Valdības pārvērtības • IR.lv

Valdības pārvērtības

4
Jānis Dūklavs.
Aivars Ozoliņš

Dažas jaunas sejas un «veco vēžu» atgriešanās ministru krēslos

Uzņemdamies politisko atbildību par Maxima traģēdiju, premjers Valdis Dombrovskis 27.novembrī paziņoja – atkāpjoties no amata arī tāpēc, ka Latvijai esot vajadzīga rīcībspējīga valdība, kas baudītu Saeimas vairākuma atbalstu. Viņa valdības rīcībspēju acīmredzami bremzēja Nacionālā apvienība, kas bija paziņojusi, ka koalīcijas līgums vairs nav spēkā, un balsoja Saeimā kopā ar opozīciju. Jaunajā koalīcijā pievienojusies arī NA partnere šādos balsojumos – Zaļo un Zemnieku savienība. Dombrovska paša valdībā vairs nebūs, un arī vairāku ministru vietā būs citi politiķi. Vai ar viņiem valdība būs labāka nekā iepriekšējā?

Jaunās valdības vadītāju Laimdotu Straujumu Zemkopības ministrijā nomainīs ZZS pārstāvis Jānis Dūklavs, kas zemkopības ministra amatu bija ieņēmis arī Dombrovska pirmajā valdībā 2009.-2010.gadā. Dūklavs ir viens no tā dēvētajiem sarkanajiem baroniem – no 1975. līdz 1991.gadam bija kolhoza Piebalga priekšsēdētājs. Pēc neatkarības atgūšanas darbojies galvenoties kā uzņēmējs. Viņam pieder 38% Piebalgas alus akciju un vairākums uzņēmumos Tondo un Seldijs. No 2002. līdz 2005.gadam Dūklavs bija Latvijas Darba devēju konfederācijas valdē. Starp viņa trūkumiem parasti tiek minēta angļu valodas neprašana, kas var traucēt sarunās ar Eiropas institūcijām. Viņš pats uzskata, ka Briselē pietiek ar latviešu valodas zināšanām un tulku pakalpojumiem.

Ilzes Viņķeles vietā nāks ZZS valdes priekšsēdētājs Uldis Augulis, kas labklājības ministra amatu ieņēmis arī Dombrovska pirmajā valdībā, bet otrajā vadījis Satiksmes ministriju. 9.Saeimā bijis gan Labklājības ministrijas, gan Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs. Pirms tam bijis Bērzes pagasta padomes priekšsēdētājs, viņam pieder zemnieku saimniecība Auguļi. Būdams satiksmes ministrs, Augulis atbalstīja Pasažieru vilciena 2011.gadā pieņemto lēmumu slēgt 610 miljonus eiro vērtu līgumu ar Spānijas uzņēmumu CAF par jaunu vilcienu iepirkšanu, taču vēlāk līgums tika pārtraukts. Viņķele uzskata, ka viņas laikā sagatavotais ministrijas darbu plāns būs jāizpilda un «jaunrade» tuvākajos piecos gados neesot iespējama, tomēr no ministra būšot atkarīgs, cik ātri šie darbi tiks izpildīti.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu