Ārpus rāmjiem • IR.lv

Ārpus rāmjiem

2
Uzņēmuma vadībai jārēķinās, ka daudzi darba ņēmēji vairs negrib būt izpildītāji, bet iesaistīties risinājumu meklēšanā un lēmumu pieņemšanā, secina Aiva Eiduka, komunikācijas vadības konsultāciju uzņēmuma McCann Consulting projektu vadītāja
Gunita Nagle

Ir izveidojusies jauna darbinieku paaudze, kuru garlaiko nīkšana viena amata, darbavietas un noteiktu darba stundu rāmjos. Viņus interesē daudzveidīga iesaistīšanās uzņēmuma dzīvē, nemitīga sevis pilnveidošana. Kā uzņēmumam uzrunāt jaunos darbiniekus, vienlaikus nezaudējot saikni ar pieredzējušiem senioriem?

Ikdienas darbs Cēsu alus ražošanas tehnologam Ērikam Velceram-Jonītim nav saistīts ar alus receptūru izstrādi. Taču, strādājot alus darītavā, viņš bija nogaršojis nefiltrētu, biezu alu, kas atgādina mājās brūvēto, un tas viņam šķita spēcīgs un gards. Tādēļ, kad pirms dažiem gadiem alus ražotne sarīkoja inovāciju nedēļu ar aicinājumu ikvienam darbiniekam nākt klajā ar kādu ideju darba uzlabošanai vai uzņēmuma attīstībai, Ēriks ieteica šādu alu un pat bija izdomājis tam nosaukumu Pagraba nefiltrētais. Izrādījās, ka šādam alum Latvijā ir gana daudz cienītāju – Pagraba nefiltrētais tagad ir viens no veiksmīgākajiem jaunajiem Cēsu alus produktiem. «Tā bija ideja, kas mūsu produktu attīstības komandā nebija radusies, bet kolēģi izdomāja, pamēģināja un radīja veiksmīgu produktu,» darbinieku iesaisti komentē Cēsu alus vadītāja Eva Sietiņsone-Zatlere.

Pagājušajā gadsimtā tā būtu neparasta situācija – darbinieks iesaistās procesos, kas nav saistīti ar viņa tiešajiem pienākumiem. Bet tagad, 21.gadsimtā, tā būs aizvien biežāk un biežāk. Jauno darbinieku paaudzi interesē izaicinājumi. Aiz muguras tie laiki, kad galvenais bija jautājums: cik maksā? Tagad ir svarīgāk, vai darba devējiem un ņēmējiem ir kopīga vērtību izpratne, vai uzņēmums ir godprātīgs un maksā visus nodokļus, vai tas ir sociāli atbildīgs. Īsāk sakot, tā dēvēto millennium jeb tūkstošgades paaudzi interesē, vai uzņēmums, kurā viņi strādā, ir ilgtspējīgs un piedāvā attīstības iespējas.

Cilvēkus vieno vērtības

Pirms pieciem gadiem reti kurš Cēsu alus darbinieks zināja, kādas ir viņa uzņēmuma vērtības, daudziem bija priekšstats, ka nav dižu iespēju ar priekšlikumiem mainīt darba vidi vai produkciju, blāvs bija arī skatījums par kompānijas attīstības izredzēm. Uzņēmums no mazas alus darītavas bija kļuvis par vienu no lielākajām alus ražotnēm Latvijā, bet 2010.gadā veiktajā darbinieku apmierinātības pētījumā nekāda priecīga aina nepavērās – it kā faktam par straujo izaugsmi nebūtu nekāda sakara ar darbinieku dzīvi. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu