Jauna elpa • IR.lv

Jauna elpa

1
Ainavu projektēšanas darbnīcas ALPS vizualizācija
Zane Mače

Lēnāka un skaistāka iela ar pirmo rekomendējošo velojoslu Rīgā – tāda ir Krišjāņa Barona ielas rekonstrukcijas iecere

Kaltiem skanot, vērienīgais Krišjāņa Barona ielas revitalizācijas projekts kopš septembra rit pilnā sparā. Plāni ir lieli – līdz 2017.gadam vienai no centrālajām Rīgas ielām jākļūst ērtāk lietojamai. Bilde datorā izskatās glīti: blakus sadzīvo autovadītāji, velosipēdisti, gājējiem domātie trotuāri ir gludi, viegli šķērsojami gan kājām, gan ratiņkrēslā un ar bērnu ratiņiem.

Šīs skices pārtaps dzīvē vairākos posmos. Pēc šogad veiktā ielas seguma atjaunošanas nākamgad kārta būs ietvju segumam, bet pēdējais etaps būs ielas labiekārtošana. Katra posma darbiem tiks sludināts jauns iepirkums. Vienīgais, kas konkursā piedāvājis seguma atjaunošanas pakalpojumus šogad, bijis uzņēmums Binder, stāsta Rīgas domes satiksmes departamentā. Šā gada darbi izmaksās 2,6 miljonus eiro, bet par visa projekta kopējām izmaksām pasūtītāji vēl neņemas spriest.

Lēnā iela

Līdz gada beigām plānots pilnībā atjaunot ielas segumu, neērto, bet vēsturiski nozīmīgo zviedru bruģi ieklājot visā ielas garumā ap tramvaja sliedēm, bet gar tām abās pusēs ierīkojot rekomendējošo velojoslu. Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante skaidro, ka ceļu satiksmes noteikumi, kas stāsies spēkā no 1.janvāra, paredz – pa rekomendējošo velojoslu var braukt autovadītāji, taču viņiem jārēķinās ar velobraucējiem. Vai šī iecere izdosies? Riteņbraucējs Māris Jonovs priecājas par uzlabojumiem pilsētā, tomēr par riteņbraucēju dzīves izmaiņām nav optimistisks: «Peldētāji un motorlaivas vienā joslā neder.» Jonovs spriež – tagad pa Barona ielas bruģi auto brauc salīdzinoši lēni, taču uzliks labu segumu, un ātrums pieaugs.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu