Tēlniecība un patriotisms

36

Komentāri (36)

gundega_heiberga 23.09.2013. 08.35

Suņu rejas liek domāt, ka piemineklis noziests ar vilka taukiem.

+2
0
Atbildēt

0

Dace 21.09.2013. 12.26

Citāts:
“Projekta izstrādei tika atvēlētas TRĪS NEDĒĻAS. Pēc nolikuma, ko Kultūras ministrija gatavoja gandrīz PUSGADU, …”
labi raksturo tipisku problēmu daudzu Latvijas konkursu norisē. Un kādu rezultātu tad vēlas sagaidīt konkursā?

+10
-1
Atbildēt

1

    ligakalnina > Dace 21.09.2013. 13.41

    Raksturo Latvijas “izcilo” birokrātiju un VP vispār.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Egita 21.09.2013. 08.32

Pilnīgi piekrītu Šilovai.
Jautājums ir tikai kāpēc šis mazliet slimais veidojums tur joprojam atrodas?
Varbūt tāpēc, ka to kūrējusi tik ļoti ,,kulturālā “Demakova?
Varbūt tāpēc ,ka naudu devuši Teterovska fonds?
Vai tiešam par naudu var nopirkt visu?

+4
-3
Atbildēt

4

    piziks > Egita 21.09.2013. 09.49

    Rūjienas metāls
    Derētu izvairīties no pārmetumiem Teterovu — Intam Teterovskim, bāleliņ Rūjienas metāl, vēl nekāda fonda, ja neskaita labas pusdienas Latvijas TV garšās, nav! — fondam un pašiem Teteroviem. Ja Teterovus kā mecenātus kopā ar viņu fondu pie kāda borta piespiež Helēna Demakova, Teterovu ģimene un fonda darbinieki tic… viņiem pat jātic! …, ka Helēna Demakova ir eksperte… un blakus var nebūt neviena, kurš pamēģinātu Teterovus un mecenātu fondu mirkļa vājumā pakoriģēt, ka Helēna Demakova, iespējams un ticams, ir laba eksperte modernajā mākslā un it īpaši — savulaik — Oļega Tilberga u.c. aktuālmodernistu/mākslas īsmodistu (?) instalācījās, nevis tēlniecībā un arhitektūrā, jo tēlniecības objektiem ar novietnes arhitektūru pilsētvidē jāssadzīvo. Ne velti viens no tēlniekiem tikko pasmējās, ka ap LNO daži alkst izveidot slavenību lokālpanteonu.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    Egita > Egita 21.09.2013. 09.57

    uj pārsmējos par to Teterevu un Teterovski!
    paldies par labojumu.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    piziks > Egita 21.09.2013. 13.08

    RM, — allaž laipni! :)

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Egita 21.09.2013. 13.48

    Uzrakstīju par Teterovsku – Teterevu atšķirību piezīmi S.B., kad vēl jūsu dialogu nebiju lasījusi. Lai paliek vai izdzēst?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

raimondsb_mail_lv 20.09.2013. 17.05

Pats fakts, ka uz Māra Liepas pieminekļa atklāšanu nebija ieradušies viņa slavenie bērni(mūsu tautieši), kas šo “mākslas darbu” neakceptēja, ir prātam neaptverams.
Pareizi Andris Liepa teica, ka Teterovski un Demakova ir uzcēluši pieminekli sev, jo neņēma “pierē” slavenā mūsu baletdejotāja bērnu iebildumus un protestus. Ja ceļ pieminekli kādam slavenam cilvēkam, tad pirmais padoms un piekrišana ir jāprasa no radiniekiem. Tas ir arī ētiskas dabas jautājums. Par gaumi jau, kā saka nestrīdās, bet gribu atzīmēt, ka Māra Liepas bērni Andris un Ilze ir auguši tādā vidē, kur tika augstu vērtēta kultūra un māksla. Par viņu gaumes un stila izjūtu laikam šaubīties nevajadzētu.
Bet Andris un Ilze saka – piemineklis ir bezgaumības kalngals.
Nu aizbraucu, ziņkārības dzīts, gandrīz nakts vidū, lai savām acīm redzētu šo šedevru.
Uz reiz pateikšu, ka cilvēkiem ar vājiem nerviem strauji tuvoties piemineklim nav ieteicams. Vajadzētu sākumā no attāluma, uz kāda soliņa apsēžoties, paraudzīties uz šo “kompozīciju”, lai, kā saka, acs pierod. Tad pakāpeniski tuvoties un izbaudīt tā burvību.
Uz reiz krīt acīs tas, ka baletdejotājam kāds nežēlīgi ir nocirtis atbalstkājas pēdu un klāt piemontējis lielu pleznu. Plezna tēlaini pāraug dejotāja atspulgā vai ēnā, kas atgādina saulē izkusušu pļecku.
Mūsu Mākslas akadēmijas vadītājs Naumovs nesen klaigāja, ka Ķīlis grib norakt latviešu kultūru un mākslu.
Raugoties uz šo dzimtenes “veltījumu” savam slavenajam dēlam Mārim Liepam, rodās iespaids, ka latviešu kultūra un māksla jau ir apbedīta.

+16
-8
Atbildēt

6

    piziks > raimondsb_mail_lv 21.09.2013. 08.24

    Skumjias Bruņininieks Susurs

    Absolutizēt no Maskavas reizēm iebraucošo Māra Liepas bērnu viedokli… nevis par viņu tēvu, bet par viņu tēva tēlu mūsu publiskajā telpā… varbūt tik dedzīgi uzreiz/tomēr nevajadzētu… debašu skaļumam tuvāk bijušie atstāsta leģendas, ka Andris Liepa savām gara acīm iztēlojies maksimāli naturālu sengrieķu tipa krūšutēlu, ko draudējis ar laiku te iespiest/uzspiest, un diez vai Andrim Liepam pa prātam būtu bijis Māra Liepas iemūžinājums bronzā tai tēlā, ar kuru daudziem baleta cienītājiem Māris Liepa atmiņā palicis visspilgtāk, jo… tas spilgtākais un izteiksmīgākais taču bija atlētiskais senromietis, nelabais karavadonis Krass… un tādam Māra Liepas pieminējumam LNO tuvumā būtu mak kā kopīga ar poētiski mērdētu pingvīnu… Liepas Krass bronzā netālu no žagarnīcas grendējuma un Gomberga suņabronzas = vot, tas gan būsu tagadējiem LNO apstādījumiem ļoti atbilstoši, … bet vai apkultūras piemasām uzreiz patiktu?! :)

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > raimondsb_mail_lv 21.09.2013. 13.46

    “Pareizi Andris Liepa teica, ka Teterovski un Demakova ir uzcēluši pieminekli sev…”
    – Ceru, Skumjais Bruņinieks nedomā, ka šo melno darbu ir pastrādājis Ints un vēl kāds – sabiedrībai nezināms – Teterovskis? :))
    Pieminekļa sponsoru uzvārds ir Teterevi.
    “Raugoties uz šo dzimtenes “veltījumu” savam slavenajam dēlam Mārim Liepam…”
    – Tā kā nedaudz pārspīlēti – “dzimtenes veltījums”? Sponsori iedeva naudu, sarunāja, ka ministrija izsludinās konkursu, sponsoriem neviens darbs nepatika, šiverīgā Helēna sarunāja igauņus un iestāstīja sponsoriem, ka būšot baigi labi, rezultāts – sūdīgs.
    Uzreiz pie vainas Dzimtene? Vai mums visiem kopā un katram atsevišķi būtu jājūtas vainīgiem?
    P.S. Atvainojos, man skolā mācīja vārdu Dzimtene rakstīt ar lielo D.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    raimondsb_mail_lv > raimondsb_mail_lv 21.09.2013. 14.07

    to betijacelmale

    Ja daudz leksieties, uzkūdīšu Jums virsū zanE…

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > raimondsb_mail_lv 21.09.2013. 14.35

    Labs. :)

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    armn > raimondsb_mail_lv 22.09.2013. 10.51

    Betijai skaists ieraksts. Arī tajā, ka mēs par daudz ātri mētmies vispārinoši noniecināt Latviju, tas jau tā iegājies mūsu runās, rakstos un komentāros. Rodas iespaids it kā mums par savu Dzimteni būtu tikai jākaunās, bet, piekrītiet, tā nemaz nav. Arī tīri pragmatiski mums labāk būtu beigt atražot šo zemo pašvērtējumu. Konkrētā pieminekļa sakarā pietiek piesaukt Demakovu, Teterevus lai kādu slavēta vai nopeltu.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > raimondsb_mail_lv 23.09.2013. 02.29

    “Ja daudz leksieties, uzkūdīšu Jums virsū zanE…”
    – Vai kaut ko sakarīgu un par apspriežamo tematu arī varat pateikt?

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

Timurs Čuntonovs 20.09.2013. 16.29

Var saprast tēlnieces sāpi. Bet nu – Gļebs Panteļejevs, kas laikam taču ir Latvijas tēlnieks – tikko bulli uzbliezis kaut kādas biznesa celtnes tuvumā. Lūk – tas ir naturāls šedevrs :)

+2
-4
Atbildēt

1

    Egita > Timurs Čuntonovs 21.09.2013. 08.27

    tas nav šedevrs,bet vienkārša normāla skulptūra,nevis nesaprotamais igauņu veidojums.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

piziks 20.09.2013. 14.41

LV taču visās iespējamajās izpausmēs rullē zemākās cenas piedāvājumi! Viena figūra no Igaunijas, kā Segelfoss piemin, ir lētāka par četrām. Lietuvā taisīti Trīszvaigžņu ordeņi ir lētāki nekā Latvijas juvelieru nodarbināšana. Olimpiskajai komitejai tiek prasīta liela — sporta apģērbu lietotāju olimpiādes spēlēs — bauda par mazu naudu, bet somu Halti kataloga kā lētuma izmantošana uzreiz sūdzama KNAB-ā, jo ārpus Olimpiskās komitejas kādam/kādai gribas, lai pašu mākslinieki un amatnieki dotu labi, daudz, tūlīt, ilgi, par velti… jā, un vēl ar ļoti individuālu pieeju!
Var jau arī barterēt, — bez naudas dabūt Rīgas visu laiku labākā mēra Dzordža Armitsteda un viņa kundzes stājbronzu ar mecenātam līdzīgā humorista suni.

Un iepirkumus noteikti vajag rīkot vēl viena LV aktuāla iemsla dēļ, — iepirkumi stimulē apstrīdēšanas biznesu, krsutotu ar politizēto PR: galvenā ir iespēja izteikties politski atbildīgajiem, nevienu jomu īsti nesaprotošajiem.

+7
-4
Atbildēt

0

lasis75 20.09.2013. 12.58

visiem tiem kultūras ļaudīm ir kaut kādi uzpūsti ego. nepaiet neviena nedēļa, lai viņi savā starpā publiski neizkautos. sāk jau apnikt… liekat savas emocijas uz papīra, notīs, granītā, kinolentēs, vinilā, performancēs un kur tik vēl ne, bet beidziet mūs padarīt par skatītājiem savās privātajās drāmās. sāk jau sāpēt galva. mums pārējiem ir jāstrādā, vai zināt… un rīt agri jāceļas… kad aizeju uz operu, tad gribu baudīt mākslu un atslēgties no ikdienas s.diem, nevis pētīt brūnās strīpiņas un dzeltenos pleķus citu ļaužu apakšveļās.

+6
-14
Atbildēt

10

    Inese > lasis75 20.09.2013. 13.19

    Kas ir tie “mēs”, kuru vārdā tu runā? ;)

    +10
    -6
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > lasis75 20.09.2013. 15.52

    Jā, kā es šim piekrītu – ļaujiet Žagaram vadīt Operu un Grendei – slaukt govis.

    +10
    -13
    Atbildēt

    0

    kkristaps > lasis75 20.09.2013. 16.13

    whateva – ja būtu iespējams, es Tev pieliktu 100 plusiņus. Tik prātīgi vārdi šajā neandertāliešu apsēstajā portālā sen nebija lasīti:)

    +8
    -10
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > lasis75 21.09.2013. 10.44

    Govis slaukt kurš – katrs no ielas arī nevar, vai nu slauc ar rokām, vai ar aparātiem, tik un tā zināma kvalifikācija nepieciešama, cita lieta, ka par KM mums var būt jebkurš, kurš tikai ir att. partijā.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > lasis75 21.09.2013. 10.49

    whateva & Pikaso
    Varbūt lai Žagars savas aktivitātes ierobežo ar pederastu tusiņu “Oziriss”, bet nestaipa savas sūdainās rokas Latvijas budžeta virzienā. Jums taču pašiem būtu patīkami biežāk viņu satikt jūsu kafejnīcā, nekā, kad viņš dauzās apkārt pa pasauli.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > lasis75 21.09.2013. 10.51

    dzeris49
    Ar pidara rokām slaukts piens, tas točna nebūs “košers”. Tas būtu vēl drausmīgāk kā pidara vadīta opera.

    +2
    -8
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > lasis75 21.09.2013. 13.10

    http://www.diena.lv/latvija/viedokli/bordans-jaunzemei-grendei-vietu-kulturas-ministrija-neredz-14025627 – pat Bordāns uzskata, ka Grendei vieta KM nav un nevar būt, pretrēji tam, ko uzskata Dzintars, kurš milzīgi vēlas padomnieces vietu šai dāmai, “kognitīvā disonanse” NA rindās.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    piziks > lasis75 21.09.2013. 13.28

    Whateva, — piekrītu Tavas domas virzībai kopplānā, bet, ja vēlies būt konstruktīvi asprātīgs arī turpmāk, tad, lūdzu, apdomā vienu problēmu, kur pilsētas/arī Rīgas miesta “inteliģenti” allaž parāda savu virspusējo augstprātību, — par govju slaukšanu.

    1. Neteikšu priekšā, — painteresējies pats, cik maksā XXI gadsimta Latvijas piensaimniecībā patiesi laba govs. Ko tā govs spēj saražot? Kā to aprūpē XXI gadsimta Latvijas piena lopkopis? Kādas sareģītu dokumentu kaudzes pavada tādu govi?

    2. Whateva, — kad to būsi noskaidrojis, gan jau pats sapratīsi, ka pat Latvijā tagadējā tādu govju īpašnieks arī ar šaujamieroci aizstāvēs savu īpašumu no tādas potenciālās slaucējas kā fizkultūriete Ž-a! Pat bezsugas pienalops nav pelnījis, lai tam tuvāk par 10 metriem pielaistu šo brutālfiz-kultūristi. Konkursā uz mūsdienīgas slaucējas vietu ŽJG nepārvarētu jau pirmo kārtu, jo tik histēriskas, nesavaldīgas un spītīgi iedomīgas būtnes klātbūtnē labi audzināta pienagovs norautu pienu un būtu ilgi un dārgi jāārstē. Mani še tikko teikto Tev, Whateva, spēs apstiprināt jebkurš mūsdienīgi izglītots pāķis — labs veterinārs, zootehniķis, ZM ierindas konsultants un arī vienkārši labas govs īpašnieks. :)

    3. Pats smieklīgākais/traģiskomiskākais, = tādām žanetām (JG), inesēm ( kā Voika), jutām (kā Strīķe), ivetām (kā Kažoka) politizētajiem izpūtējiem (kā arodGrunde) utml. vieglāk ir kļūt par cilvēku vadītāju un terorizētāju. Un labi, ka tā, — cilvēki var sevi aizstāvēt, bet pienagovs nespētu.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > lasis75 21.09.2013. 19.04

    dzeris49
    “..”kognitīvā disonanse” NA rindās.”

    To, zatļerast, sauc par plurālismu.

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > lasis75 21.09.2013. 19.13

    Optiskais Tēmeklis
    Spriežot pēc artilērijas intensitātes, jādomā, ka paredzēts pieredzējušā un nopelniem bagātā čekistu iecienītākā sodomīta atkaluznāciens. Pašam savas parķijas, pat ja izvilktu no skapja un nokratītu naftalīnu Paulam, noteikti nebūs, pie Vienotibas vai ZZS, tur tomēr pārāk augstas higiēnas prasības, atliek vien nomazgāt no mūļa smiņķi un stāties Rubikiešu rindās.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

Inese 20.09.2013. 12.51

Dāvinātiem liepām uz sēkliniekiem neskatās.

+3
-12
Atbildēt

0

mario1 20.09.2013. 12.35

Patiesībā sākotnēji igauņu tēlnieki bija šim piemineklim paredzējuši četras viena baletdejotāja figūras dažādās kustību pozās, bet pēcgalā dēļ nabadzības laikam (?), tika izveidota tikai viena no tām.

+2
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam