«Tas būs pa riktīgo» • IR.lv

«Tas būs pa riktīgo»

3
Jānis Dripe.
Ieva Cielava

Par pārmaiņām galvaspilsētā, kad Rail Baltica ātrvilciena vajadzībām tiks izbūvēta jaunā dzelzceļa stacija un tilts, stāsta projektu vērtēšanas žūrijas loceklis Jānis Dripe

Jaunā sliežu līnija Rail Baltica trauksies no Helsinkiem līdz pat Berlīnei, savienojot Baltijas valstu vilcienu ceļus ar Rietumeiropas ātrvilcienu trasēm. «Tas ir vēsturisks un politisks žests – mēs izvēlamies savus prioritāros virzienus,» sajūsmu neslēpj Jānis Dripe. Savulaik pabijis Rīgas pilsētas arhitekta krēslā, viņš šobrīd kā Kultūras ministrijas eksperts pieaicināts žūrijā, lai palīdzētu izvēlēties, kurš no 15 iesniegtajiem galvaspilsētas jaunās dzelzceļa stacijas metiem 2022. gada atdzīvosies Rīgas ainavā.   

Ar arhitektu satiekamies uz vēlām pusdienām kādā citā Latvijas gadsimta projektā – Nacionālajā bibliotēkā. Gaismaspils omulīgajā restorānā Klīversala iekārtojamies dīvānos pie stikla sienas – ar skatu uz Dzelzceļa tilta lokiem. Tiem blakus pēc dažiem gadiem Daugavā kājas iestieps jauns, platajām dzelzceļa sliedēm piemērots tilts.

Kāds tas būs, un kāda būs jaunā dzelzceļa stacija, vēl var tikai minēt. Žūrija to izlems tuvākajā laikā. Skaidri zināms ir tikai tas, ka jaunais tilts atradīsies blakus esošajam, uz dienvidu pusi. «Ar minimālu izteiksmīgumu, bet labu funkcionalitāti,» paskaidro Dripe, jokojot, ka Rīgas tradicionālajam simbolam blakus, piemēram, spilgtos un neparastos arhitekta Santjāgo Kalatravas (Santiago Calatrava) tiltus nenolikt. Te vajadzīgs kas lakonisks un elegants.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu