«Gudrais» transports • IR.lv

«Gudrais» transports

Juha Lehtonens. Foto — Picture Agency
Juris Kaža

Siemens vadītājs Baltijā Juha Lehtonens: automatizācija padarīs loģistiku efektīvāku un drošāku

Visu, ko var automatizēt, automatizēs, un visu, ko var digitalizēt, digitalizēs — tā secina augsto tehnoloģiju koncerna Siemens Somijas meitasuzņēmuma Siemens Mobility Oy valdes priekšsēdētājs Juha Lehtonens (Juha Lehtonens), septembrī Rīgā uzstājoties Latvijas Dzelzceļa (LDz) rīkotajā starptautiskajā konferencē Globālās transporta kustības izaicinājumi.

Lehtonens, kurš atbild arī par Siemens Mobility biznesu Baltijas valstīs un Somijā, stāstīja par konkrētiem piemēriem Eiropā, kad Siemens tehnoloģijas pielietotas sliežu transporta sistēmās. Piemēram, Vācijas reģionālā Rhein-Ruhr-Express piepilsētas vilcienu tīkla attīstīšanā vilcienu ražotājs Siemens uzņēmās atbildību uz 32 gadiem par vilcienu pieejamību un servisa līmeni. Tas nozīmē, ka pastāvīgai datu ievākšanai par ekspluatācijā nodotiem vilcieniem ir būtiska nozīme, it īpaši veicot tā saukto prognozēto apkopi, kas aizstāj nodilušas detaļas vai pieregulē no optimāliem darbības parametriem novirzījušās sistēmas, pirms tās izraisa negaidītas vilcienu dīkstāves vai sadārdzina darba izmaksas.

Lehtonens arī transporta nozares publikai stāstīja par celulozes rūpnīcu Somijā, kuras «noliktava» ir vilciens — piekrauts pilns, tas divas reizes dienā brauc uz tuvāko ostu. Gan kustības grafika ievērošanai, gan vilciena piekraušanai pie rūpnīcas izmanto gandrīz pilnīgi automatizētas sistēmas. Savukārt citām kravām (celuloze ir «beramkrava», ko mēra tonnās) var izmantot ar sensoriem un īsas darbības rādiusa radioierīcēm, t. s. RFID, aprīkotus vagonus, kas var ziņot gan par katru kravas sastāvdaļas virzību un par paša vagona stāvokli, gan par temperatūru (pārtikas kravām, kas var ātri bojāties), gan par neplānotu vagona atvēršanu, ar ko var saprast zagļu ierašanos.

Siemens pārstāvis iepazīstināja arī ar pētnieciskiem un pilotprojektiem, kas attīsta sistēmas vilcienu un tramvaju apkārtējās vides novērošanai un izvērtēšanai, lai pamanītu gājējus, automašīnas, priekšmetus uz sliedēm u. tml. Viņš ir pārliecināts — šādu sistēmu pilnveidošana ļaus ieviest autonomus, bezvadītāja preču vilcienus un ielu tramvajus. Juha Lehtonens atrada laiku, lai konferences dienā sniegtu arī īsu interviju žurnālam Ir Nauda.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu