Vilnis Garoza, retro Volvo mīlis • IR.lv

Vilnis Garoza, retro Volvo mīlis

2
Viļņa Garozas kolekcijā ir ap 30 automobiļu, no kuriem vecākais un vēl braucošais ir 1967.gada Volvo 131 Amazon. Foto — Ieva Alberte
Ieva Alberte

Volvo muzejs – tā internetā Vilnis piesaka savu kolekciju Slampē. Otra tāda muzeja Latvijā neesot

Ieraugot automobiļus klātienē, var noelsties – oho! Savukārt tie, kam vārds «muzejs» asociējas ar Rīgas motormuzeju, teiks – te drīzāk pārņem sajūta, ka laika mašīnā aizceļots uz 70.gadu Zviedrijas autoplaci.

Pats saimnieks, smaidu sejā, izbrauc cauri ābeļdārzam ar sarkanu retroauto un saka: «Jā, te nav motormuzejs, kur automašīnai nevar pieskarties.» Kolekciju viņš sācis veidot pirms pieciem gadiem, mērķis – retromobiļus savest tādā kārtībā, lai viesi varētu izbraukt kādu apli. Tas nav neiespējami, jo rezerves daļas un instrumentus Vilnis pērk Gēteborgā, kur astoņus mēnešus gadā strādā par skārdnieku. Vien sāp netaisnība, ka retroauto nav nodokļu atlaižu, lai arī tie nepiedalās aktīvā ceļu satiksmē. Visiem jābūt reģistrētiem un jāmaksā valstij barga nauda.

Kolekcija ir ievērības cienīga, drīzumā par to būšot raksts kādā Zviedrijas Volvo kluba žurnālā. Sētā ir ap 30 auto. Vecākais – 1967.gada Volvo 131 Amazon, ar to Vilnis brauc uz retroautomobiļu pasākumiem. Vēl vecāks, bet nebraucams – drauga Gvido 1960.gada P210 Duett. Kolekcijā ir daudz 70.gados ražoto un daži 240., 740. un 965.Volvo, īpaši atzīmējama ir pelēkā 1982.gada Ambulance. Lielākoties mašīnas pirktas internetā un atceļojušas no Vācijas, Zviedrijas, arī Kalifornijas un Norvēģijas polārā loka. Dažai pat nevar noteikt oriģinālo krāsu. «Hameleons. Dabīgs hameleons,» precizē Vilnis.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu