Totalitārais cilvēks

149

Komentāri (149)

Mans draugs 07.09.2016. 10.43

Smieklīgi, ka kādam šāda atzīšanās ir, kas jauns…

Pieņemiet kā faktu, ka visi, kas bija vadošos amatos vai kompartijā PSRS periodā bija čekas aģenti vai ziņotāji.

Maisu atvēršana tikai atklātu sadarbības mērogu, bet tas, ka visi, kam bija ietekme krievu laikos bija čekisti ir fakts. Ja kāds to apšauba (piemēram, paši), tad ir stipri jāšaubas par viņu prāta spējām. Izņēmums varētu būt kādi vietēji amati – saimniecības daļas vadītājs, mežsargs u.t.t., bet visi, kas uz augšu, c’mon !

+1
-1
Atbildēt

0

Absints 05.09.2016. 16.35

Edge, jūsu komentāri ir tik nekontekstuāli, ka es jau vienreiz Jums cilvēciski lūdzu nekomentēt manus komentārus. Izskatās, ka Jūs cilvēciskus lūgumus nesaprotat…

+1
0
Atbildēt

1

    edge_indran > 05.09.2016. 20.58

    ————-

    “…jāsaprot, ka, paejot zināmam laikam un nomainoties paaudzei, šī brīvība ir jāizcīna no jauna.” Dainis Īvāns.

    =======================================================================================

    IR “Ētikas kodekss” jāievēro, tad nebūs jālūdzas vai jāčinkst par tiem, kas auguši padomju laikā un “dziesmotajā revoļūcijā” par savām tiesībām cīnījās!

    Mācies, Ķīp’, – rūdies mācībās vismaz virtuālajā pasaulē!

    0
    -2
    Atbildēt

    0

Absints 05.09.2016. 12.07

Te jautājum ir par kolaborācijas pakāpi, par to, uz cik lieliem kompromisiem ar savu sirdsapziņu esam gatavi iziet. Agrāk viens no spēlētajiem bija arī čeka, bet vienmēr ir bijis jautājums, cik godīgs, taisnīgs tu esi. Tieši okupācijas sistēma latviešos nostiprināja šo duālo morāli, kad “iznest” neskaitījās zagt, kad darba sapulcēs bija jārunā “pareizi”, bet mājās virtuvē runājām citu. Tieši šīs okupācijas sekas ir tās smagākās, tāpēc, ka tās ir mūsu galvās. Tieši tās mūsu politiķiem liek melot, ņemt un dot kukuļus, pirkt Honkongas, šmaukties ar nodokļiem, sadarboties ar noziedzniekiem. Ja agrāk viens šāda kompromisa piemērs bija sadarbība ar čēku, tad tagad šis kompromiss vairāk izpaužas korupcijā, valsts apkrāpšanā, melošanā…

Tepat IR portālā mani māca – esi nu reālists, kurš tad nešmaucas ar nodokļiem, drusku jau var… kurš tagad neņem…

Cilvēks nav mainījies, apstākļi ir. Atmodu pamatā taisīja tie cilvēki, kuru bērnība, jaunība bija brīvajā Latvijā vai vismaz laikā, kad vecie ideāli vēl kaut ko nozīmēja. Okupācijas vara viņus bija piespiedusi piemēroties, bet viņi bija godīgāki. Toties tā paaudze, kas ir pie varas šobrīd, bērnību un jaunību pavadīja okupācijas gados. Tie ir vakardienas komjaunieši, kam duālisms bija dzīves sastāvdaļa. Un ir joprojām. Un tas nav ārstējams. Vienīgā cerība ir uz nākošo paaudzi, jo tā ir izaugusi, lai arī, varbūt, pat skarbākos, bet godīgākos apstākļos…

Kristovskis aizgāja no iekšlietu ministra amata, tad, kad no Jelgavas cietuma izbēga noziedznieki. Zaķis šmaucās ar nodokļiem un balsīm, un kā ir deputāts, tā ir..

+3
-1
Atbildēt

12

    Anonīms > 05.09.2016. 12.18

    tieši tāpēc, ka vārdi morāle, sirdsapziņa,godaprāts ir tik stiepjami – arī morāles normas būtu jāizsaka tiesiskās kategorijās.

    Tātad – VDK aģents -tas ir kolaboracionsists vai tikai okupācijas varas upuris?

    Tādā gadījumā , ja upuris , tad,kas bija k.Skujenieks, Lasmane -Doroņina, Gunārs Astra?

    Visi tie anonīmie, piemēram, mani vecvecāki, mani vecāki, kuri cieta no VDK noteiktam represijām?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Absints > 05.09.2016. 12.31

    Skaisle, lai kļūtu par kolaboracionistu, papriekšu bija jātiek galā ar savu sirdsapziņu. Un tieši šis kompromiss ar to bija pamātā tiem, kas kļuva par čekas ziņotājiem, bet paši to pārdzīvoja. Kā Lācis. Un tieši šīs pats kompromiss ir tas, kas šobrīd “atļauj” dod un ņemt kukuļus, vērpt intrigas, melot. Ja čeka būtu tagad, tāpat atrastos, kas sadarbotos.

    Citiem vārdiem “latvietis” nav mainījies, mainījušās ir izpausmes…

    Bija cilvēki, kas uz kompromisiem neizgāja, tādi kā Jūsu minētie. Un arī tagad ir tādi, kas neiziet. Bet, diemžēl, ne vairums.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 05.09.2016. 14.00

    ———Ķīps:”….Ja čeka būtu tagad, tāpat atrastos, kas sadarbotos.”

    ========================================================================================

    Tagad ir Knab, DP u.c. drošības iestādes, kurām pilsonīši var ziņot par korumpantiem, teroristiem vai kādiem citiem likumpārkāpējiem. Bet, diemžēl, vairums nevēlas sadarboties “valsts nozagšanas” procesa apturēšanai. Kas noticis ar Latvijas sabiedrību pēc 1991.g., kad sākās Rietumu vērtību ieviešana ar prihvatizāciju& denacionalizāciju un turpinājās pēc 2009.g. ar SVF taupības programmu vienotās vienotības “veiksmes stāstā”? Var būt apzinīgajam mazākumam būtu vērts pamainīt esošo sistēmu, lai kļūtu par vairumu, kas uzticas valstij?

    http://nkc.gov.lv/wp-content/uploads/2015/03/4maijaR_25_03-755×1000.jpg

    Valsts iekārta (sistēma) un vairuma ideāli:

    “Ziniet, naudas vara pār cilvēku ir stiprāka nekā totalitāro režīmu vara. Valdzinājums, atkarība no naudas. Grūtāk turēties pretī. Paradoksāli, bet, pretojoties totalitāro režīmu varai, cilvēki apvienojās. Tagad, naudas totalitārisma apstākļos, attālinās.”

    Ā.Šapiro, režisors ( Naudas totalitārisms. IR, 24.11.2011.)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > 05.09.2016. 14.56

    zini, ķīp, es drīz kļūšu rupja, nevaru novaldīties , ko tu tur murgo, elle un indija , kaut kādus sasodītus korumpantus pielīdzini asiņainas čekas aģentiem

    bļedj – Lāci mocīja sirdsapziņa, bet manus vecotēvus mocīja čeka – fiziski , pie tam viens no viņiem no Sibīrijas atgriezās un sagaidīja savu nāvi, otrs nomira saindējies ar gāzēm Maskavas rūpnīcā – es pat nezinu savu vectēvu bendes vārdus

    Manu mammu un tēti – abus kā represētos nelaida studēt – bet tos nolādētos , kuri pēc tam ar šiem elles kalpiem sadarbojās tu te pielīdzini kaut kādiem korumpantiem – nelieti , nemēģini nemaz te melnu pataisīt par baltu – sirdsapziņa šos mokot …. cik manas omes lielās mocībās nomira – pārcilvēcīgi smaga darba nomocītas –

    nē – man nevajag, lai tagad Lāci vai visus viņam līdzīgos liktu uz moku rata un stieptu viņu locekļus , kamēr šie sāpēs gaudo – nē , bet godīgi un taisnīgi pateikt , ka kolaborantu labumi, privilēgijas notika uz līdzcilvēku, tautiešu rēķinam, ka cena par šo kolaborāciju ir šodienas situācija valstī un ar tautu – tik daudz cieņas pret čekas upuriem gan es ne tikai gribētu , bet pavisam konkreti pieprasu – šļupstus , ka tas nekas nav, nevajag tam piešķirt nozīmi – es kategoriski noraidu !

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 05.09.2016. 15.20

    ————

    Demokrātijā mazākums var kategoriski noraidīt, taču tas vairākuma nostāju nemainīs:

    “…Šī diena [13.02.1993.] noteica: Latvijā nekad nebūs kolaborantu lustrācijas, VDK maisu atvēršanas, deokupācijas, dekolonizācijas, deboļševizācijas, nacionālas un starpnacionālas saskaņas. Turpmāk būs tikai matemātika.”

    http://www.irlv.lv/upload/image_file/name/2016_02/80450/gorbunovsmeierovics-large.jpg?1455509191

    “1993.g. 13.februārī slepenā konsultatīvā apspriedē viesnīcā “Jūrmala” tika panākta vienošanās par priekšvēlēšanu bloka – savienības “Latvijas ceļš” (LC) izveidošanu [1]. Tika panākta vienošanās starp komunistiem – „kažokapmetējiem” un Pasaules brīvo latviešu apvienības (PBLA) vadību. Kā atceras Māris Gailis: „Aktīvs bija Egils Levits, kurš faktiski arī bija saite starp šejieniešiem un trimdiniekiem. Meierovics pat izteicās, ka, ja piedalīsies Egils, tad viņš arī ies.” [2].”

    http://www.irlv.lv/blogi/politika/si-diena-latvijas-vesture

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Anonīms > 05.09.2016. 15.25

    un kā savas vecumdienas vada komunists Gorbunovs un čekas upuri?

    Skujenieku glāba un glābj viņa dzīvais – es pat teiktu – svētais gars, bet kā ikdienišķākiem latviešiem dzīvot redzot visas šīs netaisnības?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Absints > 05.09.2016. 16.07

    Skaisle, ko uzvelcieties? Tā kā drusku pēc tirgus sievu bļaustīšanās izskatās. Un gandrīz iznāk, ka es to čekistus aizstāvu. Nē, taču, nosodu, un neko nesalīdzinu, tik saku, ka jebkurai “sliktai” lietai, jebkurai, ko kāds taisās darīt, pirmais ir kompromiss ar sirdsapziņu. Tas ir pirmais, viss seko pēc tam… Doma vienkārša, vai to tik grūti saprast?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Anonīms > 05.09.2016. 16.19

    vella kalpiem nekādas sirdsapziņas nav, nu ko Tu vari tukšā vietā aizrunāties un aizrakstīties, sauc mani ka gribi, man jau pilnīgi vienalga, bet nevajag te vēcināties ar baltu lupatiņu,kamēr iet nopietnas cīņas

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Absints > 05.09.2016. 16.30

    Vai Lācim tā nebija sirdsapziņa, kas lika atklāties? Kā tad to sauc?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > 05.09.2016. 16.47

    Zini – es domāju, ka sirdsapziņa pamostas daudziem tad, kad mūžības zvani sāk skanēt. Tad arī drosme uzrodas utt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    moonlight > 05.09.2016. 23.03

    Ķīps

    Ja agrāk viens šāda kompromisa piemērs bija sadarbība ar čēku, tad tagad šis kompromiss vairāk izpaužas korupcijā, valsts apkrāpšanā, melošanā…

    Viss nopietnākais krimināls Latvijā ir stingrā čekas kontrolē, vai nu tas notiekas caur tās struktūrvienību, “Solncevas brigādes”, kam vispusēju atbalstu sniedz 25 gadus ilgi selekcionētā padumjā miļicija, vai caur mūsu ar visām parpalām nopirktiem un sakompromitētiem politiķiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    moonlight > 05.09.2016. 23.08

    Ķīps

    Vai Lācim tā nebija sirdsapziņa, kas lika atklāties?

    Ļoti iespējams, ka tās bija domas, ka var drīz pienākt šīs pasaules gaitu beigas un vēlēšanās kaut nedaudz nomest grēku nastu. Lielākā daļa to atliekot un atliekot, parasti nepagūt izdarīt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

uldis-v 04.09.2016. 13.39

S.Upleja: es cenšos pārvarēt totalitāro cilvēku sevī un mēģinu pateikt, ka karalis ir kails jeb sadarbība ar čeku savas karjeras vārdā ir slikta un apkaunojoša rīcība, kurai nav un nevar būt nekāda attaisnojuma un noilguma.

———————————–

“PADOMJU CILVĒKS IR MIRIS”:saka divi krievu vēsturnieki žurnālā”Sestdiena”.

Ivars Lācis negribēja nomirt kā “padomju cilvēks” un tādēļ izvēlējās grēksudzi,un par to es viņu varu tikai cienīt.

Esmu 2x vecāks par Sanitu un okupētajā Latvijā nodzīvoju 50 gadu un tādēļ man var būt savs viedoklis. Es lieku vienādības zīmi starp čekas ziņotāju un PSKP latviešu tautības biedru.Viņiem visiem ir vajadzīga grēksūdze.

+4
-1
Atbildēt

2

    edge_indran > uldis-v 04.09.2016. 15.48

    ———

    Dzīvo 100 gadus – un liec savas grēcinieka (sovoka) zīmes citiem grēciniekiem! Tik un tā pienāks lielās lustrācijas diena cilvēcei, kad visiem būs grēkus jāizsūdz!

    http://www.cctnews.com/wp-content/uploads/2016/03/Judgment-Day_0011.jpg

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    moonlight > uldis-v 04.09.2016. 22.47

    uldis-v

    Es lieku vienādības zīmi starp čekas ziņotāju un PSKP latviešu tautības biedru.

    PSKB ierindas biedram ir pielīdzināms organisms, kurš kādreiz merkantīlu mēŗķu vadīts, pieņēma krievu sātanisko, sodomisko un sadistisko ideoloģiju. Ziņošana ienaidnieka represīvām iestādēm, tā jau cita opera.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Valdis Eiserts 03.09.2016. 19.07

Auseklītis galvā jau nav nekāda pataloģija atšķirībā no ārpus kultūrām dzimušas neizglītotu muļķu aizraušanās ar MONOTEISMU, TAM SEKOJOŠU MARKSISMU un tam “dabīgo turpinājumu” KULTŪRMARKSISMU.

+1
-1
Atbildēt

2

    Valdis Eiserts > Valdis Eiserts 03.09.2016. 23.51

    Autors viens.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Valdis Eiserts 04.09.2016. 00.58

    ————

    Viena un tā pati sistēmas pataloģija visās Rietumkrātiņa iekārtas valstīs:

    “…Gan filmā “Cilvēki tur” un “Kolka Cool”, gan “Izlaiduma gadā” un “Modrī” mēs redzam jauniešus, kuri dzīvo ārpus kultūras lauka. Pastāv pamatots uzskats, ka cilvēka cienīga dzīve bez kultūras un mākslas nav iedomājama. Ja cilvēks atrodas ārpus Rietumu civilizācijas uzkrāto vērtību, atziņu un morāles pasaules, viņš nenovēršami atgriežas pie barbariskas pasaules uztveres un degradē. Tad valda instinkti un īstermiņa vajadzību apmierināšana par jebkuru cenu. Tomēr nomācošā vide bez sasaistes ar kultūru un ar tās problēmām – noziedzību, atkarībām un trulumu – nav specifiska Latvijai, tā redzama arī citu valstu filmās, un to atrādīt ir svarīgi, tomēr vēl nozīmīgāk ir skaidri saprast sociālās un cilvēciskās degradācijas cēloņus mūsdienu pasaulē.”

    http://www.kolka.lv/wp-content/uploads/2012/06/kolka_cool1.jpg

    http://www.la.lv/latviesu-kino-jaunais-vilnis-platforma-diskusijai/

    0
    0
    Atbildēt

    0

Valdis Eiserts 03.09.2016. 13.53

Diskusijai nepiemīt robeža starp cilēciskām īpašībām šodien sabiedrībā vērojamām un boļševisma izmantotās represīvās struktūras parazitēšanu uz šīm īpašībām pagātnē.

Skaisle izmisīgi cīnas par atriebes mirkli, savukār man būs varbūt jāpapildina tikai jau zināmais saraksts.

Tāpēc man interesantāks liekas Atmodas sākumā lietotais Indijas NEVARDARBĪGĀS PRETOŠANĀS piemērs neatkarības atgūšanai 1947. gadā, kāds šajos NOMĀKTAJOS komentāros neispaužas “nevienā acī”.

0
-2
Atbildēt

6

    edge_indran > Valdis Eiserts 03.09.2016. 17.36

    ————–

    “Dari ko darīdams, apdomā galu!” Latviešu tautas sakāmvārds.

    Piemērs ar Indiju ir neveiksmīgs piemērs. Tā pretošanās sākumā lietotā “nevardarbīgā pretošanās” beigu beigās izvērtās par īstu asinspirti karā ar Pakistānu.

    Viens otrs “modinātājs” 1988. – 1991.g. arī tālāk par sākotnējo kapitāla uzkrāšanu turpmāko nākotnes scenāriju nesaredzēja – tagad nu gluži kā “apreibis zvaniķis” uzvedas:

    “……Emigrējušo ir ap 30%, un tas var novest līdz Latvijas iznīcībai! Samācījušies no lielajiem, ka vienīgā vērtība ir nauda.”

    http://www.la.lv/wp-content/uploads/2016/08/Skujenieks2_Leta_Ieva_Luka_1-768×489.jpg

    http://www.la.lv/mums-vajadzigs-stabils-pamats-zem-kajam/

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Valdis Eiserts > Valdis Eiserts 03.09.2016. 18.23

    Tāda ticības fanātismu konfrontācija Latvijā nav iespējama.

    edge-indran, galīgos piespiedu apstākļos sāksi parakstīties ar savu vārdu – nu un ? Slēp noziegumus ?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    moonlight > Valdis Eiserts 03.09.2016. 19.17

    edge_indran ————–

    Piemērs ar Indiju ir neveiksmīgs piemērs.

    Piemērs ar Indiju ir vienkārši drausmīgs, kas parāda pie kādas asinizliešanas varēja novest WWII netaisnīgā iznākuma sekas un resna alkaša agresīvo tieksmju apmierināšana, kad sūtot nāvē savus pilsoņus karā pret Vāciju, Čerčils padirsa Staļinam savu impēriju, kurā pirms tam saule nenorietēja.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Valdis Eiserts 04.09.2016. 00.44

    ———-

    “Latvijas iedzīvotāju skaits tikai ceturtdaļgadsimta laikā ir samazinājies par 700 tūkstošiem cilvēku. Tikai ceturtdaļgadsimta laikā.”

    LU profesors, Latvijas Zinātņu akadēmijas akadēmiķis, demogrāfs Pēteris Zvidriņš.

    (NRA, 26.06.2014.)

    ========================================================================================

    Ultra-liberālās ideoloģijas fanātiķiem gribas panākt 1 000 000 Latvijas iedzīvotāju samazinājumu pēc 1990.gada? Vēl nedaudz jāpaciešas….

    http://www.irlv.lv/upload/simple_file/2012_08/554/me_s_grafiks3.png

    * neņemot vērā migrāciju.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Valdis Eiserts 04.09.2016. 19.37

    Nu ko eisertiņ,ļipiņa trīc?! Nožēlo grēkus,lūdzies piedošanu,variantu nav.

    . Un vienkārši pārtrauc tos čekista gājienus mani vainot. Skaidra lieta,ka tu gribi,lai tikai čekisteļu un naciķeļu viedoklis valdītu pasaulē. Neceri. Tā nekad nebūs.

    Lasu,ka latvieši gribot roņus medīt. Jo talāk jo trakāk,ko lai saku. Man žēl,ja tevi nomedītu eisertiņ.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Valdis Eiserts > Valdis Eiserts 06.09.2016. 10.55

    Pasauli valda putras galvas.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

ierados 01.09.2016. 20.27

Pionieru patoss. Cik brīva un demokrātiska ir Latvija un kā mēs pūlamies lai sevi salāgotu ar šo spīdekli. Nu, nu.

Čekas maisi pastāv ar saviem stāstiem. Taču ir mūsu jauno laiku stāsti, kuri arī glabājas kaut kādās krātuvēs. Ne jau nu vairs maisos, droši vien. Kaut vai fleškās, būsim laikmetīgi. Kāds kādam par kaut ko paprasījis, pedāvājis barteru, kritiskā brīdī piesedzis, līdzsvara labad vajadzīgo pusi pabīdijis u.t.t., u.t.jpr. Un nedomā šajā pinumā pionieru patosa uzplūdu apmāts pēkšņi sākt grūstīties un vispārības vārdā partneriem spiest uz varžacīm! Ja čekas maisi būtu vienīgais manipulēšanas rīks, tas darbotos tikai uz aizejošo paaudzi. Gribēju teikt, pretēji Sanitas entuziasmam, arī jaunajai paaudzei ir gana faktoru viņu kntrolēšanai, ko nevar apzīmēt ne brīvus, ne demokrātiskus. Tie atrodas pilnīgi ārpus padomju totalitārisma pieredzes un ir radušies pēc LPSR sabrukuma.

+5
-1
Atbildēt

8

    edge_indran > ierados 01.09.2016. 23.37

    ———-

    Zīmīgi par to atrašanos sistēmas “iekšā” un kontroles “turpināšanos” raksta viens no spriestspēju atguvušajiem “brīvības cīnītājiem”:

    “Kad tu noglāsti savu jaunākā modeļa telefonu un Lielais brālis, tīksmē novibrējot, savienojas ar tevi, Orvelam savā kapā būtu vienkārši jārotē. Ja nelabojamiem noziedzniekiem ap kāju liek elektroniskās aproces, tad tehnikas progresa vārdā mēs paši sev tādu apliekam ap smadzenēm.(..)

    Pēdējo gadu laikā virtuālais astoņkājis ir pamazām apņēmis ar saviem taustekļiem katru tavas sabiedriskās un privātās dzīves izpausmi. Jebkura tava intīmākā rakstu rindiņa piezīmju bloknotā, tavs dienas režīms pa sekundei no mākoņa maliņas tiek mērīts, katrs tavs solis tiek no divdesmit četriem pavadoņiem kosmiski monitorēts.

    Tu esi labprātīgi un ar baudu šai sistēmai atdevies, un tava dzīve kļūst par rotaļu “visi dara tā…”. Tu tiec vadīts negribot, bet tev patīk, cik maigi un estētiski tas tiek darīts, tev patīk, ka visas tavas iegribas tiek analizētas, ka tu kādam esi nepieciešams. Tu esi priecīgs, ka ir vismaz kāds čips, kas ar tevi rēķinās, ka kāda mikroshēma tev uzsmaida.

    Šodien tu pats esi kļuvis par savu “stukaču” tajā milzu maisā, par kuru ar tavu palīdzību pārtop mūsdienu pasaule. Pēc šī triumfālā progresa putekļaino čekas maisu pārcilāšana šķiet kā tāda čabināšanās aizpērnajās lapās, kuras var noderēt vienīgi mūsu civilizācijas vēstures kompostam.”

    Juris Dimiters: Džins no blašķes

    http://www.kasjauns.lv/lv/bildes/Latvija/dimitere/slavenibam_galvena.jpg

    http://www.satori.lv/raksts/6870/Juris_Dimiters/Dzins_no_blaskes

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Anonīms > ierados 02.09.2016. 09.50

    nu edge, šis kungs jau kaut ko no čekas repertuāra būtu labāk pastāstījis

    Par to kontrolēšanu neticu … kātad visi šitie teroraktu organizētāji nekontrolēti visus aktus noorganizēja un pēc tam turpat Briselē mierīgi turpināja baudīt dzīvi?

    Gribi teikt, ka drošībnieki vaktē entuziastiskus pensionārus, kamēr daesh kaujinieki lidinās no Eiropas ( kur ieradušies atzīmēties socdienestā,lai turpinātu saņemt naudu no valsts ) uz Sīriju turp atpakaļ?

    Pat ja kāds tērē laiku lai ppētītu , ko es internetā petu -mani tas uzjautrina – kā lāču medībībās šaut uz zvirbuļiem …

    0
    0
    Atbildēt

    0

    moonlight > ierados 02.09.2016. 10.36

    ierados

    Ja čekas maisi būtu vienīgais manipulēšanas rīks, tas darbotos tikai uz aizejošo paaudzi.

    Maz ir palicis aktīvu politiķu, kuru kartītes Godmaņa palīgs čekas dokumentu slēpšanā, Aivars Borovkovs, 1991. gada augustā izņēma no “čekas maisiem” un kuri tā būtu šantažējami. Sabiedrībai svarīgi zināt ir politiķiem pietuvināto vārdus, kuri joprojām atrodas maisos un kuri ļoti būtiski ietekmē mūsu politiku. Mēs nevaram atklāt izdzimteņus, kuri tika nopirkti un sakompromitēti pēc 1991. gada augusta, taču nekļūdīgi atpazīstam tos pēc viņu darbiem, proti pēc balsojumiem, kuri ir kaitīgi latviešu valstij un tautai, kā piemēram: UA dalīšana krievu bandītiem un čekistiem, centieniem uz nenoteiktu laiku atlikt gāzes tirgus liberalizāciju un izglītības pārvešanu uz valsts valodu, simtiem miljonu vērto valsts īpašumu dāvāšanu čekas firmām un tā tālāk un tā joprojām.

    Varu apbēdināt, ka Lemberga un Brigmaņa, ka arī Reira, Piebalga, Riekstiņa, Vaivara un citu komunistu cūku vārdi nekad nav bijuši maisos, jo tos nekad nevervēja, tāpēc ka sadarbība ar čeku ietilpa viņu darba pienākumos.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > ierados 02.09.2016. 12.07

    ———-Skaisle:”….Par to kontrolēšanu neticu …”

    ========================================================================================

    Kur tad tie miljoni naudiņas aiziet, ja sistēmas sargsuņi nespēj kontrolēt situāciju valstī? Kā reiz K.Markss izteicās:”….par 1000% peļņu kapitālists gatavs jebkuru likumu pārkāpt, jebkuru morāles normu ignorēt….”

    Noder atcerēties škandālu ap dažu valstu vadītāju teelefonu noklausīšanos – un specdienestu visvarenību objektīvi izvērtētu:

    “Edward Snowden: the whistleblower behind the NSA surveillance revelations”

    http://www.laverdad.es/RC/201404/14/media/cortadas/premio-guardian-pulitzer–575×323.jpg

    https://www.theguardian.com/world/2013/jun/09/edward-snowden-nsa-whistleblower-surveillance

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    Valdis Eiserts > ierados 03.09.2016. 13.28

    Lai tā domātu, vajadzīgs “marksa audzējs smadzenēs”.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > ierados 03.09.2016. 17.43

    ———-

    Kādam “markss galvā”, kādam vēl joprojām “auseklītis”:

    “Tobrīd, 1990.gada 4.maijā, deviņi no desmit latviešiem cerēja, ka neatkarība pati par sevi atrisinās visas problēmas.”

    http://laikraksts.com/raksti/foto/LL194/Auseklitis_logo.jpg

    http://www.lvportals.lv/visi/viedokli/262637-4maija-brivibas-un-neatkaribas-sajusma-kur-ta-pazaudeta/

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Valdis Eiserts > ierados 03.09.2016. 18.14

    Frazeololoģija tikpat melīga kā zurnālistu PASVIESTĀ staigāšana pastalās.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > ierados 04.09.2016. 00.49

    ————

    Atmiņas par nākotni, jeb – katrai frazeoloģijai ir savs autors:

    “Kad 89. gada 14. jūnijā Doma laukumā bija manifestācija, es [D.Īvāns] runāju no Radio mājas balkona, un vēl tagad redzu kā bildē – kaut kur galā stāv cilvēks ar plakātu “Pastalās, bet brīvā Latvijā”. Pēcatmodas gados cilvēki sāka par to ņirgāties, arī žurnālisti – ha, ha, mēs, nabadziņi! Pastalas dabūjām, esam nabadzīgākā valsts Eiropā –, nevēloties atcerēties, kādā nabadzībā dzīvojām padomju laikā. Tikai tad, kad sākās ņirgāšanās par šo lozungu, es sapratu, cik liela nozīme tam tomēr ir. Tas izteica visu Atmodas būtību, jo īstenībā tikai brīvs cilvēks var izlemt – kā gribu, tā staigāju – pastalās vai kurpēs, braucu ar auto vai lidmašīnu.”

    Vai viegli būt politiķim? Īvāns: “Kad esi salaulāts ar sabiedrību, tu iekrīti lielā murgā”

    http://baltic-ireland.ie/datnes/2008/06/quadr_pastalas.jpg

    http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/221277/vai-viegli-but-politikim-ivans-kad-esi-salaulats-ar-sabiedribu-tu-iekriti-liela-murga

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Fikseris 01.09.2016. 20.01

edge_indran 01.09.2016. 17.59

————-

Šodienas ziņa medijos par “totalitārā cilvēka” nodomiem:

“Republikāņu izvirzītais kandidāts ASV prezidenta amatam Donalds Tramps pēc vizītes Meksikā atkārtoti apgalvojis, ka uz robežas ar Meksiku cels sienu, par kuru maksās Meksika. Tramps arī nosolījies jau pirmajās savas prezidentūras stundās, ja tiks ievēlēts, deportēt miljoniem nelegālo imigrantu, kuri valstī ieradušies nelikumīgi un nav reģistrējušies likumā noteiktajā kārtībā, vēsta The Guardian.”

http://www.diena.lv/uploads/thumbnails/705×457/article/1416/14153074/6711820_ORIGINAL_1472728205.jpg.jpg

http://www.diena.lv/pasaule/tramps-sola-deportet-miljoniem-imigrantu-jau-pirmajas-prezidenturas-stundas-14153074

0
-1
Atbildēt

0

edge_indran 01.09.2016. 17.54

———–

Aizvakardienas mediju ziņa par “totalitārā cilvēka” kārtējo paziņojumu par ārkārtas stāvokļa pagarināšanu:

“President Obama just extended the “state of emergency” that’s existed for 15 years”

http://www.telesurtv.net/__export/1415881262486/sites/telesur/img/news/2014/11/13/obama_-.jpg_1718483346.jpg

http://www.vox.com/2016/8/30/12716268/obama-state-of-emergency

0
0
Atbildēt

0

Anonīms 01.09.2016. 15.51

Šorīt pa radio dzirdēju – Latvijā jaunajā mācību gadā ir slēgtas 20 skolas, par 20 skolām mazāk uzsāk darbu.

Es to uzskatu par valsts izzagšanas sekām, un valsts ir izzagta, jo pie varas ir čekisti un ar čeku saistīti cilvēki. Godmanis nav vientuļa parādība Latvijas politikā.

Visus čekistus un čekas aģentu attaisnojumus es noraidu, bet piekrītu tam, ka visa tauta esam līdzatbildīga, ka nespējām un nespējam nodrošināt no čekisma brīvu valsts varu.

Pirmais solis būtu – ka VDK arhīvu izmeklēšanas komisijai beidzot būtu tiesības izpētīt VDK arhīvus. Tas būtu kaut kas tiešs un konkrēts.

Mani nekas nepārsteigs, par Ziedoni jau man ir viedoklis …viss cits būs tomēr mazznozīmīgāks ….

+2
-2
Atbildēt

38

    moonlight > Anonīms 01.09.2016. 16.32

    Skaisle

    Pirmais solis būtu – ka VDK arhīvu izmeklēšanas komisijai beidzot būtu tiesības izpētīt VDK arhīvus.

    Ko tur vēl pētīt, ja Ozoliņš pa radio paziņoja, ka čekisti neko tur nav atstājuši. Būs tikai kārtējā naudas izšķiešana. Pavisam cita lieta, ja čekas pidrillas tik fanātiski nesargātu maisus un tos varētu pētīt katrs interesents.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    tvverotajs > Anonīms 01.09.2016. 16.34

    Man tādas aizdomas, ka visi sensāciju kārie raganu mednieki būtu vīlušies, jo neatradīs tajā kartotēkā nekādus slavenus vārdus. Visi politiķi, kuri bijuši deputāti vai deputātu kandidāti, taču tiek pārbaudīti šajā pašā kartotēkā. Nekādas citas kartotēkas jau mūsu rīcībā nav.

    Un laikam jau nav arī nekādu citu dokumentu, kas parādītu ko katrs cilvēks ir ziņojis. Šāda saraksta publicēšana bez ziņām par konkrētiem nodarījumiem, būtu kas līdzīgs, ja publicētu visu sodīto cilvēku sarakstu, nenorādot vai viņš bijis zaglis, slepkava vai sodīts par ielas pāriešanu pie sarkanās gaismas.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 01.09.2016. 16.37

    tvvērotājs – paskaidro lūdzu,kāpēc tad slēpj tos maisus ? Un kas tu par pasaku saceŗētāju – kas būtu ja būtu.

    Riebjas man šitā čekistu viltība. Maisus uz galda un vaļā un tad arī spriedīsim.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    tvverotajs > Anonīms 01.09.2016. 16.49

    Iespējams, ka tāpēc, lai nesāktos raganu medības.

    Vai Tev ir atbildes uz jautājumu ko Tu darītu, ja sarakstos ieraudzītu

    – savu draugu,

    – savu kolēģi,

    – savu tēvu vai vecotēvu,

    – kādu citu tuvu radinieku, kurš jau miris un nevar neko paskaidrot?

    Galu galā, kā Tu pati justos, ja izrādītos, ka Tavs vārds arī nokļuvis kartotēkā?

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 01.09.2016. 16.57

    precīzi – es nemestos Daugavā, es izmantotu savas cilvēktiesības un vērstos LR tiesā ar iesniegumu par to, ka esmu nepatiesi, nepamatoti iekļauta šajos sarakstos, ka to varētu būt izdarījuši mani studiju biedri – tādi un tādi. Jādomā taču, ka tās kartotēkas ir kaut cik konkrētas- gads, vieta, kontaktpersonas utt.

    ja būtu tā kā tu raksti – tad jau gan VDR,gan Igaunijā un Lietuvā būtu sākusies raganu dedzināšana, bet tas nav noticis. Šīm tautām vienkārši ir bijušas tiesības zināt , kurus kolaboracionistus nevēlēt,par, kuriem nebalsot.

    Mans tēvs ir miris, es arī nedzīvošu saules mūžus, tad jau jo īpaši būtu svarīgi man aizstāvēt gan savu, gan manas dzimtas godu.

    Ja , piemēram, Imanta Ziedoņa tuvinieki uzskata, ka viņš nebija čekas aģents – tad taču viņiem būtu jābūt tiesībām atspēkot šos faktus.

    Lūk.

    Es uzskatu, ka tavi jautājumi ir vājāki par manām atbildēm

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    tvverotajs > Anonīms 01.09.2016. 17.17

    Vācijā tika pārņemts viss Stasi arhīvs, tur varēja par katru cilvēku izvērtēt vai viņš ir bijis nodevējs vai tieši otrādi – rakstījis maldinošus ziņojums, ka viss ir kārtībā. Mums tādu iespēju nav. Jautājumi bija par to, ko darīt, ja cilvēkam pašam nav iespēju sevi aizstāvēt pret apmelojumiem.

    Iespējams, ka vairums šādu kartotēkas publicēšanu uztvertu kā farsu un visi par to ātri aizmirstu, bet ja tās dēļ kaut viens nevainīgs cilvēks izdarīs pašnāvību, tad labāk to kartotēku sadedzināt.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    zanE. > Anonīms 01.09.2016. 17.32

    …diez, cik lieli ir tie čekas maisi?…sekojot Skaisles piemēram par tiesāšanos, domāju, tuvāko 25 gadu laikā Latvijas tiesas būtu noslogotas un bezdarbs noteikti nedraudētu…iedomājies, cik darba vietu nāktos radīt, lai iztiesātu vēl arī pārsūdzības kārtībā visus protestus un iesniegumus par sava labā vārda atjaunošanu…citu lietu izskatīšanai vairs laika neatliktu, bet puse Latvijas pārceltos uz tiesu namiem…jo tiesātos ne tikai tie, kuri nepamatoti nonākuši čekas maisos, bet vispirms tiesāsies tie, kuri vēlēsies noliegt savu sadarbību…

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 01.09.2016. 17.41

    Zane,bet igauņu tiesas taču nepārslogohās ne?

    Domāju ,ka šīs visas ir prastas čekistu atrunas.

    Kas ir ieguvēji no čekas maisu slēpšanas?

    Mana iespēja būt čekas maisos ir viens pret miljonu. Čekisti taču nebija traki,lai visu Latviju tur ierakstītu.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    zanE. > Anonīms 01.09.2016. 17.49

    …Skaisle…mēs neesam igauņi…un tas ir daudzkārt pierādījies…ja neesi aizmirsusi iepriekšējos tiesas procesus, cik gadus tie prasījuši un kāds bija to iznākums?…ja nekļūdos, tikai Lakuču atzina par ziņotāju un viņa sadarbība ar lieciniekiem tika pierādīta…pārējie?…

    P.S. …nezinu, vai visa Latvija, puse no Latvijas vai pāris desmiti…tāpēc arī jautāju – cik lieli ir tie čekas maisi?…

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Anonīms 01.09.2016. 18.12

    ———

    Disidente Lasmane: Atklātība ar VDK dokumentiem izgaismotu sistēmu

    (IRir, 6.05.2016.)

    =======================================================================================

    Ja atklātībā nonāktu VDK dokumenti, tad izgaismotos ne tikai 4.maija repubļikas sistēmas pamatlicēji, bet arī pamatlikšanas aizkulises.

    http://g2.delphi.lv/images/pix/520×315/QlJkEiVnHpg/4-maijs-1-44451826.jpg

    R.Valters:”….1990. gada 4. maijā, kad Augstākā Padome balsoja par Latvijas Neatkarības deklarāciju, par to nobalsoja 138 deputāti, no kuriem 36 oficiāli bija čekas aģenti.”

    E.Veidemane:”– Vai tu zini, kuri tie ir?”

    R.Valters:”– To gribēja atklāt Edmunds Johansons, bijušais VDK priekšsēdētājs. Deputāti viņu uzaicināja uz sēdi, lai viņš nosauktu šos čekas aģentus. Tomēr deputāti izšķīrās, ka nevajag viņus nosaukt.” http://nra.lv/latvija/155363-raits-valters-tadi-mes-bijam-uzasinati.htm

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    moonlight > Anonīms 01.09.2016. 19.34

    zanE …

    …ja nekļūdos, tikai Lakuču atzina par ziņotāju

    Štrunts par Lukaču, kurš nemaz nebija amatpersona, uztraukums ir par pavisam citiem īpatņiem, ziņotāju priekšpēdējo ešalonu

    http://www.keepandshare.com/userpics/w/y/k/t/35/2014-08/sb/dombrovskis_dinamo_vesnakovs_1330239b_47de_35e5_8450_2481406f53a0-83525257.jpg

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    moonlight > Anonīms 01.09.2016. 19.37

    moonlight > Anonīms 01.09.2016. 19.51

    tvverotajs

    bet ja tās dēļ kaut viens nevainīgs cilvēks izdarīs pašnāvību, tad labāk to kartotēku sadedzināt.

    Ja miljons tādu staļinistu izdzimteņu, kā tu, savas atklātās nodevības dēļ izdarītu pašnāvību, tas būtu tikai taisnīgi. “Cilvēkam” nav iespēju aizstāvēt sevi pret “apmelojumiem” ja ir atklāts dokuments, kur tu pašrocīgi esi rakstījis iesniegumu par vēlēšanos sadarboties ar VDK cīņai ar valsts iekšējiem un ārējiem ienaidniekiem. Tur vairs nekas nav jāpierāda.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 01.09.2016. 21.35

    Zane,tas,ka mēs neesam igauņi nav attaisnojums.,lai mēs slēptu čekistus.

    Beudz dziedāt līdzi kolaboracionistiem. Esi drosmīga un atbildīga.

    Ievēro -lielākā daļa ir rakstītāji ir vīrieši un gaužās un žēlojās un gražojās. Netaisies viņiem līdzi. Maisus vaļā. Mums ir zinošu cilvēku komisija,kura pētīs,pārbaudīs,secinās.

    Lūk. Tagad ej gulēt. Rīt parunāsim.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    zanE. > Anonīms 01.09.2016. 22.17

    …Skaisle…vai es teicu, ka jātur ciet?…iezīmēju vien, kas notiktu pie mūsu tiesu sistēmas, ja tos atvērtu…

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 02.09.2016. 09.44

    zane, mīļā, es tevi nesaprotu. Tikko lasīju, ka valsts tieslietu sistēmas materiālā nodrosinājuma uzlabošanai ir pieškīrusi miljons eiro.

    Rasnačs – pat ja būtu granītā cirsts, mēs to nomainītu. Es, personīgi pieteiktos par brīvprātīgo – šķirot papīrus, dežūrēt kaut kur vai kaut vai tiesnešiem kafiju un maizītes pienest.

    Zane, tu taču esi sieviete, lai nu vīri bailēs gaudo un žēlojas, bet mums – nu piedod tu man – varētu domāt, ka tu tici,ka čekas maisos ir ļaunie džini, kas izlaisti mūs aprīs.

    Zane, nebaidies,es sargāšu arī tevi.

    Starp citu, kur ir represēto biedrības paziņojumi, uztraukumi, kāpēc klusē Okupācijas muzeja katīvisti? Vai tiešām viņi visi ir čekistu uzzpirkti ar aizbāztām mutēm?

    Viens nav karotājs, zinām, kā mūsu Lāčplēsim gāja vienam ar melno bruņinieku cīnoties, tā iekrita upē, ka vēl šodien netiek augšā, bet nu vajadzētu tomēr saņemties un kaut kā sadoties rokās un palīdzēt.

    Zane, ko teiksi?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > Anonīms 02.09.2016. 10.13

    Vēlos nelielu piebildi pie maisu lietas …

    Man šogad čekas sakarā bija divas interesantas sarunas .

    Pirmā bija ar Bilžu mammu Tiju , atceroties Anglikāņu laikus un čekas uzraugus. Tad nu nevienam nebija noslēpums , ka mums , kas darbojās tā laika jaunatnes izklaides organizēšanā ik pa laikam bija jārunā ar toreizējiem kuratoriem , kuri vis kaut ko prašņāja , bet varēja just , ka viņiem tas īpaši nemaz neinteresē , tāds darbs. Un ir virkne stāstu , kur viņi glāba no nepatikšanām , nevis kādu stučīja … kā piemēram gadījumā ar pazudušo Ļeņina krūštēlu no Kaļķu 1.

    Otrā bija daudziem koristiem un dejotājiem , kas izbrauca uz ārzemēm , pazīstamu kadru . Saruna patiesībā sākās ar jautājumu kapēc Gobziņš , kurš pēc “čekas maisu” satura bija ziņotājs , tik fiksi savāca armijā nevis atstāja Latvijā kā vērtīgu ziņotāju. Saruna rezultātā izvērtās stipri garāka un tur tika pastāstīts par to laiku situāciju . Īsumā pāris svarīgākie punkti :

    1. Latvijā paralēli pastāvēja vairākas nosacīti čekistu organizācijas ar dažādu pakļautību , kur Stūra māja nosacīti bija izkārtne , bet vēsturiski kā visā Baltijā , nacionālajiem kadriem uzticības īsti nebija. Galveno darbu veica militārajām struktūrām pakļautās vienības .

    2. Protams bija kadri , kuri gribēja uzplečus un arī raka zemi , lai tos dabūtu . Tādi bija mazākumā un kā piemērs tika minēts Z.Ersas vīrs , kurš kā labi atceramies 90-tajos šāva uz savu sievu , bet lodes tikai skāra galvu.

    3. Reizēm saņemot signālus no militārā bloka , ka pilsonis X ir valsts nodevējs utml. , nācās organizēt un zīmēt papīrus ,ka cilvēks patiesība ir ok u.t.t.

    Ko es ar to gribu pateikt – šajā jautājumā ir tik daudz neskaidrību , ka mehāniska maisu atvēršana nedos vēlamo efektu un galvenais nebūs pilnīga . Manuprāt pareizs būtu gājiens izveidot lustrācijas komisiju , kur personas , kas tā vai šādi savulaik bijuši kontaktā ar VDK , varētu nākt un izstāstīt savu saistību ar VDK , savukārt komisija salīdzinātu maisu informaciju ar personas sniegto un , ja persona nebūtu melojis un viņa saikne nebūtu ietekmējusi trešāš personas, tad izslēgt no sarakstiem.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 02.09.2016. 10.24

    Piedod tu man, čekas maisu atvēršana jau ir tā lustrācija.

    UZsveru vēlreiz – visās tajās valstīs, kur čekas maisus atvēra – nenotika brīnumi – čekistus un čekas ziņotāju ne dedzināja , ne kāra, sabiedrība automātiski tāpēc nekļuva ne taisnīga, ne godīga, ne ideāla, bet …. tik ļoti ļoti daudzi cilvēki ieguva sirdsmieru , mieru un tik loti loti daudzi nelieši – sātana kalpi tika apturēti savā ceļā uz jauniem elles kalpu darbiem.

    Ja mums nebūtu bijis ekspremjers čekas aģents un reketieris – viens vienīgs Ivars Godmanis, ja nebūtu darbojies politikā, būtu bez jebkādas ietekmes – padomā – cik reizes labākā, sakārtotākā , laimīgākā sabiedrībā mēs dzīvotu.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > Anonīms 02.09.2016. 11.01

    Pa, manuprāt lustrācija nozīmē procesu , kur personas var brīvprātīgi atzīties sadarbībā ar represīvām varas institūcijām un valsts viņus aizsargā un vārdus nepublicē .

    Izejot lustrācijas procesu personas tiek izņemtas no šiem maisiem un sabiedrība par to neko neuzzin. Vai ne tā ?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 02.09.2016. 11.05

    nu ja – tās personas, kuras ir maisos – brīvprātīgi atzīstas – kamēr maisus neatver un nesāk pētīt – atzinušies ir tikai divi

    Tātad , Klusais – ko daram?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > Anonīms 02.09.2016. 11.14

    Valstij vajag izsludināt lustrācijas procesu un izstrādāt noteikumus.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 02.09.2016. 11.20

    jā, tomēr, tas nekādi nenozīmē , ka čekas maisi jātur ciet

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > Anonīms 02.09.2016. 11.32

    Lustrācija un tad atveram maisus … kaut gan personīgi domāju ,ka patiesie maisu saturi jau sen nav Latvijā :)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 02.09.2016. 11.47

    tā domāt ir izdevīgi tikai čekistiem …

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > Anonīms 02.09.2016. 12.03

    tad vajadzetu saprast kas īsti ir lustrācija :)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    moonlight > Anonīms 02.09.2016. 13.04

    klusais

    kaut gan personīgi domāju ,ka patiesie maisu saturi jau sen nav Latvijā :)

    Lielākie noziedznieki nesēž cietumā, vai tāpēc visi pārējie būtu atbrīvojami. Ja Godmaņa, VVF un Šļesera lietas atrodas Lubjankā, Dzeržinska laukumā, tas nevar būt par iemeslu, lai tiktu slēpti mazāk nozīmīgi mērgļi.

    p.s. pašam arī paslīdēja kājiņa, gribējās būt svarīgam, jeb vairāk nopelnīt?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    moonlight > Anonīms 02.09.2016. 13.15

    klusais

    ka mums , kas darbojās tā laika jaunatnes izklaides organizēšanā

    Gan jau jaunieši prata izklaidēties arī bez komjauniešu līdzdalības. Vienīgās reālās jaunatnes centru funkcijas bija iespēja bankās izņemt skaidro piķi, kā arī auļojošas inflācijas apstākļos dabūt beztermiņa bezprocenta rubļu kredītus.

    Ja šodien vēl esi spiests piepelnīties, beržot čekistu muguriņas, tad, salīdzinot kaut vai ar tādu komjaunieti, Ēriku Kaži, esi bijis nekur nederīgs “bizņesmens”.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > Anonīms 02.09.2016. 13.19

    moonlight – tiešām domā , ka savus īstenos aģentus KGB atstāja maisos ?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > Anonīms 02.09.2016. 13.20

    moonlight – par izklaidi runāju 80-to sākumā , kad nebija piemineto banku kontu :)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    moonlight > Anonīms 02.09.2016. 14.10

    klusais

    Nozīmīgāko aģentu kartiņas glabājās Maskavā, pārējo, Latvijā. 1991. gada 21. augustā čekistu prātus vismazāk nodarbināja domas par savu pakalpiņu glābšanu un tikai nedaudz vēlāk, kad viņi saprata, ka dzīvos, Godmanim deva uzdevumu, sarīkot čekas dokumentu revīziju un to daļas izņemšanu vai likvidēšanu. Atceros, kad Aivars Borovkovs lepni raportēja, ka daļu dokumentu, kuri uzskatāmi par “maznozīmīgiem”, viņš sadedzinājis. Tā viņš kļuva par čekista Lučanska izveidotā “Software House Rīga” līdzdalībnieku un no Godmaņa izgādātā trīs miljonu bezprocenta beztermiņa G24 kredīta reizē ar Andri Tālbergu un Aināru Gulbi arī sev iegādājās 600 S klases merci.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    moonlight > Anonīms 02.09.2016. 14.16

    klusais

    moonlight – par izklaidi runāju 80-to sākumā

    80-to sākumā es apmeklēju tās pašas pirtiņas, kuras apmeklēja komjaunieši, parķiici un čekisti, tikai es darīju, kad man tas ienāca prātā un man nebija tam jādiedelē līdzekļi organizācijas vadītājiem, kuri tos savukārt saņēma no komparķijas bosiem.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > Anonīms 02.09.2016. 14.25

    tad ir jautājums – vai mums vajag izgaismot otršķirīgās kartiņas , ja pirmšķirīgās ir Maskavā vai iznīcinātas ?

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 02.09.2016. 15.55

    kurā brīdī, kura kartiņa ir pirmškirīga un kura – otrškirīga, viss mainās , viss plūst

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Anonīms 02.09.2016. 17.55

    ——–Ivars Lācis”….Taču par spiedienu ir interesanti. 2000.gadā vadīju komerciālu pasākumu (LU izmantoja savas pirmpirkuma tiesības viesnīcai “Rīga” privatizācijas procesā…..” (IRir.lv, 25.08.2016.)

    ========================================================================================

    Kurš klusi un mierīgi dzīvo – tā kartiņa būs “treššķirīga”……

    http://www.ifttv.com/wp-content/uploads/2015/06/capitalism-a-love-story-directed.jpg

    0
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Anonīms 02.09.2016. 18.12

    ————-Sanita Upleja:”Īpatnības mūsu domāšanā, ko nav tīkami pašiem saskatīt.”

    =======================================================================================

    Rietumkrātiņa demokrātijas īpatnības, kas liedz “čekas maisu” saturu publiskot:

    “Gobziņš un Zagorskis taisnojas, ka nav bijuši “čekas” aģenti”

    http://zinas.nra.lv/_mm/photos/2010-08/540px/15755_9a1b76b0cc.jpg

    http://nra.lv/latvija/politika/28861-gobzins-un-zagorskis-taisnojas-ka-nav-bijusi-cekas-agenti.htm?view=comments

    0
    0
    Atbildēt

    0

    mūsu alus > Anonīms 03.09.2016. 21.58

    Tā viš i! Nevar būt piedošanas bez vainas atzīšanas. Bez lustrācijas procesa valsts tiek šķelta neredzamā frontē. Ja 25 gadus nenotiek ne lustrācija, ne arī maisu iznīcināšana, tas nozīmē, ka kādam nepieciešamas marionetes. Vai tos diegus rausta partijas, DP, bizness vai kāds cits, tas jau ir cits jautājums, bet katrā ziņā tas kādam ir izdevīgi. Un tā nav nekāda sazvērestību teorija, bet gan prakse.

    Ja lustrācijas ieviešanu traucē drošības dienesti, tad vai nu tie ir neprofesionāli, vai arī netieši pakļauti Krievijas FDD, vai trešā iespēja, ka mēģina spēlēt tik svarīgu lomu, ka paši sapi(n&s)ušies meistarībā. Paskaidrošu – lustrācijas process ne tikai izbeigtu maisu “lietderību”, bet izgaismotu, un tādejādi noņemtu no krieviešu āķa diezgan daudz kadrus, kas noslepenoti Maskavas FDD arhīvos. Tas novērstu samērā daudz riskus un dotu iespēju Latvijas drošības dienestiem spēlēt spēlītes pavisam citā līmenī. Nu bet šamējiem jau redzams labāk… jau 25 gadus, un galu tam neredz…

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    moonlight > Anonīms 04.09.2016. 10.29

    mūsu alus

    “Ja lustrācijas ieviešanu traucē drošības dienesti, tad vai nu tie ir neprofesionāli, vai arī netieši pakļauti Krievijas FDD”

    Vari 6 reizes minēt.

    “Paskaidrošu – lustrācijas process ne tikai izbeigtu maisu “lietderību”, bet izgaismotu, un tādejādi noņemtu no krieviešu āķa diezgan daudz kadrus, kas noslepenoti Maskavas FDD arhīvos.”

    1. Lustrācija dotu iespēju atbrīvot mūsu valsts pārvaldi no ienaidniekiem ar čekistu, komuņjagu, krievu armijnieku, padumjo laiku milicijas vadības un stukaču noziedzīgo pagātni.

    2. Barankas caurumu, bet ne tos, kuri atrodas Krievijas FSB arhīvos: nozīmīgākie ziņotāji, kuru kartiņas kopš laika gala glabājās Maskavā, tie, kuru lietas no “maisiem” 1991. gada augustā izņēma Godmaņa palīgs čekas dokumentu slēpšanā, Borovkovs un tā čekas pakalpiņu armija, kuru tā sev veidoja kopš 1991. gada.

    3. Maisos, salīdzinot ar esošo, ir neliels daudzums maznozīmīgu čekas kājslauķu, ievēlēto politiķu tāpat nav maisos, tomēr tas nenozīmē, ka tiem pienākas aizmiršana un amnestija.

    “Tas novērstu samērā daudz riskus un dotu iespēju Latvijas drošības dienestiem spēlēt spēlītes pavisam citā līmenī.”

    Pilsoņi daudz mierīgāk justos, ja Latvijas t.s. drošības dienesti, spēlētu kompūteru spēlītes un paintball, jo 25 gadus ilgā pieredze liecina, ka to darbības, atšķirībā no Igaunijas, Lietuvas, Polijas u.c. analogiem, kuri ķer krievu spiegus un atmasko nodevējus, ir vērstas tikai pret valsts patriotiem. Ždanokas, pļiņeri, giļmani, ļinģermani, koreni, girsi, osipovi, gapoņenkas zem to vairoga jūtas siltumā, sausumā un visādi citādi pasargāti.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Mantrausis 01.09.2016. 15.38

Nedomāju, ka bijušo ziņotāju vai sadarbības partneru attieksmē kas mainīsies, jo dažiem tā noteikti bija normāla sadzīves vai dzīves sastāvdaļa. Arī zināmas daļas ļaužu attieksme ir vienkārša: Bija tādi laiki, kur bez tā neiztikt… Tas, ka es un Autore to nepieņem, nenozīmē, ka tas ir pareizi. Es domāju, ka atzīšanos bremzē arī sabiedrības attieksme, kas variē no dūraiņu patriotisma līdz klajam atbalstam. Un, piedodiet, Tu nevari zināt, vai Tevis nosodītājs pats nav “viņu” vidū!

Vai mums vajag atzīšanos tagad… Jā un nē. Jā – loģiski un saprātīgi izsvērtai atbildei: Kāpēc? Nē – aurošanai par patriotismu un propagandas saukļiem. Jo – to nav iespējams precizēt – bet 70. un 80. sākumā maz ļaužu par neatkarību runāja, domāja un cerēja.

Patlaban robeža starp totalitāru un demokrātisku ir tik šaura, ka jebkura sadarbība ar struktūru, par kuras mērķiem Tu neesi personiski pārliecināts, ir tikpat apšaubāma kā padomju gados…

+4
-2
Atbildēt

0

Anonīms 01.09.2016. 14.46

SB – nokāp no tā lemberga vienreiz SkumjaisBruņiniek – tavs zatlers bija tas, kurš paziņoja, ka tauta nav gatava čekas maisu atvēršanai un pēc tam pār viņu nobira visādu dāvanu pārpilnība, kas ir finansēta no mūsu – nodokļu maksātāju naudas

Ja nebūtu mūsu šekistiskā pagātnes, tādi lembergi un sleser un šķēles cīņā par sevi būtu spiesti iespringt – tagad – viņi tikai piezvana un pasaka un viss tiek izpildīts … kas viss? Nu viss tas pats

+4
-2
Atbildēt

7

    Skumjais Bruņinieks > Anonīms 01.09.2016. 15.19

    uz skaisle

    Jums galvā ir pilnīgs kišmiš – tur kopā sabāztas ir daudz prātīgas lietas ar pilnīgām stulbībām, kuras ir sasaitētas kopā ar Raiņa dzeju.

    Būt pastulbai Jums piestāv tāpat, kā Aspāzijai cope.

    Kad es Jūs saucu par stulbu vai pastulbu, tas nozīmē, ka esat man simpātiska. Es zani, kluso(kuram Lembergs neko nav nozadzis), Jūsu nicināto moonlight un Ēriku par stulbiem nekad nesaucu – tie ir rafinēti Lemberga un Vienotības troļļi, pašlabuma meklētāji.

    Bet Jūs esat stulba dēļ sava naivuma un labās sirds, jo gribiet pasauli, valsti labu redzēt, bet bāžat savu deguntiņu lietās, par kurām Jums nav nemazāka sajēga.

    Ps

    Vai drīkst, es Jūs turpmāk tā mīļi saukšu – ” mana mazā dumiķīte”?

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 01.09.2016. 15.41

    Nē, nedrīksti. Es negribu, jo tas nav patiesi, tas ir ārišķīgi un muļķīgi un nevienennozīmīgi. Un tas mana – nu piedod tu man – kas tu man vai es tev par tuviniekiem , lai uzrunātos kaut kādos mīļvārdiņos.

    Runāsim tieši un konkrēti – Rainis ir viens no maniem vīrieša ideāliem. Es sev gribu tādu rainisku vīru vai vismaz mīļāko.

    Tavas nebeidzamās raudas par lembergu ir nogurdinošas un notrulinošas – varbūt pats esi lembergas un te izklaidējies ? Vakaros lasi un smejies ?

    Un Zatlers ir falšais zaķis – pie tā es palieku cieti !

    Lūk.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Skumjais Bruņinieks > Anonīms 01.09.2016. 16.26

    uz skaisle

    Jums laikam Rainis vislabāk patīk tajā apspīlētajā triko peldkostīmā, gozējoties jūras malā…?

    Man reiz nācās tā ilgāk parunāties ar Aspazijas un Raiņa muzeja vadītāju. Viņa ir diezgan dziļi papētījusi Raiņa biogrāfiju un secinājums – mūsu dižais dzejnieks(bez ironijas) sadzīvē bija diezgan liels cūka..

    Nu kaut vai viņa atklātā dzīvošana ar savu mīļāko Aspazijas klātbūtnē . Bet to var saprast, jo lielām personībām regulāri vajag tvaiku nolaist, lai varētu par jaunu uzpildīties.

    Lielam kuģim, liela iegrime!

    Bet Jūsu mājas elektrības problēmu vakar politiskās partijas izskatīja ārkārtas sēdē. Jūs jau neesat vienīgā, kam dzīve sagandēta. Lūk, visa valsts ir atkal satraukusies un saspringusi, jo sabiedrības dāmai Drākei arī elektrību maukas politiķi ir atslēguši.. Viņiem tur Saeimā šika dzīve, tualetē gaisma deg nonstopā, bet tautai pa tumsu ar skaliņiem ir jābakstās.

    Šausmas, uz kurieni pasaule iet ..?

    Man liekās, es vakar Jūs redzēju pie Rīgas domes ēkas – Jūs vienam ar kulaku draudējāt..!

    Jums bija plati, puķaini svārki un izspūruši mati, kā Aspāzijai. Kājās bija vienkāršas ādas jēzenes, kas turējās uz spēcīgiem, labi koptiem kāju īkšķiem.

    Biju spiests pat uz brīdi pārtraukt Verdi mūzikas baudījumu Leiškalna izpildījumā.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 01.09.2016. 16.39

    man arī patīk jauni puiši,es Raini saprotu, izprotu un atbalstu – viss plūst un mainās – mīlestību pret Aspaziju viņš nezaudēja, kaut gan Aspazija pret Raini bija kļuvusi aukstāka un vienaldzīgāka. Ne man , ne tev par to spriest un to muzeja direktori vispār no darba atlaist, ja tā izteikusies par Raini – mīlestiba ir pāri visam , arī Rainim. Aspazijai tapat bija savi jaunie dzejnieki – mīluļi, tikai atškirībā no Raiņa, viņa bija …nu labi, punkts.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 01.09.2016. 16.42

    tipisks čekistu gājiens tev SB , tā vietā , lai spriestu par sasodītiem čekistiem – tu novirzies uz svārkiem un matiem un vēl gribi, lai es būtu ar kādu kāvusies

    Cik neglīti no tevis, fuj

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Skumjais Bruņinieks > Anonīms 01.09.2016. 17.07

    uz skaisle

    Bet Lembergs jau ir augstas raudzes čekists. Un VDK bija KP funkcionāru sodu, iebiedēšanas un uzraudzības instruments.

    Kad apspriežot čekistu, ziņotāju un stučitāju tēmu, par KP augstas raudzes sekretāru biedru Lembergu runāt ir ļoti pat par tēmu.

    Ja gribat, tas ir atslēgas vārds.

    Ps

    Cik saprotu, ir 17, darba laiks ir beidzies un vairs nebūsiet sasniedzama. Sajust Jūsu dumībiņas varēs tikai rīt, kad atkal atnāksiet uz darbu un atvērsiet uzreiz IRu internetā.

    Jebšu paliksiet mazliet ilgāk darbā, lai padzītu klaču..? Pastrādāsiet virsstundas, ja..?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 01.09.2016. 17.38

    SB,meklē kur man iespert un iekost.

    Es esmu imūna,kā saka -potējusies.

    . Jā ,iešu mājās,braukšu uz jūru. Tur īsti brīnumi-ūdens kļuvis dzidrs,tīrs. Bauda peldēties arī cita-dzidra,tīra. Bet vai tad tev to saprast,netakšu

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Skumjais Bruņinieks 01.09.2016. 12.40

“..Demokrātijā nav iespējams nosūdzēt savu līdzcilvēku varai un nolemt drošai iznīcībai tikai tādēļ vien, lai iegūtu viņa mājokli, darba vietu vai vēl kādus citus labumus..”

Ja nebūtu šī pēdējā, satriecošā beigu teikuma, visu Uplejas rakstu varētu nodēvēt, kā veikli uzrakstītu, patētiski liekulīgu “ūdentiņu”, jo tēma ir pateicīga un karsta.

Bet pēdējā frāze liecina, ka autore ir vai nu stulba, vai izcili naiva, lai neredzētu pretējo ik uz soļa.

Kā dzīvojām PSRS, tā arī turpinām šīs ziņotāju tradīcijas arī Latvijas brīvvalsts 25 gados.

Jo galvenie ideologi un saimnieki jau ir vieni un tie paši. Lembergs un “lembergi”(augsta ranga KP funkcionāri, VDK darbinieki un komjaunatnes līderi) pēc Atmodas principā uzbūvēja to pašu Padomju laiku Sistēmu, kur paši bija kungi, tikai ar kapitālisma un demokrātijas piesitienu. Kungi paši, protams, palika.

Visus šos gadus to vien var redzēt, kā politiķi, ierēdņi, uzņēmēji, pateicoties strādāšanai uz Sistēmu, iegūst cita darbavietu, mājokli, firmu, mantu un citus labumus.

Ne jau par skaistām acīm tas viss notiekās. Ziņošana(stučīšana) notiek, pirmkārt, jau tieši oficiāli – drošības dienestiem, izlīkošanas un pretizlūkošanas dienestiem, SABiem, KNABiem utt. Viss tas tiek pasniegts ar patriotisma saukli, kā pienākums pret Dzimteni, pret Latvijas brīvvalsti, pret sabiedrotajiem, ja gribat, un vēl, kā pilsoņa pienākums, protams.

Un daļa tur ir taisnības. Bet, kā mēs jau zinām, visas šīs struktūras tiek kontrolētas no Puzes un pēdējā laikā arī no Āboltiņas, tad varam iedomāties, ka visi šie kantori ir pārvērsti par savstarpējo lietu kārtošanas instrumentiem starp partijām, politiķiem un uzņēmējiem. Kurš tuvāk ir Dieva tā Puzes kunga ausij, tam lielākas iespējas iegūt gan konkurenta darba vietu, gan mantu, gan atņemt otram godu.

Pēc Rīkojuma Nr2, kad smagos noziegumos apsūdzētais, lai tiktu atpakaļ pie varas, ļāva uz laiku Āboltiņai noteikt toni valsts politikā un tās virtuvē, ziņošana(stučīšana) uzplauka ar jaunu spēku. Rudā Lemberga reģente tā centās nobruģēt sev ceļu uz varas kalngalu valstī. Stučīšana kļuva īpaši izkopta pašas Āboltiņas pārvaldītajā kantorī Vienotība, kur visi centās, kā vien māk, lai izpelnītos “stiprās sievietes” labvēlību, kam sekoja loģisks cita(nepaklausīgā) amata ieguvums, vai kāda “apzinīga” ierēdņa straujš kāpums pa karjeras kāpnēm, vai kāda nelabvēļa nolaišana zemāk par grīdas līsti. Ja kādam nepadevās “ziņošana”, vai nebija par ko stučīt, pietika, ja uzrakstīja slavinošu dzejolīti, vai atklātu “kolektīvu” vēstulīti. Vai tas Jums neatgādina kaut ko no Padomju pagātnes..?

Un visas cēlās valsts drošības iestādes tikai daļēji sāka pildīt savas pamatfunkcijas, pārsvarā tās izmantoja Sistēma, tās uzticamās partijas vadītāji un oligarhi, lai iegūtu varu, nosargātu varu, lai iegūtu amatus un nosargātu amatus, lai izēstu kādu no iekārojamas vietas un ieliktu tur savu cilvēku, lai iegūtu kāda mantu, naudu vai daļas uzņēmumos Latvijā un ofšoros.

Ziņošana un stučīšana iet uz nebēdu mūsu valstī, jo uz to balstās visa mūsu nozagtās valsts sistēmā, kuras virsaitis sēž Puzē uz noziņoto(gan padlaikos, gan brīvvalsts laikā) kompromatu kaudzēm. Tas ir visos līmeņos – sākot ar zemāko, kad klusais saliektu, lunkanu muguriņu iet uz KNABU vai VIDu, lai ziņotu par konkurentu, gan vidējā līmenī, kur iesūtīti politiķi ziņo savam saimniekam par notiekošo partijā, gan augstākajos plauktos. Pašā augšā sēž(Jūs jau ziniet kas, mazs, mazs vīriņš hūtītē) un visu info savāc, sakopo un klasificē.

Jo(un to jau Jūs ziniet), kas kontrolē informāciju, tam arī pieder vara.

Bez tiem ziņotājiem un VDK aģentiem, kas ir maisos(lielākoties atstrādāts, Krievijai nevajadzīgs materiāls), ir arī aktīvie ziņotāji(stučītāji), kuru vārdus mēs nekad neuzzināsim, jo tie visi ir noslepenoti Lubjankas seifos.

PSRS KP, VDK idejas, metodes un tradīcijas dzīvo un dzīvos vēl ilgi sabiedrībā, jo to radītāji un izpildītāji vēl joprojām Latvijā ir pie varas. Viņiem pieder gan politiskā, gan ekonomiskā vara.

Vistraģiskākais ir tas, ka jaunatne to visu redz un ir ielāgojusi ar kādām metodēm un līdzekļiem var gūt sekmes valstī, var tikt pie labklājības, bagātības, ieņemamā amata un mantas.

Ābols(jaunatne) tālu nekritīs no Lemberga labi iekoptās ābeles, kas dziļi iesakņojusies ir Padomju sistēmā.

+4
-9
Atbildēt

5

    moonlight > Skumjais Bruņinieks 01.09.2016. 12.51

    Skumjais Bruņinieks

    “Kā dzīvojām PSRS, tā arī turpinām šīs ziņotāju tradīcijas arī Latvijas brīvvalsts 25 gados.”

    Tev, kā Puķina kuces, Zatļera, čekas savāktās spitālīgo varzas fanotājam, noteikti būtu jāzin, ka čekas tehniskās iespējas un vēriens kopš padumjiem laikiem ir stipri mainījušies uz augšu, jo Latvija, kā ES un NATO valsts starptautiskai teroristu bandai, НКВД-РПЦ, ir ļoti nozīmīga.

    Dombrovskis un Pabriks EP un vēstnieki NATO: Bērziņš un agrāk Riekstiņš ir pilnīgi neaizvietojami.

    “kas ir maisos(lielākoties atstrādāts, Krievijai nevajadzīgs materiāls)”

    Nevar pārvērtēt to, ka čekas maisos ir arī Vienotības draugi, radi, finansētāji, padomnieki zoles, tenisa un peņisa partņeri. Kā viena no čekistu neveiksmēm bija stukača Lancmaņa kartītes atstāšana maisos, kad tos rūpīgi izrevidēja Aivars Borovkovs. Atgādināšu, ka LC bebrs Georgs vēlāk bija Godmaņa un Šļesera padomnieks, bet nevarēja kandidēt.

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Skumjais Bruņinieks 01.09.2016. 13.04

    ——–Skumjais Bruņinieks:”… Kā dzīvojām PSRS, tā arī turpinām šīs ziņotāju tradīcijas arī Latvijas brīvvalsts 25 gados.”

    ========================================================================================

    Dzīvojam Rietumkrātiņa demokrātijas un vēl nebijušas brīvības (lasi – mežonības) apstākļos – tāpēc nepārtraukti jālamā Padomju Latvija un jāskandina propagandas saukļi par totalitārisma briesmām. Esošā situācija spiež uplejistus-kuplejistus izmantot dr.Gebelsa metodes (totāli meli), lai novērstu pilsonīšu uzmanību no pašu radītajām problēmām.

    “Policijā ir 200 000 neatrisinātu lietu, atklāj Ķuzis”

    http://www.irlv.lv/upload/image_file/name/2016_07/83976/kuzis_palens-media_large.jpg?1469777588

    “…Apmēram 200 000 lietu ir pārpalikumā. 2013.gadā nedaudz samazinājās, jo tika mainīti augstākie sodi uz zemākiem, tad daudzi noziegumi no smagiem kļuva par mazāk smagiem, no mazāk smagiem par kriminālpārkāpumiem, kur jau ir apturēšanas laiks. Mēs jau neizbeidzam [lietas], mēs apturam. Laiks iet un [lietas] izbeigsies tikai tad, kad iestāsies noilgums. Pamatā 70% ir mantiskie noziegumi. Tas uztrauc, būsim godīgi, zog visu, ko var nozagt!”

    http://www.irlv.lv/2016/7/29/kuzis-musdienas-inspektora-aniskina-metodes-vairs-neder

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Baiba. > Skumjais Bruņinieks 01.09.2016. 13.14

    No Skumjā Bruņinieka rakstītā sapratu, ka viņš ir bijis stučītājs un ziņotājs Āboltiņai, jo ļoti labi pārzina aizkulisēs notiekošo. Tikai nepietika dūšas to pateikt tiešā tekstā. Kas Jūsu starpā notika, ka pārmetāties no Āboltiņas pie Zatlera? Vairāk maksāja par stučīšanu? Jūsu favorīts vairs nemaksā un tāpēc tik liels naids pret Āboltiņu, esat zaudējis savas privilēģijas?

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    vvilums > Skumjais Bruņinieks 01.09.2016. 17.02

    SB- “Vistraģiskākais ir tas, ka jaunatne to visu redz un ir ielāgojusi ar kādām metodēm un līdzekļiem var gūt sekmes valstī, var tikt pie labklājības, bagātības, ieņemamā amata un mantas.”

    Tā tiešām ir traģiska realitāte. Ja jaunietis sasienas ar SC -salašņu centru, politiskā karjera un mantība aug strauji.Gadījumam stipru aizmuguri nodrošina kremļa apmaksāti advokāti vai bandīti( muti var saplēst pat žurnālistam). Valsts patriotiem vien dejot vai dziedāt atliek.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    moonlight > Skumjais Bruņinieks 01.09.2016. 19.55

    vvilums

    Ja jaunietis sasienas ar SC -salašņu centru, politiskā karjera un mantība aug strauji.

    “Jauniešiem”: Rinkēvičam un Kozlovskim, tika labas siles, jādomā, jaunietim Sprūdžam “Skonto būve” par darbu VARAM miņistra amatā maksā sķipeņģiju, vai darba nespējas pabalstu. Kur tad visi pārējie, kas bija zem SC sedziņas?

    0
    -3
    Atbildēt

    0

rinķī apkārt 01.09.2016. 12.03

Šīs sarunas par VDK, kolaboracionismu utt pagātnes formā vairs noder tikai kā piemērs, lai LR sabiedrība neapmaldītos šodien Latvijā notiekošajos procesos, jo viss jau reiz pasaulē ir bijis, viss atkārtojas, tikai ar dažām, nelielām atšķirībām.

Piemēram, komjaunatnes triencienceltne BAM, tā būvēšana, viss kā tas notika, vienai daļai manas paaudzes jauniešu arī šķita kaut kas ļoti progresīvs, tik pat progresīvs, cik nu jau šodienas jaunajiem ļaudīm un arī nobriedušiem, bet “moderniem” ļaužiem progresīvas šķiet ,piemēram, Melnbikša uc gaismnešu idejas par valsti un sabiedrību :) Šī nicinošā, bet “mūsdienīgā” atieksme pret Satversmes preambulā ietverto, piemēram :)

Kas attiecas uz Satversmes preambula tad tā ir esence tām vērtībām, kuras savlaik centās iznīcināt komunisti no latviešu tautas apziņas, un šodien to mēģina darīt gaismndeši. :) Tā kā viss ir relatīvs, ja nav konkrēta atskaites punkta pie kā turēties

+5
-10
Atbildēt

8

    zanE > rinķī apkārt 01.09.2016. 12.50

    …Preambula novērsa vietējo gaismnešu divsievību un sievu maiņu novalkātu zeķu vietā?…Tevi tas Eiropas pagrimums tā nogurdinājis, ka beidzot varētu atgriezties mājās pie īstlatviešu tikumiskajām vērtībām…

    …kā tas nākas, ka patrioti, kuriem tik traki ķērās pie sirds atzīšanās, ka briesmu brīdī bēgtu – miera laikā izvairās no mobilizācijas uz mācībām?…kā tas nākas, ka ierodas tikai daži desmiti, bet pārējie slapstās vai uzskata, ka viņiem svarīgākas lietas veicamas?…vai tad tā nav bēgšana?…Tu ceri, ka šādi ļauži būs īstie, kas liks savu galvu uz ežas, kad apkārt lodes svilps vai zaļie cilvēciņi nāks ievest savu kārtību?…Tu jutīsies drošs?….ak, jā! Tu jau no tā būsi tālu, pagrimuma pārņemtajā Eiropā….vai tomēr – aicināsi savus bērnus un znotu braukt uz Latviju, lai cīnītos?…

    …nu, pastāsti, kā rīkosies…tik nevajag uzdot vēlamo par esošo, bet iedomājies reālu situāciju, ar reālu darbību un attieksmi…

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    Anonīms > rinķī apkārt 01.09.2016. 12.52

    nevaru piekrist par to pagātnes nesvarīgumu. Loģiski, ka viedokļi vienmēr būs dažādi un atšķirīgi un labi, ka tā , bet ir kaut kādas pamatidejas un pamatvērtības , kurām ir jābūt kā orientieriem, kā bākām dzīvē.

    Un tieši no tā viedokļa ir svarīgi runāt,zināt, ko un kā un kāpēc domā citi cilvēki, kas vel būtiski – tautieši.

    Melbiksi – ANO aģentu ļoti lielā mērā var salīdzināt ar padlaiku komjauniešu līderi. Viņa personīgā karjera ir pāri jebkādām idejām. Uz BAMu brauca ( cik es saprotu) ne jau idejas dēļ, bet tāpēc, ka labi maksāja un nauda tomēr ir vajadzīga mūsu eksistenecei.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    moonlight > rinķī apkārt 01.09.2016. 13.02

    zanE …

    Preambula novērsa vietējo gaismnešu divsievību un sievu maiņu novalkātu zeķu vietā?…

    Nenovērsa arī Rinkēvičas vīru maiņu un jaunu partneru medīšanu, bet preambula jau nav nav visaptveroša.

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 01.09.2016. 13.06

    zanE.Latvietim, LR pilsonim Satversmes preambulā, tā pat kā kristietim Bībelē ir apkopotas vērtības, pēc kurām būtu jātiecas, vērtības, kuras būtu jāgodā un jāsargā, ja mēs vēlamies sevi saglabāt kā tautu ar savu kultūru. Ja tas nešķiet svarīgi, ja ir vēlme par šīm vērtībām paironizēt, tad vismaz man šādi ļauži ir tik pat sveši un šķiet tik pat naidīgi, kā saskaņieši.

    Par pārējo, ko Tu te sarakstīji :) Lai nu paliek tas viss uz sirdsapziņas, kura Tev ir, bet kuras man nav :)

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    zanE. > rinķī apkārt 01.09.2016. 17.11

    …Riņķī Apkārt…ko dod Bībele, ja baušļi tiek pārkāpti?…ko dod Preambula, ja tās rosinātāji dzīvo dubultu dzīvi?…teiksi – visi nav tādi, kāds pie tām pamatvērtībām tomēr pieturas…un?…ja nebūtu Bībeles, ja nebūtu Preambulas – Tu vairs nezinātu, kā pareizi dzīvot?…

    …un kāpēc nevēlies atbildēt uz konkrētiem jautājumiem, kā rīkotos Tu un Tavi piederīgie ārkārtas situācijā, kad Tev un Taviem piederīgajiem draudētu nāves briesmas?…nepiesedzies ar sirdsapziņas esamību vai neesamību – baidies atbildēt, jo meli ir grēks?…

    …redzi, nav nemaz tik vienkārši, ja jāatbild pašam, vieglāk ir morāli lasīt citiem…

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

    moonlight > rinķī apkārt 01.09.2016. 19.03

    zanE …

    …ko dod Bībele, ja baušļi tiek pārkāpti?…

    Vai Preambulā obligāti bija jāparedz arī dzimumtieksmes apmierināšana netiklā formā, kā pederastija, zoofīlija un nekrofīlija? Cienījamais Levita kungs tik tālu neaizdomājās.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 01.09.2016. 20.12

    zanE. ..

    …un kāpēc nevēlies atbildēt uz konkrētiem jautājumiem, kā rīkotos Tu un Tavi piederīgie ārkārtas situācijā, kad Tev un Taviem piederīgajiem draudētu nāves briesmas?. +++ cik reizēm Tu vari kļūt netaktiski – uzmācīga :) Un, kad Tu iemācīsies publiskā telpā nebāzties cita privātajā dzīvē? Kaut reizi es esmu Tev uzmācies ar līdzīgiem jautājumiem?

    Es apzinos, ka padodos šobrīd Tavai provokācijai, bet esmu spiests stāstīt Tev to, ka zemssardzē iestājos līdz ar tās dibināšanu, esmu saņēmis dažādus apbalvojumus, tai skaitā atzinības rakstu par pašaizliedzību un drosmi, kuru man pasniedza valsts prezidents utt, ir man arī Barikāžu piemiņas zīme, bet pietieks. Domāju, ka ar to pietiek, lai Tu saprastu, ka, ja Latvijā kaut kas tāds, par kuru Tu raksti, notiktu, es atgriestos Latvijā, pilnīgi reāli apzinoties to, ko es vēl varu savos 62 gados, un ko es vairs nespēju. Gan jau atrastu es savu vietu. Varbūt mēs divatā varētu pieķēdēties pie ložmetēja, domāju mēs būtu ļoooti saderīgs un ienaidniekam bīstams pāris :))

    Bet tas, ka Tu spēj pajautāt – “ko dod Bībele, ja baušļi tiek pārkāpti?..” vnk norāda to, ka Tev nav nekādas izpratnes par kristietību. Tad raksti par to, par ko Tev ir kaut kāda saprašana

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    zanE. > rinķī apkārt 01.09.2016. 21.17

    …Riņķī Apkārt…kāpēc “netaktiski – uzbāzīga”?…jautāju to pašu ko citiem, visiem, kuri moralizē un apliecinās kā varoņi, sēžot pie datora klavieres…tie cilvēki, kuri atzinās, ka rīkotos līdzīgi briesmu gadījumā un bēgtu – ir godīgāk atzīt savas bailes, nekā tēlot dīvāna varoņus…

    …visu cieņu – par Taviem nopelniem un apbalvojumiem…

    …kad atgriezīsies, laid ziņu… :)

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

naranja 01.09.2016. 10.41

Runājot par totalitāro mantojumu, autores izmantotā frāze “traips biogrāfijā” uzvēdīja paralēļu dvesmu un lika pasmaidīt.

Atšķirībā no raksta autores man neliekas, ka “secinājumi, kas nogulsnējas plašākas sabiedrības apziņā,” ir – “tā netīšām sanāca, tas nebija ļaunprātīgi…” utt. Nepiekrītu arī, ka “ka aiz šādas vaļsirdīgas un zināmu līdzjūtību raisošas publiskas atzīšanās nebūtības miglā izplēn pats ziņošanas un sadarbības fakts”.

Jā, mani tiešām nesatrauc, ka cilvēks ar šādu “traipu biogrāfijā” ir ieņēmis “tik nozīmīgu un publisku amatu brīvajā un demokrātiskajā Latvijas valstī un iestādē, kas kaldina un audzina mūsu jaunos gaišākos prātus.” Tie gaišākie prāti, kas savulaik bijuši viņa studenti, šo kolaborantu atceras ar vislabākajiem vārdiem, un nedomāju, ka viņam būtu bijis jānorok tas, ko viņš šai valstij spēja dot. Mani satrauc tas, ka – un ne tikai šajā rakstā – no Lāča atzīšanas netiek izvilkts, manuprāt, svarīgākais un praktiski būtiskais – ka nenotikusī lustrācija ļauj maisos esošos turēt īsā pavadā un raustīt aiz neredzamiem diegiem un ka visi maiseneiki tiek samesti “vienā maisā” attiecībā uz atrašanās tur tiesiskajām sekām, kas savukārt nesekmē nākšanu ārā no maisa un ļauj turpināt diedziņu raustīšanu (vai turēšanu raustīšanas gatavībā).

+14
-6
Atbildēt

11

    Anonīms > naranja 01.09.2016. 11.25

    Gix – nepiekrītu Tev. Pavisam noteikti nē.

    Ja atsaucos uz grāmatā Dzelzsgriezējs pausto – čekas ziņotāji un kā es saprotu – VDK aģentu kartiņu īpašnieki bija arī mūsu smukie, iznesīgie, tautas apjūsmotie un pielūgtie dzejnieki un literāti.

    Man viena kundze apgalvoja, ka bez Ziedoņa dzejas Atmoda nebūtu bijusi iespējama. Nezinu, es tam negribu piekrist, es tam negribu noticēt.

    Te ir tas, ka saka Upleja – skaistā āriene,skaistie vārdi, cēlie darbi – tā ir spožā fasāde – bet nodevība – sadarbība ar cilvēku šāvēju kantori VDK ir un paliek nodevība.

    Profesors Lācis intervijā saka tādus svētus vārdus – cik ļoti citāda būtu Latvija, ja lustrācija būtu notikusi jau 1991.gadā – ja premjers nebūtu vellam dvēseli pārdevušais Ivars Godmanis, no čekas atkarīgs cilvēks, bet tāds kā Valdis Dombrovskis, piemēram.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Anonīms > naranja 01.09.2016. 11.39

    Padomā – kāda ir mūsu kultūras dzīve – Dombrovskis lasot Klūgu mūku. Esot laba grāmata. Latgaļi pēc gramatas iznākšanas no sajūsmas ģība , es nē , jo grāmata neparāda pašu galveno – kā Trasūns Latgali noturēja priekš Latvijas. Ko tas viņam maksāja cilvēciski – morāli un fiziski. Visa autores sāls aiziet krāšniem dabas aprakstiem un liekulīgiem attaisnojumiem kāpēc saimniecības vadītāja ir nevis veca tantiņa, bet jauna skaistule.

    Tikko IR bija par operu Iemūrētie, Anna Rozīte operā esot raudājusi. Es sēdēju nikna un vīlusies – jo atkal – ko sludina – latvietis kā upuris, upuris un atkal upuris un pelēks un melns un upuris. Pigu – es no tā visa , no šīs nolādētās čekistu iedzītās morāles , ka latvietis ir upuris norobežojos.

    Māra Zālīte – arī Dzelzsgriezejā pieminēta “varone”, kas baudīja padlaiku privilēģijas – viņa stāsta, ka ir no vagaru dzimtas un tie bijuši gudrākie un izdarīgākie cilvēki latviešu sabiedrībā. Žurnāliste mēmi klusē un to pieņem. Arī tā ir čekistu morāles sludināšana – noskatieties filmu Purva bridējs – kāds nolādēts mauka tur ir vagars, lasiet mūsu izcilāko romānistu Andreju Upīti – ko viņš stāsta par vagariem – vella kalpiem

    Kas ir ļoti būtiski – sātans nav smirdīgs , neglīts āzis, vai asiņains nemazgājies slepkava ar dunčiem, mačetēm un šaujamiem apkāries, nē – sātans ir saldāks par grēku, saldāks par medu – izsmalcināts, laipns,gudrs, glaimīgs – tā ir tā pamatlieta – un tā gudrība ir šo sātanu tādu atpazīt un no tāda norobežoties

    Būtībā – tas ir mūsu – latviešu tautas izdzīvošanas jautājums

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    naranja > naranja 01.09.2016. 13.28

    Vai atmoda būtu iespējama bez Ziedoņa dzejas? Domāju, ka būtu bijusi iespējama, bet man ir prieks par to, ka mums šī dzeja ir, un ka ne visi savulaik nolēma atteikties no pašrealizēšanās, tā vieta izvēloties cildeni disidentēt un strādāt, piemēram, par kurinātājiem.

    Par to, ka tas ir mūsu izdzīvošanas jautājums – piekrītu, bet droši vien izprotu to citādi. Atceros, nesen kādā žurnālā intervijā Līga Liepiņa pieminēja savulaik tapuši TV uzvedumu “Aicinājums uz pērienu” ar domu par to, ka spēja pazemoties ir bijis tas, kas ļāva izdzīvot. Jā, arī ar secinājumu, ka šī izdzīvot spēja ir prasījusi nebūt ne tās jaukākās rakstura īpasības.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Anonīms > naranja 01.09.2016. 14.41

    GIX – kā es domāju – visi , kuri netika uz bagātajiem Rietumiem izdzīvoja, lieliski izdzīvoja. Ziedoņa kolaborācija ir kā dubļu piliens, kurš sašmucē – padara nedzeramu visu ūdensglāzi.

    Norvēģi par Hamsuna kolaborāciju ar nacistiem pateica skaidri un gaiši – mēs no tā norobežojamies, mēs to nosodām, mums tas nav pieņemami.

    Tādi kā Tu, sludinot, ka Ziedoņa kolaborācija ar čekistiem bija normālība – būtībā attaisno noziegumu.

    Ja Ziedonis būtu ziņotājs pārliecības pēc, ja viņš ticētu idejai par komusnistisku sabiedrību, kurs viss būs taisnīgi un godīgi – es to vērtētu citādi, kā naivumu, kā zināmu aprobežotību, bet Ziedonis taču saņēma visādas privilēģijas, ne jau tikai neziņotājiem un nekolaboracionistiem nepieejamos ārzemju braucienus.

    Heidegers- vācu nācijas ģēnijs – vai tad vācieši nav skaidri un gaiši pateikuši – nu un ka ģēnijs – toties nodevējs – cilvēcības nodevējs , kurš cilvēku atmet atpakaļ dzīvnieku līmenī – kurš , kuru.

    Nē, es nekādi un ne par ko nevaru piekrist tavam viedoklim

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    moonlight > naranja 01.09.2016. 15.04

    Skaisle

    Norvēģi par Hamsuna kolaborāciju ar nacistiem pateica skaidri un gaiši

    Izcilais rakstnieks, Norvēģijas patriots Knuts Hamsuns darīja visu, lai vācu okupācija norvēģu tautai būtu mazāk apgrūtinoša, to noteikti nevar teikt pat godmaņiem, šļeseriem, kreitusiem, kalvīšiem….

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    tvverotajs > naranja 01.09.2016. 16.16

    Katrā valstī ir bijusi sava vēsture un grūti ir vilkt analoģijas ar Norvēģiju un Knutu Hamsunu.

    Pie mums, piemēram, tie kas sadarbojās ar nacistiem, ir gandrīz vai nacionālie varoņi…

    +3
    -11
    Atbildēt

    0

    moonlight > naranja 01.09.2016. 16.37

    tvverotajs

    Pret absolūto ļaunumu, krievu fašistiskiem izdzimteņiem. Ja kas, norvēģi nepiedzīvoja bezprecedenta etnocīdu “Baigo gadu”.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    Anonīms > naranja 01.09.2016. 16.47

    tvvērotājs – žīdu šāvēji ir nevis nacvaroni, bet sen ir tiesāti un notiesāti

    Nu nosauc man vienu nacistu kolaboracionistu, kurš ir gandrīz varonis. Kaut vienu. Kā tu vari rakstīt tik nopietnas lietas neliekot klāt konkrētus faktus?!

    Sauc – es gaidu

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    tvverotajs > naranja 01.09.2016. 17.06

    Žīdu šāvēji, protams, ir sen notiesāti, bet nenoliegsi taču, ka Latvijā vāciešus uztvēra kā atbrīvotājus un vācu laikā latvieši iesaistījās gan policijas vienībās, gan vietējās varas struktūrās.

    Ja par varoņiem, tad kaut vai leģionāri, arī Herbertu Cukuru nenosoda par sadarbību ar nacistiem, tik lauž šķēpus par viņa lomu holokaustā.

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    moonlight > naranja 01.09.2016. 18.59

    tvverotajs

    bet nenoliegsi taču, ka Latvijā vāciešus uztvēra kā atbrīvotājus

    Vācieši, fašistu “ņedobitok”, bija atbrīvotāji.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Normunds > naranja 06.09.2016. 18.27

    Gribēju jau likt +, bet tad nāca sabrauktais ezītis un ieliku -.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Anonīms 01.09.2016. 09.33

Sanita Upleja, izcili – vienkārši precīzāk, tiešāk un konkrētāk nav iespējams uzrakstīt. Piekrītu katram vārdiņam un katrai puszilbei.

To, ko redaktors ir izcēlis “Ja vērtējam no demokrātijas un brīva cilvēka viedokļa, tad nav būtisks ziņojumu saturs, bet pati piekrišana sadarboties un ziņot ” – tā ir pati raksta sāls,visa jēga.

Manuprāt, ir loti loti būtiski pateikt – uzrakstīt šos vārdus. Savulaik, pirms gadiem 20 -25 – Imants Ziedonis aicināja vākt cilvēkarhīvu, t.i. – pierakstīt latviešu atmiņas. Katrs cilvēks, kuru mēs ar skolēniem izjautājām, bija kā grāmata. Lūk, būtu tik svētīgi, ja notiktu tautas organizēta kustība – atmiņu vākšana par kolaborāciju. Ko cilvēki atceras, kurš minot konkrētus vārdus, kurš tikai “caur puķēm”. Un noteikti vajadzētu notikt diskusijām, vajadzētu notikt izvērtēšanai, kādi esam, kāpēc tādi esam utt. utjrpj.

Mans šefs saka, ka viņa mammai darbā esot piedāvāts kļūt par ziņotāju un viņa no bailēm un pārdzīvojumiem trīs dienas uz darbu neesot varējusi aiziet.

Es varētu pierakstīt savas atmiņas par studiju gadiem, savas aizdomas, kuras es varetu noformulēt jautājumu veidā – par saviem vienaudžiem – šodien karjeras cilvēkiem, par kuriem – gandrīz visiem, mūsu – studiju biedru viedoklis ir,ka viņi bija ziņotāji. Mēs patiešām nezinam – brīvprātīgie entuziasti, vai piespiedu kārtā. Viens ir skaidrs – jaunajā valstī vecā režīma VDK aģentiem nebija jābūt amatos – tā gan ir mana svēta pārliecība.

Un tas ir būtisks skaidrojums kāpēc par Latvijas valsti jau runājam kā par potenciālu līķi .

Izlasiet komentārus vakardienas Delfos pie Oto Ozola raksta – tik daudz rūgtuma, sāpju, vilšanās par mūsu pašu valsti …

+10
-3
Atbildēt

4

    edge_indran > Anonīms 01.09.2016. 18.23

    ——–Skaisle”….Mans šefs saka,…….”

    =======================================================================================

    Vai tad bez rakstiska DP uzaicinājuma un zolīda atalgojuma par potenciālajiem teroristiem pašiem pilsonīšiem paziņot nevajag’?

    http://www.dp.gov.lv/public/assets/design/dp_logo.png

    Militārās izlūkošanas un drošības dienests, saīsināti – MIDD, ir viena no trim Latvijas Republikas drošības iestādēm, kas veic Valsts drošības iestāžu likumā noteiktos uzdevumus. MIDD ir Aizsardzības ministrijas pārraudzībā esoša iestāde. Kopš 2002.gada MIDD priekšnieks ir Indulis Krēķis.

    http://www.midd.gov.lv/MIDD/Par_mums.aspx

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    bij.trimdinieks > Anonīms 03.09.2016. 00.45

    “Savulaik, pirms gadiem 20 -25 – Imants Ziedonis aicināja vākt cilvēkarhīvu, t.i. – pierakstīt latviešu atmiņas.”

    _____________

    Bet vai pats Imants Ziedonis uzrakstīja “savas atmiņas” par paša daudzajiem braucieniem uz ārzemēm un ko viņš pēc tiem ziņoja VDK?

    VDK izpētes komisijas locekle Dr.Eva Eglāja-Kristsone raksta, ka viņš izvairījās un atteicās…

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Anonīms 04.09.2016. 22.19

    ———–

    Lai tās evas un citas “čekistu mednieces” lasa I.Ziedoņa “ziņojumus” – Kopotos rakstus (12 sējumi)!

    http://i1.tiesraides.lv/725×460/pictures/2016-05-19/2016-05-19_ziedonis_velejums.jpg

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Anonīms 04.09.2016. 22.24

    ———–bij.trimdinieks:”…VDK izpētes komisijas locekle Dr.Eva Eglāja-Kristsone raksta…..”

    ========================================================================================

    Vajag pašam lasīt un rakstīt savas atziņas. 99% “ziņojumu” ir brīvi pieejami, nav jēgas gaidīt, kad kaut kādu 1% atradīs, pārbaudīs un publicēs. Lieciet mieru dzejniekiem!

    http://www.la.lv/wp-content/uploads/2014/02/oeters700-664×790.jpg

    0
    -2
    Atbildēt

    0

jurisml_inbox_lv 01.09.2016. 09.03

runaajot par konkreeto gadiijumu , jaajautaa , kaadeeļ sirdsapziņas mokaam šis cilveeks nodevies 25 gadus , aciimredzot sleepties viņu spieda doma , ka tiks pie kaada amata briivajaa Latvijā , jo bijis uzrunaats par prezidenta kandidaatu un veel citos amatos , tagad laikam sapratis ka finito , vairs nekas netiks piedaavaats , arii maisu atveeršanas termiņš vairs nav aiz kalniem, bet taapat labi ka negaidiija to, bet ja par maisu atveeršanu , tad taa ar likumu noteikta 2018. gadaa , kad jaabeidz to izpeete , bet ir liels bet , pretestiiba no SAB puses , kuru rokaas kules atrodas , jo peec viņu iebildumiem varot izgaismoties tie ar kurieM šie sadarbojoties , kautgan neesu ar Štirlica izgliitiibu , bet taapat saprotu ,kaa es varu zinaat ar ko SABs sadarbojas , zinu gan ka kungs Margēvičš bija iesaistiits gaļas kontrabandaa , iespeejams veel tagad ar kaadu taada veida biznesu nodarbojas , veel zinu ka drošiibnieka Bora sieva kopaa ar uzņeemeeju hartmani no Liepaajas atmazgaaja mello naudu 150 000 000 ls , paliekot valstij paraadaa 25 000 000 ls nodokļos, sanaak ka SABā nobijušies par to ka naaks zinaami SABA kadri ,kuri pirms tam straadaajuši kādžībī (KGB) ,zemāk linkā aprakstiits par maisu atveeršanas iebildumiem no dažaadaam puseem , SAB tai skaitā

http://www.diena.lv/latvija/zinas/deputati-apgalvo-ka-politiska-griba-laut-zinatniekiem-petit-vdk-dokumentus-esot-ekspertu-domas-dalas-14139143

+8
-2
Atbildēt

2

tvverotajs 01.09.2016. 09.00

“Ja vērtējam no demokrātijas un brīva cilvēka viedokļa, tad nav būtisks ziņojumu saturs, bet pati piekrišana sadarboties un ziņot.”

Noteikti nepiekrītu!

Pirmkārt jau VDK tajā laikā nebija ārvalstu spiegu kantoris, bet gan savas valsts drošības iestāde. Tie cilvēki vienkārši nenostājās pret savu valsti. Vai tagad sadarbošanās ar SAB, KNAB, DP būtu jāuzskata par noziegumu? Tagad ir viegli nosodīt, bet visi nevarēja būt disidenti.

Otrkārt VDK nodarbojās ne tikai ar savu pilsoņu izsekošanu, tur bija gan pretizlūkošana, gan tika izmeklēti nopietni noziegumi, kas par tādiem tiktu atzīti arī tagad. Tāpēc katru cilvēku var izvērtēt tikai pēc tā ko viņš ir ziņojis.

Runā, ka katrā lielākā organizācijā vajadzēja būt kādam ziņotājām, tad varbūt tieši ir labi, ka šo vietu aizņēma kāds kurš nevienu nenodeva, rakstīja, ka viss ir kārtībā.

Ja mēs attaisnojam apzinātu iestāšanos partijā, tad ir dīvaini nosodīt šādu piespiedu kļūšanu par aģentu. Pie tam, kļūšana par aģentu, reti kuram deva kādas priekšrocības. Gan Lācis, gan Andrejevs brauca ārzemju komandējumos nevis tāpēc, ka bija aģenti, bet tāpēc, ka bija labi zinātnieki, viņi piekrita sadarboties ar VDK, lai viņiem netraucētu, nevis lai viņi negodīgā veidā apsteigtu savus kursabiedrus un kolēģus.

+11
-18
Atbildēt

8

    rinķī apkārt > tvverotajs 01.09.2016. 09.04

    Pirmkārt jau VDK tajā laikā nebija ārvalstu spiegu kantoris, bet gan savas valsts drošības iestāde. +++ Kā nu kuram :)) Citam sava valsts iestāde, citam nīstams okupantu kantoris. Tas viss bija atkarīgs no tā, kādā okupētās LR vidē katrs no LR pilsoņiem dzīvoja. Kādi cilvēki bija apkārt, kādus katrs sev domu biedrus izvēlējās.

    +14
    -10
    Atbildēt

    0

    tvverotajs > tvverotajs 01.09.2016. 09.14

    Protams, ka tagad ir viegli nosodīt, bet ja cilvēks gribēja kaut ko izdarīt, paveikt, nevis būt disidents, tad viņam vismaz ārēji tā sistēma bija jāpieņem.

    Neviens no viņiem to nedarīja ar prieku un brīvprātīgi. Tāpat kā citi, kuri vēstures eksāmenos stāstīja par Ļeņina idejām, kuras uzvar, cik slikti cilvēkiem klājās buržuāziskajā Latvijā un cik labi, kad brīvprātīgi iestājāmies Padomju saimē…

    +9
    -12
    Atbildēt

    0

    Anonīms > tvverotajs 01.09.2016. 09.43

    kategoriski tev nepiektītu, tvvērotājs , VDK bija nevis valsts drošības kantoris, bet latviešu šāvēju kantoris – sauksim lietas vārdos un nekad neticēšu tam, kurš apgalvos, ka to nezināja , zināja un kā vēl zināja, ka dvēseli pārdod velnam un pretī par to saņem zeltus un briljantus ( pārnestā nozīmē , protams).

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    moonlight > tvverotajs 01.09.2016. 11.45

    tvverotajs

    bet ja cilvēks gribēja kaut ko izdarīt, paveikt, nevis būt disidents

    Starp disidentiem un tiem, kuri “gribēja kaut ko izdarīt” bija vēl arī 98% parasto cilvēku, tā ka ne mazāka attaisnojuma. Nodarboties ar zinātni nevienam, arī tiem, kuri nevēlējās kļūt par ziņotājiem, netika liegts. Braucieni uz ārzemēm, tā jau bija privilēģija, kas visbiežāk tika nopelnīta, sagādājot neiedomājamas ciešanas līdzcilvēkiem un viņu ģimenēm.

    +7
    -6
    Atbildēt

    0

    andrejs > tvverotajs 01.09.2016. 12.17

    Neviens no viņiem to nedarīja ar prieku un brīvprātīgi. Tāpat kā citi, kuri vēstures eksāmenos stāstīja par Ļeņina idejām,

    ———————

    kurš ar varu lika kolaborantam Piebalgam 22 gadu vecumā stāties komunistiskajā partijā?

    No maniem paziņām (dzimušiem 50-jos) tikai viens iestājās, bet visi pārējie kaut kā “izdzīvoja” bez līšanas pakaļā krieviem.

    +12
    -6
    Atbildēt

    0

    moonlight > tvverotajs 01.09.2016. 12.21

    tvverotajs

    Gan Lācis, gan Andrejevs brauca ārzemju komandējumos nevis tāpēc, ka bija aģenti, bet tāpēc, ka bija labi zinātnieki……… kā Godmanis, kuru par spiegošanu patrieca no Austrijas.

    http://tautastribunals.eu/?p=13066

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    Normunds > tvverotajs 06.09.2016. 18.14

    Jā, čekisti gribētu gan, lai mēs visi būtu tādi paši idioti, kā tvvērotājs! Bet varbūt viņš nemaz nav idiots, bet pilda uzdevumu?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Normunds > tvverotajs 06.09.2016. 18.17

    Neviens no viņiem to nedarīja ar prieku un brīvprātīgi.

    =============

    Darīja gan, ar prieku un brīvprātīgi. Palēkdamies skrēja uz čeku, lai tikai iegūtu kādu labumu.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

west 01.09.2016. 08.45

Tāpēc aizbildinājumi – kam negadās, kurš tad tā nedarītu, dzīvot un strādāt gribējās – šajā situācijā nav īsti vietā.

————————————-

Ir viegli būt varonim tagad, demokrātijas un brīvības apstākļos.

Cilvēks, kurš par mani stučīja, bet atzinās Atmodas laikā izstāstīja savu stāstu.

Viņš nodarbojās ar plaša mēroga spekulēšanu (mūsdienās – biznesu). Čeka šo savāca un piedāvāja izvēli – vai nu seši gadi cietumā, vai stučīt. Viņš izvēlējās otro, jo bija vēl diezgan jauns. Piedevu viņam jau tad. Viņš noteikti nebija nekāds Gunārs Astra un neizturēja šīs preses spiedienu. Bet mēs, pārējie taču varonīgi izturētu un ietu cietumā, vai ne ?

Protams,ka nevar būt nekādas piedošanas idejiskajiem tārpiem, kuriem cītīga līdzpilsoņu stučīšana un kalpošana režīmam sagādāja prieku un kuri par to saņēma savus nožēlojamos grašus.

+15
-6
Atbildēt

3

    Anonīms > west 01.09.2016. 09.41

    variantu nav, ir jāpiedod, bet nosodījumam ir jābūt tiešam un konkrētam un arī sodam būtu jābūt. Konkrētajā situācijā – par stukačošanu – būtu jābūt aizliegumam lemt par sabiedrībai svarīgiem jautājumiem, t.i. – aizliegums ieņemt amatus valsts, pašvaldības , nevalstiskās institūcijās.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    moonlight > west 01.09.2016. 11.32

    west

    Čeka šo savāca un piedāvāja izvēli – vai nu seši gadi cietumā, vai stučīt.

    Nu nu!!! Čeka nevienu nešantažēja, sadarbība ar to bija pilnīgi brīvprātīga. Piedāvāja privilēgijas, tas gan un čekas funkcijās nemaz nebija lietu par kurām deva tikai sešus gadus, pat LPSR kriminālkodeksa 83. pants, 1. daļa noteikti, bija tikai iekšlietu pārvaldes valūtas nodaļas pārziņā.

    Atpirkties no sešiem gadiem, tas varēja būt milicijā un arī ne vienkārši tikai ziņojot. Obligāti bija jāpiedalās provokācijā vai pat vairākās, ka rezultātā cilvēks vai vairāki tika iesēdināti uz laiku, noteikti ilgāku par sešiem gadiem. Visbiežāk milicija uz štučīšanu, piedraudot ar bargiem sodiem, parakstīja pieķertotos sīkos andelmaņus, kuriem augstākais varēja piespriest soda naudu, vai ļaunākā gadījumā, administratīvo arestu.

    +4
    -10
    Atbildēt

    0

    Normunds > west 06.09.2016. 18.12

    Nevajag izplatīt mītus. Ar varu nevienu nespieda.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

rinķī apkārt 01.09.2016. 08.17

….Tikmēr demokrātiskā un brīvā sabiedrībā cilvēkam ir pašam jāatbild par savu rīcību, neatkarīgi no ārējiem apstākļiem….++++ Kāpēc? :) Un kā priekšā ir jāatbild?

Savas sirdsapziņas priekšā? Tādas nav. Nav ne morāles, nedz tikumības. Ir vārda, un domu, rīcības neierobežota brīvība, kas raksturo šodienas “eiropeisko vērtību” sludinātāju un ieviesēju morāli, kuras nav :)

Par bijušajiem čekistiem….Visu “okupācijas mantojumu” Latvijā vajadzēja atvērt tūlīt, brīdī, kad sabiedrība vēl nebija aizmirsusi to, kas patiesībā bija PSRS. Kad katrs vēl šo komunistu “elpu” juta uz savas ādas Tad šodien nebūtu iespējama šī “inteliģenti – pielaidīgā” attieksme pret komunistiem, un viņu pastrādātajiem noziegumiem. Tad nedz Brigmannis, nedz Lembergs, nedz Urbanovičs šodien nebūtu LR politikā utt. Tad sabiedrība šodien taisnīgāk varētu vērtēt katra tā laika komunista lomu okupācijas laikā. Pilnīgi pieņemu to, ka ne visi, kuri kādreiz ar čeku ir arī sadarbojušies, ir apsalūti nelieši, bet tāpēc katra ziņotāja loma bija jāiztiesā

Tagad viss ir nokavēts. Nav lielas jēgas par to visu runāt.

+11
-16
Atbildēt

7

    zanE. > rinķī apkārt 01.09.2016. 08.46

    …R.A. …slikti, ja Tev nav sirdsapziņas…sirdsapziņa ir tīra vai netīra, bet tā ir tik ilgi, līdz cilvēks ir dzīvs…un vienalga – kādos laikos, totalitārā iekārtā, demokrātijā, brīvībā, cietumā – tā neizgaist, tā paliek ar Tevi…un Tu pats ar savu rīcību rādi, kāda ir Tava sirdsapziņa…

    +17
    -11
    Atbildēt

    0

    Anonīms > rinķī apkārt 01.09.2016. 09.35

    nu jau gan ra esi grāvī iekritis. Tas, ka sabiedrībā pārkāpj morāles normas,nenozīmē, ka tādas nav. Pat civillikumā ir atsauces uz morāles normām.

    +11
    -6
    Atbildēt

    0

    moonlight > rinķī apkārt 01.09.2016. 10.57

    “Proti – tā netīšām sanāca, tas nebija ļaunprātīgi, uz ārzemēm gribējās, kurš tad spēja atteikties, galu galā neviens nav nodots un nāvē nosūtīts, un ziņojumu saturā ar’ nekā būtiska nebija…”

    “Tas ir brīdis, kad velnam tiek atdots mazais pirkstiņš.”

    Zelta vārdi. Anyway, kādam no kolaboranta sadarbības ar čeku noteikti nācās ciest, jo neviens ziņotājs pēc pašrocīga iesnieguma aizpildīšanas vairs nevarēja kaulēties, cik tālu viņš savā nodevībā ies, pret kuru būs gatavs rīkot provokāciju, pret kuru nē.

    Pilnīgs fufels ir čekistu apgalvojumi, ka čekas funkcija bija arī organizētās noziedzības apkarošana, jo ar tās neierobežotiem resursiem to astoņdesmito gadu beigās varēja pilnība izbeigt. Drīzāk čeka jau tad pati bija organizētā noziedzība, kas sniedz jumta pakalpojumus. Reiz vienam cilvēkam, kurš vēl 1988. gadā, izmantojot administratīvo resursu, bija iemanījies nopelnīt pirmos miljonus, es pavaicāju: kā veidojas viņu attiecibas ar “Pārdaugavu”, viņš atbildēja, ka domstarpību gadījumos mēs par arbitru uzaicinām čeku. Nekas nemainījās arī pēc 1991. gada augusta.

    +9
    -11
    Atbildēt

    0

    moonlight > rinķī apkārt 01.09.2016. 10.58

    rinķī apkārt

    Tad nedz Brigmannis, nedz Lembergs, nedz Urbanovičs šodien nebūtu LR politikā utt.

    Piebalgi un reiri sen būtu noslīkuši politikas kanalizācijā, bet tādas komunistu cūkas, kā Riekstiņš un Vaivars neviens neuzdrīkstētos piedāvāt premjera amatam.

    +4
    -12
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 01.09.2016. 11.24

    zanE …sirdsapziņa ierobežo rīcības brīvību :) Tā ir konservatīva padarīšana, tādēļ tai nav vietas jaunajā sabiedrībā :)

    +4
    -16
    Atbildēt

    0

    Normunds > rinķī apkārt 06.09.2016. 17.40

    Aizmirsi Piebalgu, Reiru.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Normunds > rinķī apkārt 06.09.2016. 18.07

    Visi KGB aģenti sadarbojās labprātīgi. Tie, kuri negribēja sadarboties, sniedza informāciju kā liecinieki vai apsūdzētie krimināllietas ietvaros.

    KGB aģenti labprātīgi sniedza informāciju, lai iegūtu merkantilus labumus – naudu (par ziņošanu maksāja naudu), ar čekas palīdzīgu roku ieguva amatus, ceļojumus, dzīvokļu rinda gāja ātrāk, tika kārtoti konflikti darbā un kaimiņos.

    Attiecības starp čekistu un ziņotāju bija abpusēji siltas un pretimnākošas.

    Ar varu kļūt par ziņotāju nevienu nespieda, jo tāda ziņotāja ziņām nevar uzticēties. Tāpat visādus idejiskos neņēma par ziņotājiem.

    Lācis ļoti daudz ko noklusē. Čeka neturēja bezjēdzīgus ziņotājus. Katram kuratoram vajadzēja regulāri tikties ar saviem ziņotājiem un par iegūto informāciju ziņot priekšniecībai, ja informācijas nebija, nācās iet uz kafiju.

    Visa informācija par KGB metodēm bija publiski pieejama 90-tajos, kad to neviens īpaši neslēpa.

    Iesaku noskatīties šo filmu, kura uzņemta pēc reāliem notikumiem. Kvalitāte gan slikta, bet saturs vērtīgs.

    https://www.youtube.com/watch?v=K9oiDV5OdIc

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam