Latvija UNESCO balso pret Palestīnas uzņemšanu

63

Komentāri (63)

raimonds_bossltd 06.10.2011. 22.53

Mīliet palestīniešus tad jāmīl arī krievi un osetīni:
http://ipvnews.org/stump_article27082011.php

+1
-3
Atbildēt

0

ARNO 06.10.2011. 22.30

Nu gan ātri un izdevīgi aizmirsām vēsturi. Vispār jau atsķirība starp Latviju un Palestīnu vai Tibetu ir tikai mūsu vēsturiskā veiksmē. Visās lielāka un stiprāka nācija assimilē vai pārņem mazo un uzvarētaji mēģina pārrakstīt vēsturi. Ja nebūtu iestājusies PSRS mazspēja tad arī Latvijā tas būtu izdevies vēlvienas paaudzes laikā. Tibetai ir cauri, ja vien Ķīna nepieļauj kādu rupju kļūdu. Viss ko Izraēla grib ir atņemt zemi, ūdeni un vislabāk panākt lai palestīnieši pazustu. Visas miera sarunas tiek izmantotas lai novilktu laiku un uzbūvētu “faktus uz zemes”. Tiem kam ir interese par vēsturi iesaku paklausīties BBC podcastu par 6 dienu karu: http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/documentary_archive/6676265.stm

+4
-3
Atbildēt

9

    reksa > ARNO 06.10.2011. 23.26

    Kaut ko tu jauc.

    Latvieši (1,5 mln.) – krievi (140 mln.)
    Žīdi (6 mln.) – arabi (ap 300 mln.)
    Tibetieši (5 mln.) – ķīnieši (vairāk par miljardu)

    Žīdi ir maza tauta, kas veiksmīgi aizsargā sevi no daudzskaitlīgajiem arabiem.
    Ja Izraēlai nebūtu ieroču un rietumu palīdzības, tad arabi izdarītu ar Izraēlu to pašu, ko ķīnieši ar Tibetu vai ko PSRS ar Latviju.

    Vajadzētu pamācīties no Izraēlas.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    dag42 > ARNO 06.10.2011. 23.40

    Aldis: c’mon, tu aizmirsi ASV ar 310M iedzīvotāju un pasaules lielāko ekonomiku un militāro potenci pieskaitīt Izraēlas pusei pieskaitīt, ja kas;-) tas, ja par spēku samēru runājam.

    un, atsaucoties arī uz diskusiju augstāk: arābu valoda faktiski ir vairākas cieši saistītas valodas/dialekti (http://en.wikipedia.org/wiki/Arabic_language). Tā ka pat, ja par identitātes pamatu izvēlamies tikai un vienīgi valodu, tad viņi, strikti runājot, nerunā vienā valodā: http://en.wikipedia.org/wiki/Arabic_language

    Piebilstot: mēs, pat, ja neesam tieši no Izraēlas mācījušies, tad katrā ziņā esam gājuši līdzīgu ceļu sadarbībā ar ASV un NATO. Bez tām mēs savu neatkarību un PSRS armijas izvešanu kā savas ausis bez spoguļa būtu redzējuši.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    reksa > ARNO 06.10.2011. 23.54

    Kā redzi, Izraēlas arabi runā tajā pašā arabu dialektā kā Jordanijas rietumdaļas arabi, Libanas arabi un Sirijas rietumdaļas arabi.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Arab_World-Large.PNG

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dag42 > ARNO 07.10.2011. 00.01

    es redzu. tikai tad nevajag spekulēt ar 300M natīvo runātāju, kuri runā vienā valodā, un 26 arābu valstīm, kurām savā starpā vajadzētu automātiski miljonu bēgļu uzņemt tikai tādēļ, ka ka kāds viņus ir izsviedis no viņu dzimtās teritorijas.

    Jordānija, Sīrija, Libāna, kā man droši vien piekritīsi, nav ne pašas lielākās, nedz arī militāri un ekonomiski spēcīgākās arābu valstis.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    reksa > ARNO 07.10.2011. 00.18

    Kā rāda tava Vikipaidija:

    Izraēlas arabi saka: lamma reħit il-maktebe
    Ēģiptes arabi saka: lamma roħt el-maktaba
    Arabijas arabi saka: lamma roħt l-mekteba
    Irākas arabi saka: lamman reħit lel-maktaba

    Starpība vienkārši ir satriecoša :)))

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > ARNO 07.10.2011. 00.41

    Arts. Aizspriedumains esi gan pret ticīgiem, gam pret žīdiem:) Visas tautas ir egoistiskas, izņemot latviešus, kuri labāk dosies emigrācijā kā apbižos cittautiešus:)

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    ARNO > ARNO 07.10.2011. 01.29

    Izrēļi saka “šalom” un arābi saka “salam”. Nu un?
    Izraēlas reliģiozais vairākums diemžēl emocionāli nesarēķina ka nenodalot Palestīnu palestīņiem viņi eventuāli zaudēs demogrāfisko cīņu un savu demokratisko iekārtu. Jau tagad šī valsts ir uzskatāma par demokrātisku tikai ar pēdiņām un piebildēm.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    dag42 > ARNO 07.10.2011. 01.38

    Ino: es? aizspriedumains? well, Tev ir interesants domu gājiens, šādu “komplimentu” es pirmo reizi mūžā saņemu, parasti man piedēvē pārlieku liberālismu.

    un ja par aizspriedumiem: pazīstu personīgi/esmu saticis ļoti dažādus – gan ticīgos, gan ebrejus, gan visādus citādus cilvēkus – es vienmēr esmu ieklausījies dažādos viedokļos, bet, protams, domājis un pieņēmis pats savējo, ar ko, atkarībā no situācijas un sarunu biedra pazīstamības pakāpes padalījies vai nepadalījies.

    vai aizspriedumainība ir veidot savu viedokli no pieejamiem faktiem, pieredzētā un citu cilvēku viedokļiem?

    un kāds latviešu emigrācijai sakars ar cittautiešu apbižošanu vai neapbižošanu man arī nav īsti skaidrs. cittautieši neemigrē vai tad?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    aguslens > ARNO 07.10.2011. 11.39

    @Arts : Redzi, uz to var skatīties arī tā – savējie spriedumi ir viedoklis, pie tam pareizais, bet pārējie labakajā gadījumā ir nepareizie viedokļi ;) Un komentēšanas karstumos nepareizie viedokļi ir jāklasificē kā aizspriedumi :D

    +1
    0
    Atbildēt

    0

janazakovica 06.10.2011. 21.48

labak ieslaucit izraelu sarkanaa juraa.

0
-9
Atbildēt

1

    undriine > janazakovica 06.10.2011. 22.57

    Es jau ilgu laiku skatos tavus komentārus un domāju – slims vai ļoti slims?

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

raimonds_bossltd 06.10.2011. 21.11

Ir tikai divi iespējamie varianti.
Palestīnā tiek atjaunota Britu pārvalde, kas visradikāliem līdzekļiem apkaro jebkādas žīdu un arābu reliģiozās izpausmes, līdz pat nošaušanai par talmuda vai korāna glabāšanu. Otrs variants, mazāk taisnīgs, kad visa teritorija ir Izraēla.
Trešais, kad Maskavas, un Teherānas atbalstītie netirie, smirdošie lupatgalvas, ar raķetēm no par ASV un ES līdzekļiem celto skolu un slimnīcu jumtiem apšauda Izraēlas civiliedzīvotājus, nav pieļaujams. Novēlu katram to lopu fanam padomāt vai viņš gribētu apglabāt savu bērnu, kas būtu gājis bojā no terorista rokas.

+3
-2
Atbildēt

0

janazakovica 06.10.2011. 19.12

zeme kur pareiz atrodas izraela pieder arabu beduiniem no 7 gadsimta.vecajaa deribaa aprakstits kaa ebreju tauta so zemi atnema kanaaniesiem…

+1
-6
Atbildēt

0

dag42 06.10.2011. 18.41

dzeris49: nu teritoriju, pirmkārt, ANO nevienam nepiešķīra: ANO REKOMENDĒJA izveidot 2 valstis (http://en.wikipedia.org/wiki/1947_UN_Partition_Plan), un arābi šai rekomendācijai nepiekrita (pieļauju, ka viņiem bija tam vairāk vai mazāk pamatoti iemesli). Bez tam, Izraēla nodeklarēja savu neatkarību bez norādes, kādās robežās viņi savu valsti deklarē (turpat). Foršie briti, kas bija vieni no ANO rezolūcijas inspiratoriem, nākamajā dienā bezatbildīgi notinās, kas diezgan loģiski noveda pie pilsoņu kara un arābu valstu iebrukuma šajās teritorijās.

un pilsoņu kara laikā civiliedzīvotājus slaktēt nav ārkārtīgi forši (http://en.wikipedia.org/wiki/Massacre_of_Deir_Yassin). kas, protams, izraisa viņu pēc iespējas ātru aizmukšanu no konfliktējošām teritorijām (http://en.wikipedia.org/wiki/1948_Palestinian_exodus) – ap 700’000 iedzīvotāju, nav kaut kā pārāk mazs skaitlis – tie nebija arābu militāristi, tie bija civiliedzīvotji, kuri līdz pat šai dienai nevar pretendēt ne uz beznosacījumu atgriešanos, ne uz īpašumu atgūšanu.

arābi, protams, arī nav ne balti, ne pūkaini, bet gandrīz miljons bēgļu laika gaitā tomēr deklasējas nevis tādēļ, ka viņi būtu no dzimšanas ļauni, bet gan pabaiso dzīves apstākļu dēļ.

var, protams, vērties arī vēl tālākā pagātnē, bet tur viss ir vēl sarežģītāk. mans personīgais viedoklis ir, ka vispār jau tā kā nevajadzētu veidot valsti, morāli balstoties uz vairāk kā 2000 gadu vecām pasakām un sāgām, bet nu tur droši vien viedokļi ir individuāli.

+8
-4
Atbildēt

6

    LauraLasmane > dag42 06.10.2011. 18.47

    Mani riktīgi besī ārā šitie mudaki – komentētāji ar suņu un kaķu bildēm. Konkrēti Dzeris un Ino. Tādiem vispār nav vērts atbildēt.

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    janazakovica > dag42 06.10.2011. 19.14

    lupatas ne viriesi ko tur..kurs normals cilveks slepsies..?

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    mary75 > dag42 06.10.2011. 21.14

    Valērijs – ja tevi “besī mudaki – komentētāji ar suņu un kaķu bildēm”, iedzer bolderiānus, bet, labāk aizej pie psihiatra, ka nesastrādā kādas ziepes, izskatās, sevišķi adekvāts tu neesi.

    Aldis – kā tur bija, tā bija, vēsture ir vēsture, bet, patreiz palestīniešiem sen bija iespējas atzīt Izraelas valsti un izveidot savu valsti, ja tikai tie viņu līderi būtu nedaudz adekvātāki un patiešām gribētu un būtu spējīgi to izveidot.
    Un, ja brāļi – arābi gribētu, sen jau izmitinātu savus brāļus no tām nometnēm savās teritorijās, bet, tie vajadzīgi kā lielgabalgaļa gan tiem, gan pašu palestīniešu līderiem, kā kārts pret Izraelu, un dabiski, arī kā ienākuma avots.
    Bez tam tie bēgļi vajadzīgi daudzām humanitarām un pseidohumanitārām organizācijām, kuras labi nopelna uz to palīdzību tiem bēgļiem.
    Tāpat daļai Eiropas pseidoliberāļu un “cilvēktiesību aizstāvju”,kas var taisīt uz to politiku, attaisnojot arābus, bet, nosodot Izraelu tikai par to, ka tie spiesti aizsargāt savu valsti.
    Bez tam vispārzināms fakts, ka HAMAZu un terorismu tai reģionā finansē un uztur Irāna, un arī tai nekāda palestīniešu valsts nav nepieciešama.
    Tā ka, īstenībā, nevienam tur tā palestīniešu valsts sevišķi vajadzīga nav, varbūt, vienīgi Izraelai, ja tur pie varas nebūs HAMAZS.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    dag42 > dag42 06.10.2011. 21.38

    dzeris49: ar to “iespēju sen atzīt” ir kā ir. es gan nesekoju procesam līdzi nepārtraukti, bet tajos brīžos, kad man ir sanācis pasekot tam līdzi, tad visa spēle vienmēr ir izskatījusies vienos vārtos: Izraēla nepārtraukti sarunās iesper nosacījumus, kas pat man kā attāli dzīvojošai un galīgi neinteresētai personai liekas varētu būt nekorekti un pazemojoši otrai pusei. Pieļauju, ka arābi šāda veida Izraēlas “pretimnākšanu” varētu uztvert diezgan saasināti.

    bet nu labi, nav man ne laika, ne spēka rakāties Internetos un atcerēties detalizēti nebeidzamo miera sarunu gaitu. tad nu, pārfrazējot klasiķi, varētu teikt: “es palikšu pie sava viedokļa, jūs palieciet pie savējā”;-). no ofence.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > dag42 06.10.2011. 23.35

    valerijs. Stipri apšaubu, vai esi spējīgs atbildēt, jo tavā profilā ir vieni ieteikumi. Vai esi bijis kādā arābu zemē vai Izraēlā? Situācija ir daudz sarežģītāka kā esi iedomājies:)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > dag42 07.10.2011. 11.23

    to lno
    Kāpēc jābūt Izraēlā vai arābu zemēs, vai jādomā ar galvu? Pietiek izēst to, ko trauciņā ielicis 1. baltijas anāls. Tas attiecas arī uz citiem strīdīgiem jautājumiem

    0
    0
    Atbildēt

    0

rence_linda 06.10.2011. 16.20

they say jump, you say how high

+4
-7
Atbildēt

0

jessdrthomas 06.10.2011. 16.01

Kā Krievijai priekš Abhāzijas atzīšanas Okeānijas salas, tā ASV priekš Palestīnas neatzīšanas savi ārpolitikas punduri, ko šādās situācijās izmantot.

Džudītei droši vien pietika, ka aizsūta Kristovskim uz mobilo ” ; ) ” , un lieta darīta, pat uz vasarnīcu jābrauc nebija.

+8
-7
Atbildēt

3

    mary75 > jessdrthomas 06.10.2011. 16.15

    Te gāja runa par Palestīnas uzņemšanu UNESCO, nevis atzīšanu vai neatzīšanu, ja kas.
    Ļaunais ASV žandarms apspiež nabaga palestīniešus?
    Laikam, neesi lietas kursā, ka taisni ASV, ES un Izraela ir tie, kas piešķir Palestīnas adminstrācijai vislielākos līdzekļus, kur tie paliek, tas jau ir cits jautājums.

    +9
    -6
    Atbildēt

    0

    jessdrthomas > jessdrthomas 06.10.2011. 16.35

    Bet ko tad uzņem UNESCO, ja ne valstis?

    Ja palestīniešu teritorijas nebūtu okupētas, tautai atņemtas politiskās un ekonomiskās tiesības, tai nekāda ASV un Izraēlas palīdzība nebūtu vajadzīga. Paši dzīvotu, pelnītu un sevi nodrošinātu.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > jessdrthomas 06.10.2011. 23.08

    to papageno
    Arābi pelna Izraēlā un nesliktu dzīvo, reizēm ne sliktāk par žīdiem. Palestīniešu autonomijā Maskavas sabiedrotie, Hamas, nevienam neļauj pelnīt, jo pārtikušā sabiedrībā ir grūti rekrutēt teroristus.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

dro 06.10.2011. 15.11

Es vairāk kopīga saskatu Hamaz vadoņiem ar mūsu krievu ebrejiem, bet latviešiem ar Izraēlas pilsoņiem! Gaidu mīnusus:)

+11
-5
Atbildēt

4

    P_Dancis > dro 06.10.2011. 15.27

    Un kā ar krievu izcelsmes Izraēlas pilsoņiem?
    :)

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 06.10.2011. 15.59

    Cik saprotu, ar tiem “krievu ēbrejiem” tu domā Ždanoku un Co, bet, salīdzinājums īsti korekts nav.
    1.tai kompānijā ir arī latvieši, krievi, utt., dalījums pēc etniskām pazīmēm te neder
    2.viņi nav teroristi, nespridzina diskotekas, nezombē bērnus un negatavo no tiem nākamās dzīvās bumbas, bet, darbojas mūsu pašu pieņemto likumu rāmjos
    3.Ždanoka nenoliedz Latvijas valsts tiesības uz pastāvēšanu, bet, cīnās par vienas etniskās grupas tiesībām esošās valsts rāmjos, kā nu viņa tās izprot
    4.kaut Ždanoka uzdodas par visu Latvijas un Baltijas krievvalodīgo aizstāvi, atbalsts tai minimāls, atšķirībā no Hamaz, kram atbalsts tautā ļoti liels.
    Izraelas pilsoņi un latvieši gan līdzīgi ( izņemot daļu arābu izcelsmes Izraelas pilsoņu), stipri kašķīgi savā starpā, bet, savas valsts pastāvēšana tiem ir svēta lieta.
    Kaut arī, pēdējā laikā starp ieceļotājiem no Krievijas tur ir parādījušies pat nacisti, kas Izraelā izraisīja zināmu šoku, un starp tiem jaunajiem ieceļotājiem tur ir visādi cilvēki.

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    piziks > dro 06.10.2011. 18.00

    Dzeri, Ždanoka necīnās par kādām kopas tiesībām (kopai tiesību netrūkst), — Ždanoka cīnās par pospadomu/sovoku grupas privilēģijām, kas augstākas par pamatnācijas/aborigēnu tiesībām.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 06.10.2011. 22.18

    Kurš strīdas, es arī teicu – uzdodas par aizstāvi.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

ilmisimo 06.10.2011. 14.19

…spriedelēsim te par Jeruzalemi un Ciānu kamēr pamodīsimies vilcienā uz Magadānu…

+12
-2
Atbildēt

0

mary75 06.10.2011. 14.05

Palestīnas valsts ir tikai fikcija, būtībā, tā nekontrolē ne savu teritoriju, ne tai ir vienota valdība, daļu tās teritorijas kontrolē teroristiska organizācija HAMAZ.
Palestīnai sen bija iespēja nodibināt savu valsti, taču tas nevienam no līderiem nav vajadzīgs, to vienīgā vēlme zagt miļjardiem lielu starptautisko humāno palīdzību, un turēt savu tautu nabadzībā un naidā pret Izraelu un visu Rietumu pasauli, lai tos var vieglāk vadīt.
Izraela atdeva Palestīnai Gazas sektoru, un tur, kur agrāk bija iekopti lauki, tagad ir tuksnesis.
Arafata laikā izraela bija gatava uz milzīgu piekāpšanos, bet, Arafats sameklēja arvien jaunus ieganstus, lai ar Izraelu nevienoties.
Galvenais ir tas, ka palestīnieši vispār neatzīst Izraelas tiesības uz pastāvēšanu, un ASV, kā Izraelas drošības garants, nekad nepiekritīs atzīt šo valsti, kamēr tas nemainīsies.
Un otrs – palestīnieši pieprasa, lai Jerusaleme kļūtu par Palestīnas galvaspilsētu, un visi, kas 40 jos gados dzīvoja Izraelas teritorijā, un to mantinieki, varētu atgriezties Izraelā ( ap 3 miļjoni apmēram), un tas, dabiski, nozīmētu Izraelas valsts galu, tāpēc Izraela nekad uz to neies.
Tāpēc Latvija izdarīja pilnīgi pareizi, tādas Palestīnas valsts vienkārši nav.

+14
-12
Atbildēt

6

    P_Dancis > mary75 06.10.2011. 14.19

    “Izraela atdeva Palestīnai Gazas sektoru”

    Atdeva Palestīnas pašpārvaldei, nevis Palestīnas valstij. HAMAS savukārt sagrāba varu, jo Palestīnas pašvārvaldei loģisku apstākļu dēļ nav savas rīcībspējīgas armijas.

    “palestīnieši vispār neatzīst Izraelas tiesības uz pastāvēšanu”

    Vai vari publicēt kādus socioloģiskus datus, kas pamatotu tavu izteikumu? FATAH atbalsta 1967. gada robežas, ar HAMAS ir grūtāk. Jebkurā gadījumā, ja palestīniešiem būtu reāla cerība uz Izraēlas anektēto teritoriju atdošanu, viņi atzītu Izraēlu bez domāšanas. Spriedzi uztur ne jau tauta, bet arābu oligarhu finansēti kūdītāji.

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    buchamona > mary75 06.10.2011. 14.28

    Dzeris. Piekrītu Tev. Palestīnieši paši izlēma savu likteni, nobalsojot par Hamas.

    “..Kaut vēlēšanu oficiālie rezultāti ceturtdien pēcpusdienā vēl nebija zināmi, Hamas jau rīta pusē pasteidzās paziņot par vairāk nekā 70 vietām 132 deputātu lielajā parlamentā, un šo skaitli neviens arī nav apšaubījis. “Šorīt mēs pamodāmies, un debesis bija citā krāsā. Mēs esam spēruši soli jaunā ērā,” drīz pēc tam pavēstīja palestīniešu valdības pārstāvis Saebs Erekats, bet premjers Ahmeds Kureī paziņoja par valdības atkāpšanos…”

    http://www.diena.lv/arhivs/hamas-uzvar-velesanas-pasaule-nezina-par-palestiniesu-nakotni-12682271

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 06.10.2011. 14.32

    O.P. – Atvaino, tauta, kā visur, tur ir dažāda, bet, cerams, tu redzēji, kādi tautas svētki tur bija tai 11.09., kā viņi priecājās par tīkstošiem nevainīgu cilvēku bojā eju.
    Un HAMAZS pilnīgi oficiāli neatzīst Izraelas tiesības uz pastāvēšanu.
    Ja tautai pa TV no rīta līdz vakaram rāda, kā Izraelas zvēri nogalina pa;lestīniešu bērnus, ko tad vēl tauta var domāt.
    Ir jau gan tur daļa, kas strādā Izraelā, bet, tie tāpat neieredz ēbrejus.
    Tāpat gan, kā ēbreji neieredz palestīniešus, process abpusējs, un tur risinājums, kā domā lielākā daļa, tuvākā laikā nav iespējams.

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    Līga Lētiņa > mary75 06.10.2011. 14.32

    o! Latvijas lielakais specs palestīnas jautājumā, skolojies pie slavenajiem rodina un ozoliņa, kuri pat sunnītus no šiītim
    neatšķir. varbūt paintesesējies kas ir Gaza, un kāda ir tās vēsture.

    +4
    -8
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 06.10.2011. 14.47

    Ja tev ir zināms kas tāds, kas pēc būtības maina situācijas izpratni, klāj tik vaļā.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    piziks > mary75 06.10.2011. 17.56

    Dzeri, mums tepat ir savi SC “palestīnieši”, kuri neatzīst tiesības uz Latvijas pastāvēšanu: timuRubix un viņa komanda.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

P_Dancis 06.10.2011. 13.57

Latvija kārtējo reizi ir apliecinājusi savu ārpolitisko principu neesamību – ASV “palūdza” un mēs “piekritām”. Vienkārši atzīt Palestīnu de facto protams nevar, jo ne tuvu nav atrisināts tās teritoriālie un Izraēlas okupācijas spēku izvešanas jautājumi. Bet mums kā mazai tautai būtu jāatbalsta arī citas mazas tautas centieni pēc pašnoteikšanās.

Baigā tomēr melu cena jāmaksā par ASV jumtu. Bet kāpēc “pret” sarakstā nav rodama vēl mazākā Igaunija?

+15
-10
Atbildēt

0

elvonix 06.10.2011. 13.52

Tiešām izbrīna, ka Latvija, kas pati izcietusi okupāciju, atsaka pat morālu atbalstu okupētai teritorijai.
Līdz šim neesmu sapratis, kur tur ir ASV interese šajā konfliktā un kāpēc citas valstis kā aitiņas pavērtām mutēm klausās ASV viedokli šajā jautājumā, ja viss, kas būtu jādara, būtu jāklausās ko īsti saka paši palestīnieši.
Starp citu, palestīnieši ir vieni no musulmaņu tautām, kuras bēg no savas teritorijas uz Eiropu labākas dzīves meklējumos. Ja Eiropai, tostarp arī Latvijai, ir tik lielas bailes un nepatika pret musulmaņu imigrāciju, varbūt vajadzētu atbalstīt viņiem pašiem savas valsts veidošanu?

+20
-11
Atbildēt

6

    Silvija Adijāne > elvonix 06.10.2011. 14.06

    Nav velkamas nekādas paralēles starp Latvijas okupāciju no PSRS puses un Palestīnas valsts izveidošanas centieniem. Nu drusku tā kā derētu iebraukt tēmā un painteresēties par to, kas tur īsti pie viņiem notiek. Citādi iznāk, kā tiklīdz dažs labs dzird vārdu okupācija, tā aizbrauc širmis. Hamas arī baigi foršie, vai ne?

    +8
    -15
    Atbildēt

    0

    mary75 > elvonix 06.10.2011. 14.19

    Kāda Palestīnas okupācija?
    Izraelai šo teritoriju piešķira ANO, Izraela nevienam neuzbruka, tai divreiz uzbruka arābi, un divreiz karu zaudēja, tāpēc daļu teritorijas Izraela patiešām ir okupējusi.
    Daļu atdeva, tagad no tās teritorijas, ko Izraela atdeva, ar raķetēm apšauda Izraelas pierobežas pilsētas.
    Kur te kas kopējs ar Latvijas okupāciju?

    +14
    -9
    Atbildēt

    0

    JānisLetiņš > elvonix 06.10.2011. 14.39

    @GhostDog
    Tieši tā! Es lepojos ar Latvijas lēmumu, neesam skrējuši vienā barā ar citām ES valstīm!
    Mums tāda dīvaina domāšana tiklīdz mēs ieraugam ASV un Latviju kopā, tā uzreiz pieņemam, ka tas nav mūsu viedoklis.

    +10
    -8
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > elvonix 06.10.2011. 21.09

    Ir tikai divi iespējamie varianti.
    Palestīnā tiek atjaunota Britu pārvalde, kas visradikāliem līdzekļiem apkaro jebkādas žīdu un arābu reliģiozās izpausmes, līdz pat nošaušanai par talmuda vai korāna glabāšanu. Otrs variants, mazāk taisnīgs, kad visa teritorija ir Izraēla.
    Trešais, kad Maskavas, un Teherānas atbalstītie netirie, smirdošie lupatgalvas, ar raķetēm no par ASV un ES līdzekļiem celto skolu un slimnīcu jumtiem apšauda Izraēlas civiliedzīvotājus, nav pieļaujams. Novēlu katram to lopu fanam padomāt vai viņš gribētu apglabāt savu bērnu, kas būtu gājis bojā no terorista rokas.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    piziks > elvonix 06.10.2011. 21.35

    Nu, labi = šoreiz Latvijai ir Rumānijas viedoklis… :)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    mēbeļu izgatavošana > elvonix 06.10.2011. 23.21

    @Dzeris

    Laikam pirmo reizi piekrītu praktiski visam jūsu rakstītajam :)

    Vienīgais reālistiskais ceļš, lai rastos un pastāvētu Palestīnas valsts, lai reģionā būtu valstu līdzāspastāvēšana drošās, aizsargājamās un savstarpēji atzītās robežās, lai būtu vienošanās par bēgļiem un visiem citiem jautājumiem, ir nosprausts ANO DP rezolūcijā 242. Tās ir sarunas un kompromisi. Palestīniešu prasītās (no Jūdejas un Samārijas ebreju iedzīvotājiem “atbrīvotas”) valsts tieša vai netieša atzīšana nevirza ne par mata tiesu tuvāk šiem mērķiem.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

LAURIS 06.10.2011. 13.48

Tas ir nekrietni no tādas valsts, kā Latvija, puses. Pēc tādiem gājieniem visas runas par padomju opupāciju izklausās pēc bezjēdžīgiem purkšķiem.

+28
-10
Atbildēt

7

    reksa > LAURIS 06.10.2011. 19.45

    Nu kādas muļķības?

    Kādā valodā runā palestīnieši? Palestīniešu? Nē. Arabu valodā. Nav nekādas palestīniešu valodas. Palestīnieši ir arabu tautas daļa. Tâpat kâ “pitalovieši” ir krievu tautas daļa.

    Tâpat kâ blakus mazajai latviešu valstij Latvijai ir milzīgas krievu apdzīvotas teritōrijas, tâpat arī blakus mazajai žīdu valstij Izraēlai ir milzīgas arabu apdzīvotas teritōrijas.

    Būtu muļķīgi par atsevišķu tautu uzskatīt pitaloviešus (Abrenes krievus), arī muļķīgi par atsevišķu tautu uzskatīt palestīniešus. Tie ir tikai neliela daļa no arabiem.

    Muļķīgi ir rīkojusies ANO pēc Otrā pasaules kaŗa, sadalot Izraēlas/Palestīnas teritōriju vairākās daļās kâ šacha galdiņu – nu nevar divas tautas mierīgi dzīvot vienā teritōrijā. Loģiski bija visu Izraēlas teritōriju pilnībā nodot žīdiem, bet arabiem atstāt Jordaniju. Tagad nebūtu nekādu strīdu. Katrs dzīvotu savā valstī.

    Toreiz to it īpaši vienkārši varēja izdarīt. Pēc 2.pasaules kaŗa miljoniem cilvēku tika pārvietoti, piemēram, vācieši no Čechijas, Polijas, Prūsijas. Poļi no Ukrainas.
    Arī žīdu genocids kaŗa laikā bija pietiekams arguments, lai izveidotu žīdiem savu atsevišķu valsti.

    Žīdiem droši varēja nodot ne tikai visu Izraēlu (Palestīnu), bet arī Sinajas pussalu. Savukārt arabiem ir daudz savu valstu – no Atlantijas ōkeana rietumos līdz Indijas ōkeanam austrumos.

    +4
    -8
    Atbildēt

    0

    dag42 > LAURIS 06.10.2011. 20.30

    Aldim: tas ir tā baisi eirocentriski (un diezgan vēsturiski analfabētiski) mēģināt valstis iedalīt pēc valodas. Valoda ir svarīga, bet ne vienīgā identitātes satsāvdaļa. Neesmu milzīgs arābu speciālists, bet pēc analoģijas: ja kāds mēģinātu patvaļīgam latīņamerikānim iegalvot, ka viņiem jau principā spāņu valoda viena un identitātes ar nekādas, tā ka vajadzētu visiem vienā Meksikas vai Argentīnas vai Latīnamerikas Savienoto Valstu valstī dzīvot, tad varētu, maigi izsakoties, “atrauties”. Un Apvienotā Karaliste arī kādu labu laiku jau vairs neietver ne ASV, ne Kanādu, Ne Austrāliju, ne Jaunzēlandi.

    Un uz kāda gan pamata ANO būtu vajadzējis visu Palestīnas teritoriju nodot ebrejiem, ja viņi tur bija relatīvi 40-50 gadus jauni jaunienācēji, kamēr arābi tur ar visiem saviem īpašumiem un ģimenēm gadsimtiem jau dzīvoja.

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    reksa > LAURIS 06.10.2011. 20.48

    Arabi un latīņamerikieši tomēr ir dažādas lietas.

    Arabi ir viena tauta, kas laika gaitā dalījusies dažādos emīrātos un kalifātos. Kaut arī arabi kādreiz bija okupējuši un asimilējuši daudzas tautas, tomēr tas bija sen un tagad visi arabi uzskata sevi par arabiem. (Latīņamerikieši neuzskata sevi par spāņiem, daudzi pat ir saglabājuši savas senās valodas, kas bija pirms spāņu kolōnizēšanas.)
    Izraēlā kādreiz dzīvojuši žīdi. Romieši viņus padzina no turienes. Tajā teritōrijā apmetās arabi. Tagad tur atkal ir žīdu valsts.

    Palestīna un Jordanija bija britu kolōnijas – vienota teritōrija.
    Bija loģiski vienu daļu – Palestīnu – nodot žīdiem, bet otro – Jordaniju – arabiem.

    Latvijas Republikas neatkarība ir atjaunota pēc 50 okupācijas gadiem.
    Žīdu valsts ir atjaunota pēc 2000 gadu.

    +3
    -10
    Atbildēt

    0

    dag42 > LAURIS 06.10.2011. 21.12

    OMG! kur es teicu, ka latīņamerikāņi sevi uzskata par spāņiem?! protams, ka ne! bet daudz maz visi latīņamerikāņi sevi uzskata par latīņamerikāņiem, vienlaikus esot arī kolumbieši, peruāņi, meksikāņi utt.

    Un loģiski tomēr būtu bijis teritoriju sadalīt atbilstoši tajā dzīvojošajiem iedzīvotājiem. Palestīnas teritorijā dzīvojošajiem arābiem ar savām ģimenēm un īpašumiem bija (un vēl aizvien ir) loģiski iebildumi, ka viņus izplivina no viņu teritorijas laukā jaunienācēji (pirms 2000 gadiem starptautiskās tiesības, nāciju pašnoteikšanās un tamlīdzīgs bla-bla-bla neeksistēja, līdz ar to par nekādu valsts atjaunošanu pēc 2000 gadiem nav korekti runāt, un ar 50 gadiem Ljas okupācijas vispār nekādas paralēles nav velkamas).

    un ja par senvēsturi, tad principā ebreji sākotnēji Ēģiptē, ja kas, dzīvoja un tikai pēc tam uz tagadējo Izraēlas teritoriju pārvācās. Ja visas tautas / valstis mēģinās kaut ko 2000 gadu vecu atjaunot, absolūts bardaks iestāsies.

    Bet nepārporti mani: es neesmu par Izraēlas valsts noslaucīšanas no zemes virsmas (atšķirībā, ja kas, no daudziem arābiem). Izraēla vienkārši, cik es sevi atceros (gadus 25-30), nekad tā īsti nav vēlējusies šo jautājumu abām pusēm pieņemami atrisināt. Vienreiz beidzot varētu tā kā saņemties.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    reksa > LAURIS 06.10.2011. 23.09

    Kāda vella pēc ir vajadzīga vēl viena arabu valsts, ja tie arabi var mierīgi dzīvot arabiskajā Ēģiptē, arabiskajā Jordanijā, arabiskajā Libanā vai arabiskajā Sirijā? Daži kilometri turp vai šurp pie saviem brāļiem – kāda starpība?

    Vai Izraēlai ir piešķirta puse no visām arabu zemēm? Nē taču. Nieka 28’222 kv.km.
    Salīdzini ar blakus esošajām arabu valstīm:
    Jordanija – 89’342 kv.km
    Sirija – 183’885 kv.km.
    Ēģipte – 1’002’000 kv.km.

    Izraēla ir tikai 2,8% no Ēģiptes.

    Arī ja ņemt britu kolōniju, kuŗā ietilpa Palestīna un Jordanija, žīdiem ir tikuši 24%, bet arabiem 76%.
    Pa ko vēl arabiem būtu jāapvainojas?

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    Pēteris Jakubaņecs > LAURIS 07.10.2011. 09.53

    To Aldis: ārkārtīgi bezatbildīgi šādi trivializēt vēsturi. Palestīnieši, kā teritoriju apdzīvojoša tauta figurē jau pirms kristus šajā reģionā. Tāpat arī izraēlieši. Un tieši Eiropieši sākuši ebreju “reabilitāciju” pamazām viņus tur atgriežot. Es domāju, ka te nav nekāda sakara ar humāniem apsvērumiem, bet ar ebreju pietiekami lielo īpatsvaru visu valstu elitēs (jo no savas dzimtās vietas vairāku gadsmitu gaitā tikuši svaidīti pa visu pasauli).
    Tas, cik vardarbīgi civilizētā pasaule izēd no Palestīnas teritorijas šo vietu jau gadsimtiem apdzīvojošu tautu ir bēdīgi. Salīdzinājumam iedomājieties ka Eiropas valstis pēkšņi piekrīt Krievijas viedoklim, ka Latvijas teritoriju jau tik sen apdzīvo krievi, arī tagad tie šeit veido ievērojamu populācijas daļu, ka tādēļ būtu tikai loģiski iekļaut Latvijas teritoriju Krievijas sastāvā. Un lai latvieši iet un Īrijā nodibina savu rezervātu dažu simtu hektāru platībā. Un Krievijas kontrolētie mediji pasaulei ziņotu, cik tie latvieši ir brutāli, vardarbīgi un zemiski.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    reksa > LAURIS 07.10.2011. 22.59

    Tavs piemērs ir absolūti nav loģisks.

    Krieviem ir milzīga teritorija (viena septītā daļa no visas pasaules teritōrijas), bet žīdiem ir tikai maza Izraēla, kas pēc izmēriem līdzinās vienai trešdaļai no Latvijas.

    Nav nekāda pamata uzskatīt palestīniešus par atsevišķu tautu, tas ir tikai un vienīgi arabu tautas neliela daļa.
    Tu taču neuzskati Abrenes krievus par atsevišķu tautu.

    Tava lielāka kļūda, ka tu esi iedomājies kaut kādu palestīniešu tautu. Nav šādas tautas, ir tikai arabi. Ja tev ir naids pret žīdiem, tas ir cits jautājums.
    Arī ja tavus uzskatus ietekmē Zurofa banda – tas arī ir cits jautājums.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Aldis Valters 06.10.2011. 13.47

vēl viens iemesls lepoties ar “savu” valsti…

+10
-7
Atbildēt

1

    Liene > Aldis Valters 06.10.2011. 21.27

    Bet Latvijai un latviešiem jāreabilitējas arī ebreju jeb, kā jūs sakāt, žīdu priekšā, jo tieši latvieši nacistu formastērpos šāva nevainīgus ebrejus Biķernieku mežā un daudzās citās Latvijas vietās. Uz Latviju veda ebrejus uz nošaušanu pat no citām okupētām Eiropas valstīm, jo tur vietējie negribēja nodarboties ar nošaušanām, toties vietējie Latvijas iedzīvotāji to darīja, kā mēs zinām, labrpāt.

    Vācijas līderis Šmits reiz nostājies uz ceļiem kādā Polijas koncentrācijas nometnē, ar to apliecinot vāciešu vēlēšanos lūgt piedošanu ebrejiem un poļiem.

    Vai kādreiz mēs sagaidīsim kaut ko līdzīgu arī no Latvijas valstvīriem un valstsievām? Piemēram, lai Āboltiņa aizbrauktu uz Rumbulu un tur nostātos uz ceļiem piemienekļa priekšā zem žurnālistu kamerām.

    Bet lai lūgtu piedošanu krieviem, derētu azibraukt uz Tambovu, kur īpaši trakoja un bendēja latviešu sarkanie strēlnieki.

    Vai uz Kronštadtu, kur tie sarkanie bendes arī rīkoja zvērības. Lūk, Krievija atceras, bet piedošanu neparasa. Latvijai pašai būtu jāizrāda iniciatīva

    http://www.kronvestnik.ru/2011/11n9p2.html

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam