Igaunija grib atjaunot vilcienu satiksmi uz Varšavu

26

Komentāri (26)

terauds123 06.06.2010. 11.43

runajot par sliežu platumu derētu daudziem uzzināt ka sen jau pasaulē eksistē ritošais sastāvs ar mainamu riteņu platumu…runajot par apkalpošanas depo, Baltijas valstīs tāds butu nepieciešams viens un viens Varšavā uz esošās bāzes un noslodzes, līmeņa kas ir labi ja 1/2 no tā kas bija Padomju laikos, nav nemaz tik lielas investīcijas nepieciešamas, teritorijas un ēkas ir..jāinvestē tikai tehnoloģijās..ta ka vajag tikai vēlēšanos un ekonomistus kas saskaita un inženierus kas uzprojektē..bet kad dzelzceļā salikti pie vadības poļitruki un izbijušais mnistrs joprojam par aviāciju murgo un esošais ar īpašī neraujas, tad domaju ka porjekta Tallina Varšava vājais posms ir tieši Latvija..no leisiem uz Poliju caur Sestokai var jau tagad nokļut

+2
0
Atbildēt

0

nikolajs0305 06.06.2010. 08.08

Interesanti – kāda ir Latvijas transporta ministra nostāja gatavojoties atbildei Briselē uz šo Igaunijas inicitiatīvu? gaidīšu rakstu ar turpinājumu par šo jautājumu. Man šķiet, ka ideja ir atbalstāma, jo tas nozīmētu, ka ar vilcienu varētu no Rīgas tikt uz Tallinu un Viļņu un citur EE un LT. Un ja vilcieni ir tādi kā jaunie, kuri kursē uz Saulkrastiem, tad ir pat ļoti ok. Protams jautājums par biļešu cenu – ja dārgāk, bet ātrāk par autobusu es gan noteikti tad brauktu ar vilcienu, jo man autobusos un automašīnās ir slikta dūša (un domāju, ka tāda problēma ir daudziem).

+1
0
Atbildēt

0

janisvinodis 06.06.2010. 07.19

Vēl jaukāks man šķita maršruts Helsinki – Parīze, bet tā laikam tomēr ir utopija. Kaut gan, ja nu tie Islandes vulkāni izvirst regulāri…!?

+2
0
Atbildēt

0

pariserblau 06.06.2010. 06.15

Ludzu dariet to.
Jo tas nozime ari vilcienus no rigas uz talllinu un viljnu..

+4
0
Atbildēt

0

Andris 05.06.2010. 22.02

Kāda problēma atstāt vecos ceļus no robežas līdz ostām. Tas ir pavisam cits vīrziens, kurš ar Rail Baltica nekāda veidā nav saīstīts.

+3
-1
Atbildēt

1

    IvetaKazoka > Andris 06.06.2010. 01.12

    Neaizmirsti par infrastruktūru – depo,pievadceļiem, visām pārmiju un drošibas sistēmām, kas Eiropai gan jau ka ir savādākas. Tu esi kaut reizi dzīvē bijis Šķirotavā? Dzelzceļš – tā nav tikai sliežu līnija no A līdz B. Ja iedziļinās problēmā, tad vairs tik vienkārši viss neliekas. :)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

IvetaKazoka 05.06.2010. 19.56

Nelaime ir tā, ka pateicoties sliežu izmēram “na hy* shire” mums ne tikai nav satiksme ar Eiropu, bet ir nevājš kravu pārvadājumu apjoms starp NVS valstīm un LV ostām. Dilemma. Ja pāriesim uz Eiropas sliedēm, tad lai saglabātu tranzītu, pie robežas jābūvē pārkraušanas vai šasiju maiņas vietas, kas gan jau ir ļoti dārgs būvē un apkalpošanā pasākums. Kravas pārvešānas pašizmaksas pieaugs. Finālā mums var būt forša, bet dotējama pasažieru satiksme ar Eiropu, bet kravas vilcieni un ostas, kas iemaksā valstij palielu naudu budžetam stāv mierā un “tur arbūzu”. Uzbūvēt un uzturēt paralēli aba veida sliežu ceļus – IMHO utopija.
Strap citu, ja kāds jautā, kāpēc mums nv dzelzceļa satiksmes ar Tallinu, tad kā dzirdēju no zinošiem cilvēkiem, tieši Igaunijas pusē sliežu kvalitāte ir tik briesmīga,ka braukt var ar max ~50 km/h. Tāpēc vilciens šobrīd šajā maršrutā nekādi nevar konkurēt ar autobusiem.

+3
0
Atbildēt

0

reksa 05.06.2010. 18.37

Dzelzceļus taču rēgulāri labo. Labojot jānomaina uzreiz sliežu platums.
Ja pirms 20 gadiem būtu sākuši, tad tagad jau visi ceļi būtu kā Eiropā.

Loģiskākais posms, ar ko sākt, protams, ir Eleja – Rīga, kā arī Rīga – Valka. Lai savienotos ar Eiropu.
Un tad pakāpeniski nomainīt sliedes elektrovilcieniem.
Tad pārējos ceļus.

+2
-2
Atbildēt

0

Driimeris 05.06.2010. 17.49

ir 21. gadsimts, mūsdienu tehnoloģijas ļauj ražot riteņu asis ar maināmu riteņu platumu, kas ir daudz lētāk nekā mainīt sliežu klātni… un platuma maiņa aizņemtu pāris minūšu. Ja būtu POLITISKA griba varētu šos riteņus un vagonus ražot mūsu vagonu rūpnīcā…Tomēr šaubos vai aviācijas un auto lobijs pieļaus šāda projekta realizāciju. Vismaz RailBaltic līdz šim ir ticis veiksmīgi sabotēts.:(

+5
-1
Atbildēt

0

Andris 05.06.2010. 16.41

Es laikam esmu viens no nedaudziem, kurš pa šo maršrutu ir braucis 90os gados. Vienreiz pamēģināju, un pēc tam vairs negribēju. Ja sliežu platums visā ceļa garumā būtu vienāds, tad lēna braukšana nebūtu nekāds mīnuss, jo varētu gulēt kupējā, lasīt grāmatu u. tml. Bet pats stulbākāis ir tas, ka tevi pamodina 6 no rīta uz Polijas robežas un izmet no vilcienā ārā uz kaut kādas plikas aukstas platformas bez nojumes, kur tev jāpārsežas iekšējā PL vilcienā ar sedvietām. Līdz Varšavai vēl ir ļoti tālu (kaut kur 350, ja ne visi 400 km), bet vilciens katrā pieturā piepildas ar poļiem, un beigās jāsēz saspiestam starp citiem pasažieriem. Iznāk visai nogurdinošs brauciens. Katrā ziņā, ne mazāk nogurdinošs kā braukšana autobusā, tikai daudz ilgāks un dārgāks. Vispār jau man ir pozitīva attieksme pret dzelzceļu, un sevišķi patīk vilcieni, kuriem var uzbraukt kopā ar savu auto (tādi ir, piemēram, Šveicē un Somijā), bet šajā gadījumā tiešām šaubos, ka pasažieri to izmantos.

+2
-2
Atbildēt

2

    Andris > Andris 05.06.2010. 16.41

    Cita lieta, ja kādreiz uzbūvēs Rail Baltica ar Eiropas sliežu platumu – tad ja, es labprāt brauktu līdz pašai Varšavai kupējas vagonā. Sevišķi ja tam pašam vilcienam būtu uzkrauts arī mans auto priekš tālākā ceļojuma.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Nils > Andris 06.06.2010. 18.48

    Skumji, skumji. Man gan vilciens nepatika ne 1988.g. (MURGS!), ne 1993. Cerams, ka tagad buus (ja buus) labaak… Veiksmi Igaunijai!!!

    0
    0
    Atbildēt

    0

Van Excel's 05.06.2010. 16.32

Tikai, lūdzu, ar vienotu sliežu platumu – vai nu mums pārtaisiet, vai poļiem līdz Varšavai, savādāk tā pārsēšanās un skriešana ar čemodāniem pa peronu, kā nu to vietu sauca, Lazdiņi laikam bija uz auto trases, anyway, tas vienmēr bija kaut kādos piecos no rīta.

Un vilkās tie vilcieni jau arī bezbožno.

+3
-1
Atbildēt

1

    ainacis > Van Excel's 05.06.2010. 19.19

    redzi, uz tevi smadzeņu skalošana ir iedarbojusies. samazināja ātrumu sakot ka sliežu ceļi ir slikti, ne jau tāpēc ka tie bija slikti, bet lai pakāpeniski varētu atbrīvoties no pasažieriem un slēgt ceļus, citādi būtu lielāki protesti pie līniju slēgšanas. a tagad neviens neceļ ne ausi, jo “tāpad jau lēni bija tie vilcieni”.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Nils 05.06.2010. 16.22

Senos laikos jau bija, es pats 1993.g.braucu ar ig.vilcienu. Latvija jau tik uz Krieviju velk… Kauns un negods.

+11
0
Atbildēt

0

pavluts 05.06.2010. 15.57

Nu ne jau lokomotīve nosaka ātrumu, bet sliežu ceļu kvalitāte. Atceros jaunībā, kad braucu uz Liepāju ar vilcienu, tad bija posmi, kur vilciens brauca ar kādiem 30km/h, un ne jau tāpēc, ka ātrāk neiet, bet tāpēc, ka ātrāk bija bīstami.

+2
-2
Atbildēt

0

pavluts 05.06.2010. 15.51

Es domāju, ja vagoni būtu komfortabli, es labprāt izmantotu kādreiz tādu iespēju, bet tikai kā atpūtas braucienu, jo pa tagadējiem sliežu ceļiem tas varētu būt visai ilgs brauciens.

+5
0
Atbildēt

2

    andrisskrastins > pavluts 05.06.2010. 15.53

    Ar normālu dīzeli tas nemaz tik ilgi nav.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Arija Saleda > pavluts 05.06.2010. 16.32

    Vispār esot stratēģiskais plāns elektrificēt visu LV dzelzceļu. Stulbums ir ar to sliežu platumu, ja mums būtu eiropas platuma sliedes, būtu reāli un leitderīgi veidot savienojumu uz varšavu, agrāk riteņus mainīja 4 h, cik tagad nezinu.
    Vienīgi lai veidotu normālu satiksmi papriekšu ir jāatjauno vietējais dzelzceļs, lai kādam kas no Varšavas vai Tallinas pa dzelzceļu grib nokļūt Liepājā vai Ventspilī tas būtu reāli izdarāms

    +5
    0
    Atbildēt

    0

andrisskrastins 05.06.2010. 15.49

Latvieši d….šas un ver ciet maršrutus, igauņi dara un attīsta sabiedrisko dzelzsceļu. Lūk tā, Šleser.

+18
-3
Atbildēt

3

    ievuliitis > andrisskrastins 05.06.2010. 16.18

    Un nemaz nebūšu pārsteigta, ja igaiņi saņems reālu atbalstu no Eiropas Komisijas un citām institūcijām.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    perkoni > andrisskrastins 05.06.2010. 18.27

    Diemžēl realitāte ir tāda, ka arī Igaunijā un Lietuvā pasažieru vilcienu satiksme ir krietni panīkusi. Piemēram, vilciens Tallina-Valga reizi dienā, biļetes cena – ~Ls 6.
    Tomēr pati ideja attīstīt satiksmi, kas būtu alternatīva aviācijai nav slikta, bet tas nav vienkārši. Ja atmetam nostaļģiju par padomju laikiem, kad vilcieni gāja visur un bieži, tad nekas cits pozitīvs no tā laika nepaliek – 5 stundas uz cietiem beņķiem aukstā vilcienā līdz Liepājai – kuru ar tādu servisu tagad iekārdināsiet? Vai gribat pusotru diennakti kratīties līdz Berlīnei, ja lidmašīna uz turieni lido trīsreiz dienā un ceļā pavada divas stundas?
    Pie tam, visā Eiropā vilciens tagad ir ērts, bet ne lēts transports. Kurš būs gatavs maksāt Ls 2 par vienas pieturas braucienu? Vai Ls 200 par braucienu līdz Varšavai? Bet Anglijā, Vācijā, Francijā tādas cenas ir.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > andrisskrastins 06.06.2010. 01.03

    Nepārspīlē :) Berlīne – Minhene (~600km) ar ICE 116 eiro

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam