SM pret plāniem Daugavu pārvērst kuģojamā kanālā

47

Komentāri (47)

eva_o 19.05.2010. 06.46

1990. gadā vadīju ekologu grupu, pētīju celulozes kombināta būves ietekmi uz Daugavu. Darbs bija kā zinātniskā kooperatīvā – labākie speciālisti no Latvijas un Ukrainas ZA (pēdējiem bija pieredze piesārņojuma nogulsnējumā upēs – pētīja šos procesus pēc Chernobiļas). Spēcīga komanda, bet samaksa bija mēnešalgas apjomā, jo naudai apmaksas laikā kritās vērtība 200 reizes. Pēc 10 gadus ilgas muļļāšanās ap kombināta būves jautājumu no viena “poļitikja” dzirdēju domu:”žēl, ka kombinātu jau aizliedza – varētu pret to protestēt pirms vēlēšanām, jo tautai šāda protestēšana patiktu”.

0
0
Atbildēt

0

gundega_heiberga 18.05.2010. 20.24

Pirms 200 gadiem šis projekts neizklausītos kā murgs, kaut gan norādes uz mūsu ceļu stāvokli paralēles velk.

+1
0
Atbildēt

0

janisvinodis 18.05.2010. 19.57

Metro nav draugs…

+1
-1
Atbildēt

0

Driimeris 18.05.2010. 18.21

nu tagad redzēsim- bija tā Eiropas naudas apgūšanas afēra- tad džeki noklusīs.
Tomēr ja džeki ir reāli entuziasti- lai pēta- varbūt ko interesantu sapētīs.
Ja darīs par savu naudu- man nav žēl!

+5
0
Atbildēt

0

ivetao2007 18.05.2010. 13.57

Tie, kuri apspriež šādas temas ir pilnīgi debiliķi un ar idiotisku domāšanu. Vēl tikai jāprojektē trepes uz Mēnesi, lai tur rakstu zeltu. Tad kopā ar “akustiko”koncertzāli Daugavas vidū būtu pilnīgs idiotu komplekts.

+10
-4
Atbildēt

3

    shefere > ivetao2007 18.05.2010. 16.23

    Kāpēc ne, brīnišķi plāni. Man arī ārkārtīgi patika piedāvājums visai Vecrīgai uzlikt kupolu, lai lietus nelīst un sniegs nesnieg virsū. Žēl, ka ātri noklusa, ekselents risinājums, neatceros tikai, kāds bija tas pamatojums.

    Nu vispār žēl. Čaļiem visu biznesu izmaitāja. Zagorskis ar 3.ģimnāzijas Priekuli vai tad jau nebija sākuši penšiem akcijas tirgot? Prasīs vēl atmaksāt.

    Mans projekts ir pa visiem atrakt Latviju pa sauzzemes robežu nost no Krievijas, Igaunijas, Lietuvas un Baltkrievijas un ar garām nūjām aizstumties pa Baltijas jūru līdz Atlantijas okeānam, un tad kaut kur pie Kanāriju salām noenkuroties. Nebūtu vairs bēdu par apkuri un Krievijas tuvumu, toties tūrisms rullētu pa īstam un reņģes arī varētu ķert nebēdājot par nenovīdīgajiem leišiem.

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    kristineim > ivetao2007 18.05.2010. 18.30

    Kāpēc tāda apsaukāšanās? Un kāda vaina Akusti(s)kajai Koncertzālei, kāds sakars tai ar Daugavas vidu?
    Šāda stila komentārus un izteicienus gan uz delfi.lv lūdzu.
    Fui!

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > ivetao2007 18.05.2010. 20.28

    Pievienojos viedoklim, ka DAMBJA TUMBU projekta apspriešana labāk piestāvētu DELFI.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Anita Brauna 18.05.2010. 13.55

Maksājiet paši
Satiksmes ministrija (SM) izdarījusi svētīgu darbu. Priekšizpētes darbi saistībā ar Daugavas iespējamo pārvēršanu kuģojamā kanālā netiks finansēti ne no valsts, ne Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem. Šis slēdziens izriet no SM darba grupas veiktā ieceres izvērtējuma.
Mežonīgās idejas īstenošanai tika izveidotas divas akciju sabiedrības, kurās rēgojās arī sabiedrībā itin pazīstami cilvēki, un viena no tām pat bija sākusi reklamēt savas akcijas, īpaši tās iesakot pensionāriem un studentiem.
Vides eksperti iebilst pret jebkādiem priekšizpētes darbiem Daugavas baseinā, taču sabiedrības aicināšana iesaistīties protesta akcijās diezin vai būs vajadzīga. Domājams, tās neviens nerīkos. Nebūs aktuāli.
Vēsture atkārtojas. XX gadsimta sākumā dzimušo ideju savienot Baltijas un Melno jūru ar ūdensceļu (toreiz tā bija diskutabla, bet ne neprātīga ideja) uzņēmīgi ļaudis izvilka dienas gaismā 2001.gadā. Toreiz tika paveikti priekšizpētes darbu priekšdarbi – no pašvaldībām, kuru teritorijās plūst Daugava, kopumā tika savākti 67 tūkstoši latu. Kas tika (vai tika) padarīts, nav skaidrs, kur palika nauda – tāpat.
Viena no Daugavas “apseglotāju” grupām sarēķinājusi, ka priekšizpētes darbi varētu izmaksāt turpat 30 miljonus latu. Te laikam tas suns aprakts. Pētniecības lietās jau tā mēdz būt – arī negatīvs rezultāts ir rezultāts.
Viduslaikos dzīvoja kādas specifiskas jomas entuziasti, kas vēsturē iegājuši kā alķīmiķi. Viņi meklēja iespēju citus metālus pārvērst par zeltu. Galamērķis palika nesasniegts, taču ceļā uz to viņi izdarīja citus atklājumus. Tobrīd negribētus, taču, kā izrādījās vēlāk – ķīmijas zinātnei visai noderīgus.
Ekologiem varbūt nevajadzētu būt tik skarbiem – ja Daugavas baseina izpēte tiek saprasta šī vārds ierastajā nozīmē. Ja entuziastu grupa gatava to darīt par savu naudu, kāpēc viņiem to kategoriski liegt? Ja sekmēsies, droši vien varēsim par mūsu likteņupi uzzināt kaut ko jaunu un noderīgu, vai vienkārši interesantu.

+17
-1
Atbildēt

0

photocom 18.05.2010. 13.53

Vo vo jūs te zosis dzenājiet ar stendes brigadņikiem
mans ies kādu grunteni samest !
:)
līdz vakaram ..

+2
0
Atbildēt

0

garausiitis 18.05.2010. 13.40

Vispār projekts ir no 80. gadiem. Ja bez emocijām , tad 2 reizes esmu izgājis cauri Trollhetenas kanālam un Gotta kanālam. Ja Gotta kanāls ir vairāk atrakcija, tad Trollhetenas kanālā reāli staigā baržas ar iegrimi līdz 5.5m un garumu 100m ( cipari aptuveni ) – http://www.kissen.co.uk/trollhattan.asp
Es katrā gadījumā mega postījumus dabai tur nemanīju.
Principā savienot Melno jūru ar Baltijas jūru nav sliktākā ideja ,jautājums par to vai jautājumam nav pārāk liela emocionālā puse

+3
-3
Atbildēt

8

    andrejs_kirsis > garausiitis 18.05.2010. 13.50

    Bet kur paliks garšīgie sami?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 18.05.2010. 13.56

    Tur,kur bija – Dzelmēs, Klintainē , pie Jēkabpils.
    Es vienkārši atcerējos par Trollhetenas kanālu – tur par samiem nezinu , bet laši tur dzīvojās. Pie kam slūžu sistēma būtu sava veida zivju ceļš, ko HES ir izbojājuši.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    www.vecamate.lv > garausiitis 18.05.2010. 14.13

    Diez vai visu var vērtēt no pragmātiskuma puses..Daugava, manuprāt, ir kaut kas vairāk par tekošu ūdeni.Tikpat labi,Brīvības piemineklī var izvietot maksas atejas.Ērts izvietojums,tūristiem prieks..

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Marija > garausiitis 18.05.2010. 15.29

    redzu, Tevī jahtsmeņa azarts ierunājies…
    Ja runa ir par kuģošanas ceļu pētījumiem par europas naudu, tad nebūtu slikti pētīt un izdomāt, kā Daugavu labāk izmantot ekotūrismam. Varbūt kaut kad nākotnē uzcelsim super hiteh atomelektrostaciju un deletēsim visās šitās hidrobūves, kas avāriju gadījumā nones Vecrīgu. Un tad….katram latvim savu jahtiņu :)

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > garausiitis 18.05.2010. 15.50

    Baidos, ka nevis jahtiņu, bet amfībiju (airboat). Ja Daugavai vairs nebūs HES-u, tad atklāsies krāces, kur jahtas ar ķīli pāri netiks. Ja nu vienīgi maziegrimes katamarānus/trimarānus bez ķīļiem.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Marija > garausiitis 18.05.2010. 16.14

    Doma par amfībiju ir lietojama jau šobrīd – piemēram apskatīt Staburaga klintis…
    Lai gan duļķainības dēļ neko prātīgu ieraudzīt nevarēs..
    Varbūt paņemt europas navdu Daugavas ūdens izfiltrēšanai līdz gaiši zilganzāļgan krās?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 19.05.2010. 09.16

    Es tikai pastāstīju par saviem iespaidiem saistībā ar kanāliem Zviedrijā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 19.05.2010. 09.36

    Tad Tev galīgi nav saprašanas kā tas viss funkcionē . Daugavā jau tagad reāli nevar tikt tālāk pa Vanšu tiltu , ja neskaita zemos tramvajiņus un motorenes. Ja sanāk kādreiz , iesaku Zviedrijā paņemt kādu tūri pa vienu no kanālu sistēmām. Es nekādā gadījumā nesaku ,ka tas Daugavai vajadzīgs , bet esmu redzējis kā dzīvē tas funkcionē citur un man patika.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

terauds123 18.05.2010. 13.36

vai tā nebija beļģija, kur taisni otrādi savulaik iztaisnotās upes par milzu naudu cenšas atgriezt dabiskajās gultnēs? nesen Tomsona raidījumā par šo pašu Daugavas kuģošanas murgu radio par to dzirdēju..

+3
-1
Atbildēt

0

Toms Ķēdis 18.05.2010. 13.12

“vides eksperti uzskata, ka Latvijas teritorijā ir pilnīgi nepamatoti pat uzsākt jebkādus priekšizpētes darbus, lai noskaidrotu, kā Daugavu pārvērst par kuģojamu kanālu.”

Kāpēc pilnīgi nepamatoti? Uzreiz pasaka savu NĒ nemaz neļaujot citiem pētīt iespējas. Tie ir birokrāti vistīrākajā izteiksmē.
Es arī sapņoju, ka kādreiz pa Daugavu atjaunosies kravu kustība, tāpat kā ir bijis Latvijas uzplaukuma gados.

SM uztraucas par dzelzceļu un autopārvādātājiem, bet kādā stāvoklī mums ir ceļi??? Tieši otrādi – būs labāk, ja tas, ko var pārvest pa upi, nebrauks pa ceļiem un nebojās tos vēl vairāk. Jauns pārvietošanas maršruts varēs piesaistīt papildus tranzītu, nevis samazinās to.

Jāņem piemērs no Beļģijas.

+3
-9
Atbildēt

8

    photocom > Toms Ķēdis 18.05.2010. 13.31

    Marš atpakaļ uz skolu ģeogrāfiju mācīties
    kur uz kādas upes Beļģijā kāds hes ar dambi uzbūvēts ?
    kā tie kuģi te pāri lēks pa gaisu lidos ?
    :))
    šlosera tirliņš

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Toms Ķēdis 18.05.2010. 13.33

    Neesmu bijusi Beļģijā līdz kuras ekonomiskajam stāvoklim, valsts un likumu sakartotībai mums ir patālu, bet atceros Arālu, kas kādreiz saucās – jūra. Varu nosaukt daudzus “ģeniālus” ekonomiska labuma gūšanas projektus, kas beidzās ar ekoloģisku katastrofu.

    +13
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > Toms Ķēdis 18.05.2010. 13.35

    No Beļģijas? Tad jau uzreiz no Vācijas vai Holandes.

    Tikai nevajag aizmirst, ka mums uz Daugavas ir HES-i. Plus Daugavā ir N reizes mazāk ūdens kā Reinē, Māsā, Rūrā vai Šeldā, uz kurām turklāt nav HES. Vismaz ne posmos, kuros notiek kuģošana. Ar tādiem pašiem panākumiem var mēģināt laist tankerus no Ventspils pa Ventu un Abavu līdz Kandavai. Praktiski šāda kanāla būvēšana nozīmētu Baltijas jūras ūdens iepludināšanu līdz Baltkrievijai vai pat tālāk. Īpaši jau vasarā.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Nepamatoti, jo ja nemaldos, Daugavas loki ir Natura 2000 un tas nozīmē, ka tiklīdz tajā vietā tiks kaut kas sača***ts (kas noteikti notiktu), ES sāktu pret Latviju tiesvedību. Otrs – dzīvoju Daugavas krastā un varu iedomāties par kādu līķi paliks Daugava pēc tam, kad tur sāktu kursēt baržas-piesārņojums no kuģiem, saduļķots ūdens no dzenskrūvēm, atkritumi, gaisa piesārņojums. Un kāda kravu kustība pa Daugavu bija Latvijas uzplaukuma laikos? Daugava ir diezgan krāčaina un pirms appludināšanas, vasarās bija diezgan sekla. Jā, kokus savulaik pludināja lejup pa upi, bet tagad mežu ved ar autotransportu. Murgaina ideja jau no paša sākuma.

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    kristineim > Toms Ķēdis 18.05.2010. 18.24

    Vispār racionāla doma! Ne jau pa Daugavu, bet pa Lielupi piemēram. Atceros no jaunības laikiem, ka pa Iecavas upi pie Jelgavas baržas stūma. Tāda kustība ceļus nebojātu, bet upes gultni iztīrītu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Toms Ķēdis > Toms Ķēdis 18.05.2010. 19.20

    Bugor,

    Par HES tev ir taisnība. Bet eksistē taču risinājumi, kas ļauj kuģiem apiet HES (kanāli, šlūzes, u.c.).

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Toms Ķēdis > Toms Ķēdis 18.05.2010. 19.32

    Beļģija pēc platības ir ļoti tuva Latvijai. Arī ģeogrāfiskais izvietojums ir līdzīgs – pie jūras, kaimiņos varenās valstis, derīgo izrakteņu gandrīz nav, apdzīvo dažādās valodās runājoši cilvēki.
    Beļģija ilgus gadus ir nākusi pie tā, kas tā ir tagad. Piemēram, sarunājusi ar Nīderlandi to, ka kuģi vispirms iziet pa kanālu Nīderlandes teritorijā un tad pienāk Antvērpenes ostā (kura nemaz neatrodas pie jūras, bet ir izaugusi līdz vienai no lielākajām pasaulē). Vācieši ar ūdens transportu nogādā savus metāla ražojumus Antvērpenē un tas viņiem sanāk lētāk un ērtāk.

    Līdzīgi arī Latvija varētu kalpot par Baltkrievijas vārtiem uz Eiropu (baltktieviem tagad rūpniecība attīstās labāk nekā citviet).

    Ļoti žēl, ka ureiz skan ‘NĒ’ nemaz neapdomājot iespējamās alternatīvas. Tieši tāpēc mēs esam tur, kur esam.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    photocom > Toms Ķēdis 18.05.2010. 23.28

    Nu ja tuvāk bet vēl – jāmācās !
    cik izmaksā viena kubikmetra grunts izrakšana ?
    tad kurš ātrāks zirgs vai mašiņš kā jautāja Boņuks filmā ?
    :))
    jo pat Vācijai iet uz to lai bāņus atslogotu
    fūras uz vagoniem un uz priekšu
    Baltkrieviem tuvāk dzelzceļš
    un ātrāk par jebkuru upju kuģi baržu
    mācies aikonomiku/loģistiku
    un navigāciju !
    :))

    +1
    0
    Atbildēt

    0

photocom 18.05.2010. 13.04

Šitāds aplauziens tam kanālām
to jau sapņoju :
baržas lepni kruīzi
baltās biksās visi karogi mastos
palmas aug Daugavas lokos
miljonu miljoni tūristi no visas pasaules
un Rīga
tur šalmāni plosti pie Vantovij most
meičas biljards kebabi tanci
krastā dižā latiša ainara statuja

+15
0
Atbildēt

0

daina_tabuna 18.05.2010. 12.59

Es domāju, ka visasāk vajadzēja iebilst psihiatrijas speciālistiem. Cik slimam ar galvu vispār jābūt, lai šādu ideju izperētu?!

+14
-1
Atbildēt

2

    AUTOEXEC.BAT > daina_tabuna 18.05.2010. 14.40

    Nu , beidz, beidz … :)) Kombuļu lāzeršova bīdītāji bija pat ļoti veselīgi džeki :))

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    kristineim > daina_tabuna 18.05.2010. 18.17

    Malači džeki! IMHO “slimas galvas” vairāk tiem, kas atļāva projektu palaist tālāk :D

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

terauds123 18.05.2010. 12.58

nu labi ka tā,..redzēs kāds būs nākamais $ apguves projekts, jo mierā tādi naudas apgūšanas “entuziasti” nekad neliekas

+8
0
Atbildēt

1

    ::Vai cis :: > terauds123 18.05.2010. 16.36

    Nākamais projekts varētu būt apjumt visu Latviju ar kristāla kupolu un attīstīt vīnogu, persiku, hurmas un citu eksotisku kultūru audzēšanu. Varētu arī par ES naudu izpētīt iespēju uzbūvēt liftu līdz Mēnesim un uzsākt tur derīgo izrakteņu iegūšanu. Nebūtu smādējami arī uzbūvēt kosmodromu un atklāt kosmisko maršrutu Pampāļi – Strēlnieka zvaigznājs.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

ievuliitis 18.05.2010. 12.52

Šoreiz teikšu – ak, cik labi, ka ir Latvijas Dzelzceļš, Ventspils un Liepāja. Jo pateicoties viņu interesēm, netiks izbagarēta Daugava un piedraņķēta visa Latvija. Tieši tā – nevis “infrastruktūras uzlabojumi”, bet piedraņķēti Daugavas krasti kilometru attalumā no tās.

+8
-1
Atbildēt

3

    mary75 > ievuliitis 18.05.2010. 13.17

    Un vēl vajadzētu pagriezt straumi uz Krievijas pusi, lai kravas varētu laist pa straumi no Evropas uz Āziju bez motoriem.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Toms Ķēdis > ievuliitis 18.05.2010. 13.18

    Betij,
    Kāpēc Tev šķiet, ka kravu kustības pa Daugavu atjaunošana uzeiz izraisīs to, ka tiks “piedraņķēti Daugavas krasti”? Visam taču ir risinājumi! Īpaša kontrole, speciālas nodevas vides sakopšanai, noteiktas prasītas prasības kuģīšiem, u.c. – tas viss padarīs Daugavas krastus vēl tīrākus nekā tie ir tagad.

    0
    -9
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 18.05.2010. 13.24

    Teorijā mēs visi esam stipri – par to, kā visam vajag būt. Kāpēc dzīvē viss sanāk otrādi?
    Tev tā netīšām uzrakstījās “kuģīšī”? Tādi mazi balti pūkaini, nē? Varbūt kājminami?

    +8
    0
    Atbildēt

    0

markonimarkoni 18.05.2010. 12.46

Neesmu speciālists ūdens satiksmes jomā, bet izlasot jau pirmās rinkopas, neatkāpās doma, ka tiek lobēts Latvijas dzelzceļš.

+3
-2
Atbildēt

0

Ieva 18.05.2010. 12.31

Tas tiešām izskatījās utopisks projekts ar mērķi izkruķīt Eiroaps naudu. Izvirzītie mērķi bija nereāli.
BET – visvieglāk ir nedarīt, aizliegt, kancelēt.
Būtu projekts, būtu cilvēkiem darbs, būtu infrastruktūras uzlabojumi Daugavas kaskādē, aktivitātes laukos utt.
Latvijā tas ir raksturīgi – meklēt argumentus, kāpēc nevar, kāpēc nedrīkst, kāpēc nevajag. Atrast, nedarīt neko un turpināt nīdēt par slikto dzīvi un lamāt valsti
Tā vietā, lai atrastu racionālo kodolu, padomāt kā visu transformēt pargamatiskā gultnē, kā pārvarēt šķēršļus un darīt.

+3
-10
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam