«Man bija kauns klausīties» • IR.lv

«Man bija kauns klausīties»

1
Baiba Rubesa. Zīmējums — Ernests Kļaviņš
Pauls Raudseps

Bijusī Rail Baltica ieviesējorganizācijas vadītāja Baiba Rubesa stāsta, kāpēc Briselei Latvija šķiet «melnais caurums» un kas nākotnē apdraud Baltijas gadsimta projektu

Daudziem, tajā skaitā arī tranzīta nozarē, kā zibens spēriens no skaidrām debesīm nāca Baibas Rubesas paziņojums 27. septembrī, ka viņa atkāpjas no valdes priekšsēdētājas amata RB Rail — trīs Baltijas valstu kopuzņēmumā, kas pārrauga un koordinē gadsimta projekta — ātrgaitas vilciena no Tallinas līdz Polijai Rail Baltica — plānošanu un celtniecību. Jau bija skaidrs, ka viņas līgums oktobra beigās netiktu pagarināts, tāpēc aiziešanas fakts varbūt nebūtu tik pārsteidzošs. Tomēr paziņojumā par savu lēmumu Rubesa arī min nopietnus riskus, kas nākotnē var apdraudēt projektu.

Lai par tiem vairāk uzzinātu, sarunājam kopā pabrokastot pirmdienas, 8. oktobra, rītā Miera ielas stilīgajā kafejnīcā Grauzdētava Rocket Bean. Taču sarunas pirmais temats dabiski ir nedēļas nogalē notikušās vēlēšanas. Ko viņa domā par rezultātu?

«No vienas puses, rezultāts ir labāks, nekā biju cerējusi,» viņa saka. Tomēr, tāpat kā daudzās citās Eiropas valstīs, arī Latvijā ir milzīgu pārmaiņu laiks, kurā dominējošās emocijas ir dusmas un visas partijas vai nu tās kurina, vai mēģina iegrožot. Taču ir arī labas ziņas — politiskās partijas kļūst par nopietnākām organizācijām, kurās redzama lielāka biedru līdzdalība.

Ja viņa jau priekšlaikus zinātu vēlēšanu rezultātu, vai tas būtu mainījis viņas lēmumu? «Nē,» viņa stingri atbild. «Konstelācija, kas ir ap RB Rail, nav gatava tam, ka es esmu izpilddirektore.» Tomēr viņa priecājas, ka viņas laikā izdevies izveidot ļoti spēcīgu komandu un pieņemt stingrus noteikumus iepirkumiem.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu