Skaļā Eiropas Savienības klusēšana Katalonijā

60

Komentāri (60)

Pandora 17.10.2017. 16.17

Iveta! Jūs uzrakstījāt pagaru rakstu, taču neminējāt tautu pašnoteikšanās tiesības. Vai par tām domājāt, rakstot, ka katalonieši sevi uztver par nāciju? Vai nebūtu svarīgi Eiropas klusēšanā sadzirdēt apstiprinājumu šo tiesību nemainībai? Vai citādi nevar izrādīties, ka nav īsta pamata arī tādu valstu kā Latvija neatkarībai no Krievijas?

+1
0
Atbildēt

0

vitalisvita 08.10.2017. 17.36

Bet, ja runājam nopietni, tad teikšu, ka:
virtuālajā telpā klīst tāds jēdziens, un es tam piekrītu, ka ar kosmopolītiskajiem ‘vilkiem” un viņu maldos klīstošajām „avīm” būtu jārunā tikai neapstrīdamu dabas likumsakarību valodā, jo politiskie un reliģiskie interpretējumi nav saistīti ar loģisku domu, bet gan ar sabiedrību maldinošiem jēdzieniem un aklu ticību.

Unificētas sabiedrības veidotājiem ir jāatgādina tā zinātnes pamatotā patiesība, ka katras tautas cīņa par savas kultūras, valodas, reliģijas un mentālo pasaules uzskatu saglabāšanu – ir cīņa par savas ekoloģijas (etniskās integrācijas) nemainību un mērķtiecību.
Tie ir katras tautas centieni novērst savas ekoloģijas mainīguma (indivīdu vides, valodas, kultūras un līdzcilvēku attiecību maiņas) negatīvās sekas; jo tikai nepārtraukts etniskās integrācijas process var būt mērķtiecīgi rezultatīvs.

Tāpēc etniskai integrētībai jābūt primārai, jo no tās atkarīga tautas garīgā – valodas un kultūras attīstība, no kuras savukārt atkarīgs sabiedrības sociālais taisnīgums. Un tāpēc arī sabiedrības evolūcijas procesi ir vērtējami pēc dabas likumiem, bet ne politiskās kategorijās.
Tautu tiesībām uz savu valsti, kas sargā tās etnisko integritāti, ir jābūt – ne vien morāli izteiktām, bet arī tiesiski pārākām par vardarbīgi veidoto lielvalstu ”tiesībām” uz viņu iekaroto teritoriju neaizskaramību un tautu pakļautību.

Un pretdarbība šādām impēriskām „tiesībām” ir neizbēgama, jo pakļauto tautu tieksmēm pēc brīvas attīstības ir dabas stihijas raksturs, un tātad arī – nepārvaramas varas spēks!

+2
0
Atbildēt

0

Sskaisle 06.10.2017. 17.28

būs jau labi

Spānija atvainojas sadursmēs ievainotajiem katalāņiem
http://www.delfi.lv/news/arzemes/spanija-atvainojas-sadursmes-ievainotajiem-katalaniem.d?id=49311503

0
-1
Atbildēt

0

kolpants 06.10.2017. 12.54

Tā nosoda cilvēktiesību un demokrātijas pārkāpumus visur pasaulē, arī Krievijā, pat Ungārijā un Polijā, bet piever acis uz vardarbību savā durvju priekšā.

И что автора тут удивляет? Может, она думала, что Россия будет реагировать типа “да, все правильно, вы можете как хотите разгонять демонстрантов, это только мы должны любые неразрешенные демонстрации мирно уговаривать разойтись?”

Если мне сосед делает замечание, но при этом сам делает такое же нарушение, неужели я буду только молча утираться? Это естественно, что я тут же обращу его внимание, когда он допустит нарушение! А еще и его соседям сообщу, чтобы ему неповадно было и чтобы не забывал принцип про бревно и соломинку.
Тем более совсем недавно ЕС так возмущался разгоном несогласованных демонстраций Навального, говоря, что даже несогласованные нужно мирно как-то нейтрализовать.

Ну и понятно, что теперь и сами россияне критику ЕС будут воспринимать как политику двойных стандартов.

Это как недавно наш президент Вейонис “mudināja” Порошенко более активно заниматься реформами, хотя все прекрасно понимают, что нынешняя власть Украины забила на реформы, а размеры коррупции в некоторых случаях даже превышают уже времена Януковича. Но ведь все же понимают, политически плохо критиковать друзей Европы, “а Васька слушает да ест”. И это тоже прекрасно видят в России.

0
0
Atbildēt

0

sashaav 05.10.2017. 16.08

lai diskusija būtu produktīva, lūdzu parādiet man tos jautājumus, uz kuriem
atbildot ‘JĀ’, ir viennozīmig skaidrs, ka kādai tautai jāpiešķir neatkarība.

0
0
Atbildēt

1

    tonijs > sashaav 05.10.2017. 20.22

    Neatkarību nepiešķir, neatkarību izcīna, bieži ar asinīm. Ja klusē ES un valdības, tad mums nav jāklusē. Mēs varam atbalstīt katalāņus sociālajos tīklos un balsot par partijām, kuras atbalsta Katalonijas neatkarību (ja tādas būs).

    +2
    -1
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > tonijs 05.10.2017. 20.40

    nē – es domāju, ka katalāņu protesti pat vairāk ir pret sociālo netaisnību, cik par neatkarību. Kāda šodien var būt neatkarība – mēs baigi neatkarīgie esam – NATO esam, bet par to mums jāpērk lidmašīnas Kanādā, vecie nederīgie ieroči no britiem, austriešiem un citiem veikloņiem, ebrejiem jātgriež tie īpašumi , kurus viņi vēlas un uz kādiem noteikumiem viņi vēlas –

    musulmaņu galvgreizēji jāuzņem, kamēr pašu bērni mirst badā

    čekisti jābaro un jālolo –

    par kādu neatkarību tu runā ? nesapņo puisīt – pamosties īstenībā

    tikko lasu , cik miljons reižu pieaugs algas politmafijai un viņus atbalstošiem ierēdņiem – kamēr medicīna pieejama ir tikai maksātspējīgiem – nu kāda neatkarība – beidz kaitināt ar šito vāvuļošanu un katalāņiem ir jāsauc lietas vārdos – ne jau neatkarība novērsīs sociālo netaisnīgumu , nabadzību utt. – kā vieni kungi prom, tā trīs citi uz pleciem virsū

    +1
    -1
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > Dusma 05.10.2017. 20.43

    valoda – esam spiesti pieņemt divvalodību – pat mūsu kultūras darbinieki to ir akceptējuši – baigā neatkarība, kad okupantu valoda ir otrā valsts valoda

    zini – Namībija bija Vācijas kolonija, bet Namībijā ir 2 oficiālās valsts valodas – afrikāņu un angļu – vācu viņi negrib, kaut gan tur ir miljoniem vāciešu, bet vācu viņi negrib, jo vācieši bija kolonisti

    Mums neviens neprasa gribam vai negribam krievu valodu – tā jau ir uzspiesta , bet tu te čivina kā piedzēries zvirbilis par neatkarību –

    +2
    0
    Atbildēt

    1

    tonijs > Dusma 05.10.2017. 21.18

    Dusma teica: ne jau neatkarība novērsīs sociālo netaisnīgumu , nabadzību utt.
    ………………..
    Bet kas tad? Ja katalāņi uzskata, ka centrālā valdība viņus apzog, tu viņiem ieteiksi neatdalīties, jo uzreiz uz kakla uzsēdīsies citi kungi? Mēs šobrīd esam tik neatkarīgi, cik neesam bijuši visā valsts pastāvēšanas laikā. Ja kādam gribas čīkstēt un vaimanāt un uzskatīt sevi par okupētu vai apbižotu brīvā valstī, tā ir viņa problēma, meitenīt.

    +1
    -1
    Atbildēt

    1

    edge_indran > tonijs 05.10.2017. 23.52

    “Točno”, nekad neesam bijuši tik lielos parādos iekrituši, tāpēc varam baudīt neatkarību uz pilnu klapi! Grieķija, Spānija, Īrija, Portugāle, pat Francija – tās gan nav tik neatkarīgas kā LV, jo tais valstīs jau sākas “skrūvju pievilkšana”, protesti un veselu reģionu “bēguļošana”. Priecājamies tālāk, lai parādu problēmu risina nākamās paaudzes:” Latvijas valsts parāds atkal pieaudzis un pietuvojies vēsturiski augstākajam līmenim ”
    Uz Eiropas Savienības valstu fona Latvijas valsts parāds vēl arvien ir viens no zemākajiem. Tomēr tā kopapjoms ir iespaidīgs – aptuveni 9,7 miljardi eiro, tādēļ arī parāda apkalpošana izmaksā dārgi. Šogad valsts parāda apkalpošanas izmaksas pārsniegs 220 miljonus eiro. (lsm.lv, 05.01.2017.)

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

gustaps 04.10.2017. 17.05

Dumību parāde.
Vislielākā dumība – Madrides rīcība. Nebija jāgriež to, kas tāpat nokristu, ja netraucētu.
Otra lielākā dumība – atdalīšanās entuziastu naivā romantika. Himna jau smuka, bet uz kurieni tā sauc? Bez šaubām, ārā no ES, bet uz kurieni? Atšķirībā no Abhāzijas, Eirāzija tālu. Pastalās, bet brīvi? Un kāda tad tā nebrīve īsti bija? Īsi sakot, katalāņi ir savas politiskās vadības manipulācijas upuri. Līderi gan zina, ko grib, bet tas ir kas cits.
Trešā dumība (tik izplatīta, ka jau kļuvusi par aksiomu) – ka katra nacionālā norobežošanās ir svēta un cēla. Patiesībā progress ir robežu nojaukšanā, nevis būvēšanā.
Visumā skumji. lai arī kņada smieklīga.

+1
-4
Atbildēt

1

    edge_indran > gustaps 04.10.2017. 20.09

    Visumā reāli, ja pat Eiropas gudrākie un gaišākie prāti nespēj tikt skaidrībā par notiekošo.
    Būs vēl “smieklīgāk”, jo tā “robežu nojaukšana” jau visur vienu “progresu” nenes – šur tur arī Eiropā aizvien biežāk grand sprādzieni, iet bojā mierīgie iedzīvotāji. Arī teroristiem izmanto Rietumu labumus – Eiropas līderu “dumības”, nespējot vadīt ES:
    “….šobrīd ES balansē uz naža asmens. Man [M.Kūle] šo sajūtu rada tas, par ko esam jau runājuši dažādos Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā semināros. ES veidojās kā ogļu, tērauda… kā ekonomiska pēckara savienība, tai bija ekonomiski, finansiāli mērķi, arī pēckara atjaunošanas mērķi. Bet ES līdz šim nav attīstījusi (un ES vadība to gluži labi apzinās) šos te kopā būšanas, civilizāciju pacilājošos mērķus. Latvijas Saeima savulaik ar balsojumu akceptēja Līgumu par Eiropas konstitūciju. Tas ir ap
    250 lappušu garš, birokrātisks teksts. Eiropas kopējās satversmes meklējumi tika norakti milzīgā politizētā, birokratizētā, ar ekonomiskām interesēm pieslānītā nebaudāmā tekstā. ES konstitūcija izgāzās. Nīderlande un Francija savu iekšpolitisko apstākļu dēļ nobalsoja pret. Iespaidīgā Eiropas presē iespaidīgi cilvēki (Jirgens Hābermāss, Žaks Deridā…) toreiz rakstīja – ES nebūs laba nākotne, ja tā neveidos lielāku kopesamības izjūtu. Eiropa ir kā kuģis, un ir ļoti svarīgi, lai tam ir kapteinis, lai kuģis nemētājas kā skaidiņa milzīgā jūrā… Turklāt šo kuģi grūsta dažādi airētāji, īsti nezinot, uz kuru pusi to aizgrūstīt.. ”
    Filozofe Maija Kūle: Eiropas Savienība šobrīd irst pa vīlēm (nra.lv)

    0
    -4
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > edge_indran 04.10.2017. 22.18

    skaidrs – ko gan citu NRA – oligarhu bazūne lai rakstītu

    Eiropas nākotne tomēr nav tikai Briseles lēmumi –
    Pirmā ir mūsu pašu problēma – čekas maisus par Ukraina ir atv ērusi – dīvaini – neviens ne čekists, ne čekas ziņotājs tāpēc nav ne pakārts, ne nosists – pie mums netiek vērti vaļā čekas maisi un netiek noslēgta čekas pagātne , čekisti turpina gavilēt. Un Brisele nēnāks un to pie mums nemainīs.

    Ukraina pasludināja pāreju uz vienu valsts valodu – ukraiņu sākot ar 2020. gadu. Un arī neviens par to viņus nenosoda – amerikāņi tāpat dos miljardus ieročiem un ES uzņems savās rindās.

    Tā tikai mūsu politiķi pilda kremļa gribu un baida, ka pasaule apstāsies, ja mēs nerunāsim krieviski

    Turpināt – edge – ej ar savu kūli uz maskavu = pie putina kalpot

    Es ticu tam, ka mūsu labā nākotne ir saistīta ar Briseli nevis Maskavu un ka Briselei mūsu mājas nav jātīra un jākārto, tas ir mūsu pašu darbs

    +2
    0
    Atbildēt

    2

    edge_indran > Dusma 04.10.2017. 22.54

    “…Mums obligāti ievēro­jamās regulas latviski iztulko jau Briselē, bet šeit vietējie tās tikai sačakarē. Pa­tiesībā optimālākā pārvalde mums bū­tu mūsu Eiropas parlamentāriešu iecelts grāmatvedis, kurš ar šo saimniecību mie­rīgi varētu tikt galā bez tām 100 gudrajām galvām.” 20 jautājumi Andrim Paulam-Pāvulam ( Avots: Playboy, aprīlis, 2014 / gulags.lv)
    ================================================================================
    A.Paula-Pāvula vēlme drīzumā var arī īstenoties dzīvē. Kā tikai noducinās krīzes pērkons, tā bāleliņš Valdis no Briseles mīkstā krēsla izlidos kā korķis un lidos pa taisno uz tēvzemi. Gatavojiet sālsmaizi, pilsonīši!
    ” Valdis Dombrovskis neizslēdz iespēju atgriezties premjera krēslā ”
    (la.lv)

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    basta > Dusma 04.10.2017. 23.09

    Nedomā taču, ka čekas uzceptais Vienotības klons, JaunāKP, atvērs čekas maisus un ieviesīs izglītību valsts valodā?

    0
    -4
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > basta 05.10.2017. 10.23

    basta – ticu gan Bordānam, gan JKP – varbūt pat saņemšos un iestāšos JKP. Ja neemigrēšu.

    NA manā vērtējumā ir klaji demagoģiska, pret latviešu interesēm vērsta partija. jūsu boss parādnieks man ir izvirtības un amoralitātes, ciniskas ņirgšanas simbols –
    man no tādiem viltus patriotiem metas zosāda tieši tāpat , kā kad es kādas žurkas būtu ieraudzījusi

    un vari netērēt laiku mani atkal apsaukājot – tādā veidā tu katru reizi apliecini naciķu un kremļa slepeno mīlas sakaru !

    +1
    -3
    Atbildēt

    1

    basta > Dusma 05.10.2017. 11.43

    Bet kā tad ar viņa izmantotiem no “naciķiem” nokopētiem saukļiem un tas, ka, vismaz pagaidām, Bordāna varza nesludina pederastiju?

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

lno 04.10.2017. 01.13

+4
0
Atbildēt

0

vitalisvita 03.10.2017. 10.39

Skaļā Eiropas Savienības klusēšana Katalonijā
—————————————-
Domāju, ka tā ES klusēšana ir objektīva, jo Eiropa, tāpat kā visa mūsu civilizācija, tēlaini izsakoties, ir iebraukusi dziļā grāvī…Uzklausot politisko avantūristu un sociālo parazītu norādījumus (starp citu – arī “cilvēktiesību” autorus!), sabiedrība ir pieļāvusi tik liktenīgu aplamību, kā samierināšanos ar tiesību prioritātes atdošanu politiskiem formējumiem – valstīm, bet ne paturot dabiskiem veidojumiem – tautām !
Un tas jau ir mūsu Homo sapiensa humānās attīstības strupceļš un globāla apokalipse.

0
0
Atbildēt

2

    Sskaisle > vitalisvita 03.10.2017. 12.19

    konkrētajā situācijā es gan tā nedom āju – ES nedrīkst iejaukties valstu iekšējās lietās.

    Ja Spānijas valdošā elite nespēj uzņemties atbildību par to, kas notiek valstī – tad tā ir viņu problēma.

    ES bija un ir jāuzņemas atbildība par valstu savstarpējām attiecībām – piemēram, par to, kā tie ievēroti ES līguma noteikumi utt.

    Galu galā – tas, ka Latviju ir izēduši izrijuši čekisti un oligari – tā nav Briseles atbildība. Tas, ka Polija, UNgārija spēj savas zemes pasargāt no pasaules lielkapitāla islamizācijas , bet mēs nē – tā atkal ir mūsu atbildība.

    Skaties , kas notiek Latvijā kultūrā. Vai Latvijā ir sabiedrību – tautu izglītojoša , demokrātiju, sapratni utt. veicinoša kultūrpolitika?

    Nē – esmu kategoriski pret vainas nogrūšanu uz Briseli – tieši otrādi. Ja ne Brisele – Lembergs pa pasaauli jau lidinātos ar privāto lidmasīnu , bet mēs ar tevi sēdētu cietumā – par komentāru rakstīšanu !

    +5
    -1
    Atbildēt

    2

    vitalisvita > Dusma 03.10.2017. 13.47

    ES nedrīkst iejaukties valstu iekšējās lietās.
    ————————————-
    Jā, ideālā variantā, – ja valsts būtu patiesi nacionāla (tikai kataloniešu vai spāņu), bet ne veidojusies kā iekarota teritorija un pakļautu tautu impērija, – tad tiešām nedrīkstētu, bet tas tā nav.
    Spānija, tāpat kā visas lielvalstis, ir veidojusies vardarbīgi pakļaujot svešas tautas (etnosus) un viņu etniskās attīstības teritorijas. Tāpat kā Krievija., Ķīna un arī dažas mūsu politiski sabiedrotās, kuras labāk nepieminēšu.

    +3
    -1
    Atbildēt

    1

    basta > vitalisvita 03.10.2017. 14.16

    Es domāju, tas ļoti patiktu mūsu prokremliskiem izdzimteņiem, kas vēlas Latgali pievienot Krievijai.
    Kataloniešu dialekts 80% sakrīt ar spāņu, kas ir vairāk, nekā latgaļu dialekts pret latviešu. Kataloniešiem ir tā pati reliģiskā piederība, kas pārējiem spāņiem. Vilkt paralēles ar Latvijas neatkarību no Krievijas atļausies tikai pēdējais kroplis, vai idiots, kurš nezin mūsu būtiskās lingvistiskās, reliģiskās, tikumiskās un ideoloģiskās atšķirības. Krievu pseidokristieši ir sātanistu sekta. Homo russicus un homo sapiens izpratne par “labo un ļauno” ir diametrāli pretēja.

    0
    -3
    Atbildēt

    1

    BardainaisSigne > basta 04.10.2017. 15.13

    Latgales pievienošana Krievijai ir pavisam no citas operas,tam ar Kataloniju nav absolūti nekāda sakara,..vot,ja Latgale gribētu uztaisīt savu atsevišķu valsti,tad būtu cita lieta,tad varētu vilkt kaut kādas paralēles.
    Nu un tad,ka valodas sakrīt par cik tur procentiem?Horvātiem ar serbiem ar sakrīt,čehiem ar slovākiem sakrīt,bet viņi jūtas kā dažādas tautas ar dažādu domāšanu un iepūt viņiem.
    Un katalāņu valodai jeb dialektam vistuvākā valoda ir oksitāņu valoda.Oksitāņu valoda (occitan) ir romāņu valoda, kurā galvenokārt runā Francijas dienvidos- galvenokārt Akvitānijas, Dienvidu-Pireneju, Langdokas-Rusijonas, Provansas-Alpu-Azūra krasta reģionos, kā arī nelielā skaitā Itālijā, Spānijā (Aranas ielejā) un Monako. Oksitāņu valoda ir tuvākā radniecīgā valoda katalāņu valodai. Kopējais runātāju skaits tiek lēsts no 1 līdz 3,7 miljoniem.[1]
    Tradicionāli oksitāņu valoda ir pazīstama arī ar lingvonīmu provansiešu valoda[2] (provençal), taču pašlaik ar to parasti apzīmē oksitāņu valodas dialektu, ko lieto Provansā.
    1860. gadā, pirms Francijā tika ieviesta obligāta pamatizglītība franču valodā, oksitāņu valodā runāja vairāk nekā 39% Francijas iedzīvotāju. 20. gadsimta 20. gados šis īpatsvars saruka līdz 26–36%, 1993. gadā – līdz 7%.
    Ko tad darīt,varbūt pievienot Spāniju Francijai un beigta balle?

    +4
    0
    Atbildēt

    1

    basta > Bārdainais Signe 04.10.2017. 23.03

    Lai arī serbiem un horvātiem ir viena valoda, viņi ir ļoti atšķirīgi. Horvāti ir normāli slāvi, serbi ir turku taisītie krievi, turklāt serbi, atšķirībā no horvātiem, piekopj Bizantijas sātanismu. Ar čehiem un slovākiem cits stāsts. Man viedoklis par kataloņiem izveidojās, kad uzzināju, ka viņi kremļa interesēs cīnījās pret Franko, lai Spānija kļūtu par PSRS republiku un Staļins varētu sūtīt spāņu tautu suņa nāvē karā pret Eiropas tautām.

    0
    -3
    Atbildēt

    1

    BardainaisSigne > basta 05.10.2017. 08.59

    Tas viss ir skaisti,bet tā ir dabiska parādība,ka katalāņi centušies ieriebt centrālai varai kā mācēdami,ja nedaudz apskatāmies vēsturi,kur savulaik katalāņu un spāņu jeb kastīliešu valodas pozīcijas bijušas vienādi stipras,bet vēstures gaitā viena valoda pārņēmusi dominējošo lomu un katalāņiem vajadzējis pierauties.Šitādas lietas gruzd ilgi,tāpat,kā tai pašā Abhāzijā.Tad jau arī latviešiem un citām Krievijas impērijas okupētām tautām vajadzētu brukt virsū,ka tie savas neatkarības dēļ Krievijā boļševiku apvērsumu taisīja.

    +2
    0
    Atbildēt

    1

    basta > Bārdainais Signe 05.10.2017. 11.55

    Nu labi, nokaunināji mani, nākošnedēļ sākšu apgūt latgaliešu “valodu”. Vai tas, ka Katalonijas neatkarības cīnītāji ir bieži viesi Maskavā, tas, ka referenduma urnās tika mesti mājās uz printera sadrukātie biļeteni, ka ikviens varēja nobalsot kaut 10 reižu, tāpat, kā tas bija Krimas “referendumā”, nekādas domas neizraisa?
    Ja nebūtu bijis boļševiku apvērsuma, Somija, Baltijas valstis un Polija nebūtu ieguvušas neatkarību, krievi šodien valdītu Čehija, Slovākijā, Ungārijā un Balkānos, brīnišķīgā Stambula sauktos Carjgrad, bet zilās mošejas vietā būtu krievu sātanistu templis.

    0
    -2
    Atbildēt

    1

    BardainaisSigne > basta 05.10.2017. 12.36

    Tas izraisa domas,ka Spānija ir pieļāvusi kļūdas un turpina pieļaut smagas kļūdas,ja lietas nonākušas līdz šādam stāvoklim.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    basta > Dusma 03.10.2017. 14.27

    ” Ja ne Brisele – Lembergs pa pasaauli jau lidinātos ar privāto lidmasīnu”
    .
    Ja ne Brisele, Kazlovska kabinetam Gaujas ielā blakus būtu Solncevas brigāžu pārstāvja kabinets, bet tā viņi spiesti tikties Gulami viesnīcā. tomēr Brisele nekādi nav spējusi ietekmēt, lai mūsu bruņotos spēkus un robežsardzi nevadītu Krievijas kara skolu absolventi un pretoties kremļa uzstādījumam atbildīgos amatos salikt tādus galējos neliešus, kā Tusks un Dombrovskis.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > vitalisvita 03.10.2017. 15.29

    es domāju tā, ka Spānija ir ANO dalībvalsts, ir arī Hāgas tribunāls , ir Eiropas Padome , kur varēja un var vērsties kataloņi un noprotestēt savu piespiedu dalību Spānijas valstī – sākot jau ar Spānijas konstitūciju. Ja jau reiz ir tā, kā ir – ka novada bagātības aizplūst Madrides politbandītu kabatās.

    Es noteikti to darītu pēc tā, kā spāņu policija vērsās pret mierīgiem neaizsargātiem civiliedzīvotājiem – kā traki pābraroti cīņas suņi, kas noilgojušies pēc asinīm.

    Spānijas valdība iespļāva acīs visai Eiropas demokrātijai . Cūkas ne spāņi ir tie sasodītie korumpanti Madridē.

    Es esmu šokēta un uzdodu jautājumu – va pasaulē vēl pastāv patiesa demokrātija, jeb tika viltus demokrātija – kura tiek piesaukta tikai bagāto un vareno interesēs.

    Esmu svēti pārliecināta , ka līdzia situācija būtu iespējama daudzās pasaules valstīs, kad bruņoti nobaroti tēviņi – policisti sistu naizsargātos,nebruņotus civiliedzīvotājus.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

edge_indran 02.10.2017. 12.53

“Īvāns: Mēs pateicām patiesību, kas sagrāva impēriju” (irir.lv)
Intervija ar bijušo Latvijas Tautas frontes priekšsēdētāju, Atmodas laika līdei Daini Īvānu.
=====================================================================================
Buiķes kundzei vajadzētu vismaz 3x izlasīt IR publicēto interviju ar Īvānu, tad, iespējams, žurnāliste kaut ko par Eiropas Savienības “skaļo klusēšanu” Katalonijā sāktu apjēgt.

0
-3
Atbildēt

0

Sskaisle 02.10.2017. 12.28

īstenībā ir tā, ka ja es būtu čaklāka bitīte – es te katru rītu saliktu atsauces uz to kā čekistu = oligarhu varas vertikāle Latvijā mūs apstrādā , cik Krievija laba un cik mums bija labi, kad bijām zem viņas kontroles.

http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/679716-aptauja_uzlabojies_latvijas_iedzivotaju_viedoklis_par_krieviju

+4
0
Atbildēt

1

    edge_indran > Dusma 02.10.2017. 13.18

    Vajag tādas atsauces meklēt, kas to īstenību izskaidro. Nevajag pārblīvēt jau tā pārblīvēto cilvēku apziņu ar lieku informāciju. Jo *ūdīgāk iet ASV, jo augstāks Krievijas reitings:
    ” ASV pilsētā Lasvegasā svētdienas vakarā (pirmdien pēc Latvijas laika) apšaudē brīvdabas kantrīmūzikas festivālā nogalināti divdesmit cilvēki, bet vismaz simts ir ievainoti, medijiem paziņoja pilsētas policija, skaidrojot, ka šāvējs ir nogalināts. “

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

basta 02.10.2017. 12.10

Čekistu publiski piesmieto mēslu var saprast, jo viņam bija motivācija: http://www.tvnet.lv/zinas/arvalstis/594373-spanu_zurnals_dombrovskis_sanemis_kukuli_par_atbalstu_katalonijas_neatkaribai, turklāt arī viņa saimņieki kremlī ir ieinteresēti seperātismā ES valstīs.

+1
-3
Atbildēt

0

edge_indran 02.10.2017. 11.24

Iveta Buiķe:“Kurš nāk par vēlu, to soda dzīve,” tā 80. gadu beigās Gorbačovs teica Honekeram, kurš nevēlējās saredzēt…..”
======================================================================================
“Dari ko darīdams, apdomā galu, ” tādu tautas gudrību Gorbačovs vērā neņēma. Par Eiropas Drošības un sadarbības Apspriedes 1975. gadā pieņemtā Helsinku nolīguma laušanas sekām
Rietumvalstu līderi 80.gadu beigās domāt nevēlējās – viņu apziņu jau bija pārņēmusi F.Fukujamas izsludināto “vēstures beigu” koncepcija. Panākumu galvasreibonis, kas pārņēma Rietumvalstu līderus pēc uzvaras Aukstajā karā un PSRS sagrāves, pašlaik vēl nav pārgājis – to spilgti apliecināja Ž.Kloda-Junkera uzstāšanās Briselē 13.septembrī ar runu par stāvokli Savienībā 2017.gadā ( State of the Union speech 2017).
Bez kādām emocijām, jāsecina:” ….Šodienas laikmets ir ne tikai postkomunistisks, bet arī postdemokrātisks! Šodien mēs esam liecinieki tam procesam, kad tiek veidots demokrātiskais totalitārisms, jeb, ja vēlaties, totalitārais demokrātisms.(..) Rietumos vairs neeksistē politisks spēks, kurš būtu spējīgs aizstāvēt ierindas pilsoņus. Daudzskaitlisko politisko partiju eksistence ir vistīrākā formalitāte. Ar katru dienu starp šīm ķeksīšpartijām būs arvien mazāk atšķirību.(..) demokrātijas princips pakāpeniski pazūd no Rietumvalstu sabiedriskās organizācijas. Visur izplatās totalitārisms, tāpēc, ka pārnacionālās struktūras uzspiež valstīm savus likumus.” Par Rietumu totalitāro demokrātiju: Aleksandra Zinovjeva intervija (1999, Berlīne) / Берлинское интервью А. Зиновьева.

0
-5
Atbildēt

1

    basta > edge_indran 02.10.2017. 12.35

    Vai pieminētais Zinovjevs nav radinieks Ļeņina galma pidarasam Griškam Zinovjevam, kurš kopā ar Vovku Simbirskij pavadīja romantisku atvaļinājumu pie Razļivas ezera? http://ipvnews.org/bench_article24112010.php

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Sskaisle 02.10.2017. 10.40

Starp citu, man patīk kā autore šo ziņu ir izklāstījusi. To es uzskatu par labu žurnālistiku.

+4
0
Atbildēt

0

vitalisvita 02.10.2017. 10.27

Sveiks krietnais kareivi Jozef Šveik!
Par tiem Maskavas un Ļeņingradas slīmestiem jau Tev tā kā būtu taisnība, bet tādu “pēzderesu” gan neatceros…he he! Dzirdēts ir tāds pēseres, – kautkā tā, vai tā kautkā. Bet nu – vai nav vienalga…?!

+1
0
Atbildēt

0

rinķī apkārt 02.10.2017. 10.26

Divējādas sajūtas. Vispirms – katrai tautai ir jābūt tiesībām veidot un pārvaldīt savu valsti, lai cik liela, vai maza šī tauta arī nebūtu. Ja, protamas, izveidotā valsts spēj patstāvīgi sevi pārvaldīt. Latviešiem šai izpratnei par tautu, valsti, emocijām un realitāti vajadzētu būt skaidrai.

Madride iztarīja kļūdu varmācīgi vēršoties pret referendumu. Kā var secināt no raksta, šai kļūdai ir vēsturisks pamatojums. Tās ir kataloņu un spāņu attiecības gadsimtu garumā, kuras varētu salīdzināt ar latviešu – vācu attiecībām līdz pat vācbaltiešu izceļošanai no Baltijas valstīm.

Protams, latvieši ir ieinteresēti, lai struktūras kurās esam integrējušies (NATO, ES) būtu stipras un neievainojamas, un tāpēc pirmās acu mirkļu simpātijas nosveras Madrides pusē, lai gan saprotam taču, ka ar referenduma vardarbīgu apspiešanu problēma netiek risināta. Gluži otrādi – problēma kļūst vēl nopietnāka un Kremļa “politiķiem” atvērtāka.

Manprāt vajadzēja ļaut šim referendumam notikt un tad sarunu ceļā problēmu risināt tālāk, jo gala beigās pēdējo vārdu vienmēr saka pragmatisms un rēķināšana. Tagad iespēja “ar vēsu prātu” risināt problēmu ir zaudāta. Tā vietā problēma tiek “paslēpta”līdz nākošajai reizei, kura var pienākt mums visnepiemērotākajā brīdī.

+10
-1
Atbildēt

3

    Sskaisle > rinķī apkārt 02.10.2017. 10.45

    vispār jau tā gluži nav. Kurdi ir ap 40 miljoniem – bet viņiem sava valsts nav un cik saprotu, par spīti arī tur notikušajam refrendumam par Kurdistānas valsti – arī nebūs. Neviens varas centrs pasaulē negrib jaunu, enerģisku, agresīvu valsti., kas var arī izrādit pretenzijas uz reģiona dabas bagātībam.

    Savukārt,mums latviešiem ir sava valsts, kaut paši sevi nīcinam laukā. Lasu RS avīzi konteksts – LALIGABAS pag. gada laureāte prozā raksta stāstu sēriju ar virsrakstu – Miļenkij ti moj. Kaļķu ielā milzu reklāma uz brandmūra – latviski un krieviski … nu par apdziedātājām okupantu virsnieku sievām u n noklusētajām Litenes virsnieku sievām jau esmu izkliegusies ….

    tā kā – kārtējā tava pietukrustiņveidõgā pļāpa

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    basta > rinķī apkārt 02.10.2017. 11.08

    ” kuras varētu salīdzināt ar latviešu – vācu attiecībām līdz pat vācbaltiešu izceļošanai no Baltijas valstīm.”
    .
    Par apspiestiem latgaļiem, kuri alkst būt Viķepskas guberņā, pietiekoši jau ir dzirdēts un lasīts.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    andrejs > rinķī apkārt 02.10.2017. 12.26

    Protams, latvieši ir ieinteresēti, lai struktūras kurās esam integrējušies (NATO, ES) būtu stipras un neievainojamas
    —————
    Izlasi Otto Ozola rakstu par šo tēmu (tvnet,, ja nemaldos). Vai nav dīvaini, ka NATO valsts Spānija, kuras karavīri tagad it kā aizsargā mūs no krievu draudiem, vienlaikus savās ostās uzpilda krievijas karakuģus un zemūdenes ar visu nepieciešamo, lai tie varētu atrasties Vidusjūrā?

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

basta 02.10.2017. 10.12

“Kaut kas tāds pēdējo gandrīz 30 gadu laikā ir redzēts daudzās pasaules vietās – Turcijas, Krievijas, Venecuēlas”
.
Kurā čekas vai komunistu skolā autore bija demagoģijas izcilniece?
.
.
“Pēc diviem gadiem, kad Spānijā pie varas nāca kreisie, viņš tika atbrīvots.”
.
Arī Latvijā sākoties “Baigam gadam”, no cietumiem tika atbrīvoti kriminālnoziedznieki. Spānijas kreiso valdīšana no krievu sarīkotā etnocīda pie mums, daudz neatšķīrās, tika masveidā slepkavota inteliģence, garīdzniecība un uzņēmēji.

+1
-2
Atbildēt

0

Sskaisle 02.10.2017. 09.33

Jā, piekrītu, ka lielāka vaina jāuzņemas Madridei.
Junkeram un Tuskam bija un ir jānosoda policijas vardarbība, bet tikai.
Briseles vadītāji nedrīkst iejaukties šajā iekšējā konfliktā.
Briselei bija jārisina brexit draudu problēmas.

Vēl – manuprāt, šis ir kārtējais piemērs, kas notiek, ja problēmas tiek ignorētas.
Tas ir tieši tas pats un vel vairāk , kas ir ar mūsu Latgali. Manuprāt,mana svēta pārliecība ir tā, ka runa ir par latgaļu nekaunību un bravurību, bet pat ja man ir taisnība – tad man un pirmkārt, man – jārēķinās ar šo realitāti. Latgale manā sapratnē uzvedas nevis kā tautu meita -kam lai sēžu kamanās, bet kā priekameita – a nu kas maksās vairāk – Maskava vai Rīga un mūs pārējos ar novadus ar to terorizē.

Kā minimumam būtu jābūt vismaz diskusijām par to sabiedriskajos medijos. Jā – ja ne vien oligarhu – čekas vara pār tiem un ceļš uz valsts iznīcināšanu – ar mūsu vienaldzības svētību

+4
-5
Atbildēt

2

    klusais > Dusma 02.10.2017. 10.20

    Katalonija un Latgale ir divas pilnīgi atšķirīgas tēmas …

    +9
    -3
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > klusais 02.10.2017. 10.36

    Klusais, labrītiņ. Nē , nepiekrītu.
    Viņas vieno kaut vai problēmas , piemēram – centrs ignorē perifēriju, vara ignorē nodokļu maksātājus, problēmas ignorējot – ļoti reti pazūd pašas par sevi , biežāk – briest, briest un vienā dienā – sprāgst.

    Tā lūk, es domāju

    +2
    -4
    Atbildēt

    1

    klusais > Dusma 02.10.2017. 10.53

    Dusma – nu Latgale nav nodokļu maksātāju topā … ko nevarētu teikt par Kataloniju … te ar visa starpība jo teorētiski – kurš maksā , tas pasūta mūziku , bet ja teorija nesapas ar praksi , tad visticamāk rodas kašķis …

    +4
    -1
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > klusais 02.10.2017. 11.00

    nav tiesa, Klusais – elle un indija – šitā politmafija , kas mūs žņaudz – viņi maksā ? Oligarhi = čekisti – viņi maksā? Nē – viņi tikai iekasē un tērē un pasūta gan muzikantus, gan mūziku.
    Tas , ka latgaļi prasa savu autonomiju, neatkarību, otro valsts valodu – ir kopīgs ar Kataloniju. Iemesli katrai savi – bet vai iemesli ir izšķirošie/? Es domāju, ka nē. Izšķirošais ir tas, kas tiek prasīts – valsts sadrumstalotība

    +7
    -3
    Atbildēt

    2

    klusais > Dusma 02.10.2017. 11.12

    Dusma – ja man jautātu , es teiktu , lai Latgale tinās …
    P.S. Paskaties savā algas lapiņa cik pati esi samaksājusi :) :) :)

    +1
    -1
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > klusais 02.10.2017. 11.28

    mums katru gadu iedod lapiņas – un es samaksāju pusi no tā ko nopelnu
    cita lieta, ka valsts ir darījusi maksimālo , lai es nevarētu atgūt pārmaksāto
    aizeju uz vid nodaļu Āgenskalnā tieši 09;00 – uz rindas kārtas numuriņu aparāta zīmīte – uz sodienu numuriņi beigušies . Labi , eju otrreiz – ierodos pirms astoņiem – man priekšā ap 20 cilvēkiem un numuriņi beidzas , kad tieku līdz aparātam

    Tas ir normāli ?

    Nākošais – protams, esmu kategoriski pret Latvijas rusifikāciju , un šķelšanu. Kategoriki. Bet tikpat kategoriski es esmu pret šo nolādēto maucīgo valsts varu, kura Latviju ir uztaisījusi par pašapkalpošanās uzņēmumu pie varas esošajiem.

    Rīgas konferencē Vaira Vīķe Freiberga gan jau, ka saņēma labu honorāru par stāstu cik populisms ir kaitīgs un ka tuvojamies viduslaaiku līmenim. Nav tiesa – viduslaikos bija godīgāka kārtība tai ziņā, ka karali, kurš nespēja vadīt valsti vienkārši no troņa nonesa vai ar kājām vai galvu pa priekšu , bet nonesa un ielika spējīgāku. Liberālisti tik vien zin kā baidīt ( protams , ka pamatoti ) ar popuismu.

    Bet kur likties aitu baram, kuru zvēriski dzinējsuņi dzen uz kautuvi? Kur ? Kāda ir izvēle ? Vai nu saplosa suņi, vai miesnieka nazis …

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > Dusma 02.10.2017. 11.19

    Bija mācības zapad 2017 – sapirku makaronus, ūdeni, sveces , konservus. Mūsu maucīgā vara tā arī nepateica, ko mums darīt, ja tomēr būs krievu iebrukums. Maitas tik ķērca kā tādi kraukļi – putins agresīvs, putins agresīvs … naktī zemu pār Rīgu lido lidmašīna -es gultā sēdus – gaidu , ka vismaz sirēna kauks, ja bumbas metīs … nu labi, lai Paldies Visiem Svētajiem un Kungam Debesīs , bet tas ir normāli, kā no mums iekasē par mūziku un pēc tam ar kāju pa pakaļu, lai nost no ceļa un klusē.

    Tā kā …zini … nevajag man te skaistus pantiņus skandēt – dzīvē viss ir citādāk …

    +3
    -4
    Atbildēt

    3

    klusais > Dusma 02.10.2017. 11.31

    Dusma – EDS , esi kaut ko tādu dzirdējusi ? :)
    Par algu lapiņām … pusi ? nav nedaudz mazāk ?

    +4
    -1
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > klusais 02.10.2017. 11.42

    eds man neder, mani tad katru reizi apšmauc , tad iesniegumi nav pareizi un neko man par to neteica, bet pati neuzminēju , tad tas tad vēl šittas – man vajag aiziet un stingri norpasīt – vai tagad viss pareizi –

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > Dusma 02.10.2017. 11.31

    Nomainīji niku, bet tikumu nē :)

    +2
    -1
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > rinķī apkārt 02.10.2017. 11.44

    ne par kādiem tikumiem te nav runa ! Nevaru ciest tavas pļāpas , ra!

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > Dusma 02.10.2017. 11.44

    un beidziet te likt savus smaidiņus – kaut ko pļapā un smaida tik , neciešu!

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs > Dusma 02.10.2017. 13.00

    Bija mācības zapad 2017 – sapirku makaronus, ūdeni, sveces , konservus
    ———————–
    Tad tāpēc Strautiņš tā priecājās par iekšējā patēriņa pieaugumu. Sāli un sērkociņus vajadzēja nopirkt!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    basta > Dusma 29.10.2017. 12.32

    “Junkeram un Tuskam bija un ir jānosoda policijas vardarbība, bet tikai.”
    ————–
    Gribētos jau tiem prokremliskiem mērgļiem nosodīt Spāniju. Nedrīkst.

    0
    0
    Atbildēt

    0

J.šveiks 02.10.2017. 09.01

boļševiku laikos kad bija pēzderes, baltijas valstis līdzīgi kataloņiem , ar paiku apgādāja maskavas un ļeņingradas slīmestus, faktiski nevarīgos krievijas kolkozu dēļ, labi ka tāds gorbaičovs padevās spiedienam un nolaida podā pēzderesu, baltijas valstis atguva neatkarību un tagad krievija tuvojas goldamoram
http://agonia-ru.com/wp-content/uploads/2017/09/1922058_900.jpg

+2
0
Atbildēt

2

    vitalisvita > J.šveiks 02.10.2017. 10.30

    vitalisvita pirms minūtes
    Sveiks krietnais kareivi Jozef Šveik!
    Par tiem Maskavas un Ļeņingradas slīmestiem jau Tev tā kā būtu taisnība, bet tādu “pēzderesu” gan neatceros…he he! Dzirdēts ir tāds pēseres, – kautkā tā, vai tā kautkā. Bet nu – vai nav vienalga…?!
    0

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs > J.šveiks 02.10.2017. 12.46

    tuvojas goldamoram
    ——————
    zelta enģelītim?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam