Gailis: Repše slēpa ''Bankas Baltija'' grūtības

106

Komentāri (106)

kdaljajev 12.11.2010. 16.08

Vainīga bija valdība kura pieļāva ka cilvēkus atklāti muļķo,solot nereālus procentus.Bet tā kā paši bija iesaistījušies piramīdu būvēšanā,bez pamatiem,notika tas kan jānotiek.Veiklākie izņēma naudu pārējie palika gribot.Gailim vispār vajadzētu klusēt,pietiekoši sagrābās.Protams arī LB,vainīga ka laikus neapturēja šo procesu ar cilvēku apkrāpšanu.Repše vēlāk arī uzbūvēja piramīdu solot kvalitatīvu valsts pārvaldi,tikai naudu izlietojot savās interesēs.Nez kā viņam beidzās spēlītes akciju tirgos,izskatās,ka visu pakāsis.

0
0
Atbildēt

0

PriedeZaniite 16.07.2010. 10.48

Gailis 1995. gadā, būdams valdības vadītājs un izmantojot savu dienesta stāvokli un publiski nepieejamu informāciju, paslepus izņēma no BB noguldījumus vairāku desmitu tūkstošu latu vētrībā. Par kādu bankas likviditātes garantēšanu te var būt runa?

0
0
Atbildēt

0

austrisv 07.07.2010. 17.13

Klusais! kas ir PP partija? Ak, jā droši vien pēdējā partija! bet Slakteris tik gudrs vis nav! Jo, ja būtu gudrs, tad nelīstu par finanšu ministru!!!! Vai vismaz neparakstītu valstij kaitīgu līgumu ar Parekss!
PP jau arī neņems tik jau nu noklīdušu avi!

0
0
Atbildēt

0

austrisv 07.07.2010. 10.37

Klusais!
Vai tad neredzi, kā tagad apietas visi labie latvijieši ar Slakteri!
Tā sakot, moris savu padarījis, var iet uz vienu vietu! Muļķa Slakteris, ka laikus nesaprata, ka TP viņu uzmetīs, kā visus pārējos!!!

+2
0
Atbildēt

5

    garausiitis > austrisv 07.07.2010. 10.50

    Bet – man jau domāt,ka Slakteris nejūtas apbižots. Pārāk ilgi bij politikā , lai saprastu kas un kā notiek.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 07.07.2010. 15.21

    Man gan ir citas ziņas par Slakteri, jo viņu TP ignorējot, lai gan Slakteris ļoti cenšoties atkal darboties šajā partiju apvienībā(LPP). redzi, ir sasmērējies pirms vēlēšanām – tātad jānorok vai jāuzmet!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > austrisv 07.07.2010. 15.35

    Tā viņiem tur visiem iet ar to politiku. Titavu ar drošibas labad pirms vēlēšanām atlika maliņā, lai nemaisās.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > austrisv 07.07.2010. 16.09

    Bet – nu tad normāla reakcija – “Paņēma un uzmeta “. Tad jau Slakterim jāstājas PP, jo man kaut kā velk doma uz to ,ka varbūt viens spārns tur veidojas no uzmestajiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > austrisv 07.07.2010. 18.30

    No kurienes tev tā doma tāda velk par to vienu spārnu no uzmestajiem:)?

    0
    0
    Atbildēt

    0

murnieks112233 07.07.2010. 08.11

Kad tiesās K&K un TP bandītus, kas izzaga Parexu un nozaga miljardu tautas naudas?

+4
0
Atbildēt

2

    Brīvdomātājkaķis > murnieks112233 07.07.2010. 09.53

    Vai TP liidzdaliiba ir kaut kur pieradiita Parex izlaupisanaa?? Ja nav tad labak mutiiti nevajag virinaat, bet ja virini tad par Repses Latvijas izzagsanu. Par to cik cilveeki naudu zaudeja pateicoties citplaneetietim Repsemj 90gadu sakumaa. Un par bankas Baltija lietu nemaz nerunaajot. Lai citplaneetietis tagad atmaksaa to ko ir nozadzis tautai

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    garausiitis > murnieks112233 07.07.2010. 10.05

    Vai es ko esmu palaidis garām ? Slakteris ir izstājies no TP?

    +6
    0
    Atbildēt

    0

Brīvdomātājkaķis 07.07.2010. 01.01

Smiekliigi pilniigi paliek un tajaa pasaa laika anozeelojami ka ja Repsi kaads apvaino tad JL pieluudzeeji sausmaas un panikaa ka vinu elks tiek abizots. Bet tajaa pasaa alikaa Skeelem, Lembergam, Sleseram uzvel visas vainas ;-) Kaut nekas nav pieraadiits. ir tikai kaut kaadi pieneemumi. Te arii paradaas JL atbalstiitaju intelektuaalais liimenis. Skumji un pretiigi par taadiem “patriotiem”

0
-2
Atbildēt

5

    garausiitis > Brīvdomātājkaķis 07.07.2010. 01.10

    Tikpat smieklīgi ir ,kad viena persona raksta ar dažādiem nikiem.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    Marija > Brīvdomātājkaķis 07.07.2010. 08.57

    > PLL apmaksātajam censonim
    Ja sekotu CD komentētājiem pats pēc savas iniciatīvas, nevis pēc komandas, tad zinātu, ka Repše no mums ir saņēmis pamatīgu kritiku visdažādākajos aspektos.
    Tomēr tavs gadījums, kad esi uzņēmies aplaizīt 3 oligarhu dibenus, ir vēl nebijis gadījums. Vai neesi tas pats anālists Nils?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Nuu vispar nenaaku ar dazaadiem nikiem. Naku vai caur draugiem vai caur facebook. Tas arii viss

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Neesmu gan nekaads Nils ;-) Un kur taa kritika ir?? Tajaa ka Repse ir tautas glabeejs??Ka Repsem nebija kauna prasiit tautai miljonu un tad veel muldeet ka vins ir izdariijis vairaak un tauta vinam veel paradaa?? Tie ir tie labie darbi??
    Veeleesanas rudenii paraadiis ka JL pienaacis gals un tas valaasies meeslainee kopaa ar viisem Repsiem un paareejiem pamulkiem

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Brīvdomātājkaķis 07.07.2010. 10.02

    Zini ,kas Tevi nodod? Tu tāpat kā mūsu mīļi dēvētais “saldais” taisnojies. Nekad netaisnojies , pat tad , kad neesi vainīgs.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

varrvara 06.07.2010. 23.01

,,Savukārt eksprezidents Guntis Ulmanis pirmdien tiesā paziņoja, ka bankas katastrofa nākusi kā zibens spēriens no skaidrām debesīm.,,
Tagad šis spēriens ar AŠ kvadrātā līdzdalību šo vīru ieliek lokomotīves sarakstā, lai kāds nesaspertais ņem un nobalso!
Uzmanību!
Augstspriegums!

+8
0
Atbildēt

0

Þanis Bezmers 06.07.2010. 22.45

Neaizmirsīsim, ka atmodas laika “biznesa speci” a’la lembergi, gaiļi, ķirsoni, šķēles u.tml. jau rosījās zem segas Brežņeva un vēl spēcīgāk Gorbačova laikos. Protams, VDK nodaļas, kas pārzināja sociālistiskā īpašuma zagšanu, uzraudzībā. Protams, arī, ka viņi labi pazina viens otru (uzraugāmie un uzraudzītāji). Nākot t.s. neatkarībai visi šie čomi sabloķējās un laida šeftes pa lielam. Pieķerot klāt haritonova novirzienu. Līdz pašām mūsu dienām. Tagad mēs te ausis saspicējuši, komentējam šo kungu suņu murgus.

+10
0
Atbildēt

0

Brīvdomātājkaķis 06.07.2010. 20.02

Redz kaa jau saak paraadiities Repses mantkariiba un zagsana. Cerams ka vienreiz iebaziis cietumaa to Latvijas valsts izzadzeeju

+1
-8
Atbildēt

0

Janka, Janic 06.07.2010. 18.30

šitiem lieciniekiem visiem vieta čohaa , Gailis pirmais zinaaja par Laventa suudiem ,jo paguva savus noguldiijumus izvaakt ar visiem procentiem ,par paareejo tad bija nospļauties ,jo gaaja ģelas ar Lembi par Ventspils uzņeemumu privatizaaciju ( privatizaacijas aģentuuras veel nebija ) Lembe daasni atalgoja mazo krusteevu mellajaa aadas meetelii ,Gailis, kļuva Mildas kapteinis( kapteiņa izsmiekls) kaa arii Ķiipsalas iipašnieks,tgad gudri izrunaajas , naaviigi piestaaveetu roku dzelži , taapat kaa Miķelsonam

+7
0
Atbildēt

0

reiznieks 06.07.2010. 17.56

Ja Repše būtu, teiksim, no TP, tad viņu visi te norietu kā suni, bet par cik viņš ir no JL, tad atradīs visneaptveramākos attaisnojumus, lai radītu ilūziju, ka viņš darījis visu pareizi. Ja tāda pati filozofija valda arī JL vadībā – kļūdās visi, tikai ne mūsējie, tad jebkuras simpātijas pret šo spēku var tikai mazināties.

+4
-7
Atbildēt

1

    austrisv > reiznieks 06.07.2010. 18.07

    Manuprāt tieši Repšem te daži uzveļ vainu, pie tam pilnīgi nepamatpti, jo bankai Baltija bija auditora slēdziens, ja kas!!!!
    Taču domāju, ka Slakterim un Godmanim agri vai vēlu būs jāatbild par valstij kaitīgu līgumu( to otro, kuru paguva sataisīt pa vienu nakti) slēgšanu ar Parekss!!!
    TP, kā jau ierasts vienmēr ir pieņēmusi Latvijas valstij kaitnieciskus līgumus un likumus! Ja vajag piemērus, nosaukšu!!!

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

dro 06.07.2010. 17.50

Lieli brīnumi, ka fiziķi iecēla par LB prezidentu? Vai vairāk nevajadzētu brīnīties par atslēdznieku Satiksmes minitra, veterināru – aizsardzības ministra vai nothig special – finansu ministra amatā?

+9
-1
Atbildēt

1

    bebiekste > dro 06.07.2010. 23.32

    Aha, pēc kādas adreses LPSR bija jāmeklē banku augstskola? :)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

druvis_vectirans 06.07.2010. 17.14

Atcerēsimies,kas tie bija par laikiem.Tiko tikuši pie savām bankām,% vilināja.Arī mana ģimene ielika naudu tai bankā uz 90% pirmo reizi,uz 70% otro reizi.Paldies Dievam,dabūjām visu ar % atpakaļ,jo tas bija pašā sākumā.Tā ka es smejos,ka no Laventa esam nosmēluši visu,ko varējām.Bet visiem jau tā neveicās.Ja godīgi,tad man toreiz bija maza sajēga,ka ar tādiem % galu galā nekas labs nevar sanākt.Bet vai tāpēc tagad būtu jāvaino citi(ja nu ,vienīgi,bankas vadība,kas to darīja apzināti),nezinu.Neviens jau nespieda cilvēkus likt savu naudu šai bankā.Tādu afēru toreiz bija daudz.

+8
0
Atbildēt

1

    zīle > druvis_vectirans 06.07.2010. 19.57

    Vēl jāatceras, ka tajā laikā citās bankās minimālais noguldījums (vai iemaksājamā summa) bija 150,- Ls, bet BB Kurbada ielas filiālē pieņēma no 50,- Ls un bija pat speciāli “pensionāru konti” sākot no Ls 5,-. Tur tad arī cilvēki sanesa to naudiņu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Tane-Dane 06.07.2010. 16.42

Kāds vispār māk pastāstāstīt kā, jauns puika un fizmats, Repše patapa par LB prezidentu?

+4
-2
Atbildēt

4

    lolita_valta > Tane-Dane 06.07.2010. 16.59

    Nu tici man, nemāk gan!!!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    dro > Tane-Dane 06.07.2010. 17.43

    Jā, Repše bija jauns bez pieredzes, bet tādi veci buki kā Alfrēds Bergs – Bergmanis nobijās. Vai bija labākas kandidatūras? Kā izteicās kāds krievu politiķis, ja latu devalvēs, tad Repši jāliek pie sienas, ja lats izturēs – viņam jāceļ piemineklis.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Tane-Dane 07.07.2010. 11.53

    Cik atceros Repšes padomnieks ilgu laiku bija ārzemju latvietis – liels finanšu speciālists Uldis Klauss. Kaut kā visi to ir piemirsuši.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > Tane-Dane 07.07.2010. 13.48

    Pat ne piemirsuši, bet nekad nav zinājuši cik tādu tautiešu, Juri Vīksniņu(Georg) ieskaitot, tur tajā laikā bija. SC ir tāds interesants vēsturisks pētijums patapis. http://www.rtfl.lv/ Tur ir nopumpējams PDF. Tiešām interesanta lasāmviela.

    0
    0
    Atbildēt

    0

bebiekste 06.07.2010. 16.27

Uzjautrina tas kā viņi visi tagad attaisnojas ar nezināšanu, nekompetenci, pieredzes trūkumu, bet nākamais teksts ir par zinošajiem profesionāļiem darītājiem. Es nevaru, man jau krampji vēderā :D :D :D
Nu, lūdzu, pažēlojiet Latviju, nedariet!

+9
0
Atbildēt

0

Driimeris 06.07.2010. 16.20

balts un pūkains toreiz nebija neviens, tomēr ja pareizi atceros tanī laikā LB strādāja arī vācu bankas speciālisti, kas palīdzēja ieviest Latu. Nedomāju, ka viņi neparedzēja BB krahu un neinformēja Einaru par potenciālajām briesmām- kāpēc Einars nereaģēja, tas lai paliek uz viņa sirdsapziņas…

+3
-2
Atbildēt

0

garausiitis 06.07.2010. 16.14

Starp citu cik daudz no komentētājiem ir strādājuši BB laikos ? Domāju ,ka tad jābūt labā atmiņā bankas ciešajai saitei ar kriminālajām struktūrām no vienas puses un varas struktūrām no otras. Bankas lomai dažādu apšaubāmu projektu ( tai skaitā kontrobandas shēmu ) realizēšanā un tās vadības centieniem ar aizdevumiem panākt kontroli pār uzņēmumiem. Un tas viss notika Gaiļa un Ulmaņa degungalā – lai nestāsta , ka viņi neko par to nezināja.
Starp citu Parex ar izcēlās ar īpašām spējām cīnīties ar parādniekiem , jautājums cik legālas un akceptējamas metodes izmantoja viņi.

+15
0
Atbildēt

0

laila zirina 06.07.2010. 15.49

#ir ideja – IR varētu apkopot aculiecinieku un dalībniekus atmiņas par BB Rundāles balles vērienu, ēdien- un dzērienkarti. To nav iespējams aprakstīt ar vārdiem “prātam neaptverami”. To vajadzētu rakstīt ar lieliem burtiem.
Labu apetīti, mr.Ulmani! Kā garšoja?
Kaut tauki un vīns tecēja, bija grūti pamanīt, ka depozītlikmes 80 -120% gadā skaidri liecināja, ka nav princiālas atšķirības starp Auseklīti un BB.
Gaiļa kungam, ka Austrijas “investīciju” speciālistam to vajadzētu zināt un vienreiz beigt izlikties par muļķi.

+15
0
Atbildēt

0

rīt sapratīšu 06.07.2010. 14.44

Interesanti kurā bankā Gaiļa kgs glabāja naudu, ko vēlāk izmantoja pasaules apbraukšanai ar jahtu MILDA. Vai tik tā nebija tā pati BB? Izrādās visi bijuši mazpieredzējuši, izņemot dažus, kas BB kraha rezultātā kļuva par miljonāriem.

+15
-1
Atbildēt

0

mary75 06.07.2010. 14.33

Klasiskās finansu piramīdas bankrots – parsteigums?
Tā jau bija radīta, lai bankrotētu.
Nu tur bija jābūt galīgam dīvainītim, lai ko tādu pateiktu.

+5
0
Atbildēt

3

    Tane-Dane > mary75 06.07.2010. 15.06

    Nevis lai bankrotētu, bet lai devalvētu latu.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Arija Saleda > mary75 06.07.2010. 15.26

    Tomēr lai bankrotētu, jo cerēt izmaksāt depozītu procentus ās 100 % uz jaunu depozītu piesaisti nav nekas cits kā avantūra jeb finanšu piramīda!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > mary75 06.07.2010. 15.36

    Ja būtu izdevies devalvēt, tad avantūra būtu izdevusies.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Tane-Dane 06.07.2010. 14.33

Interesanti ar ko tā tiesa beigsies.

+2
0
Atbildēt

4

    andrisskrastins > Tane-Dane 06.07.2010. 14.34

    Lai pierādītu LB un valsts vainu, vajadzēs daudz stiprākus pierādījumus par sniegtajiem. Šī argumentācija – valsts un LB ir vainīga pie BB kraha – tika izmēģināta krimināllietā un neizgāja cauri. Arī Zviedrijas tiesā nekas nesanāca. Katrā ziņā apšaubu šīs prasības iespējamību izdzīvot līdz otrajai kārtai.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > Tane-Dane 06.07.2010. 14.37

    Nav vienīgi skaidrs kā valsts taisās atkratīties no dotajām garantijām, jeb šinī valstī katrs var sacerēt kādus memorandus grib un pēcāk ar tiem atslaucīties?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > Tane-Dane 06.07.2010. 14.37

    Latvijas Republikas valdības un Latvijas Bankas memorands. Lai saglabātu noguldījumus akciju sabiedrībā “Banka Baltija”, valdība un Latvijas Banka: 1. Garantē noguldījumu saglabāšanu, ņemot vērā Latvijas Bankas lēmumu par akciju sabiedrības “Banka Baltija” darbības apturēšanu. 2. Pieprasa, lai akciju sabiedrība “Banka Baltija” nodod 100% savu akciju valdībai uzticības glabāšanā kā ķīlu noguldījumu garantēšanai. Uz laiku, kamēr akciju sabiedrības “Banka Baltija” akcijas atrodas uzticības glabāšanā, valdībai ir akcionāru pilnsapulces pilnas tiesības uz bankas pārvaldīšanu. 3. Nodrošina nepieciešamo finansējumu akciju sabiedrības “Banka Baltija” pārstrukturēšanas periodā. 4. Lūdz ģenerālprokuroru paātrināt izmeklēšanu krimināllietās, kas saistītas ar bankām un finansēm. Ministru prezidents M.Gailis, Latvijas Bankas prezidents E.Repše

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > Tane-Dane 06.07.2010. 14.52

    pecisk man nez kāpēc šķiet, ka Zviedrijā gan tiesājās par citu tematu, proti par glamūrīgo importa auditoru lažām BB auditēšanā

    +3
    0
    Atbildēt

    0

andrisskrastins 06.07.2010. 14.25

Šī Gaiļa attieksme parāda, ka šī LC/LPP/TP elite nav absolūti NEKO iemācījusies un NEKO sapratusi. Galvenais ir melot un novelt vainu uz citiem. Un divas nedēļas pirms BB kraha LB tiešām ļoti aktīvi “slēpa” visu, brīdinot visos mēdijos, ka BB ir problēmas. Kā tad Gaili, kā tad. Tev pa nelaimi, pārāk daudz kas publiskajā telpā ir izskanējis.

+16
-3
Atbildēt

0

deksniks 06.07.2010. 14.23

Diezgan pretīgi klausīties tādu demagoģiju. Repšem un LB nebija formāla pamata, lai vērstos pret BB, jo starptautiskas un pieredzējušas auditorfirmas “Coopers&Lybrand” audits nekādas problēmas nekonstatēja. Auditori vēlāk esot izteikušies, ka bijis politisks spiediens. Drīzāk gan paši šie tā laika ietekmīgākie politiķi nevis LB darbinieki varēja izdarīt kaut kādu spiedienu uz auditoriem, tā palīdzot slēpt šīs problēmas.

http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/187093-bijusie-bankas-baltija-auditori-izjutusi-zinamu-spiedienu-auditejot-banku

+34
0
Atbildēt

13

    itommy_ > deksniks 06.07.2010. 14.28

    Ha ha ha, kad cilvēki rindās stāvēja, lai ieliktu naudu BB uz depozītu par milzīgu (80?) procentu gadā – tad vai tad LB un Repše neredzēja? Nu protams, ka redzēja! Bet stulbi, aprobežoti un muļķi bija, lai saskatītu krahu.

    +5
    -10
    Atbildēt

    0

    dro > deksniks 06.07.2010. 14.30

    Vai G. Kokins neredzēja, kas notiek Parex?:)

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    andrisskrastins > deksniks 06.07.2010. 14.33

    Andrejs, tajā laikā apšaubīt BB nozīmēja apšaubīt pie varas esošo godaprātu un saprātīgumu. Turklāt pēc tā laika likumiem LB bija ļoti minimālas iespējas pārbaudīt bankās notiekošo. Visas stingrās prasības, FUKTUK, utt. – tās nāca tikai pēc tam.

    +14
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > deksniks 06.07.2010. 14.33

    lno – G.Kokins neredzēja , jo viņš ir labais, viņš ir no SCP.

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > deksniks 06.07.2010. 14.37

    Tur visi labi un gudri, jo “saprot”, ka valsti var glābt tikai devalvācija.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    itommy_ > deksniks 06.07.2010. 15.02

    Tieši tā. Saša uzsauca, un bāleliņš skrēja lakt. Visi tie gunčas, māri un einari. Sūdabrāļi vai stulbeņi, vienalga. Bet daudziem radīja milzu problēmas. Un tagad vēl sprēgā bez nožēlas, un atkal silē lien, nelieši.

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    dro > deksniks 06.07.2010. 15.21

    Cita lieta Kokins, vai ne? Vadīja Parex, bet palika balts un tīrs!. To vajag mācēt:)

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    deksniks > deksniks 06.07.2010. 15.24

    Jā, es jau neteicu, ka neredzēja. Es teicu, ka viņiem nebija “formāla” iemesla.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > deksniks 06.07.2010. 15.35

    Andrej – ja Bāleliņš Repše būtu tā skrējis lakt no Sašas, tad viņš būtu pakļāvies spiedienam devalvēt latu. Atceries tādus notikumus? Starp citu tagad jau ar par lata devalvāciju uh cik sparīgi sprieda, tiesa citu motīvu vadīti.

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > deksniks 06.07.2010. 15.38

    Citi personāži, klusais, bet motīvi tie paši vecie – piestūķēt savas kabatas uz tautas rēķina.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    _dace_ > deksniks 06.07.2010. 15.42

    Pat šajā Lemberga&NRA žurnālista pretrepšes rakstā: http://www.financenet.lv/nozares/157134-latvijas_banka_lidzvainiga_bankas_baltija_kraha , var izlasīt, ka: “Spriežot pēc Stokholmas tiesas materiāliem, ir uzkrītoši redzams, ka Repše vēlējies izspiest no auditoriem lēmumu, ka banka jāslēdz, lai gan labi zināja, ka Coopers & Lybrand nevarēja bez Bankas “Baltija” ziņas sūtīt kādus atzinumus par savu klientu. Banka “Baltija” bija pasūtītājs, bet Coopers & Lybrand — pakalpojuma sniedzējs. Ja Coopers & Lybrand kaut ko iesniegtu Latvijas Bankai un tā uz šā pamata banku slēgtu, tad visa atbildība gultos uz auditoru pleciem.”

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    _dace_ > deksniks 06.07.2010. 15.42

    Precīzas informācijas, protams, mums te nevienam nav, taču es nebrīnītos, ja patiess izrādītos šis komentārs pie tā paša NRA raksta: “LB nebija formāls pamats slēgt BB, ne arī iespēja likumiski iegūt informāciju, lai iniciētu šo procesu. Tādas tiesības valdības vīriem tika prasītas, taču atbilde bija: “stāvi pie ratiem un netraucē mums ar Laventu draudzēties”. Ne velti, kā salmiņš tika tika gaidīts audita rezultāts, lai BB varētu aiztaisīt ciet. To pat raksta autors nenoliedz. Interesanti, kas būtu noticis,ja LB būtu pakļāvusies valdības spiedienam lāpīt BB caurumus?”

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > deksniks 06.07.2010. 18.03

    Gluži manas domas, kuras jau uzrakstīju augstāk! Kur tad auditorfirmas atbildība, vai ne! Ja jau viss kārtībā, tad kādas tiesības bija Repšem iejaukties! Viņš jau nebija bankas priekšnieks, bet tikai pārraugs vai uzraugs nu gluži tāpat, kā tagad piekasās Dombrovskim, ka tam nav tiesības kaut ko darīt KNAB, jo viņš lūk ir tikai pārraugs! Ha, dažiem te dubulta morāle! Liekas Zviedra kungam!

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

itommy_ 06.07.2010. 14.15

Jopcikrozā, vai tiešām cilvēki, kuri ieņēm atbildīgus amatus finansēs un ekonomikā, nejēdz apgūt dažas pamata makroekonomiskās teorijas? Un tā. Trilemma – gadījumi, kur visas trīs iespējas vienlaicīgi nekādi nevar izpildīties: 1) Piesaistīta valūta; 2) Brīvas cenas: 3) Spēja tautsaimniecībai būt konkurētspējīgai pasaules makroekonomisko šoku apstākļos. Nu re, klasisks Latvijas gadījums Ilmāra izpildījumā. Re, pat Krievija pirms brīža pazemināja rubļa kursu, kuru tagad atlika atpakaļ. Bet mūsējie mūjābeļi guļ un tik karina tautai uz ausīm pasaciņās par gudru un manevrējošu latu kā indi.

+4
-14
Atbildēt

13

    garausiitis > itommy_ 06.07.2010. 14.20

    Kā tad vācieši skaisti izskrēja caur makroekonomisko šoku? EUR jau tagad nobruka vienas valsts muļķošanās rezultātā, nevis krīzes rezultātā.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    itommy_ > itommy_ 06.07.2010. 14.24

    Nu vāciešu ekonomiku diez vai var apzīmēt kā nebrīvu cieta eiro kontekstā. Viņi šo valūtu var kustināt ar intervencēm šurpu turpu kā nieku. Pat Šveices CB ar sava franka manevriem šūpo eiro. Tā ka piemērs neveikls.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    Marija > itommy_ 06.07.2010. 14.24

    Jopcikrozā, vai tiešām ir tik grūti apjēgt, ka sīka, bez resursiem valstiņas ekonomika funkcionē savādāk nekā liela, ar saviem enerģijas un iekšējā tirgus resursiem?

    +13
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > itommy_ 06.07.2010. 14.32

    Opā,opā Andrej – redz Šveices CB šūpo eiro , bet Grieķija ar mēsliem to nodzina pa ašpadsmit % uz leju. Un kāds tam bija sakars ar ekonomikas atlabšanu vai stabilizāciju – bet varbūt tam pamatā citi tomēr faktori? Un kādas tad intervences banka veica krīzes laikā? Attiecībā pret dolāru varbūt?

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    itommy_ > itommy_ 06.07.2010. 14.43

    Jā jā, pret dolāru, bet caur kroskursiem arī sašūpoja EUR, palielinot tā kursu. Tas liecina par to, ka Nacionāla banka spēj darīt lielas lietas, ja nav stulba. Atšķirībā no LB…

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    garausiitis > itommy_ 06.07.2010. 14.47

    Un ko tad tas deva Šveicei?

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    itommy_ > itommy_ 06.07.2010. 14.54

    Šveice ir zināma kā banku stabilitātes zeme. Iepriekš franks ir bijis kā EUR/USD kursa spoguļattēls par 90 procentiem. Līdz ar to EUR kritumā pret USD pazeminājās arī CHF, bet tas iezīmē franka neuzticamību. Tāpēc bija vajadzīga intervence, lai noturētu CHF daudzmaz stabilu. Intervence notika brīdī, kad Merķele apsolīja cīņu pret spekulantiem, kuri dzina uz zemi EUR pret USD.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Tamāra Nolmane > itommy_ 06.07.2010. 14.55

    Andrej, ja sakiet kaut ko pasakiet visu.. Jā ja pirms burbuļa palaistu brīvāku latu, tad mums tas burbulis visdrīzāk būtu plīsis jau ātrāk, taču kad sākām aizņemties, un it sevišķi tagad brīvs lats pilnīgi neko nedotu. Attiecībā pret visu pasauli, izņemot ES mums ir priekšrocība, savukārt, kad “nogāzās” Eiro, ar brīvo latu, mēs tagad atkal iekristu importa verdzībā.. Un ņemot vērā lielo ekonomisko sasaisti starp ES valstīm, arī brīvais lats tāpat ietu līdzi Eiro vērtībai. Ar fiksētu mēs neļaujam sataisīt s”u”dus līdz 2014. P.S. piekrītu, ka Vienotības “līderi”, ne tuvu nelīdzinās līderiem un Solvita drīzāk nodara ļaunumu nevis labumu..

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > itommy_ 06.07.2010. 15.01

    Andrej – es kaut ko sāku atcerēties par lata piesaisti valūtu grozam. Ar ko tad Šveices gadījums atšķiras? Un varbūt atcerēsieties kapēc latu piesaistīja EUR.
    Varbūt portālā ieskatīsies Ivars , domāju viņš ātri te visu saliks pa vietām , savādāk velk uz tādu diletantu paļurināšanu.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    itommy_ > itommy_ 06.07.2010. 15.11

    Lats bija piesaistīts vairākām valūtām, bet vēlāk virzienā uz eiro – tikai EUR. LB cilvēki nebija paredzējuši šokus. Par nožēlu, mākslīgā kursa uzturēšanai jātērē miljoni, ko te īpaši neafišē. Nav jau arī mums, latviešiem, neviena autoritatīva eksperta, kurš spētu izskaidrot.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    bebiekste > itommy_ 06.07.2010. 15.13

    >JansK
    Hmm… nemetīšos uzreiz aizstāvēt Solvitu, bet kādu reālu ļaunumu viņa nodara?
    Jautājums ko pats sev bieži uzdodu ir, vai vērtējums par kādu politiķi ir mans paša, jeb radies ietekmējoties no kādas bieži atkārtota izteikuma?

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > itommy_ 06.07.2010. 15.15

    > JansK
    Ne par latu, bet par līderiem. Uz padomju filmām uzaugušai paaudzei jau asinīs ir vēlme pēc līdera, kas plēš uz krūtīm “ķeļņašku” un metās virsū uguni spļaujošiem ložmetējiem.::))
    Izskatītos diezgan komiski.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    bebiekste > itommy_ 06.07.2010. 15.32

    PS. Atvainojos. Ne par tēmu iespraucos.

    0
    0
    Atbildēt

    0

disassociative 06.07.2010. 14.09

Nu, ja velkam paralēles ar nesen notikušo Parex krahu, par kuru faktiski būtu jāatbild arī Latvijas Bankai un FUKTUK, tad kaut kas uz to pusi varētu būt. Arī Parex aplauzās savā alkatībā un pavilka bezdibenī visu mūsu mazo valstiņu. Tagad visi maksājam par to. BB gluži varbūt ne tik traģiskas sekas, bet ar normālu uzraudzību nevar uztaisīt 200 milj. iztrūkumu un palaist banku pa burbuli.

+3
0
Atbildēt

1

andrejs_kirsis 06.07.2010. 14.06

Buratīno atradušies…

+12
0
Atbildēt

0

itommy_ 06.07.2010. 13.55

Nu tur toreiz visi trīs bija labie – Ulmanis, Gailis un Repše. Labākais, ko tagad šai sakarā var darīt – pieņemt lustrācijas likumu, lai šādi caurkrituši diletanti vairs netiek pie valsts lietām. Bet neceriet, ka tagadējā varas elite uz ko tādu ir spējīga – nu nav gudrāka par iepriekšējiem valsts pārvaldes amatieriem. Vai ne, Solvitas kundze? Sveiciens Ilmāram un cietajam latam!

+4
-16
Atbildēt

12

    garausiitis > itommy_ 06.07.2010. 14.02

    Pastāsti ko dotu peldošs lata kurss?

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > itommy_ 06.07.2010. 14.24

    Zviedris. Kaut kā aizmirsies, ka atbildīgais par komerbanku uzraudzību toreiz bija Rimševics, vai ne? Jums ka diletantam arī neklātos spriest par lietām, par kurām nav sajēgas, bet visi jau esam tikai cilvēki, katram gribas kaut ko teikt:) Repše malacis, nepakļāvās Gaiļa draudiem mainīt LB vadību, ja BB netiks dots kartējais aizdevums. Iespējams, ka toreiz tik tiešām valdīja diletantisms, nebija pieredzes, bet kas traucēja laikus novērst Parex krīzi, kurā strādāja arī viens no SCP runas vīriem?:)

    +16
    -3
    Atbildēt

    0

    itommy_ > itommy_ 06.07.2010. 14.37

    Ino, Rimšēvičs tiešām toreiz daudz strādāja, un iespējams, pat piedzīvojumu meklētāja Repšes vietā. Diemžēl priekšnieks bija Repše, un viņš noteica top lietas. Vainot Rimšēviču BB krahā šoreiz ir stulbi, ja atceramies BB spices tusiņus ar elites kungiem. Viennozīmīgi, Repšes vainu noliegt nevar. Protams, ne jau viņš notrallināja 200 miljonus. Bet tad ir jautājums – par ko buciņām bija tā lielā alga? Muļļa!

    +8
    -10
    Atbildēt

    0

    dro > itommy_ 06.07.2010. 14.46

    Kā tad, šis “muļļa” nepakļāvās apsaukātājiem noteikt postpadomju teritorijā norēķinos rublim vienotu kursu un par LB rezervēm iepirkt iekārtas kampējiem. Neder šis cilvēks intelektuāļiem, kuri neredz ēnu ekonomikas apmērus valstī un bļauj par progresīvo nodokli:)

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    itommy_ > itommy_ 06.07.2010. 14.50

    Nu tagad mēs te jaucam trīs dažādus notikumus 20 gadu intervālā. Nav korekti.

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    Arija Saleda > itommy_ 06.07.2010. 14.51

    15 gadi pēc kaujas visi gudri

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > itommy_ 06.07.2010. 15.03

    Jā, korekta ir tikai melnā krāsa:)

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    ivetao2007 > itommy_ 06.07.2010. 15.18

    Zviedra kungs – viens no divie – vai jūs esiet muļķis, vai Gaiļa un Co algots aģents. Ja Ministu prezidents un Valsts prezidents publiski galvo par Laventu, vai Repše kaut ko tad varēja mainīt. Kapec jūs pats melojiet, jo to, ko te saku, redzēja tūkstoši. Tikai jums bija rozā brilles!

    +13
    -2
    Atbildēt

    0

    itommy_ > itommy_ 06.07.2010. 15.26

    Mežavilka kungs, LB prezidents piedalās MK darbā, un jautājumos par bankām viņam nevar nebūt teikšana. Turklāt LB prezidentu ievēl Saeima, viņam pret Valsts prezidentu un Ministru prezidentu ir brīvas rokas. Turklāt arī partijas aizmugure. Tā ka nevajag to nabadziņu zīmēt pārāk pūkainu un nevainīgu.

    +3
    -8
    Atbildēt

    0

    ronalds_vuskans > itommy_ 06.07.2010. 15.38

    Par kuras partijas aizmuguri Repšem Jūs runājat?

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    itommy_ > itommy_ 06.07.2010. 15.47

    Nacionāļi. Dažādi viņi ir saukušies.

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    markonimarkoni > itommy_ 06.07.2010. 16.19

    Ak, Zviedra k-gs jūs dzīvojat ilūzijās. Ja atbildība un vara mūsu valstī patiešām būtu sadalīte pēc ieņemamā amata, tad diez vai mēs būtu tur, kur esam. Mē visi ļoti labi zinām, cik kuram var būt teikšana, ja kāds no “varas elites” kādu piesedz vai par kādu iestājas.
    Un, cik atminos, tad Repše tajā laikā bija bezparteisks. Katrā ziņā nepārstāvēja ne vienu no valdošajām partijām.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

garausiitis 06.07.2010. 13.55

Uh kā melo…. Kas tad tusoja kopā ar Laventu ? Ka tik ne tas pats Ulmanis. Un kas tad piespieda aizdot LB Baltijai naudu – ka tik ne Gailis. Tā forši tagad tēlot pilnīgos muļķīšus un naivuļus. Gan jau jābūt dokumentiem , kur fiksēti visi šie stāsti par solijumiem un uzmetieniem.

+35
0
Atbildēt

0

Tamāra Nolmane 06.07.2010. 13.52

Jā, bankas bankrots, kura sola simts % depozīta likmi gadā tik tiešām nāca kā zibens no skaidrām debesīm, tā taču bija normāla pasaules banku prakse 90ajos, solīt lielākus ieņēmumus no depozītiem, nekā banka var vispār nopelnīt. Kurš ir lielākais kretīns, a?

+22
-1
Atbildēt

7

    ievuliitis > Tamāra Nolmane 06.07.2010. 13.59

    Tāda prakse bija postpadomju un postsociālisma valstīs. Saukt to par pasaules banku praksi ir stipri pārspīlēti.

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    disassociative > Tamāra Nolmane 06.07.2010. 14.11

    Ja banka tika pienācīgi uzraudzīta, tad kā šādi procenti varēja reāli būt?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    ivetao2007 > Tamāra Nolmane 06.07.2010. 15.10

    Dausdzi Latvijas iedzivotāji redzēja KĀ Gailis un Guntis Ulmansi Rundāles pilī pie kaviāra un konjaka čupojās ar Laventu. Repše tur tuvmā nebija. Viņam nebija nekādu tiesību iejaukties Ministru prezidenta un Valsts prezidenta darbībā. Tad atrasts simtiem večiņu, kuras brēktu – Repše neļauj mums nopelnīt procentus. Gailis ir vien no lielākajiem aferistiem valdības vadītāja postenī. Otrajā vietā aiz Krištopāna, kas saprata, ka vadzis var lūzt un lasijās lapās. Bet Gailis joprojam ir tas gudrais, bet mēs visi – cēpjamas aitas. Balasta dabja Jahtklubu pārdeva mafijai un kad bocmanis tam pretojās – viņu nonāvēja. Jahtkluba vadonis tad bija Gailis.

    +25
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Tamāra Nolmane 06.07.2010. 15.46

    Stieģeli nošāva, tas tiesa un runā ,ka tieši saistībā ar Jahtklubu. Nedrīkst aizmirst , ka Birkavs arī tur bij tuvu un domāju godam ierindojas līdzās Gailim un Krištopānam minētajā premjeru plejādes Topā.

    +16
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Tamāra Nolmane 06.07.2010. 17.54

    Es tev pilnībā piekrītu, jo labumus no visas bankas Baltija afēras guva tieši Ulmanis un Gailis!’Ko gan Repše varēja darīt, ja Lavents iesniedza bankas baltija gada pārskatus, pie tam ar starptautiskas auditorfirmas Laibrants&kupers apstiprinājumu! Tad , ko gan Repše varēja darīt, ja jau auditorfirma bija apstiprinājusi, ka gada pārskats atbilst utt! bez tam ši auditorfirma noteikti uzrakstīja, ka banka var turpināt savu darbību tālāk!!!! Zinu, ka to raksta auditori!
    Tad, jautājums, vai Repše varēja apturēt banku, kura ir spējīga strādāt tālāk!
    Bet kur Gaiļa atbildība, kurš TV ekrāna vien grozījās un solīja, ka tauta neko nezaudēs, bet tauta zaudēja, atšķirībā no varas gaiteņu nomenklatūras: piemēram, Ulmaņa un Gaiļa!!!
    Par kādu naudu gan šis Gailis apceļoja pasauli ar savu Mildu!!!?????

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > Tamāra Nolmane 06.07.2010. 19.17

    Otrdiena, 6.jūlijs (2010), plkst.18:16 | Ziņu aģentūra LETA
    Gailis 1995.gada 23.maija memorandu nodēvēja par “politisku paziņojumu”

    Nu bet protams! Rudenī tak bija 6.Saeimas vēlēšanas!

    Nu kā var nesolīt?!:))))

    0
    0
    Atbildēt

    0

    varbūt ka tā > Tamāra Nolmane 07.07.2010. 10.03

    pēc Bankas Baltija bankrota Repšem vispār jābūt ārā no valsts pārvaldes un politikas, mērglis tāds.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam