Augulis: Ceļi turpinās būt mana prioritāte 5

Ceļu remontdarbi Ventspils ielā Rīgā. Foto: Evija Trifanova, LETA
Print Friendly, PDF & Email

Šogad paredzēti autoceļu remontdarbi 1200 kilometru apmērā.

Latvijas autoceļu sakārtošana turpinās būt mana prioritāte, šodien ikgadējās ceļinieku konferences atklāšanā sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), ziņo LETA. 

Viņš uzsvēra, ka ceļu infrastruktūra ir valsts attīstības asinsrites sistēma, kas attīstījusies gadsimtiem. Tas ir mantojums, ar kuru jārēķinās un kurš jāuztur. Ministrs atzīmēja, ka saprot cilvēku reakciju par slikto ceļu stāvokli daudzviet valstī. Pēc viņa teiktā, veiksmīgākā situācija patlaban ir ar valsts galvenajiem ceļiem, kuru stāvoklis pēdējos gados ir strauji uzlabojies. 46% cilvēku brauc tieši pa galvenajiem ceļiem, 37% pa reģionālajiem ceļiem, bet pa vietējiem ceļiem pārvietojas 17% braucēju. 

Īpaša uzmanība jāpievērš reģionālajiem un vietējiem ceļiem, kuru sakārtošanai jāpiesaista papildu līdzekļi. AS “Latvijas valsts ceļi” šogad veic visu Latvijas autoceļu un tiltu inventarizāciju, lai būtu pamatota skaidrība par visiem – arī pašvaldību, privātiem un mežu – ceļiem. Valsts kopā ar pašvaldībām tad varēs izvērtēt racionālu līdzekļu izmantojumu no ceļu slodzes un transporta plūsmas viedokļa. 

Augulis uzsvēra – lai arī dažkārt šķiet, ka ceļu jautājums attiecas vien uz Satiksmes ministriju, bet visiem citiem valdībā tas nav svarīgi, tie ir maldi. Jebkura nozare ir atkarīga no ceļu infrastruktūras. Ministrs klāstīja, ka pērn ceļi laboti par 24 kilometriem lielākā apmērā nekā gadu iepriekš. Arī šogad paredzēts turpināt pozitīvu tendenci – autoceļu remontdarbi notiks aptuveni 1200 kilometru apmērā, gūti papildu 14 miljoni eiro, kas tiks ieguldīti reģionālo un vietējo ceļu sakārtošanā. 

Darbi šogad notiks 140 objektos uz valsts galvenajiem un reģionālajiem ceļiem Vienlaikus ministrs uzsvēra, ka ceļi turpinās būt viņa prioritāte, esot amatā, un labākais risinājums finansējuma gūšanai ceļiem būtu Autoceļu fondu atjaunošana. Pēc viņa teiktām autoceļu lietotāji ar akcīzes nodokli degvielai 550 miljonus eiro, taču patlaban ceļu nozarē kopā ar Eiropas Savienības fondu līdzekļiem nonāk vien 286 miljoni eiro. “Būtu prātīgi, ja cilvēkiem, kuri šos nodokļus samaksā, būtu skaidrs, kur līdzekļi nonāk,” uzsvēra ministrs. Kā ziņots, šodien Jūrmalā notiek ikgadējā ceļinieku konference, kuras tēma ir Latvijas ceļi nākamajos 100 gados.

Sliktais ceļu stāvoklis ik gadu Latvijas autovadītājiem rada zaudējumus kopumā vairāk nekā miljarda eiro apmērā, šajā pašā konferencē sacīja AS “Latvijas valsts ceļi” (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. Viņš norādīja, ka šie zaudējumi rodas laika zuduma, lielāka degvielas patēriņa un amortizācijas dēļ. Lange uzsvēra, ka nepieciešamais ikgadējais finansējums valsts autoceļiem būtu 720 miljoni eiro. Pie šāda finansējuma apmēra 10 gadu laikā varētu panākt, ka Latvijā nav sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī esošo ceļu, taču pašreiz finansējums ceļiem krietni atpaliek. 

Šogad valsts finansējums ceļiem Latvijā plānots 159 miljonu eiro apmērā, savukārt Eiropas Savienības finansējums ceļiem Latvijā šogad prognozēts aptuveni 130 miljonu eiro apmērā. Finansējumā ceļiem Latvija krietni atpaliek no Igaunijas un Lietuvas. LVC vadītājs uzsvēra, ka patlaban vien trešdaļa autoceļu lietotāju samaksāto nodokļu tiek novirzīti ceļiem, turklāt 2020.gada Eiropas Savienības finansējuma vairs nebūs vispār un paliks tikai valsts budžeta līdzekļi, kas, pēc pašreizējām aplēsēm, 2020.gadā varētu būt 150 miljoni eiro. No tiem kapitālieguldījumiem atvēlami būtu tikai 75 miljoni eiro, nodrošinot iespēju veikt ceļu remondarbus trīs reizes mazākā apmērā nekā patlaban. Lange uzsvēra, ka šai problēmsituācijai jārod risinājums.

Komentāri (5)

valdemir 21.04.2017. 20.25

Ja es būtu satiksmes ministrs un pārvarētu kārdinājumu pēc otkatiem, tad sāktu ar to, ka mēģinātu atgriezt dzelzceļa kravas no autoceļiem atpakaļ uz sliedēm. Pēc tam izveidotu darba grupu, kas papētītu, kā tas nākas, ka katrs ceļu būves uzņēmuma saimnieks, dzīvojot tikai no valsts un pašvaldību pasūtījumiem, kam ir pareizais ģīmis pie tādiem tikt, pēc definīcijas kļūst par miljonāru. Citādi var lāpīt un finansēt, finansēt un lāpīt, bet tad vismaz vajag turēt muti un nečiepstēt par kaut kādām prioritātēm.

+5
0
Atbildēt

0

jurisml_inbox_lv 23.04.2017. 20.03

jums kauna nav ger auguli , 24 km pieaugums gada laikaa ??? tas ir apsmiekls , nav ko teikt

Cik kilometru gada laikā no melnā seguma sabrūk, ja sabrukšanas stadijā un jau sabrukuši ir 45% melnā seguma?

http://lvceli.lv/aktualitates/ka-buve-un-uztur-valsts-asfaltetos-celus/

+1
0
Atbildēt

0

basta 23.04.2017. 21.11

Vai tad kāds apgalvo, ka Augulim izdosies? Čekistiem un bandītiem ļoti neiepatiktos, ja to peļņa pēkšņi saruktu uz pusi. Pilnīgi iespējams, ka baidoties par savu dzīvību viņš ļaus, lai viss turpinās, kā pēdējos 13 gadus. Kā zināms čekistiem Latvijā ir gandrīz absolūta rīcības brīvība, ja nu vienīgi CIP un MI6 var kādreiz patraucēt, bet viņu pašus nepagurdami vaktē IeM, DP un SAB.

http://argumentua.com/stati/orgprestupnost-rossii-na-sluzhbe-kremlya

0
0
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu