Cilvēks, kas žilbināja. Guna Zariņa • IR.lv

Cilvēks, kas žilbināja. Guna Zariņa

6
Guna Zariņa: «Mums pārmeta, ka mēs neglīti uzvedamies. Bet māksla jau nav paredzēta tam, lai kādu nomierinātu vai iepriecinātu.»

Šogad pārsteigusi ar lomām izrādēs Cerību ezers un Uguns un nakts

Spīdola, valdošā daile, Raiņa Ugunī un naktī Latvijas Nacionālajā teātrī, Nadežda, māte un svētā, kopā ar režisoru Vladislavu Nastavševu sacerētajā izrādē Cerību ezers Jaunajā Rīgas teātrī – tās aktrisei Gunai Zariņai nav tikai lomas. Tās izsaka viņas pilsonisko pārliecību, lai cik patētiski skanētu. Lai arī patētika patiešām nav raksturīga Gunas personībai.

Ar ko režisors Vlads Nastavševs tevi iekārdināja Cerību ezerā?
Cerību ezeru mēs izdomājām kopā. Sākās karš Ukrainā, zvērīgā propaganda no visām pusēm, nestabilitātes sajūta… Un vienlaikus es ieraudzīju statistiku, ka vairāk nekā puse Rīgas iedzīvotāju ir krievi. Mani tie skaitļi pārsteidza. Un kādu vakaru, stāvot uz ielas stūra, mēs ar Vladu prātojām, ka mums – latviešiem un krieviem – ir jārunā vienam ar otru un vienam par otru un ka vajadzētu uztaisīt izrādi, kas būtu analoga Latviešu mīlestībai. Idejas bija visādas. Bija skaidrs, ka izrādei jābūt krievu valodā. Manuprāt, tas ir attaisnojies.

Mani pārsteidza tas, ka Vlads pats sevi uzskata par svešo, lai arī latviešu teātra sabiedrība viņu ir pieņēmusi vienprātīgi.
Jā. Tā no Vlada puses bija ārkārtīgi atklāta saruna.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu