Trīs A • IR.lv

Trīs A

7
NULL
Indra Sprance

Pirms dažiem gadiem Latviju īsi varēja raksturot ar trīs burtu kombināciju – AAA, tikai tas nozīmēja nevis augstāko kredītreitingu, bet lietu kārtību Aivara, Andra un Aināra gaumē. Šie laiki ir garām. Aivara Lemberga šovs gan vēl ir repertuārā, taču Andris Šķēle un Ainārs Šlesers nogājuši no politiskās skatuves. «Man nav plānu atgriezties,» sola «buldozers». Ir jubilejas numurs bez mūsu aizkulišu «krusttēvu» pieminēšanas būtu nepilnīgs, tāpēc izpētījām, kādi ir jaunumi viņu biznesā un cik par to izdevies atklāt «oligarhu lietas» izmeklēšanā?

Koku kaitēklis sešzobu mizgrauzis Pumpuru jūrmalā tomēr nav nodarījis plašus kaitējumus – sulīgi zaļas priežu smailes slejas visapkārt plašajam Šleseru ģimenes īpašumam. Arī iekšpus žogam, taču mazākā skaitā. Pirms pāris gadiem mežs tur kavējis jaunās privātmājas būvniecības projekta apstiprināšanu, bet tad 2012.gadā mežā iemeties mizgrauzis un nobendējis daļu koku, tāpēc īpašniekam bijušas likumīgas tiesības tos nocirst. 

Tagad aiz vairākus metrus augstā zaļā dzīvžoga slēpjas plašs pagalms. Lai arī strīds ar dabas draugiem par priežu izzāģēšanu noslēdzies ar mierizlīgumu – ekspolitiķis atteicies no apbūves plāniem daļā teritorijas -, jaunās mājas celtniecība joprojām nav sākta. Bijušā satiksmes ministra ģimene Jūrmalā mīt turpat pagaidām vēl ekspluatācijā līdz galam nenodotā namā, kas vidusmēra latvietim varētu šķist pietiekami glauns, taču no vairāku Šlesera paziņu atstāstītā tiek raksturota tikai kā ģimenes pagaidu mītne – «viesu nams», «dārza mājiņa», kur uzturēties, līdz jaunā māja būs uzcelta. Pagalmā plīvo Eiropas Savienības karogs. «Mans dēls uzlika. Viņš ir liels Eiropas Savienības patriots,» telefonsarunā saka Ainārs Šlesers. Intervijai klātienē viņš nepiekrīt, bet telefonsarunā atbild uz daļu no jautājumiem. Pēc Saeimas atlaišanas un neveiksmīgā starta 11.Saeimas vēlēšanās Šlesers iesaistījies tranzīta biznesā. Šoreiz nevis kā politisko lēmumu pieņēmējs vai cilvēks, par kuru kā patieso labumu guvēju dažādos projektos ilgāku laiku varēja minēt vai nojaust pēc viņam pietuvinātām personām amatos, bet kā uzņēmējs ar savām publiskotām kapitāla daļām, amatiem un pienākumiem.

No šāgada marta Šlesers ir valdes loceklis a/s Euro Rail Trans, kas nāk ar ambicioziem plāniem Baltijas kravu pārvadājumu tirgū. «Kopā ar Krievijas dzelzceļu mums ir izdevies izveidot uzņēmumu uz 50 un 50 [procentu] principa, un mēs ekskluzīvi vienojamies par šo [Baltijas]  reģionu kopā. Tas nozīmē, ka daudzām problēmām, kuras daudziem termināļiem, ostām ir saistībā ar kravu piegādi, mēs centīsimies nodrošināt [risinājumu] caur mūsu ekspedīcijkompāniju,» saka Šlesers, ar «buldozera» cienīgu tvērienu iezīmējot jaunizveidotā uzņēmuma nākotnes perspektīvu. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu