Nešķiramā tandēmā • IR.lv

Nešķiramā tandēmā

Santa Anča un Ivars Zariņš. Foto — Reinis Hofmanis
Anda Burve-Rozīte

Pirms 27 gadiem kopīgi sākot mediju biznesu, Santa Anča un Ivars Zariņš noslēdza vienošanos: ja viens no abiem kādam lēmumam nepiekrīt, tas netiek īstenots. Bez domstarpībĀm to ievērot viņiem izdevās arī pirms pusotra gada, sākot pavisam jaunu biznesa virzienu — viesnīcu un restorānu Villa Santa

Atturīgi Anča un Zariņš uztver intervijas sākumā izteikto komplimentu, ka līdz šim visai trūcīgo ainu Baltijas valstīs — divas nosacīti par luksusa klases viesnīcām dēvējamās (Padaste Manor Igaunijā un Rūmenes muiža Latvijā) — nu papildinājusi trešā, Villa Santa. Pagājušā gadsimta sākumā šeit, Gaujas piekalnē netālu no Cēsīm, Krievijas aristokrāti uzcēla villas vasaras atpūtai ar ģimenēm. Latvijas laikā un arī pēc okupācijas šīs ēkas izmantoja slimnieku vajadzībām — ilgus gadus šeit atradās tuberkulozes rehabilitācijas slimnīca.

Pirms dažiem gadiem Zariņš un Anča iegādājās nolaisto ēku kompleksu no pašvaldības un atjaunoja no pašiem pamatiem, ieguldot personīgos līdzekļus četru miljonu apmērā. Izvēlējās kvalitatīvus dabīgos materiālus, Anča pati devās uz Spāniju, lai iegādātos īpašus traukus restorānam.

Villa Santa ir no jauna radīta, sakopta un glīta vieta Latvijas ainavā. Ziemeļeiropeisko vienkāršību Anča šeit apvienojusi ar Santas zīmolam raksturīgo glamūru. Pati šeit uzturas regulāri, lai pamanītu kļūmes, veiktu uzlabojumus, ko biznesa plānā grūti paredzēt un var atklāt tikai darba procesā. Piemēram, intervijas dienā Anča līdzās mierpilnajam Zariņam ir nikna, ka restorānā laikus nav nomainīti ziedi. Kad saruna būs beigusies, Anča dosies uz restorānu, lai pašrocīgi saliktu tos vāzēs, bet Zariņš uz jautājumu, kāds zīmols izmantots viesnīcas pēļiem, atsmies — visi šie jautājumi gan jāuzdod tikai Santai.

Tandēms Anča un Zariņš mediju biznesā sāka darboties 1991. gadā. Viņi bija tikko augstskolu beiguši jaunieši bez naudas un ņēma aizdevumu, lai izdotu pirmo žurnāla Santa numuru. Patlaban Santa ir spēcīgākā izdevniecība Latvijā, kas izdod 19 žurnālus, gandrīz visi ir oriģinālprodukti. Arī tradicionālo mediju krīzes apstākļos viņi spēj būt cienījamos plusos. Kopš viesnīcas atvēršanas izdevniecības operatīvo vadību nodevuši darbinieku rokās. Intervijā viņi stāsta, kā izdevies tik ilgi nostrādāt tandēmā veiksmīgi un kādu redz sava biznesa nākotni. Sarunai abi izvēlējušies Prezidenta numuru villā Santa.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu