Apdrošināšana nevienlīdzības palielināšanai

16

Komentāri (16)

mumss 13.09.2016. 12.53

Vienīgi jāprecizē: runa nav par progresīvu [ienākumu nodokli], bet gan par progresējošu – no augstākiem ienākumiem arī procentuāli augstāks nodoklis.

0
0
Atbildēt

0

Māris 13.09.2016. 08.45

Es redzu, ka problēma nav Latvijas Bankā. Visi zin un runā par to, cik neefektīva un blēdīga ir pašreizējā veselības aprūpes sistēma. Arī Latvijas Banka, kas vismaz kaut ko dara un mēģina uzsākt diskusiju. Bet organizācija, kurai pašai pirmajai vajadzētu runāt par reformu veselības aprūpē – Latvijas ārstu biedrība, tikai noķengā citus, ka tas nav labi un šitā nav labi, un kāds tas vispār mudaks. Tā vietā, lai nāktu ar savu piedāvājumu, ko uzlabot. Galvenā ideja, ko tā komunicē, ir IEDODIET VAIRĀK NAUDAS. Tā nav problēmu risināšana, bet to padziļināšana. Domāju, ka būtu labi, ja P.Apinis dotu vietu, kādam , kas tiešām grib uzlabot veselības aprūpes sistēmu Latvijā

0
0
Atbildēt

1

    dzeris49 > Māris 13.09.2016. 09.27

    Bez papildus naudas uzlabot neko nav iespējams, kaut, protams, arī pašā sistēmā ir rezerves.

    Nu kaut vai tā bezjēdzīgās VM ar milzīgu birokrātu daudzumu, kas izmaksā kaut kur pāri 50 milj. gadā, neskaitot aģentūras, un kuras darbošan’as ir nevis konstruktīva, bet gan destruktīva, nez, kā igauņi vispār iztiek bez tādas iestādes.

    Ja kaut vai VM centrālā aparāta tēriņus samazinātu par 20%, varētu likvidēt rindas onkoslimniekiem, nu bet, tas ir neiespējami,. jo iet pretrunā ar šīs valsts pamatiem, uz kuriem tā stāv – birokrātija un korupcija.

    0
    0
    Atbildēt

    0

dzeris49 12.09.2016. 15.39

Taisni tāpēc jau “eliti” absolūti nesatrauc situācija, kādā ir pārējie, viņi sevi apdrošinājuši – nodrošinājuši.

+4
0
Atbildēt

0

Anonīms 12.09.2016. 15.13

Ļoti daudziem ierēdņiem jau ir veselības apdrošināšanas polises, piemēram, Latvijas valsts ceļos, ir tādas, kur viss iekļauts, arī medikamenti. Esmu medmāsa, ikdienā strādāju intensīvās terapijas nodaļā, man nepienākās pilnīgi nekas!

+8
0
Atbildēt

0

cabulis 12.09.2016. 11.53

Šodien redzēju, kā Apinis pie sarkanā iet pāri pa ielu. No viņa lielāku ciparu par veselības apdrošināšanu!

0
0
Atbildēt

0

Absints 12.09.2016. 11.17

Apdrošināšana pēc savas būtības ir buferis, kas palīdz situācijas, kad pēkšņi nepieciešama liela nauda. Tu maksā maz, bet regulāri..

Cita lieta, kā to nodrošināt. Ja obligāti, tad tas ir jauns nodoklis, un viss pārvēršas par absurdu. Tur es Apinim piekrītu. Cita lieta- ja to darītu brīvprātīgi. Latvijā jau pat tas ir iespējams, bet vispārējā bardaka apstākļos, kad jo konkurence ir pacientu, ne mediķu starpā, tas īsti nedarbojas.

Šobrīd pat ir interesanti, ka cilvēki, kuri varētu atļauties maksāt apdrošināšanu, to nedara, jo tā īsti neko nerisina, tāpat ir jāpārvar kvotas, rindas, jāmaksā aploksnē.. Bez tam būtu jāstimulē attieksmes maiņa pret savu veselību- vai nav jocīgi, ka savu auto apdrošinām, bet veselību nē. Ja to, ko maksājam “pateicībās”, un to ko maksājam par pakalpojumiem, maksātu apdrošināšanai, tad summa visdrīzāk pat būtu mazāka, toties apdrošinātajiem nebūtu situācijas, kas pakalpojums nav pieejams dārdzības dēļ.

Meldiņš ko uzņēmuši mediķi: “naudu, naudu, naudu” nevedīs pie rezultāta, tā kā caurā sietā var saliet bezgalīgu daudzumu ūdens, tāpat tas nekad nebūs pilns.

Jau esmu paudis, ka esošā situācija mediķiem ir izdevīga, jo algu maksā maz, bet stabili, nav nekādas atbildības, nav korelācijas starp labu darbu un ienākumiem, “pateicības” ir kļuvušas par dzīves daļu, normu, rindā stāv pacienti, no šejienes rindas, kvotas – valsts mediķiem ir nodrošinājusi papildus iespēju piepelnīties, dakteriem nodrošinot to apiešanu.

Tas man atgādina padomju laikus, kas lai nopirktu cukuru vajadzēja talonu. Kvotas nav tālu no tā. Piedāvāju darba kolektīviem piešķirt noteiktu limitus, kur arodbiedrības tos varēt sadalīt pa darbaļaudim… Piemēram, katram kolektīvam tik un tik procenti onklologu apmeklējumam

+3
-1
Atbildēt

2

    dzeris49 > 12.09.2016. 11.29

    Brīvprātīga apdr. ir dārga, bet, tā var eksistēt blakus obligātajai.

    Vaizrākumā ES valstu ir obligātā valsts apdr, kur piedalās valsts un pilsonis, gan tiešā veidā, gan caur nodokļiem ( tā ir t.s. “bezmaksas” medicīna), tāpēc tā ir lēta un visaptveroša, un tur tiek ievērots princips, ka bagātie maksā vairāk, un nabadzīgie saņem med. palīdzību gandrīz par velti, tas ir tas solidaritātes princips, šinī gadījumā, tas ir pareizi un humāni.

    ASV ir it kā tā brīvprāt apdrošināšana, bet, tur ir arī valsts programmas maznodrošināto kategorijām, un ar visu to, sistēma ļoti dārga, un cik daudzi to var atļauties ar mūsu ienākumiem?

    Latvijai nevajag iozgudrot velosipēdu, bet, jādara pēc Igaunijas vai Lietuvas piemēra, ar ko tad mūsu valstis tik ļoti atšķiras, izņemot to, ka šeit pie varas, diemžēl, ir latvieši, kuriem vārdas humanismms un rūpes par vairākuma cilvēku intersēm ir svešas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Absints > 12.09.2016. 12.25

    Džeri, paldies, Jūsu atbildi sapratu- naudu vajag, bet tai jānāk komplektā ar izmaiņām.

    Igaunija liela daļa medicīnas pakalpojumu iestāžu tiek, vai jau ir privatizētas. Mums tas ir bubulis – viss kļūs vēl dārgāks. Nodod Dievs! Igaunijā kļuva lētāks. Mums vajag valsts regulētu sistēmu, bet visur, kur tā ir, tā ir neefektīva.. Visur un vienmēr tas būs dārgākais variants, jo vajag vienu, kas naudu dala, vienu, kas strādā, un vienu, kas kontrolē… Sociālismā viss bija valsts regulēts. Atceramies, cik efektīvi tas bija.. Ja tas būtu brīvais tirgus, tad to trīs vietā būs viens vai divi profesionāļi, kuri cīnītos par to, lai pie tieši pie viņiem nāktu slimnieki- konkurence būtu mediķu starpā, ne starp pacientiem, kā tas ir tagad.

    Igaunijā valsts apdrošināšanu ieguva, transformējot sociālo nodokli, nevis taisot jaunu, kā Latvijā plāno. Tā kā Džeri, jā – mums vajag Igaunijas modeli.

    Par Lietuvu lasījis neesmu, nemāku spriest.

    ASV “Obamacare” ir ļoti nepopulāra un darbojas ļoti švaki, bet piekrītu Jums – ir jābūt minimumam, kas jānodrošina visiem. Bet, tāpat būtu jābūt iespējai tiem, kas spēj naudu nopelnīt, to likt lietā un saņemt kvalitatīvus pakalpojumus. Tagad gan arī ir iespēja mēģināt – maksājot aploksnē, bet kvalitāti gan tas nenodrošina.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

dzeris49 12.09.2016. 11.11

Ķīps – bez valsts finansējuma palielināšanas kaut līdz Lietuvas līmenim – 5% no IKP, neko nevar atrisināt, visas tās “reformas” būs tīrais teātris muļķīšiem.

Bet, apdrošināšanas sistēma jāievieš, tikai, pēc cita principa – katrs maksā % no ienākumiem, nevis konstantu lielumu.

Cik dzirdēju, Igaunijā ir( vai viņi taisās ieviest) tā – ja tev uz rokas mazāk par 500 eiro, tu par to vispār nemaksā nodokli, un nekāds spec. nodoklis medicīnai nav, tai aiziet daļa no soc. nodokļa, un kur aiziet nodokļi muļķuzemē – birokrātijai, megabūvēm, un daļu nozog izshēmojot.

Nauda ir, vajag tikai politisko gribu, kuras totāli korumpētajā muļķuzemē nav un nebūs, jo Latvijas VP sistēma orientēta nevis uz cilvēku labklājību, bet, valsts nozagšanu ( renti), izmantopjot administratīvo un politisko resursu.

Jo mums pie varas cilvēki ar kalpu mentalitāti, un tiem jēdziens sabiedriskais labums ir svešs, tie spēj domāt tkai par savu labklājību, neko darīt, tāda mums vēsture un mentalitāte, 25 gadu laikā esam izveidojuši valsti, kura totāli korumpēta, kurā valda tiesiskais nihilisms un visāda veida nevienlīdzība, un kurš vainīgs, ja ne pašu bāliņi?

Nu kaut vai salīdzinot ar Igauniju un Lietuvu, kur ir savas problēmas, bet, kur cilvēki nav tik neaizsargāti un vara nav tik absolūti antihumāna, liekulīga un pērkama.

+1
0
Atbildēt

0

Anonīms 12.09.2016. 07.23

Lūk kā Latvijas valsts kalpo Putinam. Tāpēc jau Rimševicam ordeni iedeva,katru dienu mirst 17 cilvēki,jo nesaņem ārstēšanu. Būtu Rimševica teikšana -mirtu 70,bet šim Lāčplēša ordenis. Nu gan jau,ka tā arī būs.

Cik es saprotu trad plaukstošie un pelnošie medicīnas uzņēmumi ir tie,kuri apkalpo ārzemniekus. Es gan dzirdēju runas,ka reģistrēti tie esot mazo nodokļu zemēs,bet nereti izmantojot valsts apmaksātu aparatūru.

+2
0
Atbildēt

0

dzeris49 12.09.2016. 07.04

To, kas ilglaicīgi notiek ar medicīnu – finansējuma un pakalpojumu pieejamības samazināšana katru gadu, var nosaukt tikai par genocīdu, jo par to liecina arī visu veseības, dzīves ilguma, mirstības un citi rādītāji, ja salīdzina Lietuvu un Igauniju ar Latviju.

Un par to atbildīga Saeima un valdība, kur, acīmredzot, pieņemts lēmums tikt vaļā no “balasta” – veciem un slimiem cilvēkiem, kas nespēj paši apmaksāt savu ārstēšanos.

Jo negribas ticēt, ka tur sēdošie politiķi un birokrāti nezina vai nesaprot, kas notiek Latvijas medicīnā, un zinot, katru gadu finansējumu tai samazina, tagad valsts finansējums ir gandrīz divreiz mazāks kā Igaunijā vai Lietuvā.

Nu ko te var pateikt onkoloģiskiem un citiem slimniekiem, kuri tā arī nesagaidīs rindu uz ārstēšanos un operācijām, jo paši apmaksāt to nespēj – jums vienkārši nepalaimējās, ka piedzimāt Latvijā, vai, ka lacīgi nepiereģistrējaties Igaunijā, kā to dara Valkas iedzīvotāji, kas tagad var saņemt Igaunijā arī med. palīdzību.

Un dažāda veida nevienlīdzība – gan socialā, gan likuma priekšā, ir šīs valsts pamati, uz ko šī valsts stāv un ko “elite” sargā un sargās, mums ir privileģēta šķira, un ir pārējie, un nekas šai valstī nemainīsies, no šejienes var tikai aizbraukt, ko izmainīt šeit neiespējams.

+4
0
Atbildēt

2

    valdemir > dzeris49 12.09.2016. 10.09

    Nav jau mēģināts kaut ko mainīt – tauta nepagurstoši balso par mazāko ļaunumu.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Absints > dzeris49 12.09.2016. 10.53

    Džeri, Jūsuprāt, finansējums visu atrisinās?

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam