ar asti.

    ————————

    aborigēnu virsvadone Straujuma tā nedomā – neliela naudiņa – 8 miljoni tādai vajadzībai vienmēr atradīsies. Ja parādīsies “neparedzami izdevumi” varēs vēl kādu ļimoniņu piesviest…

    +9
    -13
    Atbildēt

    0

    Nāgels ar Nollendorfu taciņu pie Straujumtantes jau iestaigājuši — pieblatojušies. Kāds vairs budžets. Tante apsolīja vienreiz, tantei jāprasa visas nākamreizes. Galvenā pilsētbūvniece un architekte tagad Straujuma, atliek tik tautiski trimdpalūgties.

    +10
    -18
    Atbildēt

    0

    lno > Optiskais Tēmeklis 30.06.2015. 14.55

    …atliek tik tautiski trimdpalūgties.

    ____________________________

    Tev tuvāka triangulēšanās?:)

    +9
    -15
    Atbildēt

    0

    DD1 > Optiskais Tēmeklis 30.06.2015. 15.36

    > lno

    “Tev tuvāka triangulēšanās?”

    “Triangula bastions” arī ir kļūda. Liela kļūda. Nevajag vēl vienu.

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    lno > Optiskais Tēmeklis 30.06.2015. 15.45

    DD1. Un Kamarinu nams? Triangula absurdums bija redzams pat ezim, bet bija kapa klusums, par piebūvi domas dalās…

    +12
    -12
    Atbildēt

    0

    WAT > Optiskais Tēmeklis 30.06.2015. 20.46

    Hm, hm, itkā pieaudzis labi audzināts cilvēks, bet elementāras pieklājības normas, Optiskais Tēmeklis tomēr negrib ievērot, iespējamos oponentu uzvārdus, tomēr raksta ar lielo burtu,kaut kā nekorekti un blamē pašu rakstītāju.

    Savukārt par OM muzeja paplašinājumu ir Kronbergs, Dambis, Lejnieks,Dripe un ko ? Šie četri ir nekam nederīgi stulbeņi iepretim Taviem četriem?

    Zaiga pat nespēja ar cieņu šisdienas cunftes sapulci izturēt,pie Lejnieka pilnīgi korektās , un precīzās argumentācijas, notēloja aizvainoto lēdiju un sprauslādama notina makšķeres.

    Kur Zaiga bija visus pēdējos 12 gadus, kad ap šo tēmu ( OM, laukums, dplāns)tika šķēpu šķēpi lauzti? Kur bija, nekautrējies OT pastāsti kādu partizānu karu bija ZG veikusi līdz šim? Ko ta pēkšņi pamodās un kļuva modernisma adepte, akurāt visu vienlaicīgi kustinot MVT,OM,RTU exēka utt…

    Protams IP ar visu viņa kuro tur ielu raisa daudz vairāk nepatīkuma izjūtu par ZG, tomēr cīņa jau notiek par/pret GB.

    +11
    -10
    Atbildēt

    0

    No kura laika Jānis Dripe ir nopietns arhitekts?! Ja nopietns, tad vienīgi visnopietnākais GB lobijists, absolūti nekritisks, lai vien putotu sabiedrības uzmanību ar Birkertu, jo pašam jau nekādu labo darbu nav, — ja neskaita diplomātiskos un ceremonijmeistara amatus.

    +11
    -8
    Atbildēt

    0

    zanE. > Optiskais Tēmeklis 01.07.2015. 00.47

    …WAT…Tu jautā, kur visus 12 gadus bija Zaiga Gaile, bet…Tev nerodas jautājums, kāpēc, saņemot gandrīz pusmiljonu (!) finansējumu 8 (astoņu!) gadu laikā nav izstrādāts tehniskais projekts, bet ar grūtībām radīts vien skiču projekts?…

    – “Konkrētajam objektam (OM) plānošanas un arhitektūras uzdevums bija izsniegts jau 2007.gadā. Termiņš bija pagarināts un noslēdzās šā gada 5.aprīlī. Taču šajā termiņā būvvaldē netika iesniegts Okupācijas muzeja [rekonstrukcijas] tehniskais projekts. Līdz ar to šobrīd iesniegtā iecere ir uzskatāma par jaunu un jāvērtē atbilstoši pagājušā gada 1.oktobrī spēkā stājušamies Būvniecības likumam un tam pakārtotajiem normatīvajiem aktiem”…

    …skiču projekts 476 tūkstošus vērts!…iesniegšanas termiņš pagarināts un beigu galā – nokavēts!!!…

    …normāli?…nopietni?…atbildīgi?…

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    WAT > Optiskais Tēmeklis 01.07.2015. 10.27

    OT, un par pārējām personālijām, ievēroji es nevienu Tavu personāliju izņemot ZG neķidāju( ZG ir MG un sekojoši MG patrona siltumnīcas puķe un nav viņai nekādu morālu tiesību kādam kaut ko pārmest, nemaz nerunājot par pamācīšanu, ko vien vērta ir ZG attieksme pret Zani Kalinku, viscienījamāko sievieti arhitekti Latvijā)? Tikai Dripem pieķēries? Lai vai kāds diplomāts un komformists nebūtu Dripe, tomēr nevar noliegt ka oža uz Arhitektūru viņam ir, un pats galvenais viņš ir spējīgs nonākt līdz rezultātiem( ar arhitektūru saistītajos amatos, kur viņš ir bijis).

    Zane, kur Tu izrāvi, ka pusmio notrieca projektā? GB kārtējo reizi ziedoja savu skici, DŠ darbnīca visticamākais tika atmaksāta no ziedotājiem, par kuriem gan Tev nevajadzētu būt uztraukumam, savukārt IP ar savu ielu dabūja līgumu tikai 129 KLVL par TP un AU. To pārējo kā vienmēr notrieca ministriju klerki, starp citu, pirmos muļļāšanas gadus no tiem 8 kā reizi +- vienādi V un TP rokās bija vadības stūre KM.

    +7
    -8
    Atbildēt

    0

    zanE. > Optiskais Tēmeklis 01.07.2015. 11.12

    …kā, kur?…projekta “aizstāvju” arguments – “atsakoties no paredzētās piebūves uzcelšanas, valsts zaudētu projektā jau ieguldītos 400 000 EUR”….nesen tika piešķirti vēl 76 tūkstoši…

    …bet…tiks zaudēti vēl 500 tūkstoši (!) – “Rekonstruētajā ēkā paredzēts izvietot Latvijas Okupācijas muzeja jauno ekspozīciju, kuras izveidei privātpersonas un organizācijas ir saziedojušas 1, 5 mlj. EUR un kuras realizēšanai izlietoti jau 500 000 EUR. Konfigurācijas dēļ ekspozīcija nekādi nav ietilpināma citā ēkā.”

    ….vislielākais kreņķis par ekspozīciju, kura būs jāizmet miskastē, jo konfigurācijas dēļ to citur nevarēs eksponēt… :)

    http://www.nacionalaapvieniba.lv/aktualitate/aicinajums-atbalstit-latvijas-okupacijas-muzeja-ekas-rekonstrukciju/

    …mjā….argumenti…argumentiņi…. :))

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

DD1 30.06.2015. 13.17

“Ir pagājuši 12 gadi, kopš pieņemts lēmums par muzeja piebūvi un šo gadu laikā bija iespēja runāt, diskutēt, mainīt. Taču, kāpēc tieši tagad?”

Jā, nav labi, ka tikai tagad sākas diskusija, tomēr labāk kā uzcelt vēl vienu šķūni Vecrīgā, lai to izmantotu biroju vajadzībām. Iespējams, Birkerta k-gs, Jūsu autoritāte neļāva vietējiem arhitektiem apšaubīt Jūsu projekta lietderību, varbūt cerēja, ka Jūs pats to pārvērtēsiet. Labāk vēlu kā nekad.

P.S. Nepiederu arhitektiem, tas palicis manas dzīves nerealizētais sapnis.

+18
-25
Atbildēt

0

traductrice 30.06.2015. 12.52

Kāpēc šie arhitekti, kas tik kaismīgi uztraucas par Vecrīgas laukuma pārblīvēšanu, nemaz neuztraucas, drīzāk pat aizstāv leišu investoru viesnīcas būvniecību turpat aiz Melngalvju nama?

“it’s just business, nothing personal”?

+32
-15
Atbildēt

2

    lno > traductrice 30.06.2015. 15.00

    traductrīce. Birkerts nav pieradis smērēt, tādēļ tāds troksnis. Kur bija lielie bļāvēji, kad būvēja triangulu?

    +22
    -13
    Atbildēt

    0

    jurrri > traductrice 30.06.2015. 16.07

    > Ino: Kur bija lielie bļāvēji?

    Atbildu: turpat, kur viņi bija tad, kad iebūvēja Kamarina namu Rātslaukuma vidū, melīgi apgalvojot, ka tā esot vēsturiska ēka.

    Versija izklausās ticami.

    Vismaz pagaidām citu loģisku izskaidrojumu neviens nav piedāvājis.

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

Valdis Eiserts 30.06.2015. 12.23

Šāda piebūve aizskars Višinska piemiņu.

+13
-17
Atbildēt

2

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam