TV kanāls krievu valodā: pretimnākšana vai bumba ar laika degli?

83

Komentāri (83)

Pelēkais Vilks 11.05.2015. 11.29

TV kanāls krievu valodā: pretimnākšana vai bumba ar laika degli?

============

Bumba.

======================

Aptauja:

Vai TV kanāls krievu valodā Latvijas TV/Gruzijas TV/Ukrainas TV u.c pasaules TV valodās..

(1)ir bumba

(2)ir pretimnākšana

0
0
Atbildēt

0

vilburs 12.04.2015. 12.52

Lai krieviem ielietu kādu patiesības graudu, valsts varētu piemaksāt apraides veicējiem, lai, piemēram, kanāls Dožģ būtu pieejams par brīvu,blakus Krievijas propogandas kanāliem. Vai tas nebūtu lētāk nekā jauns kanāls krievu valodā? Arī latviešiem derētu šo kanālu paskatīties.

+2
-1
Atbildēt

0

vitalisvita 10.04.2015. 14.13

Uzskatu, ka par visām dzīvajām būtnēm (cilvēkus ieskaitot) ir jādomā dabas likumsakarībās, bet ne politiskās kategorijās.

Katras tautas valoda un kultūra ir veidojusies šo populāciju indivīdiem integrējoties etniski, bet ne politiski. Un tas ir tas kritiskais faktors, kuru ignorēt un pārkāpt politiķi nedrīkst, jo etniski integrētais ir radies dabiskas ekoloģijas procesā un katra populācija to aizstāv ar stihisku (dabas!) spēku.

Vārdu sakot: ja nevēlamies piedzīvot “zaļo cilvēciņu” ierašanos vai hibrīdkaru, tad etniskais ir jāsaudzē un politiskais tam jāpakļauj. Politiskie procesi nedrīkst pārtraukt tautu (etnosu) iesāktās integrācijas procesus, – mainīt viņu dabisko ekoloģiju.

Domāju, ka tam Dieva un Dabas radījumam, kas sevi dēvē par Homo sapiens, nav nepieciešams nekāds īpašais sapienisms, lai viņš beidzot apjēgtu, ka viņa uzskati par dažām svarīgām lietām ir visai nepareizi, vai arī tādu viņam nemaz nav…

Tā, piemēram, mūsdienīgais sapiens labprāt runā par ekoloģisko tīrību tikai un vienīgi sava vēdera saistībā ar dzīvnieku un augu produktiem, bet par sevis paša, kā ekoloģijas produkta tīrību, kas veidojusies viņa attiecībās ar apkārtējo vidi un kas izsaka ekoloģijas būtību, – par to viņš nerunā un klusējot norobežojas. Viņš cenšas norobežojas no tā “spītīgā” fakta, ka arī pats ir dabas produkts un pakļauts ekoloģijai.

Bet viņa paša, – kā garīgas attīstības produkta, ekoloģiskās “tīrības” uzturēšana ir nesalīdzināmi svarīgāka un daudz komplicētāka par tiem radījumiem, kurus viņš apēd…Un ja viņš arī turpmāk grib sevi dēvēt par Homo sapiens, ar tam atbilstošu domāšanas kapacitāti, kura spētu nodrošināt savas civilizācijas humānu attīstību, tad viņam par savu ekoloģisko tīrību būtu jāaizdomājas krietni vien vairāk.

0
-1
Atbildēt

0

dullaisdauka 10.04.2015. 09.51

Nav jau, pat, runa par tik smalkām lietām, kā rupju Valsts politikas kropļošanu, jo Satversmē ir viss pateikts par Valsti un Valsts valodu, bet “referendumā” bilinguālās politikas pieprasītāji cieta krietnu sakāvi, bet jautājums ir par to, kam šis 3. TV kanāls būs domāts? Tā okupantu atlieku daļa, kurai ir pretīga neatkarīga Latvija un, kuri dara visu, lai šo Valsti pazemotu, grautu, nekad šo kanālu neskatīsies, bet, pieņemot, ka daļai “minoritātes.ru”, kura ir ar smadzenēm un, kuriem ir izpratne par to, kas ir šodienas Krievija, liekas ir pilnīgi pietiekošas iespējas saņemt informāciju citos veidos un, ne tikai no Putina propagandas kanaliem. Vienkārši, tai vietā, lai “neatkarīgā un suverēnā” Valsts, Latvija rūpētos, lai uzlabotu esošo sabiedrisko mediju kvalitāti, šķiedīs naudu pilnīgi nevajadzīgam un kaitīgam projektam. Vajadzētu reizi par visām reizēm “pamosties” un saprast, ka Latvija ir latviešu valsts, nevis vieta, kur ērti var justies jebkurš tai naidīgi noskaņots svešas tautas indivīds!

+2
-7
Atbildēt

0

Valdis Eiserts 09.04.2015. 22.31

Noskatījos 27.03.2013. “без цензуры”(youtube), gribēju paskatīties, paklausīties ko vēl saka Dmitro Korčinskis. Neizdevās, jo nemākot valodu, ukrainiski nianses neuztveru…

Izvēlējos piemēru, kurš ir ar abpus griezīgu asmeni.

+6
-1
Atbildēt

0

mūsu alus 09.04.2015. 20.27

Man ir radušās pamatotas aizdomas, ka šāda kanāla veidošanas piekritēji paši ir kļuvuši par Krievijas propagandas upuriem. Nē, ja protams nav kur naudu likt, var arī tā :)

https://www.youtube.com/watch?v=QsJdJ-rloLs

+6
-5
Atbildēt

4

Māris 09.04.2015. 16.51

Valoda kā politikas ierocis.

LTV ziņu raidījumi krievu valodā – vai tā ir integrācijas politikas sastāvdaļa vai veca, ieciklojusi un nepārvarama tradīcija no PSRS laikiem dublēt visu valsts oficiālo informāciju krievu valodā gluži kā obligātais valstsvīru jaungada apsveikums televīzijā? Interesants fakts – adrešu plāksnītēs ielu nosaukumu uzraksti krievu valodā tika izņemti, bet LTV (nacionālais plašsaziņas medijs) ziņas gatavo tikai vienā svešvalodā – krievu. Cienītie, Latvijā jau daudzus gadus ir diezgan lielas žīdu, vācu, angļu, ukraiņu, poļu u.c. valodās runājošas kopienas, kuras iespējams arī ir pelnījušas ziņu apkopojumu savā valodā. No citas puses raugoties, Rīgā ir Sāpju Dievmātes Romas katoļu baznīca, kura apkalpo arī poļu kopienu un mises notiek arī poļu valodā. Tātad, ja ir pieprasījums, būs arī piedāvājums! Turpinot LTV ziņās (nacionālajā ziņu kanālā) tiražēt ziņu izlaidumus krievu valodā likumdevējs atzīst, ka integrācijas politika nav iespējama un valstī arī turpmāk tiks saglabāta divkopienu sabiedrība. Un neskatoties uz to, ka Latvijā raidošās komerctelevīzijas arī veido ziņu raidījumus krievu valodā, LTV turpina padomju laiku iedibināto obligāto tradīciju. Varbūt ievērojot tās pašas cilvēktiesības vajadzētu LTV veidot nacionālās ziņas arī angļu valodā, kura skaitās ES oficiālā komunikācijas valoda?

Latvijas politikā valoda ir kļuvusi par ieroci. Diemžēl, bet no kopienas vienojošā faktora valoda pārtapusi par reālu ieroci mazākuma puses pašaizstāvībai no valsts. 2003.gadā Latvijas Krievu mācībvalodas skolu atbalsta asociācija Esplanādē noorganizēja savdabīgu protesta akciju, mītiņu ar plakātiem – „Vienalga, mēs sapņosim krievu valodā”, „Latvieti – kādā valodā tu mācījies okupācijas laikā?”, „Es runāšu krieviski tāpēc, ka tā runāja Staļins”. Pagāja vēl desmit gadi un 2012.gadā tika organizēts referendums par krievu valodu kā otro valsts oficiālo valodu. Referendums pierādīja, ka šodienas sabiedrība Latvijā nevēlas izmaiņas kopienas komunikācijā izmantojot divas valodas. 2014.gads – nu jau Krievijas ārlietu ministrs ar provokatīviem izteikumiem par krievu skolu dibināšanu Latvijā liek saprast, ka negrasās atkāpties no maigās varas ietekmes (kontroles) bijušajās kolonijās.

+7
-9
Atbildēt

0

latvijas_valsts 09.04.2015. 16.43

Demagoģijas daudz, bet pēc būtības šobrīd Latvijā runa ir nevis par skaisto un latvisko bla-bla-bla, bet par krievu valodas apkarošanu, par rusofonu diskrimināciju, par drošsirdīgo Putina kungu, un viņa cildeno rīcību.

“Pasaules attīstītajās demokrātijas valstīs uzskata, ka valsts valodas zināšanas ir nepieciešamas gan demokrātijas nostiprināšanai, gan integrētai sabiedrībai.” Demokrātiskajās Kanādā un Spānijā, Indijā un Somijā, visur ir daudzas valodas, oficiālas valodas, nemaz jau nerunājot par Āfrikas valstīm, pie kurām arī mentāli pieder Latvijas Republika. Tā ka galvenais, ka esat šobrīd vāji. Bet KF ir stipra. Krievu tautas ienaidniekiem nav kur sprukties.

0
-3
Atbildēt

0

Drosma 09.04.2015. 16.27

Manā sapratnē Latvijas valsts ir labo pakalpojumu birojs bagātiem un ļoti bagātiem cilvēkiem.

Ko es ierakstīju komentāros zem citāta par dzejnieka Raiņa vilšanos pēc atgriešanās Latvijā.

Arī tas ir mans skaidrojums un mana sapratne par jēdzienu – Latvijas valsts.

Skumji par mazizglītotajiem tautiešiem.

Pateicoties Raiņa popularitātei, sociķi Satversmes sapulces vēlēšanās ieguva visvairāk balsu. Un tieši Rainis kā deputāts – visvairāk. Loģiski,ka sociķi Raini izvirzīja prezidenta amata kandidatūrai un loģiski ,ka vajadzēja par prezidentu kļūt Rainim.

Bet bija sācies partiju tirgus, sociķiem, Raiņa partijas biedriem tika piedāvāti izdevīgi amati un rebes, ja viņi par prezidenta kandidātu Raini nebalsos – un viņi nebalsoja.Paši izvrizīja , bet tad “nobalsoja” nevis par Tautas prezidentu – pašu kandidātu , bet par saviem -sev izdevīgiem amatiem. Citiem vārdiem – pārdeva sevi zelta teļam, kuram latviešu partijas kalpo vēl šodien.

Tas stāsts ir par Raiņa skumjām – mēs ikviens justos sāpināts, ja ar mums tā izrīkotos,pat ja neesam dzejnieki. Kur nu vēl tādi, kurus tikko uz rokām nēsāja – te uzreiz – pārdeva.

Es nesen mainīju pasi. Uz iekšējā vāka kaut kāds vecs pinkains onkulis – interesanti – kas ar to domāts? Bībeles patriarhs? Pravietis – Bībeles ? Kurš , kāpēc?

Izlasi šodienas jauno IR numuru -vispār Latvijas interneta medijus. Tā ir tiesiska valsts , par kuru te raksta?

Skatījies interviju 1:1 ar Mūrnieci? Ko viņa stāstīja – ka viņai varot piezvanīt un viņa palīdzību neatteikšot. Ka pie viņas jau vērsušies apsaimniekotāju nomocīti cilvēki. Tas ir adekvāti ? Kā varēja saprast- viņa tiem cilvēkiem palīdzēja. Viņu problēmu atrisināja , bet citiem? Vai tad apsaimniekošanas likumus pamainīja? Sakārtoja, lai tie aizsargātu arī dzīvokļu īpašnieku intereses, ne tikai bagāto akcionāru ?

Protams, ka nē. Kā mironim plāksteri uzlika un stāstīja kāda tautas varone.

Es to rakstu , bet citi neraksta, savāc mantiņas un aizbrauc no valsts.

Iebrauc mūsu valstī – uz ērtu palikšanu Putina ļaudis , viņu priekam ar jauns kanāls viņu dzimtajā valodā. Lai var zināt, ko tie aborigēni domā …

+1
-10
Atbildēt

2

    v_rostins > Drosma 09.04.2015. 18.17

    SandraJ

    Katrai bābai veci, bet katram vecim polšu. Te nu pie Putina jāgriežas, tas gatavs katru gadījumu “izruļiķ”

    +2
    -8
    Atbildēt

    0

    Drosma > Drosma 09.04.2015. 22.00

    Tu rostin, arī turpini ciest? Vai nav traki?

    Gribi par to parunāt? Mans piedāvājums ir spēkā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Drosma 09.04.2015. 15.28

Protams, protams. Tā nu krievi tagad paskatīsies Latvijas un Iagunijas propagandas kanālus un vairs neticēs Putinam, bet Ilvesam, piemēram.

Un mēs par to maksāsim ar latviešu valodas tālāku izmiršanu – nu jau ne tikai vairs uz aizbraukušo tautiešu rēķina, bet arī uz krievu valodas nostiprināšanās rēķina.

Kurš gan par to šaubās , ka Latvijas valstij latvietis ir nulles vērtībā. Aita kuru apcirpt vai ja vajag – nokaut. Klusēs gan vienā, gan otrā gadījumā.

+7
-10
Atbildēt

3

    dzeris49 > Drosma 09.04.2015. 16.06

    “Kurš gan par to šaubās , ka Latvijas valstij latvietis ir nulles vērtībā. Aita kuru apcirpt vai ja vajag – nokaut”.

    ——————————-

    Nešķiet, ka stipri pārspīlē, tāpat, kā par visu pārējo?

    Kas, tavā uztverē, vispār ir Latvijas valsts?

    +8
    -6
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Drosma 09.04.2015. 23.59

    ——–

    Kas ir “reālā demokrātija”?

    https://www.youtube.com/watch?v=UoePiLBA77w

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Pelēkais Vilks > Drosma 11.05.2015. 11.18

    Entonijas ielas vēstniecības indrānpežinieku nospiedošā vairākuma ģermokŗātija kaimiņvalsts gebņas puspulkveža vadībā jau sen pārņēmusi latvju entiliģences mazspējīgākos prātus..

    0
    0
    Atbildēt

    0

Drosma 09.04.2015. 14.53

Un tomēr.

Lai nodrošinātu Latvijas TV un radio apraidi visā Latgalē – latviešu valodā – valstij naudas nav, tas joprojām nenotiek. Nesen no savas grupas biedrenes, kura dzīvo Latgales mazpilsētā uzzināju,ka arī jaunās latviešu autoru grāmatas nav pieejamas pilsētas bibliotēkā.

Kā runa par TV kanālu krievu valodā – atrodas nevis simti tūksoši , bet miljoni.

Ko es secinu – priekš krieviem naudiņa valstij ir, viņi tiks lutināti un loloti, latviešiem – nesanāks.

Starp citu. Nejaušības pēc sāku pētīt http://www.latvijaskanons.lv Tur ir – nosacīti, protams, apkopoti mūsu kultūras dārgumi. Naciķu vadītā KM apmaksā dārgus braucienus pašpasludinātiem literātiem – bļodlaižām – it kā latviešu kultūras popularizēšanai, bet – tautai – piemēram,tai, kura dzīvo svešumā un kuras jauniešiem būtu vērts uzzināt un izzināt savu kultūrvēsturi -21.gs. – tāda vienkāršan iespēja netiek nodrošināta.

Jo pēc būtības – nu kuru interesē latviešu tautas nākotne ? Kas reāli tiek darīts latviešu tautas kultūras saglabāšanā?

Protams, atvērts jauns kanāls krievu valodā, jo krievu kanāli jau ir tik maz , nu tik maz ….

+7
-13
Atbildēt

2

    dzeris49 > Drosma 09.04.2015. 15.11

    Nu nejauc dažādas lietas – Krievijas propagandas kanālus, un krievvalodīgo Igaunijas un Latvijas kopīgo kanālu, pirmo mērķis ir naida kurināšana un sabiedrības šķēlšana, otrā mērķis ir pilnīgi pretējs.

    +8
    -6
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Drosma 09.04.2015. 17.59

    Tad nu gan brīnums – tā ir ”vadošās un virzošās” Vienotības politika.

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

DD1 09.04.2015. 14.49

> Vineta Poriņa

“bilingvālā izglītība t. s. krievvalodīgajās skolās, arī TV krievu valodā rosina cittautiešus norobežoties”

Vēl lielāka segregācija, kuru stimulētu vēl viens krievu kanāls, ir absolūti kaitīga, gan jau arī Dimants no NEPLP to saprot, bet nauda nesmird un ar kaut ko taču jānodarbojas.

Piemēram, Latvijas TV ir labs raidījums krievu valodā “Točki nad i”. Vai ir monitorēts, cik krievvalodīgo to skatās? Aizdomas, ka ne pārāk daudz. Ja jau tik lielisks žurnālists/moderators Ignatjevs nav spējīgs stimulēt krievus skatīties Latvijas TV, tad neviens to nespēs.

+10
-9
Atbildēt

0

ierados 09.04.2015. 13.07

Var taisīt kanālus cik uziet, bet ja nav cilvēku, kuri spējīgi visu to mašinēriju darbināt iepriekš pieņemto nodomu īstenošanai, tad labāk nevajag. Vispār jau vajag, lai pazāģētu nodokļu maksātāju naudiņu skaidiņās pa gudrinieku kabatām. Nav mums to cilvēku. Ja būtu, ar jau esošajiem kanāliem varēja izdarīt ko nodomājuši. vajag.

+7
-7
Atbildēt

5

    edge_indran > ierados 09.04.2015. 13.27

    ——-

    Lai tik budžeta 3 000 000 EUR iedala – speciālisti atradīsies!

    http://www.pietiek.com/img/illustr_lg/2839.jpg

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    DD1 > ierados 09.04.2015. 14.51

    > edge_indran

    Lai tik budžeta 3 000 000 EUR iedala”

    Mākoņstūmējs Dimants, kurš pārbļaus jebkuru auditoriju.

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    locus > ierados 09.04.2015. 16.14

    Pareizi. Padodiet tikai ķīseli ar debesmannu – strēbēji atradīsies.

    +5
    -10
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > ierados 09.04.2015. 18.50

    Ja par ko jāuztraucas, tad par tiem 16 miljoniem, kas vienkārši ierakti zemē, īstenībā, nozagti Stradiņu sl. “rekonstrukcijā”, un par ko nav ne atbildīgo, ne vainīgo, šī nauda, tomēr, tiks izlietota kaut cik jēdzīgi.

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Pelēkais Vilks > ierados 11.05.2015. 11.12

    pšol pindrānu pežiniek!

    0
    0
    Atbildēt

    0

rinķī apkārt 09.04.2015. 12.19

Piekrītu, ka nav jēgas uzturēt divus krieviski raidošus kanālus, kur abos runās par Ukrainas notikumiem, kā par pilsoņu karu :) Un un šādā mērcē arī par pārējo politiku, mūsu sabiedrotajiem, kas noteikti nav ASV utt. Sviests tas ir, vai drīzāk Dimanta ķeksītis.

Es vispār nesaprotu, kāda jēga ir uzturēt valstij krieviski raidošu kanālu? Bet ok, ja bez šāda reveransa pret krieviem un nicinājuma izpausmes pret pārējām LR dzīvojošām mazākumtautībām nevar iztikt, tad pietiek krieviem ar TV 7. Ja ver vaļā vēl vienu kanālu svešvalodā, tad šajā brīdī tam būtu jāraida ukraiņu valodā. Caur to varētu uzrunāt Latvijas ukraiņus, caur to varētu vēl skaidrāk Latvijas ukraiņiem parādīt , ka lielākā daļa latviešu nav urbanoviči, vai ādamsoni utt, šādi varētu mēģināt šķelt šobrīd tik monolīto SC elektorātu, bet dot bijušajiem Ušakova kolēģiem – žurnālistiem vēl vienu iespēju zāģēt nost Latvijas valsti, gudri tas nav :)

+14
-10
Atbildēt

11

    dzeris49 > rinķī apkārt 09.04.2015. 13.54

    Tā nav reveranse pret krieviem, bet, mēģinājums mazināt sabiedrības šķelšanos.

    Vai tas izdosies, vai neizdosies, to mēs redzēsim, bet, uz to ir jātiecas.

    Nu var jau visādus citādi domājošos pasludināt par ienaidniekiem, un vispār vioņus ignorēt, bet, tas nav ne gudri, ne racionāli, ne Latvijas valstij izdevīgi, izdevīgi tas ir tikai abu pušu radikāļiem.

    Un arī Urbanovica un Ādamsona viedoklim ir tiesības pastāvēt, patīk mums tas, vai nepatīk, tā ir demokrātija, un viņi ir pilnīgi leģitīmi politiķi, kas pārstāv Latvijas pilsoņu daļu, ja, protams, viņu viedoklī nav nekas pretlikumīgs.

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    koals > rinķī apkārt 09.04.2015. 14.18

    Ja Urbanoviča-Ādamsona kanālam ir tiesības būt,ja “padsmit RTR”versijām tiesības būt,tad kāpēc nav tiesības būt 2-3 Ukrainas kanāliem (ar subtitriem).Tas būtu 1)lētak,2)daudz efektīvāk -kā “pretpropoganda”3)tas parādītu ,ka atbalstam Ukrainu ne tikai vārdos.Punkts.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > rinķī apkārt 09.04.2015. 14.25

    Un kurš strīdas, manuprāt, es jau ilgstoši rakstu, ka Krievijas kanālu lielāko daļu, izņemot dažus, no TV pakām būtu jāizņem, un, to vietā, jāliek ukraiņu kanāli.

    Bet, te jau mēs runājam par Latvijas un Igaunijas kopīgi veidoto krievvalodīgo kanālu, nevis Krievijas kanālu, atšķirība starp krievvalodīgo un Krievijas, tomŗ, pastāv.

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    koals > rinķī apkārt 09.04.2015. 14.41

    Un tāpēc,vēl jo interesantāk.It kā mēs abi te par daudz ko strīdamies(paldies dievam, bez rupjībām kā dažs labs),par daudz ko esam arī līdzīgās domās,bet rodas jautājums,kuri tad ir tie kuru dēļ “viss buksē’,konkrēti šajos jautājumos-Ukrainas kanālu retranslācija,Kremļa propogandas mazināšana?To visu jau varēja izdarīt ne pat vakar,bet pirms gada.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > rinķī apkārt 09.04.2015. 15.00

    Tur ir arī, it kā, reāli juridiski šķēršļi, lai to izdarītu, tie Krievijas kanāli juridiski, it kā, daži pat nav Krievijas, dažādas dogmas par vārda brīvību, kuras Krievija izmanto, lai visas brīvības apspiestu, bailes, ka sāksies krievvalodīgās ( un ne tikai, ļoti dasudzi latvieši “uzsēdušies” uz tiem kanāliem), protesti, utt., utt., kaut, manuprāt, tie, drīzāk, iegansti.

    Pats galvenais šķēršlis, protams, ir politiskās gribas trūkums un valdības netālredziba,, mums, tomēr, jāvadās nevis pēc abstraktām dogmām, bet, pēc Latvijas valsts interesēm, un, vismaz, manuprāt, mūsu stratēģisās interesēs nebūtu Krievijas propagandas un citu iedzīvotājus debilizējošu (zemas raudzes seriālu un citu) raidījumu translācija.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Absints > rinķī apkārt 09.04.2015. 15.26

    >Tā nav reveranse pret krieviem, bet, mēģinājums mazināt sabiedrības šķelšanos.

    Īstenībā tas nevis mazinās, bet palielās sabiedrības šķelšanos. Jau tagad krievu informatīva telpa ir pašpietiekama, jauns kanāls šo pašpietiekamību tikai pastiprinās. Tas veicinās antiintegrāciju. Uz tiem, kas lien uz vēdera, nedusmojas. Bet.. arī neņem vērā. Ignorē. Tāds būs rezultāts. Vajadzēs vēl valsts sponsorētu radio krieviski, informāciju valsts iestād

    ēs un veikalos… Un atkal līdīsim uz vēdera Kremļa priekšā. Referendumā par valodu krievi zaudēja, nu dabūs to pašu nesāpīgi..

    Ir jādara otrādi – ir jārada netieši apstākļi valodu apguvei, integrācijai, ir jārada vienota, bet varbūt dažādās valodās skanoša informatīvā telpa. Latvijas krievs ir jāpārceļ no Kremļa informatīvās telpas uz Latvijas, Baltijas, Eiropas telpu.

    Otrs aspekts – es pats ļoti labprāt paskatīšos, kas notiek Tallinā vai Viļņā- kādā no valodām, ko saprotu. Un to izdarīs arī vācietis, polis vai itālis. Un atbrauks te naudu patērēt…

    Tā kā zaķi ko nošausim, te ir vairāki..

    +7
    -9
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > rinķī apkārt 09.04.2015. 18.20

    “…lien uz vēdera…”, kas tā par retoriku, kompromisu meklēšana nav līšana uz vēdera, kā zanE augstāk savā komentārā, apmēram, izteicās, mūsu nelaime ir tā, ka esam radikalizēti, un mums pastāv vai nu balts, vai melns.

    Kas tad mums ir svarīgākais – “nolikt pie vietas” tos “krievus”, vai, tomēr, saprast, ka tie ir mūsu līdzpilsoņi, ar kuriem jāmeklē zināmi kompromisi, lai kādi būtu viņu politiskie uzskati, un kas tad Latvijas valstij ir labāks – konflikts vai kompromiss starp sabiedrības grupām?

    Galu galā, tāpat būs jādzīvo kopā vienā valstī.

    Saprotams, kompromisiem ir robežas, bt krievvalodīgais TV kanāls šīs robežas noteikti nepārkāpj.

    +7
    -8
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 09.04.2015. 19.51

    Dzeri….Nu var jau visādus citādi domājošos pasludināt par ienaidniekiem, un vispār vioņus ignorēt..+++ Nav vairs runa par ” citādi domājošiem”. Runa ir par to, ka karš Ukrainā ir novilcis robežu visas Eiropas, tai skaitā Latvijas sabiedrībā, sevišķi Latvijas, Igaunijas un, ja tādi ādamsoni un urbanoviči, un ušakovi sludina to, ka Ukrainā ir pilsoņu karš, bet nevis karš starp Ukrainas armiju un Krievijas iebrucējiem, tad viņi ir nostājušies nepareizajā, jev LR ienaidnieku pusē, tas būs pareizāk. Un tad, kad Krievija iebruks Latvijā jau trešo reizi pēc kārtas un okupēs mūsu valsti, tad šādi urbanoviči, ādamsoni un ušakovi stādīs jauno valdību. Un tās nav muļības, šī realitāte ir jāapzinās un pret šādu patiesību ir jāattiecas nopietni. Un šajā kontekstā gan iepriekš Šnores, un tagad Poriņas iebildumi pret jaunu TV kanālu krieviski ir pamatoti, lai arī viņi abi ir no NA :) Jo šīs pašas vārda brīvības vārdā tiks radīts vēl viens no valsts kases uzturēts rupors, kurš slēptā veidā lobēs Krievijas intereses, jeb vismaz centīsies mīkstināt Kremļa noziegumus Ukrainā, centīsies attaisnot ” krievu pasaules ” politiku utt un tādā garā. Par to taču šaubu nevienam nav. Ja šis kanāls būs ar citu saturu, tad viņam nebūs auditorijas.

    Izlasi, ko Urbanovičs raksta Delfos par LR ārpolitisko kursu, pavēro, kā rīkojas no SC ievēlētais Mamikins, itkā ” progresīvs” cilvēks, Briselē. Protams, formāli viņiem ir tiesības nostāties pret ne tikai Latvijas, bet visas ES ārpolitiku attieksmē pret Krieviju, bet praksē šādi rīkojas ienaidnieks, situācijā kad Krievija citā valstī nogalina tās iedzīvotājus. Tu saki, ka NA vēršanās pret tādu nodevēju, kāds ir Ādamsons, ir muļķības, bet es saku, ka viņš būtu jāpienaglo pie kauna staba.

    +9
    -7
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > rinķī apkārt 10.04.2015. 03.59

    Es, tomēr, nedomāju, ka ka šis kanāls līdzināsies tiem Maskavas kanāliem, nu, dzīvosim – redzēsim.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    Absints > rinķī apkārt 10.04.2015. 12.39

    Džeri, es tak nesaku, ka nevajag. Es saku, ka vajag, bet tikai neapbižojot citas tautas, netaisot izņēmumus. Es saku, ka vajag krievu valodā skanošu kanālu, bet ar piezīmi, ka tā ir viena no valodām. Es saku, ka mums jau tagad visiem mājās ir tehniskie līdzekļi, lai to realizētu, un ir laiks pacelties pāri pār konkrētas diasporas, Latvijas un Baltijas robežām, iziet ārā no sava mietpilsoniskuma, nacionālisma. Un vēl es saku, ka nevajag krieviem domātu saturu, ka nevajag nodarboties ar antipropagandu Krievijai, jo Propaganda ir vajadzīga tad, kad nevar izmantot Realitāti. Es saku, ka krievu diasporai veltīts kanāls nesasniegs savus mērķus, kaut vai tāpēc, ka nespēsim pretī stāvēt Krievijas milzu mediju finansējumam. Es saku, ka mums vajag kanālu, kas stāsta par Latviju, Baltiju, gan tās labajām, gan sliktajām lietām. Es apgalvoju, ka tā varētu panākt daudz lielāku efektu, nekā radot šauri orientētu mediju vienai etniskai grupai. Es apgalvoju, ka tāds segregējošais kanāls vēl vairāk izolēs krievus un būs pretrunā integrācijai. No laika gala esmu teicis, ka svarīga nav valoda, kurā runā Latvijas pilsonis, svarīga ir lojalitāte valstij. Tāpēc mums ir jācīnās pret Kremļa 5. kolonu ,un nevis pret krieviem vai krievu valodu. Ir jāatšķir 2 lietas: Kremlis, un tā politika, un Latvijas pilsoņi, kas runā krieviski. Un manā skatījumā jauns kanāls krieviski ir izdabāšana Kremlim, ne Latvijas krieviem. Tiem vajag Latvijas, Baltijas saturu, ne informāciju par to, ka Putins ticies ar Kazahijas prezidentu, un ko tie ēda pusdienās. Es saku, ka mēs paši ļoti maz zinam, kas notiek kaimiņvalstīs. Es saku, ka NEPLP ir tas, kam par to būtu jādomā, bet tie tikai stumda mākoņus, realitātē atbalsta Krievijas propagandu, un neko derīgu nav izdarījuši. Latvijai piemītošais kosmopolītisms īstenība ir progresa virzītājs, šaura nacionāla izolācija ir uz nekurieni vedoša…

    Domāju, ka Jums, piedēvējot man melnbalto redzējumu, nav taisnība. Es vienkārši piedāvāju variantu, kas dos efektu.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > rinķī apkārt 10.04.2015. 18.26

    Lielākai Ķīps teiktā daļai es piekrītu, un, galīgi neapvainoju Ķīps melnbaltā redzējumā.

    Bet, man ir nedaudz cits viedoklis, es uzskatu, ka arī lielākā daļa ukraiņu, moldāvu, utt., kas dzīvo Latvijā, ir krievvalodīgie, kuriem arī komfortablāk skatīties TV krievu valodā, tāpēc, nekādu kaitējumu tas krievvalodīgais kanāls nedarīs, un tas nebūs nekāda diskriminācija pret citiem cittautiešiem.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

dzeris49 09.04.2015. 11.48

Neko ļaunu tas kanāls nenodarīs.

Drīzāk, zināms labums būs, daļai krievvalodīgās auditorijas, tomēr, komfortablāk skatīties informāciju krievu valodā.

Protams, tam nav jābūt kontrapropogandas kanālam, bet, normālam ziņu un izklaides kanālam, ko vada krievu žurnalisti, kas labāk izprot krievvalodīgās auditorijas mentalitāti, bet, nav nekādi Putina fani.

Var jau teikt, ko gribi, bet, apmēram, trešdaļa pilsoņiem mums dzimtā valoda ir krievu, un to ignorēt nevajadzētu, lai kādas politiskās simpātijas tiem nebūtu ( Putina atbalstītāju, ja kas, ir ap 30%, apmēram, tikpqat daudz, ir svārstīgo, kas arī varētu būt šī kanāla mērķauditorija).

+11
-13
Atbildēt

4

    edge_indran > dzeris49 09.04.2015. 11.56

    ——-

    Process ir sācies!

    “Ходорковский выделяет 4 млн долларов на создание “независимого” русскоязычного канала.”

    http://www.odnako.org/blogs/hodorkovskiy-videlyaet-4-mlrd-dollarov-na-sozdanie-nezavisimogo-russkoyazichnogo-kanala/

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Absints > dzeris49 09.04.2015. 12.34

    Kontrpropogandu nevajag. Nevajag uz katru Krievijas dubļu straumi reaģēt ar savu. Tā mēs nolaižamies līdz viņu līmenim. Lēkājam līdz. Un ņemot vērā, ka Krievija tam tērē miljonus, izlēkāt par dažiem simtiem eiro nespēsim. Tā vienkārši būs zemē nomesta nauda.

    Labākā propoganda ir taisnība. Ja tās nav, ir jātaisa propoganda. Mums Taisnība ir. Tad kāpēc vēl izdomāt kaut ko?

    Mums vienkārši ir jāpadara pieejamas ikdienas informācija. Arī sliktā. Ir jāpasniedz realitāte. Nekas vairāk. Ir laiks iziet no diasporu robežām, no Latvijas robežām. Un tas būs daudz efektīvāk par organizētu Latvijas karogu vicināšanu.

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    edge_indran > dzeris49 09.04.2015. 13.22

    ——-Ķīps:”(..)

    Labākā propoganda ir taisnība. Ja tās nav, ir jātaisa propoganda. Mums Taisnība ir. Tad kāpēc vēl izdomāt kaut ko?”

    ===============================================================================

    Neko izdomāt nevajadzēja jau 1991.g., kad Uldis Ģērmanis konferencē Rīgā aicināja:

    “(..)Lai man atļauts nobeigt ar novēlējumu: strādāsim nopietni, sistemātiski un neatlaidīgi mūsu tautas interešu labā, bet darīsim to ar jautru un žirgtu prātu, nezaudējot humora izjūtu. Tad arī varam cerēt uz panākumiem.”(Lit. un Māksla,5.7.1991, nr.25 / arī gr. “Izvērtēšanai”)

    – Un tā jau ceturtdaļgadsimtu “Ķīpi” u.c. uplejisti-kuplejisti strādā – ar humoru un žirgtu prātu apgūst 4.maija sponsoru naudiņu. Roulendi, roulingi vai kādi tur banksteri vienmēr izpalīdzēs!

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Pelēkais Vilks > dzeris49 11.05.2015. 11.10

    pšol pežas indrān!

    0
    0
    Atbildēt

    0

west 09.04.2015. 11.33

ASV raida sava patreiz galvenā ienaidnieka valodā.(Radio Svoboda) Varētu jau tikai uzpūtīgi un principiāli angliski bet ir aizdomas, ka efekts līdzinātos nullei.

Šoreiz nav runa par valsts valodu, bet par informatīvo karu šī vārda tiešajā nozīmē. Tāda ir situācija šodien un tagad.

Adresāta prātus kontrolē tas, kurš runā viņam tuvākā un saprotamākā valodā. Mums tagad vajag rezultātu, vai “politiķu” reitingus ?

Par visu pārējo varēsim domāt vēlāk.

+9
-8
Atbildēt

0

Kalvis Apsītis 09.04.2015. 11.10

Manuprāt, nekādas sazvērestības te nav. Krieviski runājošo žurnālistu vidū šis jaunais kanāls arī rada visdažādākos viedokļus. Analītiskais žurnālists Oļegs Ignatjevs ir par šādu kanālu, savukārt IMHOclub.lv redaktors Jurijs Aleksejevs uzskata to par pārdošanos Latvijas varasiestādēm – sk. diskusiju O.Ignatjeva Facebook kontā: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=860932307311789&id=100001850846743&pnref=story .

Īss kopsavilkums par ieceri taisīt “kanālu krievvalodīgajiem” – tā nav nekāda “bumba ar laika degli”, bet gan zemē nosviesta nauda. Un jautājums galīgi nav par valodām, bet par to, vai valstij vajag mākslīgi uzturēt divas informācijas telpas. Ja Latvijā ir cilvēki, kuri vēlas nodarboties ar kvalitatīvu žurnālistiku krievu valodā, un ir cilvēki, kuri viņus vēlas klausīties – tad var izveidot atbilstošu valsts pasūtījumu, lai viņi varētu to darīt. Bet ar to stiprināt ESOŠOS KANĀLUS, kas nebūtu segregēti pēc skatītāju valodas. Ja kādam ir kas svarīgs sakāms LV televīzijas skatītājiem angliski, krieviski, vāciski vai kaut vai igauniski – viņam ir jādod iespēja to pateikt. Un jāpievieno subtitri ar tulkojumu latviski. Šādā veidā jau sen darbojas YLE 1 un citi telekanāli Somijā. Tur nav nekas neparasts, ja ziņās ieskanas zviedru, angļu vai kāda cita valoda – to iztulko subtitros un visi ir laimīgi.

Sabiedriskajai televīzijai ir jābūt nevis kā hipnozei (kur skatītājam viņa dzimtajā valodā hipnoterapeits ielej smadzenēs pareizo pasaules bildi), bet gan kā psihoanalīzei (kur cilvēks pats pie skaidras saprašanas cenšas saprast, kas ar viņu ir noticis). Un nevajag censties “filtrēt” skatītājam redzamo pasaules ainu – radot pseidopasaules, kur visi runā tikai latviski vai tikai krieviski, kur visi vīrieši ir skaisti, visas sievietes – stipras, utml.

+13
-11
Atbildēt

7

    edge_indran > Kalvis Apsītis 09.04.2015. 11.54

    ——–

    Starp citu, – “20 лет назад в латвийском телеэфире было аж три канала на русском. Один государственный и два коммерческих. А потом латвийское государство их стало душить. Ввело квоты на вещание на русском языке, по разным поводам перестало продлевать лицензии…

    Я как-то спросил тогдашнего шефа Госкомитета по Радио и ТВ, а понимаете ли вы, ребята, что творите? Телевидение — мощнейший рычаг воздействия на умы, а вы САМИ от него отказываетесь, добровольно отдаете русскую аудиторию в «лапы российской пропаганды». Не боитесь? «Нет, — гордо ответил мне главный госкомитетчик (молодой латыш, имя запамятовал), — пусть русские учат государственный язык и смотрят латышское ТВ!»

    Юрий Алексеев:”Всех русских — в канал / Специальный, телевизионный.”

    http://imhoclub.lv/ru/material/vseh_russkih_-_v_kanal#ixzz3WngkiyQi

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    Absints > Kalvis Apsītis 09.04.2015. 12.23

    Paldies Kalvi! Interesanta doma – dažādas informatīvās telpas uztur segregētie valodu geto, savukārt vienot tās var vienāda satura, bet dažādu valodu nodrošinoši kanāli. Viena satura daudzvalodīgs kanāls ir ceļš uz integrāciju, kamēr segregētie kanāli – ceļš uz daudzkopienu sabiedrības stiprināšanu.

    Savukārt par subtitriem – tā pat būtu labāk- raidījums oriģinālvalodā, bet subtitri vietējā valodā- pārslēdzami. To tikpat labi nodrošina tās TV kastītes, kas jau tagad ir katra Latvijas iedzīvotāja mājā. Tā pat labāk, jo zinu daudzus cilvēkus, kas tā ir iemācījušies valodu (dzirdot, kā tā skan, un pēc subtitriem saprotot, ko tas nozīmē)

    Un atkal NEPLP tikai pēdejā laikā ir sapratis, ka tas darbojas, iepriekšēja prakse bija nogriezt visas aktieru emocionālās runas un uzrunāt monotonu tekstu pa virsu… un tur nu neko neiemācīsies.. Viens no tā rezultātiem – Igaunijā angļu valodu zin labāk nekā Latvijā…

    +10
    -9
    Atbildēt

    0

    zanE. > Kalvis Apsītis 09.04.2015. 13.05

    …Ķīps…nāksies Tevi sarūgtināt – ne tās kastītes, ne atbilstoši televizori ir katrā lauku un mazpilsētas mājā, lai spētu nodrošināt Jūsu abu ar Kalvi – domas lidojumu….reālā situācija ir gauži bēdīga un vajadzētu tomēr nolaisties no saviem augstumiem, lai spētu saprast – kādai auditorijai nav pieejami pat Latvijas sabiedriskie TV kanāli…

    ….sapņot nevienam nav liegts, bet atgriezties uz ierastās zemītes – ir lietderīgi…

    +10
    -13
    Atbildēt

    0

    Pelēkais Vilks > Kalvis Apsītis 09.04.2015. 13.05

    edge_indran ——–

    Starp citu, – “20 лет назад в латвийском телеэфире было

    ====

    pšol peža!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Absints > Kalvis Apsītis 09.04.2015. 13.25

    Uz Zani

    1) Latvijas TV digitalizācija panāca to, ka katrā mājā TV skatās caur “kastīti”. Analogās apraides kanālu Latvijā vairs nav. Kastīte – modems, lai skatītos Lattelekom dažādās televīzijas, Viasat, Baltkom vai citu kabeļtelevīziju utt. Bezkastīšu variants ir tad, kad modernā TV kastē var iespraust CAM moduli ar attiecīgā operatora dekodēšanas karti. Un tur ir tās pašas iespējas kā “kastītei”,. Ja Jums ir piemēri tam, ka kāds Latvijā Latvijas TV skatās savādāk, labprāt uzzināšu, jo izņēmumi skatās TV, kas tiek (tehniski) raidīta no citām valstīm. Un visām šitām kastītēm vai TV ir iespēja pārslēgt gan valodu, gan subtitrus (cita lieta, ka vairums TV kanālu tādu iespēju vienkārši nedod). Jūsu arguments mans šķiet labs piemērs tam, kad nezināšana tiek izmantota kā aizsegs, lai to nedarītu.

    2) Būt sociāli atbildīgam ir labi, bet nez vai Krievijas TV propaganda arī ir mērķēta uz pierobežas pensionāri, kurai ir vecais melbaltais Rekords. Mērķauditorija ir sociāli aktīvs, pietiekami nodrošināts vidējais Latvijas iedzīvotājs, kuram šī iespēja ir…

    Runa te iet par pretpasākumiem pret Kremli, tāpēc orientācijai te vajadzētu būt uz galveno sabiedrības daļu, ne uz sociāli apdalītajiem.

    3) Vairums pasaules valstu savus reprezentatīvos kanālus raida HD kvalitātē., 16:9 standartā. Mums, piemēram, LNT attēla kvalitāti nodrošina pirmskara(joks) līmenī 3:4 izmērā. Lielai daļai Latvijā šādi TV ir, bet kanālu , ko skatīties tādā kvalitātē nav. Faktiski jau tagad veikalā ne HD televiozrs ir jāmeklē. Parādās jau jaunāki -Quad HD… Pāreja uz HD standartu notiks agri vai vēlu, tad, varbūt, šis kanāls varētu būt pionieris. Alternatīva raidīt melnbalto 3:4 izmēra analogo signālu, tāpēc, ka tad to varētu uztvert ar arhaiskiem televizoriem, nez vai ir tā labākā…

    Ja jau viens no operatoriem sludina, ka mums ir modernākā TV pasaulē, kāpēc to neizmantot?

    +6
    -9
    Atbildēt

    0

    zanE. > Kalvis Apsītis 09.04.2015. 14.43

    …Ķīps…nekur tālu nav jāmeklē…pats Ķīps 2014.gada 16.decembrī raksta:

    – “Man nav skaidra NEPLP īstenotā politika apraižu organizēšanā. Ne jau aiz laba prāta Latgales pierobežā skatās Krievijas kanālus- skatās, tos, ko var uztvert.”

    …ko papildina Traductrice:

    – “Sev par pārsteigumu es atklāju, ka Latgale nav vienīgā “glubinka”, kur nesniedzas Latvijas informatīvā telpa. Kurzemē vien nieka desmit km rādiusā no Dundagas (kur ir uzstādīts TV raidītājs) ir vieta, kur Latvijas virszemes TV nav pieejama pat par maksu. Pēc TV3 un LNT aiziešanas pie Lattelecoma, mana vīramāte šos kanālus nevar redzēt “ne par kādu naudu”. Lattelecom tehniskās iespējas tik “tālu” nesniedzas. Paldies šoreiz jāsaka citam kaimiņam – Igaunijai, kas brīnumainā kārtā spējusi aizšaut savu Tv signālu līdz letiņu krastam un vīramāte skatās to pašu TV3 – tikai igauņu versijā (kas viņiem joprojām ir bezmaksas apraidē). Vīramāte tomēr ir sliktākā stāvoklī nekā Latgales tantiņa, jo igauņu valodu neprot un arī angļu subtitrus neprot lasīt. Atliek vien izlīdzēties ar bildes skatīšanos, lai nav jālūr melnā ekrānā (komiski – esam nopirkuši jaunu modernu tv, esam gatavi nopirkt maksas tv abonentu – bet tas neko nedod).”

    …sarunā iesaistās arī Fretka:

    – “Arī Vidzemē, Valmieras tuvumā, ir vietas, kur TV3 un LNT kodēto signālu nevar uztvert. Nekodēto varēja – ar to pašu antenu.”

    http://www.ir.lv:889/2014/12/16/latgales-informativa-ne-drosiba/viedokli

    ….Daugavpils novada domes priekšsēdētājas vietnieks Arvīds Kucins:

    – “Tas ir bēdīgi, un pašreiz tas ir ielaists, es domāju – tas ir neatgriezeniski. Nu ko mēs kā pašvaldības varam darīt? Mēs nevaram katrā mājā ielikt dekoderi, lai tagad visi skatītos latviešu kanālus. [..] Es nezinu, kā ir ar to ētera nodrošināšanu, jo pašā pierobežā pat mobilie telefoni uzreiz pārslēdzas uz Baltkrievijas zonu. Nu par ko tad mēs varam runāt?

    “Šiem cilvēkiem ir izdevīgi skatīties, piemēram, Baltkrievijas un Krievijas televīziju, jo tie raida par brīvu – šeit nav vajadzīgi nekādi dekoderi,” atzīst arī Krāslavas novada domes pārstāvis Juris Saksons. ”

    – “Liela daļa novada iedzīvotāju ir trūcīgi un viņiem ir grūti iegādāties antenas un dekoderus. Un pašvaldībai nav līdzekļu, ko piešķirt šiem cilvēkiem, lai iegādātos nepieciešamās iekārtas TV uztveršanai”, norāda Ciblas novada domes priekšsēdētājs Juris Dombrovskis.”

    http://skaties.lv/latvija/novados/pierobezas-pasvaldibu-vaditajus-nesatrauc-latvijas-mediju-neesamiba/

    +9
    -10
    Atbildēt

    0

    Absints > Kalvis Apsītis 09.04.2015. 15.14

    Zane, manuprāt, nevajag jaukt mušas ar kotletēm. Es jautāju, vai kāds LATVIJAS TV kanālus skatās savādāk? Problēma ar apraidi pierobežā pastāv neatkarīgi no tā, būs vai nebūs jauns krievu kanāls. Bez tam nez vai tieši krievu kanāla nodrošināšana pierobežā, nerisinot citu Latvijas kanālu sasniedzamību, ir risinājums.

    Un pilnīgi piekrītu Jums (un neesmu mainījis savas domas, jo mani citējat), ka tā ir Problēma, un ka tā ir JĀRISINA.

    Un te varu iemest vēl vienu akmeni NEPLP dārziņā – tā risināta netiek…

    Te runa ir par ko citu – par atbildi Kremļa propagandai, par to vai, un kāds krieviski raidošs kanāls ir vajadzīgs, un kāda it tā mērķa auditorija. Un to jau augstāk sīki paskaidroju.

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

Pelēkais Vilks 09.04.2015. 11.09

“Kudos” Vinetai.

+5
-2
Atbildēt

0

Absints 09.04.2015. 10.26

Tieši tā – nevis aizliegt, bet pārtraukt popularizēt. Kā Lietuvā. Aizliegumam nebūtu nekādas jēgas, satelīttelevīzijas, internets ir un būs alternatīvie avoti. Savukārt pārraukt translēt ir kaut kas cits, un tieši tas, ko nedara NEPLP – nepieņem lēmumu pārraukt TRANSLĒT Krievijas propagandas kanālus vismaz Latvijas valstij piederošajos operatoros. Šobrīd, vārdos nosodam, a praksē atbalstam. Tur varbūt pat valsts varētu samaksāt kompensācijas par to, ka operators zaudē virkni 5. kolonnas skatītāju. Pie kam interesanti ir tas, ka daļas, kas nav Latvijas valstij, ir kādai EU savienības valstij. Viasat Zviedrijai, Lattelekom daļas, šķiet, norvēģiem, Baltkomā arī ir skandināvi. Krievijas Baltijai domātie kanāli reģistrēti UK. Vai tās būtu pret? Manuprāt, te darba lauks ir mūsu EU deputātiem, jo tā īstenībā ir EU mēroga problēma. Tās būtu reālas un iedarbīgas sankcijas. Mums gan ir pretēja tendence – līst uz vēdera Kremļa priekšā, domājam taisīt jaunu kanālu, lsm.lv jau tiek tulkots, un nevis kādā EU valodā, bet tikai un vienīgi krievu. Paldies tev NEPLP!

Kanālus krievu valodā vajag, bet ne Kremlim taisītus. Vajag tulkot BBC, CNN,Sky News, piemēram. Pie kam jau dažiem ziņu kanāliem ziņas krieviski jau ir- BBC kā piemērs. Un vai mūs atbildīgie par medijiem ir gudrāki pat par BBC vadību?

Vajag tulkot labākos no Baltijas valstu raidījumiem. Un nedomāt par satura radīšanu- tas jau ir, vajag domāt par TULKOŠANU. Škiet NEPLP un Valdības vīru galvās ir iesēdies vecais priekšrats par tantiņu ar melnbalto Rekordu un pārgriežamajiem kanāliem. Pensionārs ar vecu televizoru nav mērķa auditorija. Auditorija ir darbaspējīgie sociāli aktīvie iedzīvotāji, kuriem ir pietiekami moderna TV ar pārslēdzamu valodu. Latvija ar savu sasteigto digitalizāciju šeit ir tikai ieguvēja… visiem mājās ir modernas iekārtas. Visiem! Pat lētākajā galā – virszemes tv ar brīvajiem kanāliem tāda iespēja ir, ja kāds nav sapratis.

Ir laiks izkāpt ārā no tā aplociņa, kas saucas Latvija….

Saku jau kuro reizi- nevajag jaunu kanālu krieviem – vajag esošo informāciju padarīt pieejamāku. Latvijas krievu žurnālistiem nebūtu jātaisa raidījumi tikai krieviem, tie būtu jātaisa Latvijas un Baltijas iedzīvotājiem. Īstenībā pat nebūtu svarīgi, kādā ir bijusi informācijas primāra valoda, svarīgi, lai tā būtu pieejama latviski, krieviski, igauniski, lietuviski , angliski. Kembridžas hercogienes deguna pakasīšana (par ko ir visās ziņās) nez vai ir svarīgāka par oligarha Uspeskiha arestu Lietuvā (par ko informācijas tikpat kā nav)

Neceru gan, ka te veselais saprāts uzvarēs… gan jau, ka Kremlis te vinnēs…

+18
-10
Atbildēt

20

    Kalvis Apsītis > 09.04.2015. 11.17

    Pievienojos Ķīpam. Risinājums ir tādi sabiedriskās televīzijas kanāli, kuru auditorija ir visi Latvijas iedzīvotāji nevis vienvalodīgi etniskie geto. Svarīga ir nevis forma, bet saturs. Raidījumu gaitā var lietot citas valodas (protams, ne tikai krievu, bet arī angļu, vācu un daudzas citas). Un subtitrēt uz latviešu valodu, lai visi saprot.

    Esmu YouTube noskatījies dažus Oļega Ignatjeva (punkti uz i) raidījumus. Viņš tiešām ir labs žurnālists un raidījumu kompozīcijai nav ne vainas. Bet man reizēm ir nogurdinoši klausīties, kā pie galda sasēdušās Latvijas valsts amatpersonas lauzītā krievu valodā apspriež kaut kādas mūsu iekšpolitiskās lietas, mokoši meklē vārdus, utml. Ja kādam ir vieglāk runāt latviski Latvijas sabiedriskajā televīzijā – kādēļ neļaut to darīt?

    +14
    -11
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 09.04.2015. 11.51

    ——-Kalvis Apsītis:”(..) – kādēļ neļaut to darīt?

    ===============================================================================

    Būs pavēle no Vašingtonas vai ieteikums no Briseles, tad ne tikai runās, bet arī dejot kazačoku sāks?

    Prātiņ, nāc pie kalvīšiem un āpsīšiem!

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    Svešinieks > 09.04.2015. 12.05

    KA

    Vai būs labāk, ja visu skaidros Ušakovs labā krievu valodā? Tieši latviešiem ar to jānodarbojas. Un jābeidz baidīties no lauztas gan krievu, gan latviešu valodas. Un runa ne tikai par vietējiem krieviem, bet arī par tiem, kas dzīvo Krievijā, Kazahstanā, Ukrainā, Baltkrievijā.

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    Kalvis Apsītis > 09.04.2015. 12.23

    >>> Vai būs labāk, ja visu skaidros Ušakovs labā krievu valodā? Tieši latviešiem ar to jānodarbojas. Un jābeidz baidīties no lauztas gan krievu, gan latviešu valodas.

    =========

    Manuprāt, pretnostatījums “ziņas Latvijas krieviem” un “ziņas Latvijas latviešiem” ir nedabisks. Kvalitatīvās ziņās katrs notikumu dalībnieks vai eksperts var izsacīties, kā viņam ērtāk – un raidījuma redakcija nodrošina objektivitāti kopumā, bet valodas barjeru var risināt ar subtitriem. Pretējā gadījumā dabūjam šizofrēniju – no vienas puses politiķi apgalvo, ka Latvijai nav jābūt divkopienu valstij, no otras puses – tērē ievērojamu budžeta naudu, lai tādu radītu. Ja kāds dikti vēlas izteikties lauzītā krievu valodā – lai jau viņš tā dara, bet kādēļ vajag veidot divas izolētas informācijas telpas?

    Es esmu par to, lai sabiedriskais medijs būtu vienots un kvalitatīvs – ar subtitriem latviski (un vajadzības gadījumā – arī citās valodās). PIRMAIS LABUMS: Cilvēki labāk apgūs svešvalodas. OTRAIS LABUMS: Varēs būt runa par kvalitatīvu informāciju VISIEM valsts iedzīvotājiem, kas neizskatīsies pēc valsts varas manipulācijas ar kādu lingvistisku grupu. Sk. Jekaterinas Ivanovas jautājumu Edvīnam Šnorem – par to, vai nevarētu vienkārši vairāk subtitrēt: http://www.imhoclub.lv/ru/material/russkij_mir_za_latvijskie_dengi?act=expand#comment749538 . Izskatās, ka cilvēki ar dažādu politisko pārliecību var vienoties par to, ka vajag plašāk lietot subtitrus.

    Ja turpretī runājam par izklaidējošo raidījumu veidošanu krieviski – tad tā ir naudas izmešana vējā. Rīgā dzīvo kādi 300 tūkstoši krieviski runājošo (tikpat ir Tambovā, Vologdā vai Saranskā). Rīga ir krieviskās kultūras province. Ir gauži mazas izredzes, ka šeit veidotie šovi, filmas, estrādes koncerti – varētu konkurēt ar tiem, ko veido Maskavā, Sanktpēterburgā vai citās Krievijas kultūras lielpilsētās. Latvijā toties var veidot izklaidējošu saturu latviski – to nekur citur pasaulē labāk neizdarīs.

    +13
    -10
    Atbildēt

    0

    Svešinieks > 09.04.2015. 12.48

    KA

    Bet es esmu par to, lai pret Latviju lojāli izturētos ne tikai vietēji krievi. Šī problēma nevar būt atrisināta tikai Latvijas robežās. Diez vai Pleskavas iedzīvotais mācīsies latviešu valodu.

    +10
    -5
    Atbildēt

    0

    zanE. > 09.04.2015. 12.56

    …Kalvi…varu piekrist par neveiklajām situācijām, kurās nokļūst latviešu politiķi un, ne tikai, mocoties atrast pareizus vārdus krievu valodā…ja tas ir sabiedriskā medija kanāls, tad jābūt nodrošinātam tulkojumam krievu valodā, ja uzaicinātais studijas viesis nav spējīgs vai nevēlas izteikties krieviski…

    …bet, ja mēs vēlamies, lai mūs saprot, tad mēs darām visu, lai oponents tiešām mūs saprastu…uzsveru vēlreiz – ja mēs vēlamies, lai mūs saprot….ja vēlamies nepastarpināti nodod informāciju, tad to darām tādā valodā, lai šo informāciju saprastu, nevis augstprātīgi norobežotos…

    …ko tad mēs īsti vēlamies panākt?…lai mūsu vēstījumu saprot, lai ieklausās, uztver un pieņem vai – ievelkam ķeksīti, redz, gribējām, bet šie nemaz nevēlas saprast….”šiem” nemaz tik ļoti nevajag, viņiem pietiks ar saprotamā valodā pasniegtu “informāciju”, kas neliek piepūlēties….

    …diemžēl, bet arī ne mazums latviešu skatās krievu raidījumus, ziņas un diskusijas tikai tāpēc, ka krievu valodu pārvalda labāk kā angļu un līdz ar to BBC un CNN tiem nešķiet uzrunājoši….

    ….nav jābaidās no krievu valodā raidoša TV kanāla, tas nepazemo latviešus…divdomīgi situāciju varētu uztvert, ja latviski raidošajos kanālos ienesīsim krievu valodu, ko attiecīgi PR speciālisti varētu pasniegt kā divvalodības ieviešanu…tas gan nav pieļaujams…

    …izskatās, ka bailes no TV kanāla krievu valodā rodas no tā, ka latviešu auditorija varētu izvēlēties saturīgus raidījumus skatīties krievu valodā un ignorējot bezjēdzīgu vāvuļošanu sabiedriskajā medijā latviešu valodā….taču…arī šeit es neredzu apdraudējumu – tas liktu saņemties latviešu valodā raidošajiem un strādāt pie kvalitatīvu diskusiju raidījumu un autorprogrammu radīšanas….

    …diemžēl, joprojām dzīvojam pēc principa – vienam glāze ir pustukša, otram tā ir līdz pusei pilna – kā spējam situāciju izvērtēt, kā uztvert un pieņemt…

    +11
    -17
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > 09.04.2015. 13.44

    ZanE – iešām labs komentārs, kuram es piekrītu.

    +10
    -10
    Atbildēt

    0

    Kalvis Apsītis > 09.04.2015. 14.59

    >>> ZanE: …nav jābaidās no krievu valodā raidoša TV kanāla, tas nepazemo latviešus…divdomīgi situāciju varētu uztvert, ja latviski raidošajos kanālos ienesīsim krievu valodu, ko attiecīgi PR speciālisti varētu pasniegt kā divvalodības ieviešanu…tas gan nav pieļaujams…

    ==========

    Nezinu, vai mēs ar Jums, ZanE, kādreiz sapratīsimies. Manuprāt, latviešiem ir jāmācās Eiropas lielās valodas, nevis jāfunktierē par to, kas viņus “pazemo”, kas “ir vai nav pieļaujams” vai ko par viņiem nodomās “attiecīgi PR speciālisti”. Jūs varat turpināt maksāt budžeta naudu Ušakova izbijušajai preses sekretārei Olgai Proskurovai-Timofejevai, kura te nesen reklamējās, vai citādi atpirkties no man nesaprotamiem elkiem.

    Ja neskaita bērnu raidījumus/multenītes kuras dublē visā pasaulē, tad pastāv divu veidu risinājumi citu valodu satura iekļaušanai raidījumos (1) dublēšana, kas ir izplatīta Vācijā, Francijā, Beļģijas frankofonajā daļā; (2) subtitrēšana, kas ir izplatīta ziemeļvalstīs, Igaunijā, Beļģijas flāmu daļā.

    Manuprāt, Latvijai būtu vēlami izmantot ziemeļvalstu, flāmu un igauņu pieredzi. Latviešu valoda ir neliela un viena pati neveido pašpietiekamu informācijas telpu, kā tas ir ar vācu vai franču valodu. Esmu diezgan daudz klausījies un varu apliecināt, ka Somijas televīzijas somu valodas programmās ļauj skanēt ne tikai zviedru, bet arī angļu un vairākām citām valodām. Somijas valsts amatpersonas valsts televīzijā parasti runā somiski. Subtitrus var pievienot neatkarīgi no apraidei izmantotās tehnoloģijas. Nekādas pazemojošas, nepieļaujamas vai divdomīgas situācijas nerodas.

    Un šādā situācijā cilvēki iemācīsies svešvalodas, kas ir vienīgā reālā izeja no t.s. informācijas kara. Kamēr Latvijā būs cilvēki – tostarp etniskie latvieši, kuri nevienu citu lielu svešvalodu (izņemot krievu valodu) neprot, tikmēr būs mērķauditorija Kaspara Dimitera uzskatiem. Nacionālromantiski iekrāsots populisms, kas atgremo Krievijas propagandas murgus.

    +15
    -11
    Atbildēt

    0

    zanE. > 09.04.2015. 17.29

    …Kalvi…protams, varu pievienoties Tavai vēlmei visus izglītot un iemācīt svešvalodas…taču…neņemot vērā reālo situāciju, tas viss izskatās/izklausās – “es Jums piespiedīšu mīlēt Raini”…

    …jaunā paaudze jau šobrīd pārvalda 3 un vairāk svešvalodas un…viņu interese par politiku, diemžēl, ir stipri vienaldzīga…sev vēlamo informāciju tie sameklēs bez piepūles un tam nebūs vajadzīgs ne 1, 2 vai 3 jauni TV kanāli…

    …ja Tev nesagādā grūtības – paskaties statistikas datus, kāds ir iedzīvotāju sastāvs, izglītības līmenis, vecuma slieksnis un cik no tiem varētu apgūt Tevis minētās svešvalodas….kurus Jūs vēlaties “piespiest mīlēt Raini/apgūt svešvalodas”?…un galu galā – kas ir primārais – svešvalodu apguve vai patiesas informācijas sniegšana/iegūšana par notikumiem mūsu valstī, Krievijā, Ukrainā, tuvējās ārzemēs un pasaulē…mums šodien ir vajadzīgs informēts skatītājs, Latvijas iedzīvotājs…tieši šobrīd, pie tik nestabilas situācijas un smadzeņu skalošanas no Krievijas puses….

    …arvien esam vēlējušies līdzināties igauņiem, bet šobrīd izvairāmies pat igauņus pieminēt…kāpēc? neiekļaujas nacionālās retorikas rāmjos?….

    …ja valsts strādā pie TV kanāla izveidošanas krievu valodā kopā ar igauņiem, tātad – valstij jārada iespējas šo kanālu redzēt arī “aklajā zonā”…Lattelecom pēdējo gadu laikā pie tā ir strādājis un veicis pētījumus, lai nodrošinātu apraidi…jā, bija prasījums no Lattelecom puses – viņi nodrošinās bezmaksas dekoderus, ja viņiem tiks garantētas apraides tiesības uz konkrētu laika periodu….nezinu, cik tālu šī lieta ir pavirzījusies, bet šis risinājums būs jāatrod, citādi jauna TV kanāla radīšanai nav jēgas…

    +8
    -11
    Atbildēt

    0

    mūsu alus > 09.04.2015. 20.06

    zanE, bezmaksas dekoderi ir sena, bet jau nevajadzīga Lattelecom biznesa ideja, jo konkurss par apraidi jau bija pirms pāris gadiem un saņemtais laiks ir pietiekošs.

    —————-

    2013. gada 18. jūnijā, ar Ministru kabineta (MK) rīkojumu apstiprināts konkursa „Maksas televīzijas pakalpojuma nodrošināšana zemes apraidē” rezultāts, nosakot SIA „Lattelecom” par konkursa uzvarētāju.

    SIA „Lattelecom” nodrošinās virszemes maksas televīzijas apraidi no 2014.gada 1.janvāra līdz 2021.gada 31.decembrim.

    —————

    Taviem vārdiem runājot, “…jauna TV kanāla radīšanai nav jēgas… “

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    zanE > 09.04.2015. 22.31

    …Mūsu alus….un tos n-tos tūkstošus bezmaksas dekoderus Lattelecom arī ir piegādājis, kā solīts?…

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Valdis Eiserts > 09.04.2015. 22.47

    Lai edgem labs prāts: Tā būtu pēdējās vēlēšanās izpilde, pirms KRIEVU PASAULE realizē lugandonijas galvenā arhitekta ieceri pēc lugandonijas skicēm.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    TanteSidra > 09.04.2015. 23.58

    Kalvis Apsītis 12:23 “…dabūjam šizofrēniju – no vienas puses politiķi apgalvo, ka Latvijai nav jābūt divkopienu valstij, no otras puses – tērē ievērojamu budžeta naudu, lai tādu radītu.

    …kādēļ vajag veidot divas izolētas informācijas telpas?”

    ~~~~~~~~~~~~

    jā, tāds ir pamata jautājums, – kādēļ, kam tas ir vajadzīgs.

    ienaidnieka interesēs ir sabiedrības šķelšana savstarpēji pretimstāvošās nometnēs ar atšķirīgām saziņas valodām, tas ir viens no hibrīdkara elementiem. valstij tas noteikti nav vajadzīgs.

    personu grupa ar NEPLP vadītāju Aināru Dimantu priekšgalā kas uz milzīgām naudām sacerējusies ir no šizofrēniski murgaina projekta apstādināma. apturēt tos kam acis ar naudu ir aizlietas nebūs viegli, – krupji turpinot dzimumaktu pat ja viņiem tā laikā kājas nogriež. vai izdosies apturēt augstus valsts ierēdņus no destruktīvām darbībām kam sekas būs neatgriezeniskas nu jau ir valsts drošības jautājums.

    neticu ka Ainārs Dimants varētu būt vienkāršs uz ienaidnieka provokācijām labticīgi atsaucīgs derīgais idiots.

    domāju viņš zina ko dara, viņa IQ ir augsts, – studējis žurnalistiku ne tikai Bonnā bet arī Maskavā.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    mūsu alus > 10.04.2015. 08.12

    zanE

    Bezmaksas dekoderu varbūtējais piedāvājums savulaik bija tikai Lattelecom PR celšaanas akcija sakarā ar apraides termiņa beigām. Katrā ziņā tas nevarēja būt par apstākli, ko ņem vērā atklātā konkursā. Tā bija tikai plika d..šana, un tāda tā arī palikusi.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Centrum > 10.04.2015. 10.24

    Kalvi,tā ir Jūsu sarakste ar Jāni Iesalnieku?

    http://www.pietiek.com/files/10042015/lg/92.jpg

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Absints > 10.04.2015. 12.58

    Uz Zani. Vai varat atbildēt, kāpēc Igaunijā angļu valodu zin labāk, kā Latvijā.? Es varu – tāpēc, ka viņi TV rāda filmas angliski tās titrējot igauniski. Vai tā ir piespiešana? Vai tā ir piespiešana “mīlēt Raini”. Nav! Lai cik jocīgi tas nebūtu, tas ir veids, kā neuzbāzīgi, nepiespiežot, iemācīties valodu. Un zinu vairākus konkrētus gadījumus, kur bērni, skatoties tās pašas multfilmas to ir apguvuši. Tikai un vienīgi skatoties.

    Igauņi to ir sapratuši, bet latvieši grib atkal būt gudrāki par citiem… Rezultāts ir tāds kā vienmēr. Un labi redzams.

    Savukārt par pārraides problēmām pierobežā Jums jau atbildēju. Bet Jums ir jāatbild uz jautājumu – vai uzskatat par pareizu, ka jaunais krieviem domātais kanāls būs skatāms pierobeža, bet Latvijas sabiedriskie kanāli ne? Izskatās, ka jā. Es domāju, ka tā būs pierobežas latviešu apbižošana…

    Problēma ar kanālu sasniedzamību pastāv, un tā ir jārisina! Tas būtu jādara NEPLP. Bet tas tiešā veidā nav saistāms ar jautājumu, vai vajag jaunu tikai krieviem domātu kanālu.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    zanE. > 10.04.2015. 14.13

    ….- “Bet Jums ir jāatbild uz jautājumu – vai uzskatat par pareizu, ka jaunais krieviem domātais kanāls būs skatāms pierobeža, bet Latvijas sabiedriskie kanāli ne? Izskatās, ka jā. Es domāju, ka tā būs pierobežas latviešu apbižošana…”

    ——————————-

    …Ķīps…Tu kādreiz arī aizdomājies, ko esi uzrakstījis?…ja sabiedriskais medijs nodrošina TV kanālu, kas speciāli domāts pierobežas iedzīvotājiem, tad pārējiem sabiedriskā medija kanāliem tiks uzlikts “režģis”, lai tos neredzētu un pielietotu spīdzināšanas metodes pierobežas latviešiem?…piedod, Ķīps, kas ar Tevi noticis – pavasaris galvā vai kāda personiska problēma novedusi Tevi līdz “bezsakaram”?…nudien, pārsteidzoši, jo allaž esi bijis viens no sakarīgākajiem komentētājiem, taču pēdējā laikā nākas lasīt aplamības….

    ….arī to esi piemirsis, kāda vecuma auditorija ir galvenā TV skatītāja…

    …pieminēji Igaunijas labo piemēru – vai gribi teikt, ka igauņus, veidot sabiedriskā TV kanālu krievu valodā, piespieda latvieši?…vai arī – viņi ir sapratuši, cik svarīga ir patiesa un neizkropļota informācija skatītājam saprotamā valodā….

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Absints > 10.04.2015. 14.26

    Zane, atkal piedēvējat man tekstus ko neesmu teicis, Nu, kur es saku, “speciāli domāts pierobežas iedzīvotājiem”? Un kāpēc atspēkojat domu, ko pati man piedēvējat: “vai gribi teikt”.

    Līdz ar to uz Jūsu komentāriem neatbildēšu, jo tie ir par to, ko neesmu ne rakstījis, ne domājis. Tā vietā vēlreiz izlasiet, lūdzu, to ko esmu rakstījis. Neko citu es neesmu ne domājis, ne gribējis teikt.

    Un vēl Zane- atbildot uz jūsu komentāru par “pavasari galvā”- esmu pamanījis. , ka pēdejā laikā bieži lietojat ad hominem stila argumentāciju. Es Jūs lūdzu par to padomāt un izdarīt secinājumus, jo tie Jūsu komentārus nerotā. Vienkārši padomājiet par to.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    zanE. > 10.04.2015. 14.40

    …Ķīps…sen jau esmu ievērojusi, ka Tev nepatīk atzīt savas kļūdas un paviršības, tad meklē iespēju izlīst caur adatas aci, pielietojot demagoģiskus paņēmienus…un…turpini braukt vēl dziļāk grāvī…

    …pirms komentārā lietoju teicienu “pavasaris galvā” – rakstīju “piedod”, bet…Tu to acīmredzot nepamanīji…nu, tā gadās karstasinīgiem vīriešiem, kas pārāk strauji reaģē…. :)

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    Absints > 10.04.2015. 16.06

    piedodu :)

    bet, atvainojiet :) tā arī nesaprotu, kur esmu kļūdijies…

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Ebenemezers-3 09.04.2015. 10.16

jaabeidz taa miikstaa politika pret agresoru valsti , beidzot sakaartojiet izgliitiibas sfeeru , sen bija laiks valsts finanseejumu tikai izgliitiibai valsts valodaa.

+19
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam