Mūžībā aizgājis baletdejotājs un baleta pedagogs Modris Cers

Modris Cers. Foto: Lita Krone, LETA
Print Friendly, PDF & Email

 

Sestdien negaidīti mūžībā aizgājis baletdejotājs un baleta repetitors Modris Cers (01.01.1946 – 13.06.2015), aģentūru LETA informēja Latvijas Nacionālajā operā (LNO).

Modris Cers bija kopā ar Latvijas Nacionālo baletu vairāk nekā 50 gadu – kopš 1963. gada. Sākumā kā dejotājs, vadošais baleta solists, vēlāk – kā pedagogs repetitors. 

Savulaik Modri Ceru baleta kritiķis Eriks Tivums raksturojis tā – „solistu nostādītājs uz kājām un viņu galvu apskaidrotājs”. Modra Cera audzēkņu vidū ir visi vadošie Latvijas Nacionālā baleta solisti, kas viņa vadībā gatavojuši galvenās lomas klasiskajos baletos, uzstājoties visā pasaulē.

Modris Cers beidzis Rīgas Horeogrāfijas vidusskolu (1966), mācījies pie Tamāras Vītiņas, Artura Ēķa, Valentīna Bļinova, Igora Koškina. Beidzis Maskavas Valsts teātra mākslas institūta pedagogu repetitoru kvalifikācijas celšanas kursus (1987), mācījies pie Asafa Meserera un Marinas Semjonovas.

LNO baleta solists (1963-1986), repetitors no 1977. gada, LNO baleta trupas vadītājs (1990-1992), Rīgas horeogrāfijas vidusskolas pasniedzējs (1973-1987).

Gan kā dejotājs, gan kā pedagogs-repetitors ar Latvijas Nacionālo baletu ir uzstājies daudzās pasaules valstīs un godam nesis Latvijas vārdu pasaulē.

Modra Cera nodejoto lomu spektrs bijis ļoti plašs, sākot no demī klasikas, klasikas līdz oriģinālhoreogrāfijām. Ievērojamākās lomas: Viktors Heils „Turaidas roze” (1966), Pas-de-deux „Žizele”(1967), Zilais putns „Apburtā princese” (1967), Princis „Riekstkodis” (1968), Andris „Negaiss pavasarī” (1968), kapteinis un ieroču nesējs „Inku zelts”(1969), Huligāns „Jaunkundze un Huligāns”, Pāns „Pāns un Sīringa” (1968), Pjērs Grenguārs „Parīzes Dievmātes katedrāle” (1970), Hosē „Karmena” (1971), Bazils „Dons Kihots”, Nuralī „Bahčisarajas strūklaka” (1972), Antonijs „Antonijs un Kleopatra” (1973), Fabricio „Mirandolīna” (1974), Pas d’esclave, Vergs „Korsārs” (1974), Kapitoni „Doktors Aikāsāp” (1977), pas de trois „Gulbju ezers”(1977), Alēns „Veltīgā uzmanība”(1978), Tibalds „Romeo un Džuljeta” (1982).

Par nopelniem baleta mākslas attīstībā Ceram ir piešķirts Latvijas Nopelniem bagātā skatuves mākslinieka goda nosaukums, Triju zvaigžņu ordeņa Zelta goda zīme un „Latvijas gāzes” balva par mūža ieguldījumu baleta mākslā, liecina LNO mājaslapā pieejamā informācija.

Informācija par atvadīšanos no Cera tiks izziņota vēlāk.

 

Pagaidām nav neviena komentāra

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu