Papīra sajūta • IR.lv

Papīra sajūta

9
Drukātavas saimnieks Valdis Jirgens: «Nopietnu konkurenci Latvijā nesaskatām, arī Skandināvijā vairāk konkurējam ar igauņiem un poļiem nekā ar pašiem skandināviem.»
Ieva Puķe

Sācis ar 200 eiro vērtu pasūtījumu no Zviedrijas, tagad poligrāfijas uzņēmums Drukātava gadā apgroza vairāk nekā miljonu eiro un ar mazās tirāžās izdotām grāmatām Skandināvijas tirgū gūst līdz 80% no savas peļņas

Tas ir vienīgais printeris Latvijā, kas apdrukā uzreiz abas lapas puses. Varam izdrukāt grāmatas ar perfektu «reģistrāciju» – nav nobīdes starp vienu un otru lapas pusi, poligrāfijas uzņēmuma Drukātava saimnieks Valdis Jirgens izrāda ražošanu. «Šis krāsu Canon arī ir vienīgais šāda veida printeris Latvijā, viens no labākajiem, kas vispār tirgū ir. Mūsu lepnums, trīs labu mersedesu cenā! Esam vienīgie Baltijā ieguvuši vācu kompānijas Fogra sertifikātu, kas apliecina, ka failu varam ārā dabūt precīzi tādā krāsā, kādā tam jābūt, nevis kā sanāk.» Abpusēji drukājošais agregāts, pēc Jirgena raksturojuma, ir lēns, ģenerē «tikai» 160 lapu minūtē. Otrs – 110. «Gandrīz trīs lapas sekundē. Absolūti labākais rādītājs, kas mums bijis, ir 4,5 miljoni nodrukātu melnbaltu A4 formāta lapu mēnesī un 262 tūkstoši krāsainu.»

Skaitļi, ar ko žilbina izpilddirektors, varbūt svešiniekam neko neizteiks, taču acīs krīt kas cits – sektorā, kur notiek drukāšana, gandrīz viss ir automatizēts. Te rosās viena vienīga darbiniece, sportiska meitene džinsos un krekliņā, garie, blondie mati savīti mezglā virs galvas. Modernos agregātus pieskata, maksimums, divi cilvēki: viens atbild par grāmatu, otrs – par tā dēvētās mainīgās informācijas drukāšanu. Tā sauc pastkastītēs atrodamos paziņojumus vai rēķinus klientiem, ko sūta, piemēram, aizdevēji, elektroapgādes un telekomunikāciju operatori. «Esam viens no trim Latvijas uzņēmumiem un vienīgais privātais, kas, kā mēs smejamies, ražo vēstules,» stāsta Jirgens.

Blakus telpā, kur redzu strādājam vēl piecus no pavisam 18 Drukātavas darbiniekiem, ir ierīce, kas paziņojumus pati saloka attiecīgajā formātā, liek aploksnēs, ja vajag, pieliek klāt vēl kādu reklāmas materiālu. «Pagājušogad sataisījām 4,2 miljonus šādu vēstuļu. Latvenergo ir mūsu lielākais klients,» piemin Valdis Jirgens. «Ja saņem vēstuli ar šādu pasta apmaksas zīmi, tad skaidrs, ka tā ir automātiski apstrādāta!» rāda pastmarkas vietā uzdrukātu «lodziņu». Klientu informāciju viņš nav tiesīgs izpaust, bet paspēju saskatīt – manas vizītes dienā tiek drukāti Latvenergo paziņojumi par jaunajiem tarifu plāniem.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu