Saķēzītais sapnis • IR.lv

Saķēzītais sapnis

1
Volkswagen izpilddirektors Martins Vinterkorns autoizstādē Ženēvā 2008.gadā.

Volkswagen lielās ambīcijas beigušās ar vienu no lielākajiem rūpnieciskajiem skandāliem mūslaiku vēsturē

Uzkāpis uz improvizētas skatuves, Volkswagen boss Martins Vinterkorns izziņoja ambiciozus plānus – nākamajos desmit gados jātrīskāršo pārdošanas apjomi ASV, pie reizes gāžot japāņu Toyota no pasaulē lielākā autoražotāja troņa. «Līdz 2018.gadam mūsu grupai jābūt pašā virsotnē,» teica Vinterkorns, uzrunājot arī goda viesus, kas bija ieradušies uz jaunās rūpnīcas atklāšanu Tenesī štatā. Šis pasākums notika pirms četriem gadiem. 

Viens no paņēmieniem, kā sasniegt cēlos mērķus, bija likt lielāku uzsvaru uz auto, kurus darbina dīzeļdegviela, nevis, piemēram, «niekoties» ar modernajiem hibrīdauto kā Toyota Prius.

Tolaik paustās Volkswagen lielās ambīcijas tagad novedušas pie viena no lielākajiem rūpnieciskajiem skandāliem mūslaiku vēsturē. Vācu autoražotājs ir atzinies, ka vismaz 11 miljonos automobiļu ir instalēta programmatūra, kas krāpjas izplūdes gāzu kontroles testos, tādā veidā atmosfērā ikdienā iepludinot krietni vairāk kaitīgo izmešu, nekā to pieļauj likumi. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu