Kravcovs piemērotu latviešu valodas kursu atradis AAE

69

Komentāri (69)

Zigurds 21.04.2011. 17.49

To sauc par bezkaunību un nekā savādāk.

0
0
Atbildēt

0

gundega_heiberga 20.04.2011. 23.36

…iespēja atņemt deputātam mandātu… ir pretrunā demokrātiskas sabiedrības normām.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Šāds boļševistisko parazītu pielietots šantāžas paņēmiens liecina, ka nespēja apgūt valsts valodu nav Kravcova vienīgā galvas vaina.

+3
0
Atbildēt

0

Sanšains 20.04.2011. 21.41

Šķiet, praktiski visi komentētāji palaiduši garām vienu būtisku niansi: Kravcovs ar savu tekstu par Arābu Emirātiem taču būtībā ņirdz par latviešiem – mazliet aizplīvuroti parāda, ka nicina latviešus.
Un tādu krievu netrūkst, lai ko te arī nebļebinātu dažādi politkorektie vēlmju domātāji.

+2
0
Atbildēt

1

    dro > Sanšains 20.04.2011. 23.52

    Kravcovs ar savu tekstu par Arābu Emirātiem taču būtībā ņirdz par latviešiem
    ____________________
    Kā neņirgāties, ja arī latvieši – gasūni par viņu balsojuši.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

dace_ampermane 20.04.2011. 17.46

Kaspar Gasun,

Ko Tu te visu dienu ārdies pa tādu varētu teikt visai sensitīvu sabdžektu, vai tev dižā krievu tauta visas savas rūpes uz Taviem zēnišķīgajiem pleciem uzvēlusi, vai Tev kādreiz licies ka viņi paši ar to nekādi nespēj galā tikt? Paņem to ar to ķeksi palīgā lai tas kaut kādu posteri uztaisa par šito tēmu.

+4
-2
Atbildēt

5

    lindamarisfam > dace_ampermane 20.04.2011. 19.11

    No Jūsu nobriedušās mutes Dieva ausī! :D

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > dace_ampermane 20.04.2011. 19.38

    Redziet, man patīk paskatīties uz šiem “sensitīvajiem sabdžektiem” ārpus lozungiem un “bāreņu tautas dzīvesdziņas”. Un tā ir tieši latviešu nelaime, ka viņi visam pieiet tik sensitīvi, tik sensitīvi… tas jau sāk robežoties ar rīcībnespēju un neadekvātumu!
    Viens miesās bagātāks krievs valodu neprot un pats padara sevi par ākstu, jo nespēj adekvāti līdzdarboties Saeimas darbā. Vai tā ir mūsu vai viņa problēma? Manuprāt, viņa. Tādēļ mani tas sensiblu nedara. (Mani gan dara sensiblu Kravcovam līdzvērtīgi subjekti starp latviešiem.)
    Arī distancējoties no paša Kravcova, valodas apguves tēma ir skatāma racionāli, tāpat kā jebkura cita. Īpaši, ja runājam par plašiem mērogiem, piemēram, valsts politiku.

    Savukārt, ja kādam augstākā patriotisma forma ir plakātu vicināšana un izbļaustīšanās, tad šobrīd tam ir brīnišķīgi piemērots klimats. Var iziet laukā un burtiski pavicināt karogu, plakātu utt. Plaušas izvēdināt. Droši uz priekšu! Bet racionālā diskursā – lozungi neiederas.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    edmunds_miluns > dace_ampermane 20.04.2011. 21.04

    Jocīgi lasīt jūsu komentārus. Vai vispār esat runājuši ar krieviem? Es krievu vietā uz jums noteikti apvainotos, jo uzskatāt viņus par dumjiem, kas pasaulē nespēj iemācīties citu valodu kā vien krievu. Tiešām jūsu komentāri velk uz rasismu.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > dace_ampermane 20.04.2011. 22.16

    to hardisk
    Šarik, bet tu jau esi apvainojies.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > dace_ampermane 21.04.2011. 10.37

    @hardisk

    Atkārtošos:
    “Un latviešu valoda IR ievērojami sarežģītāka par krievu! ;) Tas gan nav attaisnojums Kravcovam, jo viņa nemācēšanai noteikti ir arī citi motīvi, bet tā ir objektīva latviešu valodas reālija, uz kuru Kravcovs norādīja precīzi. Latviešu valodas apguves sarežģītība ir tikai viens, bet ne mazsvarīgs no momentiem, kādēļ krievi to apgūst tik “palēnināti”.

    Facit – ir profesionālā līmenī vairāk jāpiedomā pie apmācības kvalitātes, pieejamības un finansēšanas. Neviens jau to nav auditējis, tikai ievilcis ķeksi, ka ir.”

    Valodas apmācību metodikas jomā Latvijā patiešām dominē atpalicība. Tādēļ šāds Kravcova novērojums nav momentā jāuztver kā uzbrukums (un pašiem jāuzbrūk pretī). Bet jāpaanalizē, vai patiešām nav iespējami uzlabojumi.

    Es nevienā vietā neesmu teicis, ka Kravcovs vai krievi kopumā būtu nespējīgi iemācīties. (Vai ka viņiem valoda nebūtu jāmācās.)
    Kaut gan kā jebkurai lielajai tautai viņiem, protams, ar valodu apmācību ir grūtāk, bet, vai tas ir kultūras vai iedzimtības jautājums, neesmu iedziļinājies. Drīzāk jau kultūras.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Le 20.04.2011. 15.58

Nepiekrītu, ka latviešu valodu ir grūti iemācīties. It īpaši jau cilvēkam, kuram dzimtā ir krievu valoda.
Pirmkārt, krievu valoda, tāpat kā latviešu valoda, ir fleksīvā valoda ar līdzīgu personas, dzimtes un locījuma galotņu klāstu. Arī sintakse ir līdzīga.
Otrkārt, ir izdoti daudzi mācību materiāli latviešu valodas apguvei, kas paredzēti tieši krieviski runājošiem cilvēkiem. Un tie ir pietiekami labi, lai apgūtu latviešu valodu.
Treškārt, ir pieejama latviešu valodas vide – kolēģi Saeimā, plašsaziņas līdzekļi utt., kas būtiski veicina ātru valodas apguvi (ja Kravcovs apzināti noslēdzas krievvalodīgā vidē, tad tā ir viņa problēma).
Ceturtkārt, ir zināmi piemēri, ka cittautieši valodu apgūst dažu mēnešu laikā. Turklāt cilvēki, kas nav tik ilgi dzīvojuši Latvijā, bet gan tikko kā pārcēlušies.
Tāpēc Kravcovam varu ieteikt ne tikai vēlēties iemācīties latviešu valodu, bet arī to mērķtiecīgi darīt. Atrunas par sarežģītību, laika trūkumu un citiem apstākļiem ir nevietā.

+8
-2
Atbildēt

1

    ilmisimo > Le 20.04.2011. 17.05

    ..ir zināmi piemēri, ka cittautieši valodu apgūst dažu mēnešu laikā.
    _________________________________
    cittautieši gan.

    Bet – vai pustautieši?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

dro 20.04.2011. 15.56

Kaspars Gasuns…Īpaši mūsu rasistiem šis aspekts varētu būs kaitinošs – “mongoloīdi” taču nedrīkst līdzināties “āriešiem”:)…Nevis jāuzmet lūpa, jāpiepirž istaba vai vēl kaut kā neadekvāti jāizdarās.
__________________
Vai tikai ar šīm neadekvātām darbībām nenodarbojas pats dižās tautas, kuras 50% uzskata Staļinu par ievērojamāko Krievijas valstsvīru, apoloģēts?:))

+6
-1
Atbildēt

1

    raimonds_bossltd > dro 20.04.2011. 16.48

    to lno
    Tikai 50% ? Rēķinies, ka bez aptaujātiem parašā ir liela masa, kas nelasa un TV vispār neredz un tiem, noteiktu, Staļins ir dievs. Aptaujāti ir Kravcova attīstības līmeņa īpatņi. Starp tiem, kuri atzinuši to par asiņainu bendi, pārsvarā paverdzināto civilizēto tautu pārstāvju balsis.

    Вопрос: Кто для вас Сталин?
    Результат: великий вождь – 71,5 %
    кровавый палач – 10,9%
    наша история – 17,7%
    http://ipvnews.org/pandora_article10032011.php

    +3
    0
    Atbildēt

    0

ilmisimo 20.04.2011. 15.11

Dzimto valodu izjūt intuitīvi, un Dzimto valodu izjūt intuitīvi, un tikai ļoti nedaudzi cilvēki to spēj brīvi analizēt gramatikas kategorijās, kur nu vēl salīdzināt ar..to spēj brīvi analizēt gramatikas kategorijās, kur nu vēl salīdzināt ar..
————————————–
“tikai ļoti nedaudzi cilvēki”- cik “daudzi cilvēk”i spēj politisku skandālu(parlamenta deputāts nejēdz savas? valsts valuodu) iztēluot par valuodniecisku problēmu?

+3
-2
Atbildēt

0

ilmisimo 20.04.2011. 15.03

Un latviešu valoda IR ievērojami sarežģītāka par krievu! ;)”
—————————————————
Satiksmes nuoteikumi arīdzan ir nejēdzīgi sarežģīti.
Tāpēc brauksim bez tiesībām?

+5
-1
Atbildēt

4

    lindamarisfam > ilmisimo 20.04.2011. 15.49

    1) Tieši tādēļ tik daudzi cilvēki tiesības nemaz nenoliek vai pat nesāk kārtot.
    2) Tieši tādēļ ir speciāli kursi, apmācības palīglīdzekļi un metodikas. Jo efektīvākas, jo labāk.
    3) Ja turpinām Jūsu līdzību, tad latviešu urrāpatriotu pozīcija būtu tas pats, kas šķendēšanās par to, ka tik daudzi cilvēki tiesības vēl nav nolikuši. :) Manuprāt, visai bezjēdzīga nodarbe. Tā vietā ir jāpiedomā pie motivācijas (ne tikai ar likumu) un pie apmācības kvalitātes (!) uzlabošanas.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ilmisimo 20.04.2011. 16.37

    jāpiedomā pie motivācijas (ne tikai ar likumu) un pie apmācības.
    —————————–
    Tas jau jauki.Ja runājam par ikdienišķiem pilsuoņiem.Te gan mums deputāts- parlamenta luoceklis.Kāzuss.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > ilmisimo 21.04.2011. 07.22

    Nejauksim dzejolīšus. Ja salīdzinām ar šofertiesībām, tad mūsu gadījumam analogs būtu vadītājs, kurš izbraucis uz lielceļa dzīvā satiksmē ne jau ar privāto moskviču, bet pilnu autobusu, un tagad spirinās – „tiesības nolikt” esot nesamērīgi sarežģīti, algu tak var bez tām saņemt. Sveiciens pasažieriem.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > ilmisimo 21.04.2011. 10.39

    @Biotops

    Vai pieļaujamais dzejolītis ir tikai viens? Bet tad jau sanāk, ka latviešu urrāpatriotisms savā būtībā ir totalitārs. Vai maigākajā gadījumā mietpaurīgs.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

ilmisimo 20.04.2011. 13.45

Latviešu valoda no indoeiropiešu saimes Eiropā ir pieskaitāma pie izcili sarežģītām…
——————————
Krievu arī.
Nav jau tas deputāts ne turks, ne ungārs.
Pat ne basks.Un igaunis ne tik.

+6
-1
Atbildēt

3

    lindamarisfam > ilmisimo 20.04.2011. 14.41

    Varat paeksperimentēt ar lietuviešu valodu – nez vai apziņa, ka tā ir mums tik radniecīga, reāli atvieglos tās apguvi. :D Protams, līdzības būs uzkrītošas, bet jāmācās tāpat lietuviešu valoda kā atsevišķa vienība, nevis kā latviešu valodas atzars.

    Jau iepriekš minēju:
    “..no apmācības viedokļa tam nav nekādas nozīmes. Dzimto valodu izjūt intuitīvi, un tikai ļoti nedaudzi cilvēki to spēj brīvi analizēt gramatikas kategorijās, kur nu vēl salīdzināt ar citu valodu gramatikām. Kravcovs nez vai būs viens no tiem.”

    Un latviešu valoda IR ievērojami sarežģītāka par krievu! ;) Tas gan nav attaisnojums Kravcovam, jo viņa nemācēšanai noteikti ir arī citi motīvi, bet tā ir objektīva latviešu valodas reālija, uz kuru Kravcovs norādīja precīzi. Latviešu valodas apguves sarežģītība ir tikai viens, bet ne mazsvarīgs no momentiem, kādēļ krievi to apgūst tik “palēnināti”.

    Facit – ir profesionālā līmenī vairāk jāpiedomā pie apmācības kvalitātes, pieejamības un finansēšanas. Neviens jau to nav auditējis, tikai ievilcis ķeksi, ka ir. Un šis nu ir tas aspekts, kur nauda nebūtu jātaupa! Nevis jāuzmet lūpa, jāpiepirž istaba vai vēl kaut kā neadekvāti jāizdarās.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > ilmisimo 20.04.2011. 14.53

    to Kaspars Gasūns
    “Un latviešu valoda IR ievērojami sarežģītāka par krievu! ;)”
    —————
    Un tad. Onkulītis bez kājām taču nepieprasa, lai viņu uzņem Operas un Baleta teātrī par baleta solistu.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > ilmisimo 20.04.2011. 15.06

    @ombros

    Skatīt Facit.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Ieva Mālmane 20.04.2011. 13.27

ja nav kritēriju un eksāmenu, kādā līmenī jābūt valodas prasmei, manuprāt, droši par pamatu var ņemt naturalizācijas eksāmenu, kas jāliek tiem, kuri vēlas iegūt pilsonību un tad apliecina savu valodas prasmi. ja cilvēks ir spējīgs nokārtot šādu eksāmenu, tātad valsts uzskata, ka valodas prasme ir gana laba.

+2
0
Atbildēt

0

r0lands 20.04.2011. 12.18

Kārklu krievi dot priekšroku vienai tautai,apsaukājot un ņirgājoties par citu,kā jau krievu šovinistiem pienākās

+6
0
Atbildēt

0

raimonds_bossltd 20.04.2011. 12.00

5 mēneši nav ilgs laiks. Es savam sunis, kurš visu saprot, 5 gadu laikā esmu iemācījis izrunāt tikai dažus vārdus latviski.

+5
-1
Atbildēt

0

ilmisimo 20.04.2011. 11.59

..avanss par gara gaismu,..
——————————–
To gara gaismu tad krāmēs maisuos un eksportēs uz emirātiem?

+4
0
Atbildēt

0

kristaps_drone 20.04.2011. 11.39

Un, protams, (5 mēnešu) laikā, kad deputāts mācīsies valsts valodu un nebūs spējīgs pildīt deputāta pienākumus, algu viņš tomēr saņems un saņems pilnā apjomā?

+7
-1
Atbildēt

1

    Aivars Krauklis > kristaps_drone 20.04.2011. 11.48

    Tas būs pelnīts avanss par gara gaismu, kas pēc tam plūdīs no tribīnes pār aplaimoto latvju tautu.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

photocom 20.04.2011. 11.32

Vaļera sibirjaki neraud !
http://www.youtube.com/watch?v=mckxcg5QaLw

učīsj kā mamikin laiž
:))

+4
0
Atbildēt

0

janazakovica 20.04.2011. 11.27

saemaa ieveleto bananu dalitaju zigeristu ari apkalpoja tulks saemaa..ar ko tad kravcovs sliktaks..kadu nu ieveleja tadu japacies..nebutu sis milzigaas cinas par varu nebutu ari uzbrukumi par valodu.

+3
-5
Atbildēt

1

    edmunds_miluns > janazakovica 20.04.2011. 20.57

    Tik loti patika zigerists? Kur tagad ir zigerists? Tur pat bus ari kravcovs. Es domaju ka SC sadu kludu vairs nepielaus.

    0
    0
    Atbildēt

    0

mario1 20.04.2011. 11.26

Kravcova kungs, kā precīzi sauc Jūsu AAE lidlaukā iegādāto latviešu valodas mācību grāmatu (līdzekli), kuŗš izrādījies tik efektīgs?

+7
0
Atbildēt

1

Aivars Krauklis 20.04.2011. 11.25

Būtība nav b.Kravcova spējā apgūt valodu 5 vai 15 mēnešos, ne arī valodas vieglumā vai grūtībā. Tā ka pats atzinis, ka valodu nemāk pat tik, lai 5 mēnešos papildinātu līdz pieklājīgam līmenim, tad pirmais un galvenais jautājums – kur tu ņēmi, kas tev deva?! Nuja, to slaveno apliecību par valodas prasmi.
Nez no kurienes aizdomas, ka deva (nesavtīgi?) mūsu pašu latvju bāliņi/māsiņas.

+20
-1
Atbildēt

0

silvija_vitina 20.04.2011. 11.22

es atvainojos… kāpēc ir runa par 5 mēnešiem? Šķiet, Kravcovs šeit dzīvo gadus 20 un “likumīgi” ieguvis pilsonību. Kā zināms, tās iegūšanai ir nepieciešams apliecināt valodas PRASMI (nevis tikai virtuālu solījumu kaut kad, kad sanāks nopirkt ideālu metodisko materiālu, to sākt apgūt).

Nu kāpēc tiek jauktas mušas ar kotletēm?

+26
0
Atbildēt

0

SZFbiblioteka 20.04.2011. 11.20

Maldinošs virsraksts, paliek iespaids, ka Kravcvs uz Emirātiem braucis valodas kursos. Varbūt tas arī bija mērķis, lai uzkurinātu sensāciju?

+6
-1
Atbildēt

0

mxblack 20.04.2011. 11.14

Nu kā tad lai tas iebraucējs, vai viņu ģimenē augušais, šeit apgūst to valodu, ja paši tautieši savastarpējā saziņā pat bez cittautiesu klātbūtnes lieto krievu valodu, kaut abi manis tagad domātie darbabiedri ir latvieši? Tāpat vakar kursos darba vietā tika apmācīti gan latvieši gan krievi, bet pēc krievu lūguma priekšroka tika dota krievu valodai, tiesa ar latviešu tulkojumu. Vai Vācijā vai Anglijā kas tāds notiktu? Nekad un tāpēc tur iebraucēji ātri vien apgūst vietējo valodu, bet savu dzimto lieto tikai savā starpā. Mēs paši iznīdējam savu latviešu valodu un paši esam vainīgi pie visām problēmām. Diemžēl tāda ir mūsu attieksme pret šo problēmu. Bieži vien tā krievu valoda ir vienīgais ko attiecīgais latvietis savā mūžā ir kaut cik apguvis un kā nu lai to visiem nedemonstrētu? Tikai no malas gan tas izskatās vairāk kā nožēlojami.

+12
-1
Atbildēt

4

    Maija > mxblack 20.04.2011. 13.50

    nu tur paši latvieši vainīgi, ka neuzstāj uz latviešu valodu ar krievu tulkojumu tajos kursos
    es reiz arī piedalījos seminārā (kaut kas par grāmatvedību), kur bija paredzeta sinhrona tulkošana krieviem. iekārta saplīsa un sākās kaut kāds teātris – grāmatvedes cittautietes sāka uzstāt, ka vajagot tulkot vai krieviski, nu tad es viņām ierādīju viņu vietu un viss notika kā vajag

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    mxblack > mxblack 20.04.2011. 16.02

    Nuja, es jau šeit neko jaunu nepateicu, es tikai gribēju uzsvērt to ka mēs tā esam pieradusi lietot šo svešo valodu, ka bieži vien aizmirstam savu dzimto. Diemžēl šobrīd nav tie laiki lai strādnieks kluptu bārdā darba devējam valodas dēļ un pēc tam nonāktu darba meklētāju anāļos. Tāpēc vēl jo vairāk aktuāls ir VS pieprasītais un iedzīvotāju atbalstītais referendums par valodu skolās. Bet krievu valodas prasme ir mūsu trumpis ES, bet īpaši NATO, arī to nedrīkst aizmirst. Diemžēl jaunie ir vāji krievu valodas pratēji, ja nav auguši starp krieviem. Tātad arī šis ir koks ar diviem galiem. Mēs šo valodu apguvām dienot viņu armijā, tātad ļoti daudzi.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > mxblack 20.04.2011. 19.45

    Bet krievu valodas prasme ir mūsu trumpis ES, bet īpaši NATO
    ——-
    šīs nu gan ir muļķības. ja vācietim vajadzēs bīdīt biznesu ar krieviju viņš to izdarīs neiesaistot latvieti. mums te daudzi strādā vācu firmās, kas strādā krievijas tirgū? franči mūs gāž apkārt meklēdami krieviski runājošus latviešus? muļķības, tā ir ērta atruna lai latvieši ieslīgtu pašapmierinātībā, ka zinot krievu valodu puse pasaules ir vaļā. tagad daudz vērtīgākas ir ķīniešu, spāņu, angļu valodas zināšanas, nemaz nerunājot par mūsu kaimiņu leišu un igauņu valodām, jo mūsu tirdzniecības apjoms ar viņiem pārsniedz tirdzniecības apjomu ar krieviju.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    edmunds_miluns > mxblack 20.04.2011. 20.52

    OPi, piedod, bet niks ir atbilstoss saja tema. Nezinu kada vide stradajat, bet tur kur es stradaju krievu valodu izmanto loti reti. Patiesiba visas starpbaltiesu tiksanas notiek anglu valoda. Krievu valodas nozime “nato”, nu beidziet, ka kaut ko tadu varat pateikt. Jums vispar kada nojausma ir par starptautiskajiem kontaktiem ir?
    Krievu valoda loti labi noder kontrobandas biznesa. Tur ar anglu, francu, vaciesu valodu nekur netiksiet. Ta nu tas ir.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

kristine_rolle 20.04.2011. 11.08

“iespēja atņemt deputātam mandātu valodas nepietiekamās prasmes dēļ, viņaprāt, ir pretrunā demokrātiskas sabiedrības normām”
Kravcovs arī no paaudzes, kam ir tiesības, bet nav pienākumu?

+15
-1
Atbildēt

0

lindamarisfam 20.04.2011. 11.05

Protams, Kravcova uzstādījums, ka latviešu valodas apguve jāsāk tikai pēc ievēlēšanas Saeimā, ir impozants. :) Tomēr tajā, ko viņš saka par valodām, nekā nepareiza nav.

Latviešu valoda no indoeiropiešu saimes Eiropā ir pieskaitāma pie izcili sarežģītām apguvei. Neņemt šo faktoru vērā integrācijas politikas uzstādījumos ir gluži vienkārši muļķīgi – sava veida pašnoliegums. Vai pieci mēneši ir daudz vai maz, tas ir jāvērtē speciālistam. (Un pašam deputātam jāizvērtē, vai ievēlēšana Saeimā nav tā kā drusku novēlots brīdis apmācības uzsākšanai.)

Ar mācību līdzekļiem latviešu valodas apguvei cittautiešiem neesmu saskāries, bet ir augsta ticamība, ka Kravcovam ir taisnība. Latvijā vispār valodnieku vidē dominē pašmērķīgs konservatīvisms (līdz pat objektīvu valodas reāliju noliegumam). Nebūtu brīnums, ka par vienīgo valodas apguves mehānismu tiek uzskatīta gramatikas zubrīšana. Kas arī varētu būt atspoguļojies šajos mācību līdzekļos.

Arī cilvēku kapacitāte apgūt valodas var dramatiski atšķirties. Kopumā mazās tautās šajā ziņā uzrāda daudz labākus panākumus kā lielās, bet neesmu pētījis, vai to nosaka kultūras, iedzimtības vai vēl kāds aspekts.

Šā vai tā, valodas apguve ir arī tehnisks jautājums, tādēļ valodas reālijas jāņem vērā integrācijas politikā. Politiskās deklarācijas un nekur nevedošā konstatācija “viņiem jau sen bija jāprot” lai paliek kā pašapmierināšanās līdzeklis.

+10
-11
Atbildēt

14

    dace_ampermane > lindamarisfam 20.04.2011. 11.31

    kaspars gasuns

    Ar mācību līdzekļiem latviešu valodas apguvei cittautiešiem neesmu saskāries, bet ir augsta ticamība, ka Kravcovam ir taisnība.
    ++++++++++++++++
    Ar mācību līdzekļiem latviešu valodas apguvei cittautiešiem arī Sveta no Zolitūdes nav saskārusies.

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > lindamarisfam 20.04.2011. 11.38

    @klejotājs

    Ja Svetai ir dotības apgūt valodu no ikdienas komunikācijas, televīzijas utt., tad ir arī pilnīgi ok, ja viņa par šādu grāmatu esamību pat nebūtu dzirdējusi. :D

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > lindamarisfam 20.04.2011. 11.56

    to Kaspars Gasūns
    “Latviešu valoda no indoeiropiešu saimes Eiropā ir pieskaitāma pie izcili sarežģītām apguvei”.
    —————–
    Pirms braukt uz Latviju, tam fašistu mūdzim bija par to jāpainteresējas. Varbūt kāds elpo ozonu, bet tas nedod tam tiesības pieprasīt, lai tagad arī visi pārējie tā dara. Starp citu albīniem dzīvniekiem dabā nav izdzīvošanas iespēju.

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > lindamarisfam 20.04.2011. 12.03

    @ombros

    Šis “fašistiskais mūdzis” tagad it kā mācoties latviešu valodu. Tad jau nemaz tik nelabojams fašists viņš nav. ;)
    Starp citu, Zīgerists, cik noprotu, pat netaisījās apgūt latviešu valodu.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > lindamarisfam 20.04.2011. 12.12

    to Kaspars Gasūns
    Par politisko afēristu Zīgeristu nezinu, tomēr domāju, ka tik truls un naidīgs viņš nebija, lai 20 gadu laikā valodu neiemācītos.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > lindamarisfam 20.04.2011. 12.16

    Nezinu, vai truls un vai naidīgs, bet atkārtoju – nav ziņu, ka viņš būtu pat sācis. Savukārt ir droši zināms, ka neprata. Visdrīzāk, ka neprot arī šobrīd.

    Vai valodas neprasme un/vai nevēlēšanās to apgūt patiešām ir droša fašisma pazīme?

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    tocelovskis > lindamarisfam 20.04.2011. 13.07

    “Arī cilvēku kapacitāte apgūt valodas var dramatiski atšķirties. Kopumā mazās tautās šajā ziņā uzrāda daudz labākus panākumus kā lielās, bet neesmu pētījis, vai to nosaka kultūras, iedzimtības vai vēl kāds aspekts.”

    Te svarīgs aspekts ir arī cilvēka vecums – vecumam palielinoties, spēja iemācīties jaunu valodu samazinās.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > lindamarisfam 20.04.2011. 13.26

    to Kaspars Gasūns
    Ja tas organisms ir iedomājies dominēt cilvēku sabiedrībā, savādāk es viņu nenosaukšu.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Maija > lindamarisfam 20.04.2011. 13.44

    krievu valoda ir nākamā tuvākā latviešu valodai pēc lietuviešu. esmu dzirdējis pat viedokli, ka slāvu valodas ir veidojušās (attīstījušās) no rietumbaltu dialektiem – mēs esam austrumbalti. kad skolā man mācīja krievu valodu, tad ar apbrīnu konstatēju, ka valodas struktūra, locījumi, utt ir ļoti īdzīgi latviešu gramatikai (tiesa tas bija 70-to pirmajā pusē, to latviešu gramatiku, ko mācījās mani sīkie 90-jos es vispār nesaprotu, tā jau ir sarežģitāka par kvantu hromodinamiku). tāpēc dzirdot no krieva, ka latviešu valoda ir mega grūta ir skaidrs, ka konkrētais cittautietis vienkārši meklē attaisnojumus jeb otmazkas savam slinkumam un galvenais gēnu līmenī ierakstītajai domai “a nafig man lielās krievu tautas pārstāvim jāmācās šīs skaitliski niecīgās tauteles valoda”

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Maija > lindamarisfam 20.04.2011. 13.45

    piekrītu par mūsu latviešu valodniekiem – tie ir lieta paši par sevi, kam ir visai nebūtiska saskare latviešu valodu

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > lindamarisfam 20.04.2011. 14.07

    @valynx

    Par gramatiku tas ir ļoti vērtīgs atgādinājums. Lai cik arī baltu valodas nebūtu pastāvīgas (un tās patiešām īsti “neierakstās” slāvu saimē), slāvu valodas mums ir nesalīdzināmi tuvākas kā, piemēram, ģermāņu vai romāņu. Ne tikai gramatika, arī vārdi ir ļoti daudzi radniecīgi – domāt-dumatj, roka-ruka, miests-mesto (slovēniski mjesto arī apzīmē pilsētu). Krietni vairāk un līdzīgāki kā citās valodu grupās. Īpaši mūsu rasistiem šis aspekts varētu būs kaitinošs – “mongoloīdi” taču nedrīkst līdzināties “āriešiem”. :)

    Tomēr no apmācības viedokļa tam nav nekādas nozīmes. Dzimto valodu izjūt intuitīvi, un tikai ļoti nedaudzi cilvēki to spēj brīvi analizēt gramatikas kategorijās, kur nu vēl salīdzināt ar citu valodu gramatikām. Kravcovs nez vai būs viens no tiem.

    Domāju, ka tuvāk patiesībai būs “..gēnu līmenī ierakstītajai domai “a nafig man lielās krievu tautas pārstāvim jāmācās šīs skaitliski niecīgās tauteles valoda””. Bet tas neatceļ mūsu valodas objektīvo sarežģītību, ne arī to, ka Kravcovs sen vairs nav skolas vecumā. Kā savulaik mums universitātē teica profesors Sīkstulis, baltu valodas no valodniecības viedokļa ir dinozauri. Un tam ir savas konsekvences. :)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > lindamarisfam 20.04.2011. 14.17

    to Kaspars Gasūns
    Tas, ka slāvu valodās un mākslīgi izveidotā krievu ir daudz baltu vārdu apliecina tikai par to, ka baltu ir pirmvaloda no visām šobrīd zināmām.

    “mongoloīdi” taču nedrīkst līdzināties “āriešiem”. :)
    ————-
    Līdzināties drīkst, iemācoties valodu, pārņemot kultūru, reliģiju un tikumus, tikai vienkārši būt nevar.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > lindamarisfam 20.04.2011. 14.29

    Vēl ienāca prātā biežais apgalvojums, ka visas problēmas ar krievu valodu atkristu, ja latvieši ar krieviem komunicētu tikai latviski. Turklāt vienmēr tiek piesaukti “principiālie Rietumi”.

    Tāds Kravcovs, starp citu, visdrīzāk var gluži labi iztikt bez saskares ar latviešiem un spēj dzīvot pilnīgi iekonservējies krievu vidē. Tāds nu ir objektīvais mūsu imigrācijas raksturs. Tieši tādēļ ir tik svarīgi, kā latviešu valodu pasniedz skolās… bet ne jau plakātiskās un kvantitatīvās, bet reālistiskās un kvalitatīvās kategorijās.

    Un ka “tur Rietumos” it kā komunicējot tikai titulnācijas valodā. Savulaik satiku kādu Amerikas latvieti, kura Kalifornijā strādāja kaut kādā izglītības pārvaldes amatā. Tad viņa minēja, ka latinos izglītībā visādi ir mēģinājuši – gan spāniski, lai vairāk saprot, gan angliski, lai labāk integrējas (un tas neizbēgami mazināja saprotamību un sekmes). Ja pareizi atceros, tad beigās palika pie otrā modeļa, bet uzsvēršu, ka “tur” šādus jautājumus skata gana pragmatiski un uz rezultētu orientēti. Tieši tādēļ jau mēs tās saucam par “civilizētajām valstīm”.

    Kā tulkotājam man aizvien biežāk tiek piedāvāti darbi no UK un Īrijas – valsts iestādes un privātuzņēmumi pasūta iztulkot latviski vēstules, firmu iekšējās anketas, būvobjekta darba drošības noteikumus utt. (noteikti, ka arī citās imigrantu valodās, bet ar tiem es nesaskaros). Tātad efektīva komunikācija tajā brīdī izvirzās priekšplānā.

    Tikai latviešiem tas ir pašvērtējuma batāliju objekts. Esmu tikai par to, ka krievi mācās latviešu valodu, bet nevajag šī jautājuma skatīšanu pārvērst par savu kompleksu izgāztuvi.

    P.S. Protams, “tur” ir pavisam cita imigrantu proporcija un dinamika laikā. Arī šo imigrantu pozīcija parasti ir kā brīvprātīgiem ienācējiem, nevis no impērijas atlūzušiem atbrīvotāju-iekarotāju pēctečiem. Bet runa ir par titulnācijas uzvedību (un kompleksiem).

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > lindamarisfam 20.04.2011. 14.47

    to Kaspars Gasūns
    “Tāds Kravcovs, starp citu, visdrīzāk var gluži labi iztikt bez saskares ar latviešiem un spēj dzīvot pilnīgi iekonservējies krievu vidē.”
    ————–
    Tādam kravcovam ir jāapzinās, ka drīz viņa “pasaule” visa satilps uz kniepadatas galviņas.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

kdaljajev 20.04.2011. 10.48

Varbūt cer uz Lindermaņa aktivitātēm.

+2
-1
Atbildēt

0

liina 20.04.2011. 10.26

Deputātiem, kas vairāk kā pāris gadus dzīvojuši Latvijā, nevajag dot pat piecu mēnešu termiņu. Mācīties vajag PIRMS balotēšanās.

+14
-1
Atbildēt

0

Madara Konuša 20.04.2011. 10.21

Nav ķēriens uz valodām? varbūt ir kādas citas pozitīvas īpašības… piemēram, spēja saulainā dienā aizēnot lielu platību.

+12
-1
Atbildēt

0

ekmanis 20.04.2011. 10.01

Šķiet, ka Kravcova kungs Latvijā iebraucis dienu pirms ievēlēšanas Saeimā.

+16
-1
Atbildēt

0

andrisskrastins 20.04.2011. 09.54

Sliktam baletdejotājam arī triko traucē izpausties.

+9
-2
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam