Bondars: valstij bija arī cita izeja

77

Komentāri (77)

bebiekste 12.09.2011. 16.03

Procentu mistika :D

0
0
Atbildēt

0

mārtiņš meiers_ 10.09.2011. 00.32

NA sarakstā nav neviena Kirhenšteina!
Ir Kiršbaums http://gudrasgalvas.lv/kandidats/imars_kirsbaums un ir Kiršteins http://gudrasgalvas.lv/kandidats/aleksandrs_kirsteins
Nevajag, atvainojiet, tuftu dzīt!

+1
0
Atbildēt

0

raimonds_bossltd 09.09.2011. 13.32

to Bet
Nu ķjotka, Tava demagoģija jau Kreituses vai Muižnieces līmenī.

0
0
Atbildēt

2

    austrisv > raimonds_bossltd 09.09.2011. 15.13

    ombros.
    var jau aizvērt acis un neko neredzēt no tā visa un Lemberga stipendiātu saraksta, kurā ir minēti gan “Zvaigznīšu brīdis”, gan “Pleskavas šosejas “stipendiāti. Arī to, ko mīl,nedrīkst skatīt ar rozā brillēm, jo tas var dārgi maksāt, kā jau lidz šim darbojās vecie tēvzemieši un LNNK! Man, piemēram, pavisam skaidrā atmiņā ir fakts, kā tēvzemieši ietirgoja RD mēra amatu Birkam apmaiņā pret Repšes valdības gāšanu un iegāja koalīcijā kopā ar TP, ZZS Un LPP/Lc atstājot JL opozīcijā! To nedrīkst aizmirst.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > raimonds_bossltd 09.09.2011. 15.30

    to Bet
    Viss pūst viss mainās, bet paziņot, ka TB gāza Repšes valdību, tā jau ir paranoja. Pats Repše vainīgs, ka no diviem ļaunumiem koalīcijā, Šķēles un Šļesara izvēlējās lielāko.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

austrisv 09.09.2011. 12.31

Vai šis pats Kirhenšteins tagad balotējas no VL/TB/LNNK?
Tāpēc jau sen zināms, ka vecie tēvzemieši un LNNK ir Lembja stipendiāti un par viņiem balsot ir tas pats, kas par “nacionālajiem”ZZS!

+4
-2
Atbildēt

0

dro 09.09.2011. 12.26

a_kirsteins…Intervija ļoti sakarīga, bet nepatīkama Dombrovska, Vilka un Rimšēviča faniem – eiro jājējiem.
______________________
To jau nu pravietim gan vajadzēja zināt, ka Parex pārņēma Godmaņa valdība. No jūsu krusttēva Lemberga arī nekādi iebildumi netika dzirdēti.
Es dodu prieksroku jāt euro, nevis pieļaut, ka mani jāj Lembergs:))

+6
0
Atbildēt

0

Pēterītis 09.09.2011. 10.02

Viss teiktais nepārprotami darba devēja – Krievijas bankas interesēs. Mēģinājums tos pašus, jau daudzkārt dzirdētos 2Š lata devalvācijas prātojumus iesmērēt Harvardas glancētā iesaiņojumā.
Kas attiecas uz Parex glābšanu, lielākā kļūda – sindicēto kredītu bezierunu atmaksa tā arī palikusi nepamanīta. Ja kreditori ieguldīja 2K augsta riska pasākumā, kuram ASV bankas kontus bija slēguša, ar atbilstošu augstāku riska procentu, valstij nebija jebkāda pienākuma uzņemties visus zaudējums.

+5
0
Atbildēt

0

dro 09.09.2011. 09.11

Vai kāds šaubās, ka, ja Repše būtu bijis VB, FM vai MK vadītājs, tad Parex pārņemšanas process būtu bijis loģiskāks? Šādās smagās situācijās vajag vīru, kurs nebaidās uzņemties personīgo atbildību, nevis pieņemt kolektīvu lēmumu, pēc kura katrs klāt bijušais norāda uz citu. Mūsu svarīgāko valsts amatu potenciālā pretendente Sudraba kritiskajā brīdī pat muti neatvēra, bet tas netraucēja pēc kaujas lēmumam veltīt kritiskas tirādes:)

+7
0
Atbildēt

3

    Valdemārs Valdemārs > dro 09.09.2011. 09.39

    Ar Parex pārņemšanu vai jebkādu citu risinājumu Repše neapšaubāmi būtu ticis galā daudz labāk, jo tajā bankā, ļoti iespējams, bija arī tādu nerezidentu nauda, ar kuriem jokus labāk nedzīt. Rīkojoties ar krievu naudu, likmes ir kā Krievijā.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Pēterītis > dro 09.09.2011. 12.00

    Krievu naudai līdzi nāk Krievijas biznesa kultūra. To demonstrē gan grimstošie kuģi un krītošās lidmašinas, gan tagad arī Rīgas centrā Baltic investment group, kura savdabīgā veidā izspiež investoru no Vācijas un pārņem Hotel de Rome.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > dro 09.09.2011. 12.28

    Ko tad no Sudrabas var gribēt. Šis sieviškis galīgi zaudējis jebkādu cieņu ar to vien, ka nesen lielīja pašu lielāko valsts izzadzēju lembergu, kā labu saimnieku.
    Ko vispār vēl par viņu piemetināt, jo tālāk jau nav kur! Šim sieviškim vajadzēja Lemberga atbalstu, lai nokļūtu prezidenta krēslā, bet paldies Dievam, ka viņas biogrāfija ir sašmucēta ar to pašu Stepašinu un ceļš uz karjeru mazliet jāaizmirst. tad nu tagad grūž mums priekšā to pašu Bondaru. Te Sudraba, tad atkal Bondars. Cik ilgi vēl…

    +7
    0
    Atbildēt

    0

ivetao2007 08.09.2011. 21.12

Kad komunisti jau gorbija laikā, saprata, ka viņu laiks beidzies, uz ASV kompartija sutija četrinieku, lai mācās kapitalismu. Divi no ši četrinieka joproja rēgojas politiskajā arenā – Kehris un Osis. Viņu radito ekonomisko organizāciju, dodoties prom no Latviajs, pameta Kehris un tagad viņa vietā īr Bondars , ar pēc Amerikas brauciena. Intersanta sakritība. Vai ne?

+5
-2
Atbildēt

5

    austrisv > ivetao2007 08.09.2011. 21.41

    No tā PSRS ekonomistu klubiņa neko citu arī nesagaidīs, kā vien ieteikumus devalvēt Ls, lai tā sakot resnais gals neko no Ls kredītiem nezaudētu, bet tikai iegūtu. lai zaudē nabaga tauta, jo tā tak pietiekami dumja(tas viņuprāt), bet ne mūsuprāt!

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    disassociative > ivetao2007 08.09.2011. 23.15

    Patiešām dumja bija tā cilvēku daļa, kas sagrābās nepanesamus eiro kredītus. Un tā nav nabaga tauta. Nevajag cilvēkus saukt par nabagiem, mēs dzīvojam valstī, kurā cilvēki ir pārtikušāki nekā 90% cilvēku visā pasaulē.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    austrisv > ivetao2007 09.09.2011. 09.06

    alias!
    nabaga tauta , protams, ka nav domāts tieši kā nabaga! piekrītu pilnībā, ka mūsu tauta nav nabaga miesās, bet tomēr liela daļa garā!

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    dro > ivetao2007 09.09.2011. 09.17

    Bet +10:)))

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > ivetao2007 09.09.2011. 12.25

    Ino,
    paldies.
    gan jau atkal savēlēs zagļus no ZZS un SC!Tomēr ceru, ka šoreiz mazāk!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

kreëstliv 08.09.2011. 20.05

Par nedevalvēšanu piekrītu – līdz šim man nav skaidrs sociālekonomiskais pamatojums šādai rīcībai. Tāpat man nav skaidrs, kādēļ apturēja algu deflāciju ar mistiskiem Iepirkuma likuma nosacījumiem un paaugstinot darba nodokļus un minimālo algu. Ja jau neveica devalvāciju, tad vajadzēja ātru algu deflāciju, tā vietā sanāca emigrācija, pāris augsto tehnoloģiju uzņēmumi, kas jau piesaista darbaspēku no ārzemēm, dabas resursu eksports un aicinājums pārdot rokdarbus, ja nevar savilkt kopāgalus, ko papildina izrēķināšanās ar tiem, kas nespēj norēķināties par komunālajiem pakalpojumiem.

+4
-4
Atbildēt

0

Janka, Janic 08.09.2011. 18.12

apmeeram taa kaa teicis Jeezus . pa caurumu , kuru atstaajis galdnieks…

+4
0
Atbildēt

0

Aleksejs Dimitrovs 08.09.2011. 17.07

Ko devalvācija dotu tik mazai ekonomikai kā Latvijas ekonomika? Tikai to, ka galīgi iedzītu zemē ražotājus un siltuma patērētājus, kam energoresursi jāpērk par “cieto” valūtu.

+14
-3
Atbildēt

6

    anita_meistere > Aleksejs Dimitrovs 08.09.2011. 17.17

    …un lielakjiem aizņemējiem latos..kā, piemērām MākoņAndžs, noņammātu visu parādu. atceraties PLL pirmsvēlēšanu spēlītes pērn? vasltij būs labāk, visiem bus labāk..jadevalvē…:D:D:D klist baumas, ka bija baigais dīls pirms tam…un ja diezgan daudz ir ņemusi latus parādā.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    —–
    Pirms eiro ieviešanas labāk der atcerēties Repšes-Godmaņa noteikto maiņas kursu, kad sāka ieviest latu. 1:200 – diezin vai kāds 2014.g. spēs ko tādu atkārtot!

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    austrisv > Aleksejs Dimitrovs 08.09.2011. 21.37

    Vismaz es Repši tolaik sapratu, jo tautai bija uzkrāti milzu PSRS rubļi, kuriem pretī nebija nekādu mantu- tikai tukšs čiks! Kā tad jaunā Latvijas valsts varēja atprečot tos koka rubļus???? Pilnībā atbalstu Repši vismaz šajā ziņā.
    Bez tam , tie, kas bija prātīgi varēja iepirkt nekustāmo īpašumu nvis turēt bankās rbļ, kam bija tikai papīra vērtība kā zināms, jo pat preces PSRS laikos deva uz taloniem!

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > Aleksejs Dimitrovs 08.09.2011. 21.52

    to edge_indran —–

    Ķēkša, paliec pie saviem grāpjiem. Finansists hujeva.

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    -> Bet
    Deva par tiem pašiem koka rubļiem! Talons bija tikai ATĻAUJA nopirkt vēlamo preci!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    —–Bet
    Es pilnībā atbalstīju – un pilnībā saprotu tos, kas 1988. – 1991.g. tos ”koka rubļus” ziedoja, lai sponsorētu atmodu un dziesmoto revolūciju.
    Repšes-Godmaņa-Piebalga u.c. reformatoru pasākumus ”tauta” tak’ 1990-os gados ar sajūsmu atbalstīja, jo tikai sagraujot 50.gados radīto latviešiem pavērstos iespēja baudīt rietumu labklājības valsts labumus. Iesim un baudīsim – un 17. septembrī apliecināsim savu atbalstu 1990-os gados uzsāktajām reformām un to šodienas īstenotājiem, jo vēl jau ir ko sagraut jeb konsolidēt?
    p.s.
    ‘Žetons’ par ieteikumu neturēt naudu bankās, bet iepirkt īpašumus.
    ‘Vilks: nākamā gada budžetā varētu apsvērt vienīgi nekustamā īpašuma nodokļa celšanu’ http://bizness.delfi.lv/budzets_un_nodokli/vilks-nakama-gada-budzeta-varetu-apsvert-vienigi-nekustama-ipasuma-nodokla-celsanu.d?id=36899365

    0
    0
    Atbildēt

    0

dro 08.09.2011. 17.05

Ja cilvēkiem būtu bijusi nojausma, kādu kaitējumu tas nodarīs, Lehman Brothers būtu izglābti, tāpat kā Bear Sterns.
____________________
Kādi cilvēki? Vai ne tie paši Harvardas profesori, kuri jūt līdzi Latvijai?

Pirmkārt, spēle būtu bijusi pavisam citāda. Ja Latvijas valdībai būtu tādi nodomi, tad dažādi lielie spēlētāji, sākot ar Eiropas Komisiju un beidzot ar skandināviem, teiktu – pag, pag, varbūt mēs tomēr varam vienoties, ka jūs tā nedarāt. Mēs esam gatavi samaksāt par daļu no tā, ka jūs tā nedarāt. Tai vajadzēja būt ja ne patiesai darbībai, tad vismaz māņu kustībai.
__________________________
Varbūt jā, bet varbūt nē? Daudz par maz lai mēs iespējamo SC un kirhenšteina mantinieku kompromisu figūru uzskatītu par mesiju:))

+15
-2
Atbildēt

0

anita_meistere 08.09.2011. 16.32

vēl viens devalvētājs….protams ka bija cita iespēja. vajadzēja nodevalvēt latu..un izputināt Latvijas vidusslāņa ekvivalentu, kam bija kredīti eiro. tie kas pelnīja ar savu iglītību, uzņemību utt. tas nenotieka…
un tagad cietēji lielakoties ir trekno gadu upuri, kas ir nekonkurētspējīgi vietējā darba tirgū.
darba nav??? kātad!! nav kas strādā! tāpec ka treknajos gados visi plēsa uz stroikām, un rausa dŗumo piķi..dmādam, ka tie kas sakumpuži zem grāmatu kalnie rāpo uz universitātēm ir neko no džives nejēdzoši nūģi! nu tas saņemiet.

un tik pamēģiniet savu stulbumu un mantkārību novelt uz valsti!

+13
-3
Atbildēt

1

    kkristaps > anita_meistere 08.09.2011. 16.52

    Esi trāpījis naglai tieši uz galavs. Visu cieņu!

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

austrisv 08.09.2011. 15.26

“Es runāju nevis par cilvēkiem, kas ir izbraukuši no valsts, bet gan par politiskās dzīves veidotājiem, kuri nav runājuši ar cilvēkiem, kas nav izbraukuši no valsts. ”

Smieklīgs ir šāds secinājums, it kā ar runām varētu paēst un nopelnīt iztiku, bet varbūt viņš to var un runā uz nebēdu, pie tam tīrās muļķības.

+6
-2
Atbildēt

1

krrudzinska 08.09.2011. 15.02

Dzirdot tādus spriedelējumus, jāsaka: labi vien ir, ka tāds visgudrelis neiet politikā!

+28
-4
Atbildēt

0

putekliic 08.09.2011. 14.42

Par monetārās politikas modeļa izvēli cienījamā kunga viedoklis nepārsteidz, ja ņem vērā, ka viņš tikko atgriezies no ASV. Tur budžeta deficītu pieņemts segt piedrukājot $, cik nepieciešams, plus regulāri notirgojot valsts parādzīmes, kuras tiek izpirktas par tiem pašiem piedrukātajiem $. Termins “budžeta taupība” tur ir absolūts jaunvārds. Nevar neiespaidoties no vides, kurā dzīvo un no it kā autoritātēm ar kurām kontaktējies. Bet, kas līdz šim derēja ASV, ļoti šaubos vai der mums. Šī konceptuālā atšķirība izpratnē par to, kas būtu bijis vai arī tagad ir jādara ir arī iemesls, kāpēc viņš Zatleram iedeva kurvīti. Vismaz godīgi.

+7
-1
Atbildēt

0

anete_raugule 08.09.2011. 14.35

Cenšos, bet kaut kā nespēju atcerēties, ka krīzes laikā Bondars būtu nācis klajā ar idejām un piedāvājis risinājumus situācijas uzlabošanai. Viņš tak turpat varas katliņā maisījās un par intereses trūkumu no mēdiju puses arī nevarētu sūdzēties.

+15
-3
Atbildēt

1

    putekliic > anete_raugule 08.09.2011. 14.43

    Tā apskaidrība acīmredzot nāca dzīvojot pēdējo gadu ASV.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

ilmisimo 08.09.2011. 14.31

Ko gada laikā esat sapratis, raugoties uz Latviju no ārpuses?

Viens ir brīnums, ko sauc par mūsu brīvību. Par to ikdienā nedomāju, bet tur, satiekoties ar tik dažādām pieredzēm, redzi, ka daudziem tas ir nesasniedzams sapnis, nepiepildīta cerība visa mūža garumā
_________________________________________
Lūk-
šo gan vajadzētu atcerēties.

+18
-1
Atbildēt

2

    Mārtiņš Misāns > ilmisimo 08.09.2011. 16.16

    Jā, tas par brīvību labi teikts. Pārējais gan pupu mizas!

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > ilmisimo 08.09.2011. 20.53

    —–
    Brīvību var nepārtraukti piesaukt, tikai der apjēgt – cilvēki no Latvijas dodas prom ne jau tāpēc, ka tā reālā ‘brīvība’ valsti pēc 1991.gada 21.augusta pieaug:
    ”(..)Aizbraucot no Latvijas, cilvēki kā svarīgu aizbraukšanas iemeslu min valsts vardarbīgu attieksmi pret tās pilsoņiem. Savukārt svešumā atšķirībā no Latvijas daudzi aizbraucēji spēj atgūt pašpietiekamību un īstenot savus sapņus”. Aivita Putniņa, sociālantropoloģe, LU Humanitāro zinātņu fakultāte
    http://www.politika.lv/temas/pilsoniska_sabiedriba/es_atbildigs_par_visu/

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

ilmisimo 08.09.2011. 14.23

Vai šitas būtu mūsu iespējamais Rainbow warrior – “varavīksnes valdības ” koalīcijas komplektā ar SC premjers?

+11
-2
Atbildēt

0

kkristaps 08.09.2011. 14.09

Katra slieka uzskata sevi par agronomu un lauksaimniecības zinātņu doktoru, bet katrs Mārtiņš Bondars, kas sasmēlies gudrības krievu bankā un gadu pabijis Hārvarda universitātē, uzskata sevi par ekonomikas spečuku.

+31
-4
Atbildēt

3

    austrisv > kkristaps 08.09.2011. 15.22

    Lūk, tam es piekrītu, jo interesanti kā gan un kāpēc Mārtiņš Bondars pameta krievu Krājbanku ar 10 000 Ls mēnešalagu un devās smelties ekonomiskās gudrības uz gadu Hārvardā. Domāju gan, ka te kaimiņvalsts Bondarā saskatīja nākamo Krievijai iztapīgo premjeru.
    Vienmēr atcerēsos, kā šis pats Bondars tika pieštellēts Freibergai kā biroja vadītājs un centās tajā birojā iekārtot arī veco čekistu Zaķi.
    Šitos divus : Sudrabu un Bondaru var mest pār kaimiņvalsts specdienestu sētu atpakaļ tās lauciņā, lai devalvē tur to rubli, pie tam jau kuro reizi!
    To taču sen jau atzinuši spēcīgi ekonomisti, ka devalvācija neko nedod ekonomikas atlabšanā, ja nu vienīgi iedzen nabagus vēl lielākā nabadzībā, jo inflācija uzsāks savu straujo augšupeju, bet Bondars jau pasildījis dibenu Hārvardā un ar to lielīsies turpmāk. Droši vien kādos kundziņu kursos un viss.

    +20
    -4
    Atbildēt

    0

    Diâna Antipova > kkristaps 08.09.2011. 18.08

    Bet / bet MB taču smuks puika, iznesīgs un gudrs. Tik domāju, ka Krājbankai jau labu laiku nav veicies ar vadītājiem. Par piespēlēšanu šķiet taisnība.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > kkristaps 09.09.2011. 12.37

    Man netīk smuki sasukāti puikas, kā Gorbunovs Nr. 2. Tūlīt ienāk prātā, bet kāpēc tad viņš vai viņa tā tiek uzpucēti???? ka tik ne atkal vilks, jēra ādā vai sūds par pīrādzinu pārtaisīts?

    +5
    0
    Atbildēt

    0

garausiitis 08.09.2011. 14.04

Cik saprotu, tad ir kādi mistiskie ļaudis Harvardā, kuri zin visas izejas no situācijas. Interesanti , ja viņi zin izejas, tad arī vīņiem būtu jāzin iemesli, ja tā , tad kapēc gudrās galvas nesita trauksmi pirms lielās finanšu krīzes, kur viņi bija tad?
Ja par devalvāciju – Latvijai savas naudas reāli nav , jautājums no teorētisko finansu investoru puses, vai un uz kādiem noteikumiem aizdotu naudu valstij, kas šādā situācijā devalvē valūtu? Kā mēs spētu attīstīt ražošanu ( katram skaidrs,ka naudu te var tikai ražošana radīt ) , ja mums nebūtu pieejami finansu līdzekļi un būtu nestabīla nauda.
P.S. Interesanti kā tagad iet Baltkrievijā?

+16
-3
Atbildēt

3

    bebiekste > garausiitis 08.09.2011. 15.20

    Baltkrievijā iet “kruta”. Ārzemju investori nezin ko darīt ar tur nopelnītajiem tugrikiem. Ārpus Batkrievijas tos nekur neņem pretī – gaida nākamo devalvāciju. Lai iegūtu “cieto” valūtu Baltkrievi spiesti pārdot reālus uzņēmumus un resursus par cenu, kas nez vai ir izdevīga.

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > garausiitis 09.09.2011. 02.53

    @klusais

    Visu citu pat nemēģināšu cilāt, bet lieciet, lūdzu, mierā Baltkrieviju. Nu nav šie gadījumi salīdzināmi. Būtu pat grūti iedomāties vēl nepiemērotāku keisu salīdzinājumam.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Valdemārs Valdemārs > garausiitis 09.09.2011. 09.30

    Kas tur nepiemērots? Baltkrievijā ir tipisks uzticības zudums savai valūtai, kurš izraisa devalvāciju spirāli līdz visbeidzot atteikšanos no fiksēta kursa. Īslaicīga cenu konkurētspējas palielināšana, kuru acu mirklī izdzēš inflācija, neatrisina problēmas sakni – neefektīvu, ar subsīdijām stutētu ekonomikas struktūru. Mūsu gadījumā turēšanas piefiksēta kursa īsā laikā parādīja kas ir kas – neefektīvie uzņēmumi un veselas neproduktīvas kreditēšanas burbuļa uzpūstas nozares izkūpēja vienā rāvienā un atbrīvoja darbaspēka resursus citādu konkurētspējīgiem eksportējošajiem uzņēmumiem. Mums problēma nebija pārvērtēts valūtas kurss, bet gan pārmērīga finanšu un cilvēkkapitāla koncentrēšanās nekustamā īpašuma nozarē. Baltkrieviem problēma ir līdzīga, tikai subsidētā ražošana ir dāsnas sociālās politikas sastāvdaļa, kuru valsts vairs ilgāk nevar atļauties.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

mary75 08.09.2011. 13.41

Tās runas, tipa, var jau būt, ka būtu arī labāk, a var būt, ka i nebūtu, vispār kaķim zem astes.
Gan vienā, gan otrā variantā būtu tādi, kam būtu labāk, un kam sliktāk, bet, devalvējot, visvairāk, tomēr, ciestu tie ar zemiem ienākumiem, tātad, vairākums.
Bondara pieņēmums ka, mums jau vajadzēja būt uzstājīgākiem, un piedraudēt tiem zviedriem, ka mēs tūlīt pat veiksim to devalvāciju, un tad viņi nobītos un maksātu, arī izskatās stipri vienkāršota situācijas izpratne un arguments, kas atgādina SC un Lemberga draudus – mēs parādus nemaksāsim, un tad tik viņi redzēs.
Uz Dombrovski spieda visi, gan SVF, gan EK, gan zviedri, un viņām bija vai nu visi jāpasūta, un jāsāk devalvācija ar ļoti neskaidrām sekām, vai arī jāpilda SVF ieteikumi, kas, īstenībā, bija visumā pareizi, un to parāda rezultāts.
Bez tam arī Lietuva un Igaunija neko nedevalvēja, toties dažas valstis, piem. Lielbritānija, devalvēja to valūtu, meta ekonomikā milzu naudas, un beigās rezultāti tam bija minimāli, un patreiz tāpat dabū griezt un taupīt, tāpat, kā Latvijā.
Baltkrievija arī devalvēja, un baltkrievi sevišķi laimīgi par to galīgi nav.
Un par ekonomisko migrāciju – pats Bondars saka, mūsu laikos pilnīgi normāla parādībā, problēma ir tur, ka valstī it kā bezdarbs, bet, normālu strādnieku laukos un mazpilsētā dabūt ļoti sarežģīti, tie, kas palikuši bez darba, nav tie čaklākie un atturībnieki.
Man te viens paziņa mazpilsētā liek flīzes, viņam vajag palīgu, maksā 10 – 15 lati dienā, mazpilsētai normāla alga, un ir lielas grūtības sameklēt, jo visi bezdarbnieki strādā līdz pirmajai naudai.

+15
-3
Atbildēt

4

    armn > mary75 08.09.2011. 19.35

    Par pagatnes teoretiskiem scenarijiem var gan taa, gan shaa. Varbut butu bijis vertigak no cilveka, kas stradajis krajbanka pajautat par nakotni, piemeram par AirBaltic, kura precu zimes tur ir iekilatas?

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Anda Burve-Rozīte > mary75 08.09.2011. 23.35

    Sk.pedejas rindkopas.Nedomaju,ka no cilveka,kurs no bankas ir prom gadu,bet par agrakajiem darijumiem atrodas ar likumu noteikta klusesanas pienakuma ena,var dabut vairak.Ja domajat,ka var,radiet piemeru.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > mary75 09.09.2011. 02.52

    @Dzeris

    Visu citu pat nemēģināšu cilāt, bet lieciet, lūdzu, mierā Baltkrieviju. Nu nav šie gadījumi salīdzināmi. Būtu pat grūti iedomāties vēl nepiemērotāku keisu salīdzinājumam.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    armn > mary75 09.09.2011. 09.38

    Ja domajiet, ka variet veikt operaciju labak par mani… Radiet piemeru…
    Zurnalista darbs ir publisks un domaju jus tikai iegustiet no lasitaju viedoklja, nav verts dodoties “pretuzbrukuma”, man ar jums nav jasacenshas.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Riekstlauzis 08.09.2011. 13.30

Mārtiņš ielicis CV jaunu un spīdīgu ārvalstu medāli tagad ar daudz pilnākiem vaigiem var pūst burbuļus.

Pēc kaujas, protams, ir viegli čivināt par iespējami labākiem scenārijiem pagātnē īpaši neiedziļinoties to alternatīvu pamatošanā, bet pamatojot tos ar kaut kādiem ‘ekonomiskās domas līderiem’. Jā tādu līderu ir daudz, viņu bizness atšķirties no meinstrīma, jo tad pirks viņu grāmatas un publicēs viņu slejas laikrakstos.

Godmaņa, Slaktera un Šķēles organizētā Parex ārvalstu kreditoru izglābšana gan bija lieka bez saprotamiem ieguvumiem LR nodokļu maksātājiem.

+19
-2
Atbildēt

4

    ilmisimo > Riekstlauzis 08.09.2011. 14.25

    Godmaņa, Slaktera un Šķēles organizētā Parex ārvalstu kreditoru izglābšana gan bija lieka bez saprotamiem ieguvumiem LR nodokļu maksātājiem.
    ________________________________________
    Vai ta caur to netika izglābti K&K un līdz ar to saistītie personāži?

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Riekstlauzis > Riekstlauzis 08.09.2011. 14.35

    Nav jau baigi svarīgi kas tika izglābts. K&K vai kādi vidusāzijas naftas vai metālu baroni un tie, kas pieņēma lēmumus.. Jautājums vai LR nodokļu maksātājiem bija lietderīgi atdot savu naudu ārvalstu vai neārvalstu uzņēmējiem, kas kādreiz pagātnē bija izvēlējušies ieguldīt riskantākos, taču līdz ar to ienesīgākos parāda vērtspapīros..

    Arī es zaudēju līdzekļus ieguldījumos, kas izrādījās neizdevīgi.. Labprāt saņemtu no valsts kompensāciju :).

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Riekstlauzis 08.09.2011. 21.52

    de Nav jau baigi svarīgi kas tika izglābts. K&K vai kādi vidusāzijas naftas vai metālu baroni un tie, kas pieņēma lēmumus.
    ______________________________
    K&K ietekme tak ar tika saglābta, vai”t tas nav svarīgi?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > Riekstlauzis 09.09.2011. 02.50

    @lama

    Ne no ekonomikas viedokļa.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 08.09.2011. 13.29

Es varu tikai pabrīnīties, kā cilvēks, kuram ir tikai pamatzināšanas ekonomikas jautājumos, var tik “gudri spriedelēt” par ekonomikas kursa pareizību! Kas tad ir tie cilvēki Harvardā? Kaut kādi profesori, kas tur sēž jau gadu desmitiem un tā īsti nemaz nezina, kur Latvija atrodas? Paša Bondara argumenti ir visai sekli un balstās uz “kāds man tā teica, ka tā ir pareizi”! Pilnīgākā demogoģija.

+22
-5
Atbildēt

0

BaleLiina 08.09.2011. 12.46

Varbūt arī vērtīga, bet ļoti garlaicīga intervija…

+5
-1
Atbildēt

0

disassociative 08.09.2011. 12.45

Kāpēc netika devalvēts lats? Tāpēc, ka cilvēkiem, kam bija jāpieņem lēmums par devalvāciju, pašiem bija milzu kredīti eiro. Triviāli. Nu un vēl banku lobijs un ārvalstu spiediens. Bet sākuma kļūda ir lata cietais kurss pret eiro. Faktiski jau daudzus gadus Latvijā ir ieviests eiro, tikai kā maksāšanas līdzeklis tiek lietots lats.

+4
-11
Atbildēt

7

    raimonds_bossltd > disassociative 08.09.2011. 13.04

    to alias
    Tiks SC ar ZZS pie varas, devalvēs. Pensionāri saņems desmit tūkstošus latu mēnesī, maizes kukulītis maksās divus simtus.

    +13
    -4
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 08.09.2011. 13.11

    Lata kursu nenosaka politiskās partijas, bet Latvijas Banka. Un ir vienalga, kas ir pie varas – SC, ZZS, Vienotība vai vēl kāds cits. Ja Latvijas Banka burbuļa gados būtu korekti veikusi savus pienākumus, nebūtu bijis tik liela burbuļa un tik smagu seku.

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    ventis_mikuda > disassociative 08.09.2011. 18.01

    viss ekonomika nav tik viekarsi… devalvet latu nenozīmē brīnumzāles!
    Ciestu visi kreta maksataji, kas bija nemusi kreditus eiro un tadu bija gandriz visa nemeju masa!!! Vini visi (gimenes) butu palikusi bez iespejam samaksat kredītu – tatad bankrots. Kopejais kreditportfelis, kas izsniegts majsaimniecibam 2007 g.beigas – 15 miljardi!
    Būtu aizrijušies visi: bankas, cilvēki un valdība.
    Saktos isu laiku nekontroleta inflacijas un haoss un principa mes butu turpat kur tagad, tikai veel papildus vairak izpostitam gimenem un veel 10 gadus atpakalj kur esam šobrīd ekonomiskā attīstībā.
    Manuprat LB un Dombrovskis (un Vilks) ir izdarijusi ļoti daudz.
    Prātuļot var atļauties tikai tie kas gaida labus amatus un neko reali nedot veletajiem.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 08.09.2011. 23.11

    Ja te palasās komentārus tālāk, tad kļūst pavisam jocīgi. Repši par cilvēku rupju apzagšanu, mainot 200:1 attaisnojat, bet tos, kas saka, ka lats bija jādevalvē, noliekat. Kur konsekvence?
    Ir ekonomikas likumi, kas attiecas arī uz Latviju. Un viens no šiem likumiem saka, ka, ja valūta ir pārvērtēta, tā ir jādevalvē. Un lats ir pārvērtēts. Ja jau Latvija ir ielekusi liberālisma un banku diktāta režīmā, tad nav jau variantu – vilku barā kā vilkam jākauc.

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > disassociative 09.09.2011. 02.46

    @alias

    Neesot ne dedzīgs pro, ne anti devalvētājs, tomēr gribētu iebilst pret tiem dzelžainajiem ekonomikas likumiem. Nav neviena tāda, kuru varētu realizēt, ignorējot kontekstu.

    Mūsu gadījumā izšķirošais patiešām bija kredīti eiro. Ne viens vien eksperts un politiķis ir atzinis, ka bez tiem būtu droša devalvācija. Bet tābrīža Latvijas konteksts bija tāds, ka devalvēt nemaz tik vienkārši nebija.

    Pa lielam mēs, ļoti iespējams, būtu tieši tur pat, kur esam. Vienīgi ilgākā termiņā nedevalvēšana vairāk iegriezīs demogrāfijai. Bet ne vienmēr ir iespējams atrisināt īstermiņa un ilgtermiņa problēmas vienlaicīgi un vienlīdz sekmīgi.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ~♥~ > disassociative 09.09.2011. 11.31

    Ne jau tikai kredīti eiro noteica to, ka latu nebija izdevīgi devalvēt, bet arī tas, ka mēs importējam lielāko daļu energoresursu, kas neļautu mums izmantot galveno devalvācijas priekšrocību – eksporta konkurētspējas palielināšanos

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    v_laivins > disassociative 12.09.2011. 10.22

    Piekrītu. Bondars Amerikā izgājis kādus ekonomistu kursus un Latvijas zolītē gribētu spēlēt kā lielais. Ja tā īsti nav ko teikt, tad vajag paklusēt. Ja ir kādas labas idejas, tad jāsāk ar to ko darīt tagad un uz priekšu nevis kā būtu, ja būtu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 08.09.2011. 12.31

Par to, kas būtu, ja būtu, par debatētājiem, kuri izsaka līdzjūtību Latvijas tautai utt… :)Tur jau ir tā lieta, ka debtētājs, vērtētājs nenes nekādu atbildību. Viņš teoretizē, bet nevada valsti.
Pilnīgi neko nesaprotu no ekonomikas, bet pat es atceros to, cik dažādas receptes tika piedāvātas LR, lai mēs izkļūtu no krīzes un viņi visi ir ļoti gudri ļaudis, šie debatētāji – tas nekas, ka tās receptes bieži vien runā viena otrai pretī :)

+16
-3
Atbildēt

0

Ilona Auziņa 08.09.2011. 12.27

Nu ko, gaidām 13. septembri. Būs ļoti interesanti secinājumi, vēlētāji varēs vēl padomāt par kuriem balsot. Jācer, ka šī komisija dos objektīvus un godīgus secinājumus, lai gan sistemātiskā un nesodāmā korupcija valstī ir radījusi neticību visam kas šeit notiek. Diemžēl šeit visu var pirkt un pārdot, arī daudzu cilvēku godu un labo vārdu.

+5
-1
Atbildēt

1

    Gundars Āboliņš > Ilona Auziņa 08.09.2011. 13.50

    …sistemātiska un nesodāma korupcija…Kur? Jānosauc tieši nozari un pirms dots “Jā” vārds vienam vai otram politiskam spēkam, jāliek likt roku uz sirds un jāsaka “Iznīdēsim”!

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Dmitry 08.09.2011. 12.26

Protams ka bija arī cita izeja, bet grāmata jau ir uzrakstīta.
vērtīga intervija!

+6
-8
Atbildēt

2

    Pēterītis > Dmitry 09.09.2011. 10.07

    Kam vērtīga? Vai Krievijas bankām, kuras ierodas privatizēt Latviju arvien lielākā skaitā?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Dmitry > Dmitry 09.09.2011. 13.01

    Vērtiga man. es neredzu neko nosodošu tam ko intervijā ir pateicis Bondars.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam