Mīļie, ķertie kinoļaudis • IR.lv

Mīļie, ķertie kinoļaudis

4
Džordžs Klūnijs tēlo bezpalīdzīgu pamuļķi, kuru privātā villā pie okeāna ar vieglu roku var iedresēt interesē par komunismu.

Brāļu Koenu jaunākā filma Sveicināts, Cēzar! zobgalīgi par Holivudu

Tizlenis gladiatora ietērpā, indīgs tenku sleju rakstnieču duets un platīnblonda dīva, kurai «pašreklāmas» nolūkos jāadoptē savs bērns – šie ir tikai daži no brāļu Koenu jaunās filmas jancīgajiem personāžiem, pār kuriem kā bērndārzniekiem gādīgi lūko izdomātās studijas Capitol Pictures boss (Džošs Brolins). 

Viņi visi Ītena un Džoela Koenu režisētās Sveicināts, Cēzar! komisko etīžu rasolā iemieso kādu no Holivudas zelta laikmeta (un ne tikai) arhetipiem – skaistas, tukšpaurīgas zvaigznes, nerimstošu dzeltenu interesi par ekrāna ideālu privātajām aizkulisēm un šo elku dzīvju nesakritību ar uzburtajiem tēliem. 

Protams, talantīgo autoru duets Holivudas kino un, izskatās, arī skandālu vēsturi pārzina kā savu ķešu, taču tas diemžēl filmu neglābj no virspusēja troliņa veidola. Kā lentē saka kāds ar kustīgo bilžu industriju nesaistīts personāžs, «visa šī filmu padarīšana tāds izdomājums un trakomāja vien ir». Un šis apgalvojums ar apskaužamu precizitāti atbilst arī pašas filmas raksturojumam. Taču, kā jau cirkā, – ir jautri, sēdiet rāmi!

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu