LTV1 jūnijā pēc daudzu gadu pārtraukuma bijis skatītākais TV kanāls Latvijā 3

LTV tornis Zaķusalā. Foto: Edijs Pālens, LETA
Print Friendly, PDF & Email

No 1.jūnija TNS Latvijā ir sācis mērīt TV kanālu pēdējo septiņu dienu satura skatīšanos ar nobīdi laikā

Šogad jūnijā pēc daudzu gadu pārtraukuma skatītākais televīzijas kanāls Latvijā bijis Latvijas Televīzijas pirmais kanāls (LTV1), uz otro vietu noslīdējis līdzšinējais līderis TV3, bet trešajā vietā atgriezusies “Latvijas Neatkarīgā televīzija” (LNT), liecina pētījumu kompānijas TNS apkopotie dati.

TNS dati par jūniju liecina, ka LTV1 vērošanai bija veltīts 10,6% no kopējā skatīšanās laika, kas ir par 0,2 procentpunktiem mazāk nekā maijā. Tikmēr TV3 veltīti 10,5% skatīšanās laika jeb par 1,9 procentpunktu mazāk, salīdzinot ar maiju, bet LNT skatītāji veltījuši 9,2% no kopējā skatīšanās laika, kas ir pieaugums par vienu procentpunktu, salīdzinot ar maiju, vēsta LETA.

Kanālam “NTV Mir Latvija” no kopējā skatīšanās laika veltīti 8%, “Pirmajam Baltijas kanālam” (PBK) – 7,9%, “RTR Planeta Baltija” – 6%, visiem saglabājot savas pozīcijas, izņemot PBK, kas apmainījies vietām ar LNT.

Kanāls TV5 skatīts 3,7% no kopējā skatīšanās laika, bet “REN Baltija” ar 3,4% lielu skatīšanās daļu apsteidzis “3+”, kura skatīšanās daļa jūnijā veidojusi 3,3%.

Nemainīgās pozīcijās palikuši kanāli TV6 ar 2,9% lielu skatīšanās daļu, kā arī “LTV7” ar 2,6%.

Tikmēr kanāliem “FOX”, “National Geographic Channel” un “Kanālam 2” katram veltīti pa 0,7% no kopējā TV skatīšanās laika, bet kanāliem “CTC Baltija” un “Rīga TV” katram veltīti 0,6%, “Re:TV” – 0,5%, “Fox Life” – 0,4%, “Kidzone TV” – 0,3%, “1B” – 0,2%.

Kanālu “Sony Entertainment TV” un “Sony Turbo” katra skatīšanās laika daļa bija 0,1%. Savukārt visai pārējai skatīšanai veltīti 22,9% no kopējā TV vērošanas laika.

Jūnijā viens TV skatītājs pie TV ekrāna pavadījis vidēji četras stundas un 47 minūtes, kas bija par 13 minūtēm mazāk nekā maijā.

Kā informē TNS mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs, šogad TNS Latvijā ir ieviesis jaunu TV auditorijas pētījuma metodoloģiju, izmantojot jaunākās paaudzes TV metrus – “RapidMeter”. Kanālu atpazīšanai tiek izmantota audio skaņas atpazīšanas tehnoloģija “Audiomatching”, ar kuras palīdzību ir iespējams nomērīt arī TV skatīšanos ar nobīdi laikā jeb “Time-Shifted Viewing” (TSV).

Sākot ar 1.jūniju, TNS Latvijā ir sācis mērīt un atspoguļot TV kanālu pēdējo septiņu dienu satura skatīšanos ar nobīdi laikā.

SIA “TNS Latvia” ir socioloģisko un tirgus pētījumu aģentūra, kas pērn apgrozījusi 2,95 miljonus eiro, bet nopelnījusi 210 958 eiro.

 

Komentāri (3)

aivarsk 02.07.2015. 21.14

Baidos, ka skatītāji aiz sajūsmas krēslus nelauž! Kopš pārējo kanālu aiziešanas no bezmaksas apraides, LTV īstas konkurences nav.

+8
-2
Atbildēt

0

dzeris49 02.07.2015. 17.01

Nu, tāpēc jau NEPLP ir jāatlaiž, kā tas var būt, ka skatītākie nav krievu kanāli!

+1
-4
Atbildēt

1

    Viedoklis_lv > dzeris49 02.07.2015. 19.15

    Ou come on – pielipini NEPLP laurus, ko tie nav pelnījuši. LTV1 komanda ir labi pastrādājusi ar saturu un par to arī tai paldies. Es arī visvairāk skatos LTV1.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu