Izsmalcināti • IR.lv

Izsmalcināti

2
Liene Drāzniece. Foto no privātā arhīva
Anda Burve-Rozīte

Tīrs — šķiet, tas būtu precīzākais no raksturojumiem, kā izsacīt Lienes Drāznieces rokrakstu, kad viņa rada vizuālo identitāti dažādiem Latvijas zīmoliem. Madara Cosmetics bija viņas pirmais lielais darbs. Liene dabā meklēja, kā grafiskā dizaina valodā izsacīt mūsdienīgu latviskumu, dabiskumu un labu kvalitāti — tieši šīs īpašības četras jaunas uzņēmējas, kuras 2006. gadā izveidoja kosmētikas ražotni, atzina par svarīgākajām, ko sniegt klientiem Latvijā un pasaulē. Atbildi Liene atrada madaras ziedā, kas dizaineres interpretācijā kļuva par uzņēmuma atpazīšanas zīmi. Vēlāk Liene radījusi vizuālo identitāti arī tādiem zīmoliem kā Valmiermuižas alus, Ērenpreiss, kim? Pagājušajā gadā, kad Madara Cosmetics Mārupē atklāja jaunu ražotni un svinēja desmit gadu jubileju, Liene izveidoja pavisam jaunu dizainu Time Miracle produktu sērijai — melnbaltu, reflektējot par bērzu sulu, ko uzņēmums sāka izmantot receptūrā.

Klusināts skaistums ir katrā Lienes žestā, kad viņa deviņos no rīta sēž pie brokastu kafijas mazā konditorejā tieši pa ceļam no mājām Āgenskalnā uz biroju Mārupē. Visu nakti sēdējusi pie apslimušās meitas, bet darbdiena solās būt gara. Intervijā viņa stāsta, kādas pārmaiņas gribētu redzēt Rīgā un visā Latvijā, kā arī atklāj, par ko domātu, ja uz simtgadi būtu jārada logo Latvijai.

Vai vari nosaukt piemēru dizaina vēsturē, kas tavā uztverē pietuvojas skaistuma ideālam?
Ļoti daudz redzēts, bet vēsturei nepieķeros, godīgi sakot. Fascinē skandināvu interjera dizaina priekšmeti. Par zīmoliem runājot, Apple ir labs piemērs. Līdz pat tam, ka negribi atzīt, cik labs piemērs tas ir. Bezkaunīgi labs. Katru iepakojumu, ko atver, esi spiests mīlēt. Tā viņi ir izdarījuši. Man, piemēram, veselu nedēļu bija slikta sajūta, ka atļāvos nopirkt jaunāko un labāko Apple produktu. Man bieži ir tā sajūta par jaunām lietām. Domāju — varbūt varu ilgāk lietot veco? Nepatīk izsviest, ja var vēl izmantot. Domāju, kur aizies tas, ko izmetu? Vai to tiešām pārstrādās? Vai milzīgs apjoms materiāla nenonāks vienkārši atkritumos? Dažkārt dārgāk pat ir kaut ko salabot, nekā nopirkt jaunu, bet es labošu.

Tāpēc, ka svarīgs ekoloģiskais aspekts, individuāla iespēja nešķērdēt pasaules resursus?
Tas nav pašmērķīgi. Vienkārši vienmēr padomāju: vai tiešām man vajag to jauno? Varbūt varu dzīvot ar to, kas jau ir. Par lietu un zīmolu vēsturi runājot — neticams ir Coca-Cola stāsts. Es to nedzeru, bet fantastiski, kā šis zīmols cauri laikiem spējis saglabāt identitāti — tas ir modernizēts, ar to izspēlēti dažādi triki. Viņi spēj jaunām auditorijām atkal un atkal radīt vajadzību pēc šī produkta.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu