Turpini gāzēt! • IR.lv

Turpini gāzēt!

Reinis Nitišs. Foto — Edmunds Brencis
Ieva Alberte

Divos pasaules čempionātos Reinis Nitišs (22) ne reizi neuzkāpa uz goda pjedestāla. Vēl šopavasar viņš sev diez ko neticēja, taču septembrī kļuva par Eiropas čempionu rallijkrosā. Kā viņam tas izdevās?

Smaidīgais vīrs, kurš rāda uz augšu paceltu īkšķi katrā Circle K degvielas uzpildes stacijas reklāmā, ir Reinis Nitišs. Viņš ir tas džeks no Jēkabpils, kurš 2013. gadā kļuva par Eiropas čempionu rallijkrosā. Tobrīd viņam bija 17 gadi. Nākamajā sezonā jau startēja pasaules rallijkrosa čempionātā un ieguva bronzas medaļu. Prātam neaptverami panākumi. Taču nākamajās divās sezonās Nitišam vairs negāja spoži: 2015. un 2016. gada pasaules čempionātos Reinis neuzkāpa uz pjedestāla. Pāris medaļas bija mazās sacensībās, taču ne pasaulē, tāpēc vajadzēja domāt jaunu veidus, kā turpināt strādāt. Ceļš pretī čempiona titulam sākās pērn novembrī.

Kokapstrādes students

Reinis uz sarunu ierodas ap sešiem darbdienas vakarā, pa dienu studē kokapstrādi Latvijas Lauksaimniecības universitātē Jelgavā. «Kāpēc studēju? Lai kustinātu smadzenes. Tas man no bērnības ielikts — nebūs skolas, nebūs autosporta,» puisis smaida. Tieši tik superjauki kā tajās Circle K reklāmās. Reinis atstāj sirsnīga cilvēka iespaidu. Un tāda, kurš grib būt labs visiem, jo vēl pirms mūsu sarunas bildējies briļļu reklāmai. Aizejot mājās, sēdīsies pie datora, lai pasūtītu rezerves daļas un uzrakstītu savu komentāru par Rally Liepāja trasi, pa kuru brauks nākamajā nedēļas nogalē, 12.—14. oktobrī. Reinim rallijs būs kā treniņprocess. Nitiša īstā disciplīna ir rallijkross, un tas nav tas pats, kas rallijs. Rallijā mašīnā sēž pilots un stūrmanis un nav apdzīšanas manevru, bet rallijkrosā pilots automašīnā ir viens un braucot drīkst apdzīt.

Bet kāpēc rallijkrosa braucējam jāstudē kokapstrāde? «Jo vairāk uzzinu par tēmu, jo vairāk tā iepatīkas. Kad aizbraucu pie tēta, mani tas viss interesē. Varam parunāt par kaut ko ārpus sporta.» Tēta Aigara Nitiša uzņēmums Ošukalns Jēkabpilī nodarbojas ar mežizstrādi, kokapstrādi, būvniecību, enerģētiku un asfaltbetona ražošanu. Ošukalns ir ilgstošākais Reiņa sponsors. Bez tā mazais kartinga braucējs netiktu līdz pirmajam auto un sacensībām. Tētis pats savulaik bijis labs autokrosa braucējs Latvijā.

Studijām atlikuši vēl divi gadi. Reinis ir labs students, jo par augstiem sasniegumiem saņem stipendiju. «Studēt vajag arī tāpēc, ka tā es labāk strukturēju savu dienu,» Reinis stāsta, ka citādi nogulētu līdz desmitiem rītā. Sarunātu kādu tikšanos vienpadsmitos, tad vēl nākamo — diena galā. Tagad Reinim darbdiena ir gara, taču akadēmisko gadu ņemt viņš nedomā. To jau izdarīja pērn.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu