Korijs Avots, Pērkons VR veidotājs • IR.lv

Korijs Avots, Pērkons VR veidotājs

Agrāk Pērkona mūzika ceļoja no rokas rokā magnetofonu lentēs, tagad tajā var ienirt ar virtuālās realitātes briļļu palīdzību. Taču filmas par Pērkonu veidotājs Korijs Avots ir pārliecināts, ka grupas vēstījums — būt uzticīgam sev un patiesībai — aizvien ir tikpat aktuāls kā pirms 30 gadiem. Foto — Ieva Raudsepa
Pauls Raudseps

Mineapolisā, ASV, dzīvojošajam Korijam Avotam bija neparasta ideja. Jau vairākus gadus viņš nodarbojas ar digitālo tehnoloģiju izmantošanu radošiem projektiem, un viņa uzmanību piesaistīja virtuālās realitātes iespējas — uzliec galvā lielas brilles un jūties kā citā pasaulē. Bet — ko ar to darīt?

Korijs aizgāja pie sava šefa reklāmas aģentūrā Falon ar priekšlikumu — kā eksperimentu uztaisīsim virtuālās realitātes filmu par leģendāro latviešu rokgrupu Pērkons, tā savulaik palīdzēja sagraut PSRS.

Audzis Kanādā pie savas latviešu vecmāmiņas, Korijs, kura dzimtais uzvārds ir Makleods (McLeod), jaunībā aizrāvās ar teātri un 90. gadu sākumā bieži bija sastopams Latvijā. Tomēr ar teātri bija grūti iztikt, un viņš pievērsās tehnoloģijām. Saikni ar Latviju nekad nezaudēja, ar Korija palīdzību tika izstrādāta Rīgas Geto muzeja jaunā mājaslapa, kas tika nominēta prestižajai Webby balvai.

Jau 80. gados Pērkons uz Koriju bija atstājis spēcīgu iespaidu, un nu viņš saredzēja iespēju uztaisīt darbu par viņiem. Rīgā varētu domāt — kāpēc Amerikas vidienē kādam reklāmas bosam interesētu latviešu roks, taču, kā stāsta Korijs, priekšnieks bijis sajūsmā — darām! Projekts izrādījās sarežģītāks, nekā sākotnēji domāts. «Likās, ka uztaisīsim pāris nedēļās, bet tas prasīja divus gadus.» Tomēr šajā laikā tikai nostiprinājusies Korija pārliecība, ka filma būs tieši laikā. Pagājuši 35 gadi, kopš pirmo reizi Pērkonam aizliedza uzstāties, bet izrādījās, ka viņi joprojām apdraud komunistiskos režīmus. Maijā Parīzes jauno tehnoloģiju izstādē VivaTech bija plānota filmas Pērkons VR pirmizrāde. Taču skate gandrīz nenotika, jo paviljonu, kur bija domāts filmu rādīt, sponsorēja ķīniešu interneta tirdzniecības milzis Alibaba. Uzzinājuši par filmas saturu, ķīnieši aizliedza to savās telpās izrādīt — acīmredzot baidījās saistīties ar projektu, kurā redzams, kā mākslinieku brīvais gars palīdz graut cenzūru un apspiestību.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu