Seile: jāpanāk izglītības pieejamība un kvalitāte

11

Komentāri (11)

kaspars712 09.11.2014. 18.13

lai celtu izglītības kavalitāti, būtu lietderīgi mācību procesu pārcelt no mājām uz skolu. Citādi šobrīd, vērojot mana dēla (5. klase) mājas darbu apjomu, sāk šķist, ka tā ir neklātienes mācību programma. Kaut gan – kāda gan starpība kā to sauc. Galvenais, ka var ietaupīt uz skolotājiem – lai bērni mācās mājās. Lai vecāki algo privātskolotājus… Vai ne. Un lai labāk vecāki ir aizņemti ar bērna mācību problēmām, un tiem neatliek laika, lai “paķidātu” kādu polītiķi….

0
0
Atbildēt

0

lama 09.11.2014. 12.13

…. Neesmu detaļās sekojusi “Dzīvesziņas” stāstam, bet, manuprāt, lēmums par šāda mācību priekšmeta iekļaušanu mācību saturā nebija laba ideja…

_________________

IR vajadzīga garumgara intervija,lai izžmiegtu šo vienu teikumu.

mja.

hard working pīpul

+1
0
Atbildēt

0

Oskars Caune 09.11.2014. 00.27

Patiesi apsveicama jaunās ministres rūpe par vidusskolēnu spējām un prasmēm!

Atgādinu: 30.gados jau trešās klases skolēni zināja kā tiek veidots pašvaldības budžets un ceturtā klasē jau zināja kādiem mērķiem tās tiek izlietots!

0
0
Atbildēt

0

Anonīms 07.11.2014. 19.22

OECD starptautiskajā skolēnu novērtēšanas programmā (PISA) Latvijas skolēnu zināšanas novērtētas kā viduvējas. Secināts, ka netiek pievērsta uzmanība izcilajiem skolēniem un audzēkņiem, kuru zināšanas atpaliek. Kas jādara, lai izrautos no viduvējības?

Lūdzu, esiet korekti, formulējot jautājumus. Latvijas zināšanas pētījumā nav novērtētas kā viduvējas, bet gan praktiski sakrīt ar OECD valstu VIDĒJO rezultātu.

+7
0
Atbildēt

0

Lauris Grâvelis 07.11.2014. 17.34

Pirmā IZM ministre, kas sāk ar vīziju… piekrītu, stratēģiju un dokumentu ir saražots kaudzēm, un tie nav tie sliktākiem, bet kaut kad kaut kas ir jāsāk darīt nevis gudri spriedelēt!

+2
-2
Atbildēt

0

jupis 07.11.2014. 17.22

Sliktāk par Druvieti jau nebūs, bet kopumā bāli. Pavisam maz konkrētības; vai aiz tās slēpjas redzējuma trūkums jeb vēlme sadzīvot ar visiem?

Lai gan nevar skatīt jaunu ministri no vienas intervijas…

0
-5
Atbildēt

0

jautajums_4 07.11.2014. 12.11

Nu skaidrs. Vēl viena zaudēta kauja izglītības frontē.

+2
-2
Atbildēt

0

Kalvis Apsītis 07.11.2014. 11.59

>>> >>> Vai un ko jūs kā ministre būtu gatava darīt, lai Latvijas skolās programmēšana nebūtu tikai uzņēmumu rosināta iniciatīva, bet valsts mērķtiecīgi īstenota politika?

>>> IZM ir plāns strādāt pie izglītības satura reformas. Domāju, jābūt piesardzīgiem ar daudzu un dažādu mācību priekšmetu ieviešanu. Veiksme slēpjas dažādu prasmju integrēšanā atšķirīgos mācību priekšmetos. Programmēšanas pamatus var izmantot gan matemātikā, gan fizikā, gan mājturībā.

===========

Kā programmētājs varu šim izteikumam pilnīgi piekrist – programmēšanu, iespējams, vislabāk integrēt ar citu mācību saturu. Protams, pirmsākumos var būt lietderīgi izmēģināt MIT Scratch vai līdzīgu vidi, kur “gariņam” kaķa izskatā var iemācīt zīmēt krustiņus. Bet faktiski jau programmēšana ikdienas neprogrammētāja dzīvē ienāk citādi – caur Excel formulām, caur grāmatvedības programmām, parametru un kolonnu izvēli statistiskiem pārskatiem, utml.

Ik gadus man ir neliels 10 nodarbību cikls par programmēšanu vidusskolēniem. Un tur mēdzam apskatīt nevis tradicionālo programmēšanu, bet gan drīzāk – programmēšanu statistikā, ekonomikā, demogrāfijā. Sk. http://www.dudajevagatve.lv/java-eim/de/dataproc-demography-color-maps.html .

+4
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam