Bez ekseļa nesanāks • IR.lv

Bez ekseļa nesanāks

8
Nordea sabiedrisko attiecību vadītāja Dagnija Lejiņa.
Inta Lase

Uzņēmums, sabiedrība, biznesa vide un apkārtējā daba – šīs ir Nordea stratēģijas dimensijas, no kurām izriet desmitiem konkrētu darbu un ekonomisko ieguvumu: «ietaupīti» koki, veselīgāki darbinieki un zinošāki klienti 

Pirms diviem gadiem, kad Nordea pirmo reizi atbildēja uz daudzajiem uzņēmumu ilgtspējas indeksa jautājumiem, atklājās – bankas rīcības stratēģija, ja neskaita striktos biznesa mērķus, lielākoties «dzīvo» vadošo darbinieku prātos, bet vienotu principu un veida, kā izmērīt, vai iecerētais sasniegts, nebija. Tāpēc bankā tika izveidota vadošo darbinieku komanda, kurai bija gan jāuzliek uz papīra līdzšinējās idejas, gan jāizveido sistēmiska pieeja, nospraužot turpmāko četru gadu mērķus. «Strādājām ar ekseli,» atceras Nordea sabiedrisko attiecību vadītāja Dagnija Lejiņa, kura bija atbildīga par darba grupas paveikto. Vispirms bija jākonstatē tābrīža situācija, jāapkopo idejas ilgtermiņa uzstādījumiem, jāizrēķina, kāds būs atsevišķo mērķu ekonomiskais efekts, kā arī jāizvērtē, kā iepriekš sāktie ilgtermiņa sadarbības projekti iekļaujas uzņēmuma kopējā stratēģijā. 

Matemātisku aprēķinu un emocionālu diskusiju rezultātā Nordea tapa vairākus desmitus punktu garš veicamo darbu saraksts katrā no četrām stratēģijas pamatdimensijām. Pirmā dimensija ir uzņēmums, ar to saprotot klientus, pakalpojumus, produktus un darbiniekus. Otrā – sabiedrība, kur iekļaujas labdarība, sponsorēšana un sociālais darbs. Trešā – biznesa vide jeb aktīva darbība profesionālajās asociācijās, kā arī sadarbība ar valsts un pašvaldību institūcijām. Visbeidzot ceturtā – dabas aizsardzība, kur primārais mērķis ir efektīva resursu izmantošana. 

Par mērķu izpildes kontroli katrā dimensijā atbild kāds no darba grupas dalībniekiem. Pavisam grupā ir septiņi darbinieki, no kuriem četri pārstāv bankas augstāko menedžmentu. Savukārt mērķu sasniegšanā vadītāju uzdevums iesaistīt faktiski visus darbiniekus. Lai «turētu roku uz pulsa», regulāri notiek grupas tikšanās, kurās tiek analizēts, cik daudz no plānotā jau sasniegts, kādas bijušas problēmas un kā tās novērst. Turklāt «būt labam atmaksājas», saka Dagnija Lejiņa, uzskaitot ieviestās stratēģijas ekonomiskos efektus. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu