Ko Ušakovs tev nestāsta • IR.lv

Ko Ušakovs tev nestāsta

2
Kolāžai izmantotas LETA un Shutterstock fotogrāfijas
Inga Spriņģe, Sanita Jemberga, Re:Baltica

Rīgas mēra popularizēšanai trijos gados iztērēti vismaz astoņi miljoni eiro rīdzinieku naudas — uzpērkot medijus, nodarbinot Saskaņas jaunatni, finansējot «štata piketētājus» un izvēršoties sociālajos tīklos

Pērn augustā Rīgas domes sēde sākās mazliet neierasti. Pie zāles durvīm daži jaunieši piketēja pret «zagli Bondaru». Gaismā bija nācis tiesas spriedums par opozīcijas populārākā politiķa — un Ušakova galvenā konkurenta uz mēra krēslu — līdzatbildību Krājbankas zaudējumos. Banku Mārtiņš Bondars vadīja pirms iesaistīšanās politikā.

«Neuzskatu par normālu, ka savu kandidatūru uz mēra amatu izvirzījis cilvēks, kas apzadzis mūsu valsti, ieskaitot Rīgas domi,» Pirmā Baltijas kanāla sižetā saka jauniete Emīlija. Viņas un pārējo trīs piketētāju plakāti ir tik profesionāli izgatavoti, ka neizskatās tapuši mājās spontānā pilsoniskuma uzplūdā. Tie kritizē ne tikai Bondaru, bet met šaubas uz pārējo opozīcijas līderu godīgumu.

Ušakovs sižetu ievietoja gan savā YouTube kontā, gan Facebook profilā. Tā 218 000 sekotāju padara viņu par Latvijas politikas karali sociālajos tīklos un ļauj būt vienā līgā ar Latvijas basketbola zvaigzni Kristapu Porziņģi.

Pāris mēnešus vēlāk notiek vēl viens pikets pret Bondaru un otru opozīcijas līderi Juri Pūci, kuri negrib slēgt Rīgas azartspēļu zāles. Piketu atkal filmē PBK, tas atkal nonāk mēra sociālo tīklu kontos. Piketu pieteikusi nevalstiskā organizācija Par sportisku sabiedrību.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu