Uzdrošinieties! • IR.lv

Uzdrošinieties!

4
Zīmējums — Ernests Kļaviņš

Baltijas tīģera faktors nav jūtams pircēju ikdienas paradumos – Igaunijā, Latvijā un Lietuvā tiešsaistes iepirkšanās tendences ir līdzīgas, secina Google Austrumeiropas tirgu menedžeri

Esmu dzirdējis teicienu, ka latvieši vispirms septiņas reizes nomēra un tad pieņem lēmumu – ar savām zināšanām par latviešiem jau drīz pēc iepazīšanās pārsteidz tehnoloģiju koncerna Google pētniecības projektu vadītājs Tomass Ucingers. Izrādās, šī senā gudrība sasaucas ar kompānijas aktuālajiem secinājumiem par latviešu rīcību iepērkoties. Proti, vairāk nekā divas trešdaļas pirms pirkuma veicot izpēti internetā. To ļauj secināt Google pētījums Consumer barometer, kurā šogad līdzās vairāk nekā 40 citām valstīm iekļauta Latvija un tās Baltijas kaimiņienes. Pirmdien – Tallina,  otrdien – Rīga, trešdien – Viļņa, tāds ir Google pārstāvju šīsnedēļas maršruts. Kamēr kolēģi seminārā iepazīstina interesentus ar pētījumā iegūtajiem datiem un praktiskajām iespējām tos pielietot, uz pusdienām gluži ne, bet kafijas pauzē ar mani atnācis arī Centrāleiropas un Austrumeiropas jauno tirgu reģionālais vadītājs Gecs Trilhāss. Sākotnēji tik stingri saplānotajā grafikā paredzētā pusstundas intervija nemanot ievelkas teju dubultā garumā.

Ceļojumi, finanšu pakalpojumi, biļetes uz pasākumiem ir pirkumi, par kuriem lielai daļai pircēju patīk un arī pietiek iepriekš veikt izpēti internetā un kurus labprāt arī veic tiešsaistē. Turpretī pārtikas preces, produktus veselības uzlabošanai un dažādas plaša patēriņa preces gan labprātāk pētām un pērkam klātienē, veikalā. Savukārt pieeju auto un tehnoloģiju iegādē labi raksturo Trilhāsa teiktais, ka «cilvēki atnāk uz veikalu, taču lēmums par pirkumu jau ir pieņemts kaut kur citur – sēžot dīvānā ar portatīvo datoru». Kad rodas dabiskais jautājums, vai kādā rādītājā atpaliekam no «Baltijas IT tīģera» Igaunijas, Ucingers nomierina – iespējams, «tīģera» faktors izpaužas biznesa pusē un kompānijas tehnoloģiski ir priekšā, taču patērētāji Igaunijā kopumā ir tikpat «digitalizēti» kā Latvijā, un dati par visām Baltijas valstīm neliecina par būtiskām atšķirībām. Turklāt tendences esot līdzīgas arī ārpus šā reģiona – patērētaji ir gatavi izmantot interneta iespējas, bet uzņēmumi to vēl nav sapratuši.

Neizmantoto iespēju potenciālu, pēc abu Google pārstāvju domām, var novērtēt, papētot Lielbritānijas datus. «Angloamerikāņu pasaulē kompānijas vairāk uzdrīkstas, bet Baltijas reģionā situācija ir tāda pati kā Vācijā un Francijā. Ir dažas labas idejas, bet kompānijām vairāk jāuzdrīkstas,» Ucingers mudina radošāk izmantot interneta iespējas. «Piemēram, ir bankas, kas rīko videokonferences ar klientiem, kuri negrib iet darba laikā uz banku pie sava konsultanta. Viņi var to darīt astoņos vakarā, un bankai nevajag savu ofisu.» 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu