Tavu pieteikumu rektora vēlēšanām nepieņems!

55

Komentāri (55)

Oskars Keišs 04.04.2017. 18.35

Njā – beidzot viens tā atklāti runā par to, ka profesori ar Hirša indeksu 1-3 ir izsmiekls. Tas iespējams tikai Latvijā. Gaidām pārmaiņas ne tikai vārdos!!!

+3
0
Atbildēt

0

Kursabiedrs 04.04.2017. 08.52

Uģi, brīnos par tavu komentāru. Jo atceros tev vēl no studiju gadiem.

Vai tiešām 20 gadi ASV ir fiasko? Vai tiešām tev dzīve ir nesusi tādu rūgtumu, kuru tu tagad izgāz šeit? Būt rektoram tiešām ir liels amats un arī liels atalgojums. Vai tiešām tu dzenies pēc šī amata, turklāt tik spītīgi? Vai tu gribi iet politikā jo kā ārsts neesi realizējies asv? Latvija taču nav ASV, mums ir arī ES likumdošana jārespektē. Daudziem LV H-index ir virs 10, bet viņi nebūt nedzīvo ar šādu žulti, kāda ir skrājusies tevī. Viņi ir cienījamas personības mūsu vidū. Un h-indeks nav vienīgais mērījums.

Daudzi, kas 90-os aizbrauca no Lv, aizbrauca ar sapni, ka LV nav nākotnes, ka laime ir citur, un kur gan, ja ne lielajā Amerikā. Daudziem tas ir izdevies. Taču ne visi aizbraucēji tagad palīdz Latvijai. Vairāk palīdz tieši emigranti, piemēram, Zariņi. Aizbraucējie LV tiek uztverti kā nodevēji, kuriem ir liels žults un naids pret latviju. Vai amerikā tu nespēji realizēt ambīcijas? Brīnos, ka tu tā raujies pēc amata. Vai nebūtu jocīgi, ka kaut kāds latvijas ārsts rakstītu petīciju asv valdībai, lai maina likumu, jo viņš grib būt universitātes prezidents? Vienmēr esmu arī domājis, kur tu ņem laiku visu laiku sēžot facebookā un rakstot brīnumainos tekstus? Cik zinu, labi ārsti ir ļoti noslogoti un nodarbojas ar pamatlietām. Kāpēc tu brauc atpakaļ no lielās iespēju zemes, kur labi ārsti ir miljonāri (godīti nopelnot)?

90-os tu aizbrauci ar domu, ka lv nav nākotne, bet tā ir asv. Tagad tu atgriezies ar to pašu domu – lv ir neizdevusies, tāpēc es nesīšu gaismu.

Vai tev būs prasmes vadīt tik milzīgas universitātes kolektīvu? Vai nākamai solis būs iešana politikā? Vai ārsta karjera tev ir beigusies? Kāpēc nevēlies vadīt kādu asv universitāti? Kāpēc neveido tālāku karjeru asv, kurā ir 100mtiem iespēju vairāk?

0
-3
Atbildēt

3

    Anonīms > Kursabiedrs 04.04.2017. 15.48

    un tomēr es atkal nesapratu – to žulti no autora puses es vispār neredzu, bet kursabiedrs raksta klajās pretrunās – no vienas puses pārmet, ka autors “raujas” uz amatu, no otras puses – ka neviens nebrauc atpakaļ uz Latviju un neviens negrib palīdzēt. Tad kā ir kursabiedr , izdomā vienu variantu -abi neder.

    Otra lieta, savam brālim ik pa laikam uzdodu jautājumu – vai viņš negrib atgriezties Latvijā un brālis saka, ka grib, ka ļoti grib, bet skaidri apzinās, ka nespētu dzīvot bardakā , kas šeit valda. Un tieši par medicīnu brālis saka, ka tā bija daudz labāka kā Skandināvijā, bet ar katru gadu jūtams lielāks haoss un posts.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Kursabiedrs 04.04.2017. 16.06

    Jā un brālis ir loti labi atzīts ārsts, nebūt ne neveiksminieks. Nesen viņiem bija tāds kā iekšējais audits, kādā kārtībā ir katra ārsta dokumenti. Un manam brālim – kurš gan arī ir galvenais ārstējošais ārsts, bija perfekta kārtība arī ar papīriem.

    Tā kā nevajag šo zemisko pretīgo divkosību – no vienas puses aizbraukušajiem pārmest aizbraukšanu un no otras puses par tiem, kuri grib atgriezties – pārmest , ka ir neveiksminieks vai zaudētājs. Tā jau atkal ir tikai un vienīgi latviskā skaudība un ļaunums.

    Es dievinu Stokolmu, es tur jūtos kā citā pasaulē. Pats “uzkrītošākais” ir tas, ka cilvēki tur ir relaksēti, ne tādi kā Rīgā , kur pazemojumi, klaja zagšana un beztiesiskums ir ik uz soļa – gan no varas, gan vienam no otra.

    Setdien mazgāju logus – pretējā majā cilvēki iziet uz balkona un purina savas segas. Man gribējās kliegt par to , bet … kāda jēga?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Kursabiedrs 04.04.2017. 19.56

    “Naids pret Latviju”, ko Jus runajat? Neesmu saticis NEVIENU

    no Latvijas izbraukusu arstu kas lidzigi domatu.

    Neskaitami arsti kas izbraukusi pie sevis uznemusi neskaitamus kolegus.

    Pie manis ir bijusi vairak par 20, tas ir bijis fantastiski!

    Man ir iebildumi pret RSU vadibu tada konteksta, ka ja visiem prasa PHD

    bet PHD vienigai mervienibai vajadzetu but publikaciju skaitam/svaram,

    bet RSU vadiba no dekaniem uz augsu ir dala so PHD, kuriem h indeed

    1-3, katastrofali zems, tad skaidrs ka PhD ir tikai formalitate.

    Ir fantastiski ka Latvija ir arsti (tie kas dara praktisko darbu), un kuriem h indeks 10 un

    augstaks. Tie butu tie kuriem butu jaapmaca visi PHD studenti,

    neviss tie kuriem ir administrativs augsts amatos, bet nav publikacijas ar butisku citejamibu.

    Klinicisti kam ir h indeks virs 10, ir loti maz, ap 10-12 cilvekiem, dala no viniem kardiologija

    kuri ir bijusi lielos trials, kur ka petniekam ir 0 zinatniskais zinatniskais pienesums. Esmu par piedalisanos sajos trials

    jo tas lauj labi iepazities ar kolegiem arzemes. Man kads tiko atrakstija, ka Zviedrija

    Petnieka “svaru” nosaka no publikacijam kur authors ir 1,2 un pedejais autors, tad zurnala svaru, tas

    Atrisinatu pierakstisanas problemu ari Latvija.

    Jums ir jocigi dati, neviens arsts universitate nekad nav pelnijis miljonu, tacu protams algas ir lielas.

    Mani interese ASV augstaka izglitibas, lai ASV noklutu ieveletam profesora amatam, cilvekiem jabut izciliem,

    tacu mani daudz vairak interese ka uzlabot Latvijas nedicinas izglitibas sistemu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Anonīms 03.04.2017. 10.17

Vēl. Ko savulaik,pirms kādiem gadiem 15 man stāstīja brālis – ārsts. Viņš specializējās psihiatrijā, bet ar katru piedzimušo bērnu , meklēja papildus iespējas nopelnīt. Sadarbojās ar zāļu firmām, atvēra privāto praksi utt. ViņŠ darbā zināja, ka akūti trūkst narkologi. Nolēma iegūt narkologa sertifikātu. Un tad izrādījās tāda “interesanta” lieta, ka narkologu biedrība bija uztaisījusi un caursitusi tādus noteikumus, ka sertifikātu varēja saņemt tikai pēc īpašu kursu noklausīšanās,uz kuriem – PRAKTISKI NEBIJA IESPĒJAMS TIKT. Un man brālis pats stāstīja, kad es reiz žēlojos, cik man grūti, ka viņu tajos kursos nepieņēma, dzina laukā, ka viņš esot paziņojis, ka viņam vajag sertifikātu un ka viņš nekur neies. Ka esot tie kursi aizkavēti uz veselu dienu, bet beigās brālis to sertfikātu dabūja. Bet – tagad nu jau 10 gadus laimīgs dzivo Zviedrijā un labi pelna bez skandāliem, bez pazemošanās, bez pieglaimošanās utt.

+5
0
Atbildēt

0

nord_gmbh 02.04.2017. 23.15

tad jau iznāk, ka jebkuru likumu var pielāgot un grozīt. nez tikai ar ko tas beigsies?

0
0
Atbildēt

1

    Anonīms > nord_gmbh 03.04.2017. 03.18

    Augstskolas likums ir pienemts 1995 gada, kad premjerministrs bija Kristopans. Akademiskie speki bija sagatavoti Padomju sistema un tie so likumu sarakstija. Lietas 22 gados ir butiski mainijusies simtiem Latvijas zinatnieku ir arpus Latvjas, ir jamaina likumi lai sos cilvekus kaut ieinteresetu atgrizties….paslaik tas nekada veida netiek stimulets, tas tiek bremzets. Likums piesaukts kad tas ir izdevigi.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

plocka 02.04.2017. 22.07

Vai tomēr dižajam pretendentam nevajadzētu mazāk aplikt RSU zinātniekus un darbiniekus un vairāk dot virsū vadībai, kura saņem 10-12 tūkstošus katru mēnesi?

0
-2
Atbildēt

2

    Anonīms > plocka 03.04.2017. 03.06

    Vienmer un visur esmu rakstijis ka RSU vadiba ir atbildiga par izveidojusos stavokli, ne pret RSU zinatniekiem/arstiem.

    Ir jarada situacija, lai zinatnieki var stradat, darboties…esmu pret vaditaju pierakstisanu pie publikacijam….daudzi no Jums man to stastijusi ka tas notiek. Esmu asi iebildis pret rektora algas lielumu, sadarbosanos ar medikamentu kompanijam par ko sanem desmitiem tukstosu, ka ari sanem Stradinu slimnica algu par pilnu darba laiku, lai gan tur atrodas isy bridi….

    Negribesanu paplasinat rector veletaju skaitu, lai tiesam notiktu demoktartiskas velesanas….nepeilausana, ka tanis iesaistas petnieki no arzemem….

    Mana raksta apaksa ir vairaki raksti kur iesaku izmainas augstaka izglitiba….

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > plocka 03.04.2017. 10.10

    Lūk, šī nebūt nav tikai problēma medicīnā – augtāko valsts ierēdnu un apmatpersonu milzīgās algas un praktiska bezatbildība.

    Lasu ziņās , Latvijas ceļu šefs pagājušajā gadā amatā nopelnījis 100 000 eur.

    Vinelaicīgi – mediji ir pilni ar ziņām, ka ceļi ir katastrofālā stāvoklī.

    Pēc tam lasu – ko nelgas celiet paniku, lauki ir izmiruši, kādus jums ceļus laukos. Bet – elle un indija – ja amatpersona saņem tādu algu – vai ne viņas pienākums ir risināt jautājumu – kurus ceļus slēgt vispār utt.

    Manā nozarē mediķi , jo īpaši zāļu firmu -lielo firmu – pārstāvji uzvedas nevis kā liellopi, bet kā agresīvi liellopi. Vini uzskata sevi par pasaules nabu, jo tā nu tas ir – tikai viņiem – mediķiem un zāļu kompānijām ir legāla korupcija un , protams, milzīgas naudas summas. Firmas vadība mūs spiež strādāt ar viņiem , bet man viņi ir no viena maisa ar čekistiem – pretīgi , zemiski …. Piedodiet par vispārinājumu -tas noteikti neattiecas uz katru atsevišķi un tomēr ….

    +2
    0
    Atbildēt

    0

canoss 02.04.2017. 00.13

Ko brīnāties? Latviešī jau isens ir skaudīgi. Vai nu tas ir gēnos, vai ta skaudība ir citādi cēlusies, bet tā ir. Ja tev nekā nav, tad esi greisirdiga/gz uz to kam ir. Ja tev ir vairāk kā citiem, tad esi lepns un kā pāvs izradies. Ta otra galējība ir arī lielajam kauslim austrumos.

Lai gan viņiem piemīt pirmā galējība arī.

Latvieši ir naski uz ziedošan, bet slinki sabiedriskā veidā izsvēpēt tos kas valsti grauj. Un valsti grauj tie paši komonisti. Pa skaļu ir teiks ka čekistu domāšāna. Nē tur aukšā sēž inkvizatori, kas cenšas vairāk izspiest no mazā lopiņa (tautas). Kurs no tiem politiķiem ir pateicis, kad jābūvē ražotnes un tad ir rīkojies? Ne viens, viņi tieši visu norok līdz ar zemi.

Un tas raksts ar ir pa to pašu, pasarg dies, ka tik kāds gudrāks man neatņēm posteni! Un tā viss veļas un gāžas, tikai ne viens par tiem mēsliem nesēros, jo neviens no tiem politiķiem ne ko nebūs aiz sevis atstājis/usi!

+1
0
Atbildēt

0

Anonīms 01.04.2017. 16.23

Tā rodas pseidoziņas! Ar RSU tam nav nekāda sakara! Izlasiet Augstskolu likuma 17. un 28.pantus https://likumi.lv/doc.php?id=37967d … 20 gadus tā Latvijā vēlēti visu augstskolu visi rektori. Šie panti nekādu plašo interpretāciju neatstāj – tur nav ko spekulēt! Līdzīgi varam jautāt, kā rīkoties ar izciliem gleznotājiem, mūziķiem u.tml. personībām, kas vēlas vadīt savas jomas augstskolu. Varbūt jāmaina rektora iecelšanas kritēriji un loma?

+1
-3
Atbildēt

2

    Anonīms > Anonīms 02.04.2017. 01.54

    Ceru, ka Edijs pats atsauks so ierakstu, jo es pseudo zinas tiesam neizplatu, viss ko uzrakstiju ir taisniba.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 03.04.2017. 10.09

    Paldies Uģim Gruntmanim par precizējumu. Atvainojos – nebiju pamanījis, ka mākslas jomā par profesoru var apstiprināt arī bez doktora grāda. Manuprāt, ārsta profesija ir ļoti atbildīga, tāpēc par asoc.prof. un prof. būtu jābūt tikai personai, kurai ir ne tikai pieredze, bet izcili sasniegumi darba pieredzē un noteikti arī augstas raudzes publikācijas, tādējādi pilntiesīgi apliecinot piederību augstskolai kā zinātnes institūcijai. Te punkti no augstskolu likuma 30.panta: (1) Asociētā profesora amatā var ievēlēt personu, kurai ir doktora grāds.

    (2) Mākslas specialitātēs asociētā profesora amatā var ievēlēt arī personas, kuru mākslinieciskās jaunrades darba rezultāti vai profesionālā darbība atbilst attiecīgās augstskolas senāta pieņemtajam nolikumam par akadēmiskajiem amatiem.

    (3) Profesionālo studiju programmu īstenošanai augstskolās asociētā profesora amatu var ieņemt arī personas, kurām ir atbilstoša augstākā izglītība un vismaz 10 gadu praktiskā darba pieredze attiecīgajā nozarē.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Rasma Kârkliòa 01.04.2017. 12.50

Pasaules akadēmiskā praksē formālu diplomu vai grādu biežī var aizstāt ar līdzvērtīgu veikumu pētnieciskā darbā un publikācijās. Man šķiet, ka daļēji tāda prakse pastāv arī Latvijā — ierosinu, ka attiecīgi kāda LR medicīnas fakultāte bez liekām procedūrām Dr. grādu piešķir Gruntmaņa kungam un citiem izciliem ārzemju akadēmiskiem izcilniekiem. Otra iespēja zinams ir grozīt likumu, lai tas tik stīvi neprasa Latvijas veida akadēmisku sertifikāciju.

+5
0
Atbildēt

1

    Es > Rasma Kârkliòa 01.04.2017. 14.36

    Labdien, Rasma!

    Līdz ko mums parādās iespēja taisīt izņemumus, lai iegūtu kādu preferenci (grāds, amats, alga) būs arī tie kas šo iespēju tirgos un kas pirks. Labāk, lai tiek aktualizēta problēma un caurskatīts likums Saeimā 3 lasījumos… Labāk neradīt augsni korupcijai un nepotismam.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

traductrice 31.03.2017. 12.08

padsavienībā bija tāds īpaši trāpīgs teiciens – “bez bumaški ti kakaška a s bumažkoj čelovek”. padsavienības vairs nav, bet tās “tikumi” turpina dzīvot. Diemžēl nekur tālu neesam tikuši.

+8
0
Atbildēt

0

nord_gmbh 31.03.2017. 09.45

Dura lex, sed lex!

0
-2
Atbildēt

0

elinakorba 31.03.2017. 09.45

Tas nav skumji – tas ir likums. Kandidātam ir izcila pieredze, teicamas akadēmiskās zināšanas, bet nevaram miegt acis ciet uz likumiem katru ik reizi, kad mums tas ir izdevīgi. Nevar mainīt likumu viena cilvēka dēļ, vai tad lai lemj Saeima, ja ir gatavi uz ko tik radikālu. Un, ko vispār nozīmē “Akadēmiskā elite”? Rektora izvēle atbilstoši likumā norādītajām prasībām notiek visās augstskolās Latvijā vienādi. Šādu indivīdu iecelšana amatā taisnā ceļā lobē izvēlēšanos “pēc deguniem”

+2
-8
Atbildēt

1

    Kamielis > elinakorba 01.04.2017. 10.50

    Skumji, ka visam tam pamatā atsauces uz likumu ievērošanu. Bet likumi taču ar dažu Atmodas specu gādību tika uzrakstīti (kā akmenī cirsti) lai nodrošinātu klanu sistēmas mūžīgu darbību. Un šie klani darbojas ļoti efektīgi neļaujot ieplūst jaunām asinīm un ne tikai medicīnā, bet vēl vairāk zinātnē un kā Skaisle apgalvo arī mākslā.

    Atliek tikai nopūsties un atsaukties uz to, ka katrai tautai tāda valdība, kādu tā pelnījusi, šodien ar prieku to attiecinu arī uz ASV.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Krums K 31.03.2017. 09.42

Rūpīgi izlasīju visu rakstu. Radās iespaids, ka šī ir viena neapmierināta “puišeļa” gaudošana. Jā, izpēte ir veikta, un šis kungs ir piestrādājis pie raksta sagatavošanas. Tomēr, nu nu nu…ja, ir tik ļoti liela vēlme iemantot rektora krēsu, tad, lūdzu, jāizpilda Latvijas likumu sistēmā noteiktās normas.

*Iegūt doktora grādu un konkrētu laiku jānistrādā par profesoru (šiet iepriekš arī tas tika minēts). Uģi, Tev ir uz ko tiekties – divas niansītes jāizpilda un tad jau vari tālāk domāt.

+4
-9
Atbildēt

2

    Anonīms > Krums K 02.04.2017. 01.53

    Domaju ka likumiem nav jabut likumu pec. Ka jau rakstiju Facebook lapa, vara roeu liekot uz sirds teikt, ka man personage nevens amats nav vajadzigs….man personage nav ari svarigi vai Latvija man lauj piedalitie rektora velesanas, vai nee. Par ko es gribetu pacinities ir, par sistemas mainu….ka jau rakstiju Vacija atcela so PhD pieprasijumu 2010 gada redzot ka labakie aizplust uz Zimelameriku, jo negrib paklautiba noleigt galvu daudzu gadu garuma kas ievelets uz muzu (prasibas lai to iegutu Latvija medicina ir minimalas, svarigi ir sakari). RSU, LU svarigas pozicijas atrodas ar 1, 5 publiakcijam un H indeksu 1, gruti saprast ka PhD ieguts un kur nu vel par profesoriem ieveleti. Ziemelamrika skatas un drab mera pec darbiem…….neviens muza nevienu neieveles par profesoru ar sadiem “sasniegumiem”.

    Ottars pasas velesanas, 8000 studentus, 1500 pasniedzejus parstav 130 cilveki, kas ievel rektoru….9 RSU absolvejusi arsti prasijam lai papalsina so skaitu uz 230, 530…..jo peituvinatie 130 cilveki (iznemums 20% studentu parstavji), ieveles ko nu vajadzes.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    plocka > Krums K 02.04.2017. 18.42

    Bet laika nav, jo Gruntmanis ir liels draugs ZZS izcili vājajam ministram Bārzdiņam, ar kuru kopā izveidoja pašreizējo idiotisko rezidentūras sistēmu, kurā rezidenti mazgā grīdas slimnīcā. Un Bārzdiņa sieva ir liela draudzene Čakšai. Un Čakša var rekomendēt RSU rektora kandidātu. Un piesolīt palielināt algas RSU darbiniekiem, ja klausīs viņai, jo RSU pašlaik ir vienīgā iestāde VM sistēmā, kur nav palielināts budžets ne par santīmu.

    Līdz ar to – vai nu tagad, vai nekad.

    Par pašu problēmu – ja profesors iesniedz dokumentus un tos nepieņem, tad jādod tiesā.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

Mareks 31.03.2017. 09.17

Piekrītu šeit katram uzrakstītajam teikumam. Žēl RSU, žēl Latvijas. Latvija – vieta, kur savējie savējos, savējie savējiem. Draugiem viss, nedraugiem – likums.

+8
-2
Atbildēt

0

Anonīms 31.03.2017. 08.19

Spriediet paši – šī numura varonis Krieviņš – nezinu, pat nenojaušu, cik labs vai slikts galvenais ierēdnis viņš bija, tikai brīnos un nenobrīnīšos, ka izrādās, ka pēc premjera prāt, tik slikts, ka no darba bija jāatlaiž ar 21.03. , nevis ar 31.03. Un tik slikts ierēdnis, ka sabiedrībai tā arī netika paskaidrots – kur tad pamatproblēma, tāpat kā šobrīd netiek paskaidrots, kā tad jaunais valsts galvenais ierēdnis šīs problēmas risinās. Putina troļļi var iet gulēt , kad paši latvieši savai valstij liek apakšā šitādas dziļbumbas.

Vai, piemēram, Cirka jaunā vadītāja. Fantastika , cik visiem pieņemami ir, kā amatos tiek salikti savējie. Konkurss uz šo amatu bija izmiekls , lai neteiktu teātris, ko jo dārgi apmaksājam mēs – pisloņi. Intervijā I.Kehre runā skaistāk un poētiskāk kā lakstīgala ievziedu laikā, kamēr tas korumpantais veids kā tika pie amata smird kā nekopta lopukūts …

Vai, piemēram, igaunu rakstnieks ….ko viņš stāsta un ko pirms kāda laika intervijā IR stāstīja dzejniece m.Zālīte … salīdziniet. Zālītei pietika nekaunības, es pat teiktu nežēlības apgalvot, ka padlaikos pietika RS koridorā uz ziņojuma dēļa izlasīt, ka var pieteikties ārzemju braucienam uz Japānu un tad tīrai un baltai izbraukāt ārzemes, kamēr kaut kāds tur drebelīgs sūda dzejnieks, laikam Zirnis uzvārdā, kļuva par čekas ziņotāju .

Es domāju, ka kamēr neizārstēsimies no čekisma, no totalitāras domāšanas – tikmēr nekas nemainīsies. Un nevis tā, ka apmirs čekisti – nē , jo čekisti nevar izaudzināt citādus bērnus kā jaunus čekistus – kuri pat ja nav oficiāli VDK darbinieki , ir čekisti sirdīs un darbos …

+5
-1
Atbildēt

16

    Es > Anonīms 31.03.2017. 08.51

    Skaisle, labrīt!

    Un nevis tā, ka apmirs čekisti – nē , jo čekisti nevar izaudzināt citādus bērnus kā jaunus čekistus…

    ————

    Sarežģītu tēmu paceļam ;) Ja mēs raugāmies uz šo tādā veidā – cilvēka predisponētība – tad potenciālie čekisti un šavēji vienmēr ir mums līdzās. Pietiek tikai kā Rakst. Sav. pielikt zīmīti pie dēļa un piesakās bariem vien. Piesakās sarkanajiem par strebukiem un nkvdšņikiem, piesakās nacistiem par ersatzkommanndo dalībniekiem… Tikai, nez vai ir tā, ka allaž dēli kļūst par sekotājiem tēviem.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 31.03.2017. 09.45

    tieši tā, jo ko viens adekvāti domājošs Latvijā dzīvojošs cilvēks, lai secina par lietu kārtību?

    Padodies un atdodies varai, labprātīgi nogulies un atveries un ļauj sevi drāzt tieši līdz kaulu smadzenēm – tad tu dzīvosi godā un labklājībā un laimē

    Lai elfi savā fabrikā un troļļi savā fabrikā parokās zem Latvijas “laimīgajiem” un veiksmīgajiem – piemēram, dzejniekiem. Intervija ar profesoru Lāci tā arī palika sauciens tuksnesī. Kā atbilde šai intervijai bija ziņa par labu un mierīgu amatu fiziķim , ekspremjeram …

    Tādu valsts simtgadi arī svinēsim – ar asiņainās čekas absolūti dzīvelīgo varu pār mums, aiz mums un mūsos iekšā , pat ne zem mums , bet mūsos …

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Es > Anonīms 31.03.2017. 10.16

    Skaisle,

    Tu gribi iztiesāt Lielo tiesu visiem kolaboracionistiem… Diemžēl, laiks ir pagājis un pagātnes ainavas un dokumenti ir cietuši no voluntārām aberācijām… Labāk, lai tiesā laiks (vēsture), bet mums ir jādzīvo tālāk… Nevar tikt uz priekšu skatoties atpakaļskata spogulī…

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 31.03.2017. 10.41

    nav tiesa Valdi – no pagātnes nevar izbēgt un ne jau tikai filmās, kurās stāsts ir par laimīgām dzīvēm , kuras pārtrauc skeletu izkrišana no skapjiem , nē …

    Ar mums, ar sabiedrību Latvijā ir tieši tas pats – atšķirībā no tiem pašiem vāciešiem, kuri drosmīgi un pacietīgi paši tos skeletus izrāva no skapja un zobus sakoduši par to maksā, mēs aizbarikādējam to skapi un ceram, ka viss – ar to viss ir beidzies , bet īstenībā tikai sākas.

    Lūk, LTV1 raidījums 1;1 – Vidzemes augstskolas rektors G.Krūmiņš apgalvo, ka viņš ir pārliecināts, latvieši atgriezīsies Latvijā. Un te mums ir raksts – nu kur viņi atgriezīsies, ja viņus te neviens neaida. Ja privilēgijas ir tikai partiju mafijai, kura ir ar jo dziļām un ciešām saknēm VDK varā.

    Pesimistiski, bet – es esmu absolūti atvērta argumentiem, kas mani pārliecinātu par labvēlīgu, gaišu nākotni. Par to, ka manas gaudas ir vien ļauna neveiksminieka žults , nevis skarba īstenība

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Es > Anonīms 31.03.2017. 10.49

    Skaisle,

    vāciešus reflektēt par pagātni piespieda uzvarējušie sabiedrotie, kuri nosauca to par de-nacifikācijas procesu…

    Savukārt, osīšu piemērs ar Stasi un SVP parāda, ka nesenās pagātnes izsijāšana bez ārējā spiediena necik labi nesokas. Vācija, manuprāt, ir šajā nozīmē uzskatāms piemērs.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 31.03.2017. 11.09

    un atkal nav tiesa. Osīši ŠTASI arhīvu atvēra visiem !!! , tūlīt pēc mūra krišanas. Savukārt, zdf vēsturisko filmu mediatēkā ir filmas par ŠTASI zvērībām. Nevieni, nekādi sabiedrotie vāciešus, tai skaitā austrumvāciešus nespieda un nespiež purināt ŠTASI ,bet viņi purina.

    Skaidrs, ka lustrācija nav tā, kā antibiotikas – izdzer kursu un esi vesels, visas !!! baktērijas ir veselas un tomēr – lustrācija ir pirmais solis uz atveseļošanos.

    Par nacistu lustrāciju – ir tāda superīga filma – NAKTS PORTJĒ – to vajag noskatīties, tur arī ir stāsts par savējiem ,kuri turas kopā. Protams, pamatvēstījums ir cits – upura atakarība no varmākas …

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Es > Anonīms 31.03.2017. 11.15

    Skaisle, tur tā lieta, ka uzreiz atvēra… Bet šobrīd STASI darbinieki ir daļa no sabiedrības, vai ne? Savukārt SVP biedriem ir tagad partija -mantiniece… Un viss notiek… Un tas ir FRD, kura ir tik liela un jaudīga valsts un kuras veselīgā rietumdaļa pievienoja sev slimo mazāko un vājāko, nevis kā mēs, bez valsts iezīmēm, bez struktūrām, tikai ar sapņiem vien 1991. sākām valsti atjaunot… No pīšļiem atjaunot, nevis pārbūvēt… No pīšļiem!!! Un, skat, ir jau piemērs ar Bulgāriju un Rumāniju, kuriem valsti nebij no pīšļiem jāceļ, bet tikai jāpārkārto… Un kur tagad viņi, un kur esam mēs?

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 31.03.2017. 11.22

    un atkal nav tiesa, jo salizini milzīgo Vāciju un salīzini mūsu mmazo Latviju, kur mēs visi viens otru pazīstam un kur nevar neredzet , kas notiek kaimiņos.

    Runa ir un paliek par to , kādi esam – cik brīvi kā cilvēki un cik nebrīvi.

    Es tev neprasu atdoties, tikai padoties jautājumā par to, ka miljoniem, ja ne miljardiem problēmu Latvijā atrsinātos, ja mēs sāktu publiski sarunāties un saukt lietas vārdos un kopīgi lemt par nākotni , nevis to uzticēt tikai maucīajai valstī valdošajai politmafijai.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Es > Anonīms 31.03.2017. 11.33

    Skaisle,

    Es neatceros tās reliģijas nosaukumu, kurā uzskatīja, ka nosaucot lietu vārdā, tai pieškir dvēseli, to iemieso… Mums, latviešiem, ir tikai pasaka par lidojošajiem ezeriem, kuru vārda minēšana, kā likums beidzās letāli, ar noslīkšanu lidonī, kurš tur pat piezemējās… Es baidos, ka tāda visa saukšana vārdos, kurus katrs domā attiecināt uz kādu problēmu, novedīs pie īstas kakafonijas crescendo… Jānosargā demokrātiskas valsts pamatelementi! Pārējais notiks sistēmiski. Tam vajadzīgs laiks un sabiedrības neatslābstošs spiediens uz politiķiem. Tur tev piekrītu, padodos, atdodos… ;)

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 31.03.2017. 11.41

    nu nē , nu Valdi, demokrātiskas valsts pamats tiek būvēts uz klusējošajiem čekas upuriem, paši čekisti un tie, kas ar tiem sadarbojās iet kā uzvarētāji – saproti?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Es > Anonīms 31.03.2017. 11.46

    Skaisle,

    Paldies Dievam, mūsu valsts pamats ir 1918.g dibinātā republika ar tās Satversmi un uzbūvi. Un vēl modernās politiskās idejas par cilvēktiesībām, demokrātiju u.c. Pateicoties stipri nežēlīgai vēsturei, mūsu zemē nu jau gadsimtu ik dienas blakus mitinās varmākas un to upuri. Kā rāda vēsture, vēlme atriebt varmākām varmācību neko nerisina, tikai pieaug nežēlība un tā pati varmācība (taftoloģija, piedod).

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 31.03.2017. 11.57

    Valdi, tu nokāp no dzejas un lozungu zirdziņa!

    Vai tas, ka mēs kā Tu raksti – varmākām neatriebjam vārmācību( kaut gan es neprasu atriebību , vien taisnīgu, humānu,godīgu tiesu) – vai tas kaut ko risina?!

    Cik sapuvuši esam?!

    Igauņi , ka u raksti , atrieba varmākām, notika lustrācija, notika nepielaišana komunistu – čekistu, nelaišana pie varas.

    Rezultātā Igaunijā viss ir miljons reižu labāk. Minimālā ala 470 eur, par dzivokli – likumīgajiem banditiem nav jamaksā nekas – 0.

    Var jau kliegt, ka lustrācija ir raanu medības , bet ko darit cekas upuriem ? Atzīt tos par vainīgiem pie visām mūsu nebūšanām ?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 31.03.2017. 12.02

    Un 1918.gada republikai pirmie lielo ignore ir uzlikuši mūsu partiju bosi, kuri tā arī nespēja – negribēja apvienoties , lai atgūtu Rīgu latviešiem. Tā ir mana šī pavasara trauma – šī atziņa – kā vārdos sludina vienu, bet darbi ir pat pretēji, ne tikai neatbilstoši.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Es > Anonīms 31.03.2017. 12.28

    Skaisle,

    Tas tiesa! Bosi izlēma, ka labāk nilītis RD nevis zemajā startā uz MK… Bet, tas jau viens otru neizslēdz, vai ne…

    Ja tā riktīgi liktu mīksto 1918.g republikai, tad piekristu neskaitāmajiem piedāvājumiem pārrakstīt visu Satversmi…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 31.03.2017. 17.43

    Valdi – tieši otrādi – bosi izlēma – vispirms Ušakovam un SC Rīga, pēc tam visa Latvija.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 31.03.2017. 18.01

    Ušakovs ignorēs Šadurska aicinājumu turpināt Rīgas skolu reorganizāciju 26

    Pašvaldības vadītājs arī paziņoja, ka apšauba iespējas atdot daļu pašvaldības funkciju izglītības jomā valstij, jo valsts esot pierādījusi, ka rīkojas nemākulīgi.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Anonīms 31.03.2017. 08.09

nesaprotu. Tikko bija skandāls ar ārzemju rektoriem , kuri nerunā latviski, negrib runāt bauru valodā , kaut te Latvijā nodzīvojuši jau cik tur tos gadus.

Savukārt, tagad iznāk, ka vari ne tikai runāt un dziedāt latviski, vari būt profesionālis ar pasaules pieredzi, bet – kā saka – vārti ciet pat uz iespēju.

Neizprotu.

Ko gan es saprotu – kas vispār ir šī numura pamattēma – tas, ka neesam atčekojušies kā sabiedrība, tas mūsu valstisko attīstību kavē kā sprungulsi ritenī.

+9
-1
Atbildēt

0

Lauma M 31.03.2017. 07.00

Ja raktoru ievēlēšanas kārtību mainītu tikai tamdēļ,ka kāda indivīds vēlas ieņemt posteni, tomēr viņš nav atbilstošs prasībām, tad kur mēs nonāktu?

Pie mums, Latvijā kārtība ir tāda, ka par rektoru var tikt iecelta persona, kurai ir doktora grāds un vismaz trīs gadu pieredze profesora vai asociētā profesora amatā. Pieturēsimies pie šādas kārtības…

Tomēr, ja kādam ir vēlme manīt likumā noteiktās normas, lūdzams griežaties augstākajā institūcijā, bet, jā, viedokli visiem ļauts paust.

+3
-10
Atbildēt

1

    Krums K > Lauma M 31.03.2017. 09.42

    Lauma, piekrītu Tavam viedoklim!

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

eriks 30.03.2017. 19.18

Paldies par rakstu, Uģi. Man kā cilvēkam, kas pavadijis ASV postdoktorantūrā jau 7 gadus, stipri skumdina visa šī jezga LV ar medicīnu zinātnē. Diemzēl ārzemēs pastrādājušie latvieši ir kļuvuši par neērtām personām savā Dzimtenē. Paradoks.

+14
-2
Atbildēt

3

    valdemir > eriks 30.03.2017. 20.12

    Tā jau nu gan nebūs- tieši otrādi. Bet, dīvainā kārtā, līdz ar to viss te iet uz grunti. Jautri padzīvot var arī 17 gadus.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    plocka > eriks 02.04.2017. 18.39

    Vai 7 gadi pēcdoktorantūrā jau nav hroniski?

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    eriks > eriks 03.04.2017. 21.32

    2 gadi postdoctoral research trainee (maksimāli 2 gadi)

    5 gadi postdoctoral research fellow (NIH noteicis maksimāli 6 gadus).

    Tālāk instructor/assistant professor vai retāk research scientist. Neviens PhD nevar kļūt par profesoru bez fellow, tā ir kā “rezidentūra” zinātnē. Uz mediķiem tas neattiecas jo viņu darbības lauciņš parasti nav basic sciences, bet translational and clinical sciences. Gribi strādā basic sciences ar MD grādu – ej cauri trainee, fellow pakāpēm. Tas ir tas ko LV profesantūra grib tagad no Gruntmaņa un citiem, kas pretendē uz rektora un citām vietām. Tai pašā laikā pašu doktorantūrantūras grāds vispār nepielīdzinās ASV PhD. Tās ir 2 dažādas lietas. Ja vienā cilvēks strādā 40+ (parasti 60+ jo darba likums to atļauj) stundas nedēļā 5-6 gadus, rotē starp dažādām zinātniskajām laboratorijām, un strādā pie noteikta projekta, gadiem rakstot disertāciju, tad otrā – to var savienot ar rezidentūru, otro darbu, un gala darbu sarkastīt pāris mēnešos (esmu redzējis kad to LV izdara 3-4 nedēļas).

    Trainee pozīcija ir tiem MD, kam nav PhD un kas grib strādāt fellow pozīcijā. Ar LV “doktoranta grāda” ko piešķir mediķiem būtu par īsu lai strādātu uzreiz fellow pozīcijā, jo rēāli nevienu laboratorijā esošu metodi medicīnas doktorantam LV tā arī neiemāca (bez atsevišķiem gadijumiem). Ja nu vienīgi mazliet statistikas un materiālu savākšanu un nogādāšanu laboratorijā.

    Lai nebūtu pārpratumi – es runāju tikai par medicīnas doktora grādu. Par nemediķu doktora grādiem LV man nav ne jausmas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Students 30.03.2017. 17.39

Doktora grāda iegūšana dod iespēju izprast pētīšanas darbu, sīkums, ar ko atšķiras universitātes no vidusskolām.

S.c., doktora grāda iegūšanai nav nepieciešama “pēcdoktorantūras fāze 3—4 gadu garumā”.

+2
-12
Atbildēt

0

New Wittgenstein 30.03.2017. 17.27

Jāmaina taču likums, lai vienu kungu, kuram apnicis dzīvot ASV vai nav izdevusies tur karjera, varētu šeit ievēlēt par rektoru. Ne pirmais, ne pēdējais gadījums, kad likumu piemēro vienas personas ambīcijām… Ar šādu “progresīvo” domāšanu tiešām tālu netiksim.

+3
-22
Atbildēt

0

juris 30.03.2017. 17.08

Kolhoznieki…

+8
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam