Jaunieši kritiski pret Latvijas valsti

34

Komentāri (34)

ekmanis 30.06.2010. 09.12

Man šķiet, ka pie šī jauniešu kritiskuma vainīgi ir viņu vecāki. Viņiem Latvijas valsts nekad nav bijusi, viņi nesaprot ko nozīmē Valsts, ko ar to iesākt un kā tajā dzīvot. Tādā garā viņi audzina arī savus bērnus un iesaka neiet uz vēlēšanām un gaidīt, ka atnāks “onkulis”, ievēlēs (iecels) pareizu Saeimu un valdību, iedos lielas algas un visādus pabalstus, lai tikai nebūtu jāstrādā.

0
0
Atbildēt

0

varrvara 29.06.2010. 14.01

Jauniešiem viss ir viņu rokās. Kas gan cits kaut ko var mainīt, ja ne jaunieši. Kaut vai pamācīties no krievu jauniešiem, kuri māk cīnīties ar tipiem, kuri pie mums taisa politiku. Lūk, paraugs!
http://www.boot.lv/index.php?pg=202&news_id=9676

+2
-1
Atbildēt

1

    dro > varrvara 29.06.2010. 20.22

    Man ir labāks piemērs. Izraēļu jaunā audze dauza stāvvietās novietoto automašīnu logus, jo lūk Tore liek sestdienās nodarboties ar lūgšanām, un liedz strādāt vai izklaidēties:))

    0
    0
    Atbildēt

    0

v_laivins 29.06.2010. 12.01

Kopējā aina ir ļoti bēdīga. Ko mēs varam prasīt no cittautiešiem, ja mums pašiem derdzas virsbūve, ko mēs esam radījuši ar savu bezgalīgo stulbumu, ievēlot un godājot mūsu pašu apzadzējus. Mēs varam drīzāk lepoties ar mūsu viedajiem kaimiņiem igauņiem, kas spējuši spert daudz platāku soli labklājības zemes virzienā. Nevar taču valsts normāli attīstīties, ja iepriekšējo trekno gadu valdības ministri,u.c.augstas amatpersonas ir nodarbinātas ar jautājumiem: kā neuzkrītošāk ieraut savā un partijas nāsī.Vienā krievu interneta rakstā apgalvots, ka latviešu valoda pastāvēs vēl tikai 100 gadus. Ja”labie”ļaudis kopā ar SC un lokanajiem Lembja zemniekiem veidos nākamo valdību, tad šis scenārijs tik tiešām nav izslēgts.

+5
-2
Atbildēt

1

    sandakivleniece > v_laivins 29.06.2010. 12.36

    =Ja”labie”ļaudis kopā ar SC un lokanajiem Lembja zemniekiem veidos nākamo valdību, tad šis scenārijs tik tiešām nav izslēgts.=

    Visticamāk, ka tā un tad laikam uz tām vēlēšanām labāk tiešām ir neiet. Vismaz mazāk balsu vajadzēs lai viņus pēc gada referendumā patriektu.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 29.06.2010. 11.39

Savukārt apgalvojumam “Kopumā, salīdzinot ar citām valstīm, Latvija ir labākā valsts, kur dzīvot” piekrituši 41% skolēnu latviešu skolās un 18% skolēnu krievu skolās.
——–
Šis jautājums arī parādā statusu, kādā Latvijas valsts ir un kāds ir tās potenciāls jauniešu skatījumā. Manuprāt, ļoti bēdīgi, jo dzimtenei vajadzētu būt vietai, kur cilvēki paliek dzīvot, veido ģimenes un attīsta karjeru.

+1
-3
Atbildēt

0

andrisskrastins 29.06.2010. 11.12

Nu jaunieši ir sabiedrības spogulis. A ko jūs cerējāt, ka jaunā paaudze maksimālismā atrodīs piedurknes un centīsies sakārtot to, ko salaidušas grīstē pēdējās divas paaudzes? Ha! Viņi taču arī grib LABI dzīvot. Kāpēc gan viņiem rūpētu šī valsts? Tā “mīlestība” pret “valsti” un “karogu” ir standarta atbildes, tās nenozīmē neko, jo šie jaunieši NEKO šīs valsts labā NEGRIB darīt.

Kāpēc? Tāpēc ka tā domā viņu vecāki.

+9
-1
Atbildēt

2

    daina_tabuna > andrisskrastins 29.06.2010. 12.35

    Tie nav jaunieši, bet bērni, kam šādus jautājumus uzdot ir laika izniekošana. 6., 7., 8. klase… tur taču nav nekādas nopietnības. Loģiski, ka viņi NEKO negrib darīt valsts labā. Viņi vispār neko negrib darīt, kā vien jārēties.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > andrisskrastins 29.06.2010. 12.40

    ”Lai gan patiesībā esam vaļīga tauta…relaksēta” (R.Ķīlis) – a kāpēc Atmodas&dziesmotās revolūcijas aktīvākie dalībnieki,atjaunotās valsts pamatu cēlāji un demokrātijas cēlo ideju nesēji tagad 2010.g. ‘tā’ domā (vairs par valsti/sabiedrības interesēm daudz nedomā)? Kā tik krasi mainījās 1988.g. divdesmitgadīgo domāšana (vērtību sistēma)pēc reformām 1990-os – ja šodienas 40-iem jābrīnas par šodienas jaunatnes uzskatiem ?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

mary75 29.06.2010. 11.12

Tas par to attieksmi pret valsti ir pašsaprotams un sen zināms, bet, satraucošākais ir zemas zināšanas pilsoniskās izglītības jautājumiem.
Jā, ko tad Latvijas izglītības sistēma gatavo?
Pilsoņus vai tādus, kuriem nav pat priekšstata par sabiedrību, kurā tie dzīvo, par tās vērtībā, par saviem pienākumiem un tiesībām?
Un tad mēs brīnamies, ka mums tik tumsonīga sabiedrība.
Nu, Ķoķei, protasms, viss OK, pārsvarā, politiķiem te nekāda pilsoniska sabiedrība arī nav vajadzīga, to nevar tik viegli mānīt un vadīt.

+4
0
Atbildēt

6

    andrisskrastins > mary75 29.06.2010. 11.14

    dzeri, pilnībā es piekrītu, bet tas ir plašāks jautājums nekā viena izglītības ministre. Problēma ir tāda, ka patriotiskā audzināšana nav ģimenē iesākta – bez lieka patosa – tad tur nekas nesanāks. Skolā nevar to iemācīt. Skolā nevar iemācīt kritiski izturēties pret viedokļiem. Skolā nevar iemācīt to, ka valsts mūsu nācijas saglabāšanai ir svarīga. Skolā nevar iemācīt vēlmi palikt šeit un cīnīties par katru kvadrātmetru.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    snjuu > mary75 29.06.2010. 11.26

    Veči! Tā ir 8. klase!!! Kāpēc panika?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    andrisskrastins > mary75 29.06.2010. 11.33

    Kristaps, astotajā klasē veidojas viedokļi, kuri tikai nostiprinās ar gadiem, jo vidusskolā neliek domāt kristiski, izvērtēt informācijas avotus, utt.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    snjuu > mary75 29.06.2010. 11.51

    :) =astotajā klasē veidojas viedokļi, kuri tikai nostiprinās ar gadiem, jo vidusskolā neliek domāt kristiski=
    ===
    Klau, Tev kaut kur “lika” domāt “kristiski”? Nevajag domāt, ka visi ļautiņi ir idiņi. Ir taisnība, ka daļa ir (šādu vai tādu iemeslu pēc), bet politiski šie ir nozīmīgi tikai pie šaušanas un griešanas.
    ===
    Kritiskai domāšanai nav nekāda sakara ar “sociālajām zinībām”, var skeptiski/kritiski raudzīties arī uz apgalvojumu, ka Zeme ir apaļa, un var gadīties, ka tas pat nav slikti :)
    =
    Ja man jāpiemet sava vēsture ~ 8. klasi, tad ar kritiskumu tur sakara bija maz. Svēti ticēju, ka krievi ir slikti, letiņi labi un stāstam, ka “ko neizdarīja vācu tanki, to izdarīs latviešu panki”, etc., un pat vidēji kritiski – es biju “ūbersakarīgs”… Nevajag ievākt zemenes pirms stādīšanas.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > mary75 29.06.2010. 12.46

    @pecisk
    Skolā nevar iemācīt kritiski izturēties pret viedokļiem

    Īstenībā ir izstrādāta programma, kura to māca. Tikai IzM to nav ieviesusi. Es pazīstu cilvēku, kas šo programmu rakstīja. Tur iekšā ir gan elektronisko mēdiju satura filtrēšana, gan publisko uztāšanos kritiska klausīšanās, gan pareiza avīžu lasīšana. Savulaik bēdīgi slavenais paidagogs Stabiņš arī saviem studentiem mācīja pareizi avīzes lasīt.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Þanis Bezmers > mary75 29.06.2010. 23.30

    Vai pašlaik ir populāra pilsoniskā vai jebkāda veida izglītība? Varbūt jāsāk ar daudz zemāku līmeni. Fakts, ka mūsu valstī ir daudz augstskolu, daudz studentu, daudz jauniešu ar augstāko izglītību rēķinot uz iedzīvotāju kopskaitu vēl nerunā par izglītības popularitāti īstajā nozīmē. Populārs ir izglītību apliecinošs dokuments plus piederība pareizajiem grupējumiem, kas atļauj ieņemt privileģētu stāvokli sabiedrībā. Minētās lietas pie mums iespējams sarūpēt daudz nenopūloties ar izglītošanos. Viens no variantiem: Ctrl+C > Ctrl+V plus dalība JO.

    0
    0
    Atbildēt

    0

odzina 29.06.2010. 10.59

Esmu pārsteigta, ka aptaujas rezultāti ir tik labi. Tie patiešām ir šokējoši labi, ja ņem vērā kāds dzīvs līmenis ir Latvijā. Var priecāties, ka mūs pametīs tikai puse no jaunajiem cilvēkiem. Esmu priecīga :)

+5
-1
Atbildēt

0

Sanšains 29.06.2010. 10.53

Gatavi pārcelties uz pastāvīgu dzīvi citā valstī ir 39% skolēnu latviešu skolās
==================================
Štrunts par tiem krieviem – ir tikai normāli, ka viņi nejūtas kā mājās. Gluži tāpat kā čigāni un žīdi, viņi ir IZVĒLĒJUŠIES dzīvot no Latvijas un latviešiem atsvešinātu dzīvi. Būtu tikai jauki, ja viņi aizbrauktu. Bet, ja prom gatavi braukt 40% latviešu…

Mans viedoklis: latvieši ARĪ nejūtas kā mājās, jo mums NAV NACIONĀLAS VALSTS. Manuprāt, uzlabot latviešu pašsajūtu varētu vairāk nacionālismā bāzēta patriotisma… Protams, golubevas, ēlertes, šlesakovi un ēķi domā gluži citādi.

+5
-3
Atbildēt

0

snjuu 29.06.2010. 10.47

=Latvijas karogs man ir ļoti svarīgs” piekrituši 93% skolēnu latviešu skolās, 68% skolēnu krievu skolās=
===
probzas??

0
0
Atbildēt

0

itommy_ 29.06.2010. 10.29

Ārkārtīgi dīvaini, ka šāda lieta tiek pētīta. Te jau pat dumjam ezim miglā būtu skaidrs iemesls. Skolēnu negatīvā attieksme pret valsti ir tikai sekundāra likumsakarīga izpausme. Primāra ir varas elites rīcība, kas novedusi valsti līdz kliņķim. Savukārt tam iemesli pamatā ir divi: savas kabatas interese pār valsts interesēm, un nemākulība valsts pārvaldē, kurā milzīgā skaitā salīduši diletanti. Izeja: radīt neiecietīgu attieksmi sabiedrībā un medijos pret politzagļiem un diletantiem. Ja pret politzagļiem daudzmaz cīņa notiek, tad ar deletantismu valsts pārvaldē ir kū. Skat, jaunlaicēni pat – uz aizrādījumiem, ka premjeram trūkst nojēgas par makroekonomiku un struktūrreformām, JL fanāti atbild – bet toties viņš ir labs cilvēks!

+2
-6
Atbildēt

6

    snjuu > itommy_ 29.06.2010. 10.52

    =Primāra ir varas elites rīcība, kas novedusi valsti līdz kliņķim. =
    ===
    =radīt neiecietīgu attieksmi sabiedrībā un medijos pret politzagļiem un diletantiem.=
    ===
    =JL fanāti atbild – bet toties viņš ir labs cilvēks!=
    ===
    1) :) Kura “varas elite” ko kur ir novedusi, protams, ir plašs jautājums.
    2) Par makroekonomisko impotenci daļēji piekrītu – strādājošo penšu čakarēšana bija idiota cienīgs gājiens.
    3) Par pārējo (nestāstot stāstus par diletantu Noasu un profiem ar Titāniku un Čelendžeru (un Diskaveriju)) – LABĀK GODĪGI MUĻĶI NEKĀ NEGODĪGI MUĻĶI…
    ==
    :)

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Guncītis > itommy_ 29.06.2010. 11.12

    uz aizrādījumiem, ka premjeram trūkst nojēgas par makroekonomiku un struktūrreformām
    ??????????
    Aizrādītājs droši vien bija slakteris ar izcilāko nojēgu.
    Ja tupenis aizrāda, nevajag visam ticēt.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    snjuu > itommy_ 29.06.2010. 11.24

    =uz aizrādījumiem, ka premjeram trūkst nojēgas par makroekonomiku”
    ==
    Nav svarīgi, kas aizrāda, jo ir taisnība gan vienādi, gan otrādi. Nelaime gan, ka tās jēgas īsti nav nevienam. “Struktūrreformas” ir kantoru ilgtermiņa izdzīvošanas torpēda, kur pēc kāda laika kantori sāks purināt nost nevajadzīgās funkcijas un darbavietas, lai varētu maksāt jēdzīgas algas, tomēr tā nav pārdomāta un paļauties uz evolūciju varēja būt pastulbi.
    ==
    Par makroekonomiku – tasnība, atkārtot Šķēles stulbības bija pilnīgi glupi un bezatbildīgi ne tikdaudz no tiesiskā, cik no makroekonomiskā viedokļa (i.e. NEDRĪST BEZJĒDZĪGI MAZINĀT STRĀDĀJOŠO SKAITU!!!).

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    dro > itommy_ 29.06.2010. 20.26

    A. Zviedris. Malacis! Tā turpināt! Ne dienu bez JL nolikšanas! Hunveibini nobāl:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    itommy_ > itommy_ 29.06.2010. 20.32

    Ino, šeit jau praktiski tikai JL publika vien ir. Un tad jau katrs džentlmenis runā tādā valodā, lai sarunu biedram i tēma būtu izprotama, i valoda skaidra. Bet starp vīriešu cilvēkiem sarunājoties, nav pieņemts bārstīt komplimentus. Nevajadzētu domāt, ka no manis netiek arī citiem. Bet tas ir citos saitos… JL faktiski būtu prātīgi, ja ieklausītos draudzīgos padomos, nevis spuras gaisā celtu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ilva > itommy_ 29.06.2010. 21.40

    Par diletantismu piekrītu Zviedra k-gam. Tika vai ziniet, kur manuprāt pīrāgs noslēpts – vēl aizvien ministriju aparātos ir dikti daudz politzagļu šoferu dēliņu. īpaši jau tieši virs vidējā līmeņa.
    Tad nu arī ik pa laikam dzirdam pāris skaistu piedāvājumu, kur parakstītājs tapis pamests zem tanka.
    P.S. Tas gan neizslēdz atziņu, ka starp JL (Vienotības) ir daudz tūtiņdreiju.
    P.P.S. Un šeit būtu vietā palasīt Bībeli par zagli, ko tauta pasaudzēja no krustošanas, laikam gadu tūkstoši nespēj izmācīt, ka zaglis ir zemiskākais, kas vien iespējams

    0
    0
    Atbildēt

    0

daina_tabuna 29.06.2010. 10.28

Īstie, kam prasīt- 8. klase :-)
Viņiem vēl cits nekas neinteresē kā tusiņš. Ja ne vidusskolniekus, tad vismaz 9. klasi būtu aptaujājuši- tiem ir vismaz kādi minimāli apziņas aizmetņi. Varēja vēl pirmklasniekiem pajautāt par budžeta deficīta mazināšanas iespējām.

+3
-1
Atbildēt

0

gunita_nadzina 29.06.2010. 10.28

Aptaujājot vairāk nekā 22 tūkstoši Latvijas astotklasniekus..

Kāds arī pārabuda tos rakstus? :/

+2
0
Atbildēt

0

Driimeris 29.06.2010. 10.19

44% skolēnu krievu skolās atzinuši, ka ir pelni, ka dzīvo Latvijā

+2
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam