Magoņa šoferis tiesā liecina, ka sarunu ar Osinovski neesot dzirdējis • IR.lv

Magoņa šoferis tiesā liecina, ka sarunu ar Osinovski neesot dzirdējis

14
Apsūdzētie - Igaunijas miljonārs uzņēmējs Oļegs Osinovskis (no kreisās) un bijušais "Latvijas dzelzceļa" vadītājs Uģis Magonis. Foto: Ieva Leiniša, LETA
Ieva Jakone

Garš, plecīgs vīrietis ar platu zelta ķēdi ap kaklu, pazīst Uģi Magoni jau kopš 2012. gada, kad sācis strādāt uzņēmumā Latvijas dzelzceļš par «VIP šoferi». Izskatot Uģa Magoņa kukuļošanas lietu, tiesa piektdien uzklausīja Gunti Krēgeru, kurš bija pie Audi stūres 2015. gada 6. augustā —  dienā, kad KNAB aizturēja Magoni un mašīnas bagāžniekā atrada Igaunijas miljonāra Oļega Osinovska nodoto pusmiljona eiro kukuli.

“Nedzirdēju sarunu, ieskrēju mežiņā,” tā par Magoņa un Osinovska tikšanos Rīgas – Tallinas šosejas 137. kilometrā, kur tika nodots kukulis, tiesai liecināja Krēgers.

Uģis, kā liecības laikā šoferis dēvē Magoni, todien jau no rīta brīdinājis, ka būs jābrauc uz Pērnavu. No Rīgas abi izbraukuši ap diviem vai trijiem, bet pa ceļam piestājuši pie Magoņa vecākiem, kas iedevuši līdzi dažādus dārzeņus. Tālāk ceļš turpinājies uz Pērnavu, bet remontu dēļ bijuši lieli sastrēgumi, kuros kopā nācies stāvēt aptuveni stundu, tāpēc Magonis brīdinājis šoferi — iespējams, tikšanās notiks ceļa malā. Satiekamie cilvēki pabrauks pretī un apstāsies ceļmalā ar melnu Mercedes markas busiņu, jo brauciens iekavējies. Pa ceļam Magonis ir sazvanījies ar kādu, taču sarunas saturu šoferis neesot klausījies.

Kad Magoņa šoferis pamanījis norādēm atbilstošu busiņu ceļmalā, piestājis. Tur viņus sagaidījis igauņu uzņēmējs Osinovskis. Ko abi pārrunājuši 5 līdz 10 minūšu garajā tikšanās reizē, šoferis nezina, jo ieskrējis mežā nokārtot dabiskās vajadzības. Redzējis vien to, ka abi pieiet pie viņa vadītās automašīnas un atver bagāžnieku. Uz jautājumu, vai Krēgers pazinis Osinovski pirms šīs tikšanās, šoferis sacīja “Laikam nē”.

Krēgeram ar Magoni esot labas attiecības — sazvanoties dzimšanas dienās, vārda dienās un citos svētkos. Trīsarpus gadus ilgajā sastrādāšanās laikā tā gan esot bijusi pirmā reize, kad šoferis vedis Magoni uz tikšanos ceļmalā.

Kad abi uzsākuši atpakaļceļu uz Latviju, Magonis lūdzis šoferi sakārtot bagāžnieku, jo tajā sagāzušies viņa vecāku dotie dārzeņi — kartupeļi, kāposti, tomāti. Šoferis stāsta, ka bez dārzeņiem bagāžniekā bijušas arī Magoņa drēbes — kurpes un uzvalks, kā arī maisiņš ar rokturiem. Tam pāri pārlikta balta lapa, taču pa maliņu bijis redzams, ka iekšā ir nauda. Tiesā netika uzdots jautājums, vai gadījumā viņš šajā brīdī no maisiņa nav paņēmis 500 eiro — jo tieši šāda summa pietrūka līdz apaļajam pusmiljona kukulim, kad KNAB apturēja mašīnu un pārmeklēja bagāžnieku. Uz žurnālistu jautājumiem Krēgers tiesas namā neatbildēja.

Vēl Rīgā esot, Magonis bija pabrīdinājis šoferi, ka pēc vizītes Pērnavā būs atpakaļceļā jāpiestāj Salacgrīvā. Šis mērķis gan izpalika, jo, iebraucot Latvijā, netālu no Salacgrīvas mašīnu apturēja KNAB.

Uz Magoņa advokāta jautājumu, vai bijuši arī citi komandējumi uz ārzemēm, šoferis atzina, ka 2015. gadā kopā ar Magoni bijis arī Sanktpēterburgā. Tur esot noticis kāds liels forums. Magonis lidojis ar lidmašīnu, bet Krēgers devies viens pats ar mašīnu un Magoni sagaidījis lidostā. Latvijas dzelzceļa šefs viņam skaidrojis, ka šajā forumā jāsatiek Krievijas satiksmes ministrs, ar kuru tikšanos Magonim sarunājis Krievijas dzelzceļa šefs Vladimirs Jakuņins.

Šoferis tiesai skaidroja, ka darba lietas ar Magoni parasti neesot pārrunājis, bet abiem interesējot sports — futbols, hokejs, basketbols — kas esot biežas sarunu tēmas. Tajās Magonis šoferim esot stāstījis, ka viņam ir labas un draudzīgas attiecības ar Jakuņinu, ar kuru kopā ir apmeklējis futbola mačus un Soču olimpiskās spēles.

Krimināllietas apsūdzībā, kas tika nolasīta 2. martā, noskaidrots, ka laikā no 2014. gada beigām līdz 2015. gada sākumam Uģis Magonis un Oļegs Osinovskis viņam piederošās kompānijas Skinest Rail interesēs vienojušies, ka Latvijas amatpersona nodos uzņēmējam 800 tūkstošus eiro lielu kukuli. Nauda dota par to, lai atbalstītu igauņu miljonāram piederošo kompāniju iepirkumā, ko LDZ ritošā sastāva serviss veica par četru lietotu dīzeļlokomotīvju 2TE116 iegādi. Kā arī par to, ka Magonis panāks, lai Krievijas dzelzceļa augstākās amatpersonas tiekas ar Osinovskim piederošās Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas amatpersonām, lai tiktu pie līguma par lokomotīvju remonta pakalpojumiem.

Tāpat izmeklēšanā noskaidrots, ka 2015. gada 15. jūlijā Osinovskis ieradies Magoņa dzīvesvietā Amatas novadā un lūdzis samazināt kukuļa summu. Pārrunu gaitā abi vienojušies par pusmiljonu eiro. Par naudas nodošanas vietu un laiku viņi telefoniski vienojušies tikai dienu iepriekš.

Kukuļa nodošanu izdevās fiksēt KNAB, sadarbojoties ar Igaunijas kolēģiem. Sagaidījuši, kad Magoņa šoferis iestūrē Latvijā, KNAB mašīnu apturēja un bagāžniekā atrada maisiņu ar 499 500 eiro. Tā ir lielākā kukuļa summa, kādu KNAB izdevies pieķert skaidrā naudā.

Osinovskis gan liedzas, ka šis neesot kukulis. Naudu viņš Magonim devis pilnīgi legāli un tā esot paredzēta godīgiem mērķiem. Taču šos mērķus atklāt pirms liecību sniegšanas tiesā nevēlas ne Magonis, ne Osinovskis.

Vidzemes rajona tiesā Limbažos šobrīd tiek pratināti Magoņa un Osinovska lietas liecinieki. Līdz šim liecinājuši divi — bijušais LDZ ritošā sastāva serviss ražošanas direktors un valdes priekšsēdētāja vietnieks Ivars Rullis un Magoņa šoferis Guntis Krēgers. Nākamā tiesas sēde notiks pirmdien, 19. martā, kad savu liecību sniegs bijušais LDz Cargo vadītājs Guntis Mačs.

Komentāri (14)

klusais 17.03.2018. 11.48

Visu izsaka cipari .
Latvijas dzelzceļš – 2015 – 55,6 mlj.t , 2016 – 47,8 mlj. t , 2017 – 43,8 mlj. t
Lietuvas dzelzceļš – 2015 – 48,0 mlj. t , 2016 – 47,6 mlj. t , 2017 – 52,5 mlj. t
Tajā pašā laikā visiem zināms, ka Lietuvai ir daudz smagāka retorika pret Krieviju, bet kravu apjoms ir pieaudzis… Savukārt Satiksmes ministrija regulāri stāsta par jaunajiem projektiem kā Jaunais zīda ceļš, Amberline u.t.t. , bet karavu apjoms krīt – šī gada pirmie 2 mēneši pret pagājušo gadu vēl mīnus 15,4% . Kapēc Lietuva var audzēt apjomus, bet Latvija katastrofāli zaudē?
Tad nu jautājums par koncerna vadību un personāliju lomu tajā .
Informācijai – katra tranzītā pārvestā tonna vidēji ir 15 EUR IKP . Varam sarēķināt , ka Latvija 2016. gadā zaudēja 117 miljonus EUR , bet 2017. gadā 177 miljonus EUR attiecībā pret 2015. gadu , kamēr Lietuva ir pieaudzējusi ieņēmumus.

+4
0
Atbildēt

2

    QAnon > klusais 17.03.2018. 12.08

    Klaipēdas osta ir tuvāk pasaules tirgiem, nekā Rīgas, turklāt tur nav vajadzīgs locis un ledlauzis un tur tā nesaimnieko Krievijas organizētā noziedzība un čeka.

    0
    0
    Atbildēt

    1

    klusais > altinyildiz 17.03.2018. 12.35

    Un Ventspils ? Starp citu jūras transports ir lētāks kā dzelzceļa, jo garāks ceļš pa jūru, jo lētāk. Nevajag meklēt kaķi tumšā istabā, ja tā tur nemaz nav.

    +5
    0
    Atbildēt

    2

    QAnon > klusais 17.03.2018. 14.04

    Par transporta izmaksu atšķirībām es zināju vēl tad, kad pamatskolā mācījos ekonomisko ģeogrāfiju. Visās Latvijas un daudzās ES Ziemeļu ostās esmu bijis un vēl lieliski zinu, kā korupcija biznesu padara nerentablu. Tādu Loginovu lietuvieši sen būtu izbarojuši zivīm. Arī Ventspilī šiverē čeka un krievu bandīti, tur nav pašai sava IeM, DP un SAB.

    0
    0
    Atbildēt

    1

    klusais > altinyildiz 17.03.2018. 15.28

    Kāda sagadīšanās, es arī esmu bijis visās Latvijas ostās, pie kam no jūras puses. Varētu pastāstīt arī par navigācijas īpatnībām un citiem sīkumiem, teiksim tādiem kā Rojas ostu, kurai jau n-gadus nezinamā virzienā pazudusi pieņemšanas boja.
    Ja par korupciju, tad nez vai lietuviešī būtu labakais piemērs :) , tad Igaunijai vajadzētu visiem griezt ārā pogas, bet kaut kā nenotiek…

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 17.03.2018. 12.59

    Starp citu Klaipēdā kuģošanas noteikumi ir vēl debīlāki ka Latvijas ostās un locis ir vajadzīgs gan te, gan tur .

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    kolpants > klusais 18.03.2018. 12.08

    Литовцы очень активно работают с белорусами, возможно, это причина. Плюс, возможно, это грузы в Калининград-чем активнее Россия шлет в Калининград грузы, тем больше объем перевозок у литовцев.

    +1
    0
    Atbildēt

    2

    klusais > kolpants 18.03.2018. 13.16

    Ir taisnība. Tur daudz nianšu, varētu gari runāt, bet diez vai kādam interesē kas vairāk kā vienkārši pabļaustīties.
    Viena no versijām, ko katrs var pats pie sevis pārdomāt ir tas, ka Magoņa noņemšana šādā veidā bija sitiens ne pa Magoni, bet Jakuņinu, kas liek aizdomāties kā labā patiesībā strādā Strīķe… tas komplektā ar to , ka RS kā RD barības avots ir saudzēts viņas vadībā :)
    Līdzīgi ir ar ABLV norakšanu … kam tas ir izdevīgi ? Un nevajag gvelzt muļķības par Ziemeļkoreju utml.

    +3
    -1
    Atbildēt

    1

    QAnon > klusais 18.03.2018. 14.16

    Gan Magoņa, gan Rimšēviča aizturēšana, gan Vienotības un citu kremļjaģu saimnieku: ABLV un Rietumu bankas, nedienas, galu galā ir sitiens pa Putinu. Es ceru, ka pasaules žandarms, ASV, vēl tikai iesildās un Latvija kļūs par tiesisku valsti. Kā labā strādā Potapova, sen jau nevienam nav noslēpums https://www.youtube.com/watch?v=7Esv6XCWhSM

    0
    -1
    Atbildēt

    1

    klusais > altinyildiz 18.03.2018. 18.29

    Tas pats Parādnieks savulaik gāja pie Magoņa saviem draugiem siltas vietiņas meklēt … tas tā vienkārši zināšanai :)

    +4
    0
    Atbildēt

    1

    QAnon > klusais 19.03.2018. 01.06

    Parādnieka kungs ir deputāts jeb Magones nabaga radinieks vai bijušais klases biedrs, lai diedelētu amatus no ierēdņa?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > kolpants 18.03.2018. 13.17

    P.S. Baltkrievi nez vai nodrošinātu tādu pieaugumu :)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

J.šveiks 16.03.2018. 16.42

nu i lielāku dumību nevarējāt piespēlēt , kā šoferdēla liecību???

+1
0
Atbildēt

0

QAnon 16.03.2018. 15.45

Ja pērkamā padumjā tiesa nebūtu Šlesera ieliktnīti Magoni palaidusi brīvsolī, iespējams, viņa blakus kamerās jau sēdētu tie nelieši, kas ar viņu pagarināja darba attiecības.

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu