Strādājot attālināti, pieaug “kiberhigiēnas” nozīme 1

Foto: pixabay.com
ulids_semeiks
Print Friendly, PDF & Email

Strādājot attālināti, informācija tiek glabāta pārnēsājamās ierīcēs, kas rada lielākus datu drošības draudus

Arvien straujākā viedierīču un interneta plašā pieejamība ļauj cilvēkiem strādāt 24 stundas diennaktī, kā arī piekļūt gan saviem, gan uzņēmuma datiem praktiski no jebkuras vietas.

Kā liecina tehnoloģiju kompānijas „Citrix” veiktie pētījumi, 90% darbinieku, kas strādā attālināti un paši var plānot savu laiku, ir apmierinātāki nekā cilvēki, kas strādā noteiktu laiku konkrētā vietā. Turklāt “mobilie darbinieki” mēdz retāk mainīt darbavietas, tas savukārt nozīmē, ka uzņēmumam nav jātērē resursi jaunu cilvēku meklēšanai un apmācībai.

Ja raugāmies uz to no personālvadības viedokļa, darbs no mājām var būt pozitīvā ziņā motivējošs faktors darbiniekiem. Savukārt uzņēmējam tas rada papildu riskus, jo tieši biznesa vide jeb uzņēmumi ir kibernoziedznieku mērķis. Ja iepriekš uzņēmuma dati tika glabāti kādā konkrētā vietā (serveri u.c.), tagad, strādājot attālināti, informācija tiek glabāta pārnēsājamās ierīcēs, kas rada lielākus datu drošības draudus.

Te vēl nozīmīgāka kļūst “kiberhigiēnas” ievērošana, sākot ar pamatlietām – antivīrusu instalēšana un regulāra atjaunināšana, drošu paroļu izveidošana, datu dublēšana, beidzot ar jau sarežģītākiem drošības procesiem – attiecīgu programmatūru ieviešana ikdienas procesos, kas ļauj gan strādāt ārpus darba vietas, gan pašam uzņēmējam nodrošina lielāku drošības garantiju.

Uzņēmumi arvien vairāk izmanto “Citrix” lietotņu virtualizāciju, kas nodrošina datora darba virsmas glabāšanu serverī, nevis fiziskajā datorā. Attiecīgi tiek realizēta centralizēta pārvaldība, kas ļauj lietotnes ātrāk atjaunot un mainīt programmatūru. Tāpat tiek nodrošināts augsts drošības līmenis – gala ierīces nozaudēšanas vai defekta gadījumā dati netiek pazaudēti. Lietotājam piekļūstot savai lietotnei, datu savienojumi tiek droši šifrēti, tāpēc nav iespējama datu noplūde, jo fiziski dati netiek pārsūtīti.

Viens no uzņēmēju mērķiem allaž bijis par zemākām izmaksām palielināt produktivitāti. Lietotņu virtualizācijas procesu ātrdarbību un veiktspēju nodrošina datu centra centralizēti serveri, nevis lietotāja gala ierīce, jo tā nodrošina tikai pieslēgumu serverim. Turklāt nav nepieciešama regulāra “uzņēmumu” datoru parka atjaunošana, jo var izmantot lētākas ierīces, kas aprīkotas ar mazu veiktspēju un jebkuru operētājsistēmu. Tāpat ir iespējams ietaupīt arī uz programmatūras licencēm.

Ļoti daudz runājam par to, ka tendences par IT rīku izmantošanu uzņēmējdarbībā uzrāda augšupejošu līkni, taču vēl aizvien manāma visai konservatīva reakcija no uzņēmēju puses. Jāsaprot, ka IT risinājumi uzņēmumam dod jaunu skatījumu biznesā – kā samazināt izdevumus, jaunus veidus, kā optimizēt savu biznesu. Tāpat tas sniedz spēcīgu augsni inovāciju radīšanā un eksportspējas veicināšanā.

Autors ir Uldis Semeiks, SIA “Datakom” valdes priekšsēdētājs

 

Komentāri (1)

jupissb 11.08.2017. 13.51

Tāda slēptas reklāmas smaciņa… Nez, kura kompānija Latvijā izplata Citrix produktus?

Un, ar ko nodarbojas Ir redaktori, ļaujot šādiem nemarķētiem reklāmrakstiem parādīties?

+1
0
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu