Veloapvērsums Rīgā • IR.lv

Veloapvērsums Rīgā

5
Gunita Nagle

Šogad plānots vismaz 23 centra ielās velobraucējiem atvēlēt joslas uz brauktuvēm

Gadu pēc pašvaldību vēlēšanām, kurās teju visas Rīgas domes partijas solīja attīstīt veloceliņu tīklu galvaspilsētā, beidzot gaidāmas pārmaiņas. Arhitekts un pilsētplānotājs Toms Kokins pēc domes pasūtījuma izstrādājis savstarpēji savienotu veloceļu tīklu Rīgas centrā. Viņš piedāvā ar baltu joslu sadalīt brauktuvi autobraucējiem un velosipēdistiem tajās ielās, kur brauktuves ir gana platas un tam nav nepieciešama pārbūve. Šogad velojoslas plānots iezīmēt 23 ielās, taču vasaras sākumā, visticamāk, tikai deviņas.

«Ja mērām centimetru pa centimetram Rīgas ielas, redzam – autotransportam atvēlēts nepiedodami daudz,» saka arhitekts. Ja velojosla būs 1,50 m platumā, pilsētā iespējama mierīga auto un velo satiksmes līdzāspastāvēšana. Daļā ielu, bet ne visās, būs jāatsakās no autostāvvietām brauktuves malā vai tās jāsamazina. Piemēram, Elizabetes ielā par 30% samazināsies autostāvvietām atvēlētā vieta. «Tagad mašīnas stāv «skujiņā», turpmāk tās stāvēs cita aiz citas. 

Vienā virzienā velojosla būs starp ietvi un autosatiksmei atvēlēto brauktuvi, pretējā virzienā – starp stāvošajām automašīnām un ietvi,» ieskicē Kokins. Savukārt Lāčplēša ielā plānots ieviest jaunas autostāvvietas, paredzot arī iespēju pie Jaunā Rīgas teātra piestāt taksometriem. Vienvirziena ielās, piemēram, Elizabetes, piedāvāts iezīmēt veloceļu arī braukšanai pretējā virzienā.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu