"Coface" pazemina reitingus ķīmijas rūpniecībai, farmācijai un autobūvei • IR.lv

“Coface” pazemina reitingus ķīmijas rūpniecībai, farmācijai un autobūvei

31
Farmācijas muzejā. Foto: Diāna Lozko, LETA

Viskritiskāk “Coface” pašreiz vērtē Eiropas auto nozari

Kredītrisku apdrošināšanas sabiedrības “Coface” pazeminājusi globālos reitingus trim no kopumā 14 analizētajām uzņēmējdarbības nozarēm – ķīmijas rūpniecībai, farmācijai un autobūvei, informē “Coface”.

“Coface” valstu biznesa vides novērtējumu pamatā ir finanšu analītiķu fiksētā uzņēmēju maksāšanas “disciplīna”. Šie rādītāji patlaban raida “trauksmes signālu” trīs nozaru virzienā, un riski novēroti kopš pagājušā gada aprīļa.

Ķīmijas nozarē kredītrisks Eiropā un Āzijas jaunattīstības valstīs pieaudzis no “vidējs” līdz “augsts”. Eiropā ķīmisko uzņēmumu rentabilitāte viena gada laikā kritusies par 19%. Lejupslīdes pamatā ir vājais pieprasījums un ASV eksporta konkurence. Āzijā, it īpaši Ķīnā, mazie un vidējie uzņēmumi cietuši no kreditēšanas izsīkuma.

Farmācijas nozares risks Eiropā tiek vērtēts kā augsts. Āzijas jaunattīstības valstīs un Ziemeļamerikā kredītriska līmenis ir mērens vai vidēji augsts. Eiropas valstīs aptieku biznesu un medikamentu izplatītājus ietekmē veselības aprūpes izdevumu celšanās.

Viskritiskāk “Coface” pašreiz vērtē Eiropas auto nozari, kuras riska rādītājs paaugstināts uz vērtējumu “ļoti augsts”. 2009.gada krīze krasi ietekmēja autorūpniecības nozari visā pasaulē. Eiropas auto sektoru īpaši skāra ražošanas augstās izmaksas un iekšzemes noieta trūkums. Bankrotu skaits Francijas autobūves nozarē uzskatāmi ataino situāciju Eiropā – no 2012.gada augusta līdz 2013.gada jūlijam maksātnespēju skaits pieaudzis par 11%. Tomēr vēl sliktāk ir tas, ka šie bankroti rezultējās finansiālos zaudējumos piegādātājiem, kam seko lielo kompāniju bankroti galvenokārt tirdzniecības sektorā, kā arī apakšuzņēmēju maksātnespējas, norāda “Coface”.

Ņemot to visu vērā, nozaru uzņēmumi lūkojas jaunu tirgu virzienā, un it īpaši liela interese tiek izrādīta par Turciju, kas ir orientēta uz eksportu, pateicoties tās konkurētspējīgajām izmaksām, kā arī Krieviju, kur ir liels un dinamisks vietējais tirgus.

Tomēr abas valstis cieš no vairākiem trūkumiem, piebilst “Coface”. Turcijas autobūves nozarē valda nestabila situācija, kas atkarīga no ekonomiskajiem apstākļiem Eiropas Savienībā. Vēl viena no problēmām ir nepietiekams pētnieciskā darba resurss, lai konkurētu ar Austrumeiropas valstīm. Krievijā starptautiskie apakšuzņēmēji joprojām saskaras ar visur valdošo protekcionismu, neskatoties uz to, ka valsts iestājusies Pasaules Tirdzniecības organizācijā.

Neskatoties uz trūkumiem, abām valstīm – Krievijai un Turcijai – ir labi piedāvājumi investoriem un ražotājiem, norāda “Coface”. Skaitliski pieaugošā vidusšķira kļūst par tirgus tendenču noteicējiem – arvien lielāks skaits mājsaimniecību vēlas iegādāties auto. Nozarei ir milzīgs attīstības potenciāls, jo Turcijā pašreiz ir 151 auto uz 1000 iedzīvotājiem, Krievijā – 260 auto uz 1000 iedzīvotājiem. Salīdzinājumam, Rietumeiropas valstīs šis skaits ir 613 auto uz 1000 iedzīvotājiem.

 

Komentāri (31)

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu