Pārdaugavas bobi Dienvidkorejā • IR.lv

Pārdaugavas bobi Dienvidkorejā

Jānis Skrastiņš. Foto — Alise Šulca, Picture Agency
Aivars Kļavis, speciāli Ir

Phjončhanas ziemas olimpiskajās spēlēs Latviju pārstāvēs 16 Rīgā būvētas bobsleja kamanas. Ar tām brauks ne tikai mūsu Oskara Ķibermaņa pilotētais divnieks, bet daudzas citas izlases — kas tāds piedzīvots pirmo reizi

Uzņēmums Bobsleja tehniskais centrs (BTC) būvē bobus jau gandrīz 20 gadus. Sākumā Latvijas izlasei. Bet pirms desmit gadiem federācija izrēķināja, ka lētāk iznāk tos iegādāties ārzemēs, un tā ražotājiem nācās meklēt pircējus starp mūsu sportistu potenciālajiem pretiniekiem. Pēdējos sešos gados uztaisītas un realizētas aptuveni 30 pašu konstruētas kamanas.

«Ar tām startē pasaules labākās bobsleja komandas. Līderi. Ieskaitot pat vienu Vācijas ekipāžu, kas principā brauc tikai ar pašu valstī ražotām kamanām,» stāsta bijušais Sarajevas ziemas olimpisko spēļu dalībnieks, pašreizējais Beļģijas sieviešu bobsleja izlases konsultants un BTC līdzīpašnieks Jānis Skrastiņš.

Viena boba izgatavošana, ja pamatdetaļas jau iepriekš uztaisītas, ilgst divus trīs mēnešus, bet jauna modeļa izstrādei, sākot no idejas un tās 3D vizualizācijas datorā līdz gatavam produktam, nepieciešams investēt vairāk nekā 50 000 eiro.

No desmitcīņnieka par pilotu

Runājot par bobsleju Latvijā, parasti kā atskaites punktu min 1980. gadu. Toreiz PSRS ģenerālsekretāru Brežņevu nokaitināja tas, ka Leikplesidas ziemas olimpiskajās spēlēs vācieši izcīnīja vairāk medaļu nekā padomju komanda, kura nemaz nepiedalījās tādā sporta veidā kā bobslejs.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu