Apzagtais zagļus noķer pats

35

Komentāri (35)

Raitis Kalvāns 02.07.2010. 12.40

Uzskatu, ka Latvijas mēdiji pārāk maz uzsver Latvijas lieliskos panākumus iekš Expo, un bieži meklē tikai trauslas tēmas. Ieteiktu izpētīt un uzrakstīt par Latvijas un Aerodium dalību Expo kā lielisku sasniegumu, nevis meklēt liekas problēmas.

0
0
Atbildēt

0

martins_kibilds 01.07.2010. 22.13

Situācija izskatās nevis pēc normāla “neliec olas vienā grozā”, bet pēc reālas shēmas, kā divreiz saņemt naudu par vienu un to pašu lietu

0
0
Atbildēt

0

dro 01.07.2010. 16.32

Var jau spriest gari un plaši, tikai jēgas nav – neviens nav lasījis līgumu:)

+2
0
Atbildēt

0

Le 01.07.2010. 15.56

Ja vien Kazahstānas klients nepieprasīs kompensāciju par kavēšanos, tad Beitāns būs skaisti uzvārījies par 1,2 miljoniem eiru.

0
0
Atbildēt

0

elizabete_rutens 01.07.2010. 15.37

Vienkārši izlasot rakstu, vienīgais secinājums, ka šie ir no Kazahstānas nozaguši miljonu ar astīti. Ja tā nav un Kazahstānas pasūtījums tiks izpildīts ar gada novēlošanos, tad:
* Kazahstāna pērk tuneli par 1.3mlj.
* Latvija īrē tuneli par tuvu 1.5mlj (kur daļa naudas ir tās minētās ekstras).

Vai man tikai liekas, ka šāds scenārijs ir seriāla Hustle vai Leverage cienīgs (seriāli ir par “con artists”).

Ja šie secinājumi nav pareizi, tad rakstu būtu nepieciešams steidzīgi izlabot.

0
-2
Atbildēt

3

    Juris Millers > elizabete_rutens 01.07.2010. 22.22

    Tā nav:
    1. Mēs nezinam, kad Kazahstānai ir paredzēts nodošanas termiņš. Ja tāds ir paradzēts un ir pagājis, tad Kazahiem līguma jābūt arī soda sankcijas. Attiecīgi viņi neko nezaudē.

    2. Latvijas valsts tuneli pārdos izsolē, par naudu. Attiecīgi šī nauda ir jaatņem no 1.5 miljoniem, lai izrēķinātu cik maksāja EXPO valstij. Izsolē iegūtā nauda pēc līguma tiek skaitīta atpakaļ valstij (tām iestādēm, kas par EXPO maksāja, proporcionāli viņu ieguldījumam), attiecīgi Latvijai ir vienalga vai tuneli nopirks Beitāns vai kāds cits, taču pats fakts, ka Aerodium ir ieinteresēti šo tuneli atpirkt, automātiski nozīmē, ka ir reāla iespēja, ka izsoles gala cena būs lielāka nekā paredzēts un attiecīgi, ka EXPO Latvijas valstij izmaksās pat lētāk nekā paredzēts.

    3. Latvijai tunelis maksāja dārgāk jo: tas bija jāpiegādā ļoti steidzami, bija jāveic pamata betonēšanas un citi celtniecības darbi, kas kazahstāna nav vajadzīgi.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > elizabete_rutens 01.07.2010. 22.22

    4. Beitānam atpirkt tuneli no Latvijas ir izdevīgi, ja izsoles cena nepacelsies virs tuneļa pašizmaksas (+ soda procenti Kazahu līgumā, kas būs jāsamaksā vairāk, ja tuneli cels no nulles ilgāk).

    5. ‘Lietots’ tunelis nav ne ar ko sliktāks par jaunu – tieši otrādāk, tas ir ‘pārbaudīts’ tunelis, kuram ir ‘veikta ekskluzīva slodzes un drošības testēšana’ :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    elizabete_rutens > elizabete_rutens 01.07.2010. 22.28

    nu redz, ja Tev ir taisnība, tad raksts ir gaužām nekorekts, jo neko no tā tur nepasaka.

    0
    0
    Atbildēt

    0

raimonds_bossltd 01.07.2010. 13.29

to Latweets
Ko darīsi ar savu sievu, kad “teļegraf” izlasīsi, ka viņa izpleš kājas katra bomža priekšā?

+4
-3
Atbildēt

0

Evija Zauere 01.07.2010. 13.00

Interesanti. Beitāns, sanāk, ir uzvārījies divreiz – saņemot no kazakiem naudu par tuneli kuru nekur neuzlika un pēc tam saņemot naudu no mums visiem par tuneli, par kuru viņam jau vienreiz ir samaksāts. Man viņš liekas liela mēroga afērists.

+2
-5
Atbildēt

2

    andrisskrastins > Evija Zauere 01.07.2010. 13.14

    Latweets, nezinu par viņa afērisma garu, bet naudu no Latvijas viņš varēja saņemt tikai tad, kad izpildīja pasūtījumu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    snjuu > Evija Zauere 01.07.2010. 15.50

    Izlasi rakstu. Nekas no tā nesanāk.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Pēterītis 01.07.2010. 12.19

“Valstī, kuru es nevēlos apmeklēt, dzīvo cilvēki, kurus negribu pazīt, un ražo lietas, kuras es negribu pirkt”. Tā pēc pētījuma veikšanas par Latviju pirms 2 1/2 gadiem secināja Latvijas institūta uzaicinātais zīmolstratēģijas speciālists Saimons Anholts.
Kamēr biznesa spēli neuzraudzīs kārtīgs tiesnesis civilizētas tiesu varas personā, nekas nemainīsies.

+4
0
Atbildēt

0

snjuu 01.07.2010. 12.05

Latvija “Expo” neizmanto Kazahstānas klienta tuneli
Latvija “Expo” izmanto vēja tuneli, kas sākotnēji bijis paredzēts Kazahstānas klientam

+4
0
Atbildēt

2

    Elise Bikova > snjuu 01.07.2010. 12.28

    Vai tunelis bija tikai apsolīts, vai jau nopirkts?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    snjuu > snjuu 01.07.2010. 15.50

    Tunelis bija pasūtīts, samaksājot avansu. Liekas, ka pirkuma darījuma noslēgums ir tā nodošana pasūtītājam (LV aka “Pieņemšanas-nodošanas akts”). Šobrīd džekiem ir neizpildītas saistības pret Kazahstānas pasūtītāju. Nelāgi, protams.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Arija Saleda 01.07.2010. 12.01

Kādā normālā valstī Beitānu nosauktu par patriotu, valsts intereses svarīgākas par biznesu. lai nu kā starptautiski izskanot šādai informācijai, viņam katru nākamo pasūtījumu dabūt būs grūtāk un grūtāk.

+5
-2
Atbildēt

2

    Una Grinberga > Arija Saleda 01.07.2010. 14.18

    Patriotisms vai sava biznesa bezmaksas reklamēšana – grūti pateikt, kas spēlē lielāku lomu, tomēr ir skaidrs, ka šis ir netiešs Ozola pirksts, jo šim cilvēkam ir pilnīgi vienalga par savas valsts vārdu kā arī viņa mērķis ir par visām iespējām nogremdēt Aerodium, nešķirojot metodes.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    disassociative > Arija Saleda 01.07.2010. 14.24

    Baidos, ka tur nekāda patriotisma nav – tikai bizness. Un ne tajā veiksmīgākajā izpausmē. Šī izstāde, pirmkārt, ir izdevīga pašam Aerodiumam, lai dabūtu jaunus klientus ārpus Latvijas bagātajās, maksātspējīgajās valstīs. Arī tajā pašā Ķīnā, Japānā, Arābu emirātos u.t.t., kur šādu šiku var atļauties.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

Pēterītis 01.07.2010. 12.00

Valstī, kurā 90-to gadu bandītu pakalpiņi pārtapuši par kretīniem valsts institūcijās, “labākais menedžments” privātā biznesā iespējams tikai teorētiski šo vidi nepārzinošās galviņās

+2
0
Atbildēt

0

Driimeris 01.07.2010. 11.00

Kaut ko nesapratu- Latvija samaksāja 1,5m par tuneli, kuru pēc tam atdos Kazahstānai par 1,2m?! Tāda neslikti padārga noma sanāk!
Beitāna priekšā pat O.Benders nobāl…

+3
-10
Atbildēt

6

    Una Grinberga > Driimeris 01.07.2010. 11.07

    Šķiet, ka tunelis nav belašu ratiņi, kurus var pārbīdīt te uz vienu pusi, te uz otru pusi. Starpība ir diezgan loģiska! Būtu drīzāk jāuzdod jautājums, kādēļ sākotnējais tunelis maksāja 2.5 m, bet gala variants tikai 1.5 m?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Anda Burve-Rozīte > Driimeris 01.07.2010. 11.45

    Latvijai tuneli ir jāpārdod izsolē – tāda nu valsts likumdošana ir. Katrs varēs atnākt un nopirkt, ķīnietis, kazahs vai Beitāns. Nezinu, cik lielā sajūsmā būs kazahi, bet tā ir Aerodium problēma.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Driimeris 01.07.2010. 11.59

    .
    Kā tad IR rakstīts tajā līgumā par Latvijas paviljonu EXPO – ko valsts pērk:
    ideju?
    mantu?
    funkciju?
    mantu un funkciju?
    ideju, mantu un funkciju?
    Katrā gadījumā izrietošās likumiskās sekas IR gauži atšķirīgas. Un tās neregulē likumdošana, bet līgums.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    tetrapack > Driimeris 01.07.2010. 13.39

    “Likumdošana” latviešu valodā nozīmē likumu pieņemšanas procesu; šeit varbūt drīzāk ir runa vienkārši par likumiem/tiesību aktiem.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Driimeris 01.07.2010. 13.50

    .
    Tev taisnība. Bet tā nu tas zināmā slengā ir iegājies, saukt likumus, MK noteikumus un tiem pielīdzināmus aktus par “likumdošanu”.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Marija > Driimeris 01.07.2010. 14.14

    >Sanita
    Dīvainākais ir tas, ka Latvijas valsts ar Godmaņa valdību izlēma, ka tuneli par varītēm vajag PIRKT no Beitāna, nevis īrēt cik tur mēnešus.
    EXPO gadījumos izsoles notiek pa lēto, jo valstij spēkā ir līgums ar organizētājiem par teritorijas atbrīvošanu. Gribētāji to labi zina, tāpēc var atļauties diktēt savus noteikumus.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

evameijere 01.07.2010. 10.44

Būtu interesanti, ko cilvēki teiktu, ja Aearodium būtu uzstādījuši vēja tuneli Kazahstānā un uzmetuši Latvijas valsti :D
Situācija izskatās pēc normālas “neliec olas vienā groziņā”. Ja ir viens skaidrs projekts (Kazahstāna) un viens neskaidrs (expo), tad taču tu netaisīsi divus tuneļus. Šmuce jau vienalga ir sanākusi

+14
-3
Atbildēt

1

    raimonds_bossltd > evameijere 01.07.2010. 11.37

    to so_on
    Ja Aearodium būtu uzstādījuši vēja tuneli Kazahstānā un uzmetuši Latvijas valsti.
    Tad
    1. Latvijas vārds netiktu nests pasaulē.
    2. (AŠ)² faniem būtu lielākas iespējas smirdēt komentāros.
    Latvijai naidīgie spēki priecātos.
    “Aerodium” nevarēja uzmest valsti, LIAA Ozola vadībā varēja izgāzt projektu, neizdevās kropļiem.

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

disassociative 01.07.2010. 10.33

Kā mazliet lielāks pīļu dīķis, tā skandāls.

+6
-3
Atbildēt

0

raimonds_bossltd 01.07.2010. 10.25

Parasti domstarpības kārto tiesas ceļā, bet ne ar Šlesera zilā draudziņa Ozola un tirgus tenku vāceles “Telegraf” starpniecību.

+11
-4
Atbildēt

0

andrisskrastins 01.07.2010. 10.24

Un? Šīs nu gan ir jau biznesa attiecības starp konkrēto uzņēmumu un pasūtītāju. Skaidrs, ka uzņēmumam nav tas labākais menedžments, taču nesaprotu, kāds tam sakars ar Latvijas gadījumu.

+9
-3
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam