Pētījums: Par Dienvidu tiltu pārmaksāti 50 miljoni 65

Dienvidu tilts. Foto: Mārtiņš Zilgalvis, F64
Print Friendly, PDF & Email

Rīgas tilts ir starp pieciem visvairāk pārmaksātajiem tiltiem pasaulē

Rīgas Ekonomikas augstskolas studenti pētījumā secinājuši, ka par Dienvidu tilta būvniecību pārmaksāti aptuveni 50 miljoni latu, vēsta Nozare.lv. Pētnieki Rīgas objekta izmaksas salīdzinājuši ar citiem tiltiem pasaulē.

Viens no pētījuma autoriem Andis Grandāns sarunā ar "LETA Video" norāda, ka pārmaksu ziņā tas nav pats dārgākais tilts, taču iekļūst starp pieciem visvairāk pārmaksātajiem tiltiem pasaulē. "Izmantojot matemātikas un statistikas metodes un datus salīdzinot ar citām valstīm secinājām, ka Dienvidu tilts ir divas reizes dārgāks, nekā tam būtu jāmaksā," atzīst Grandāns.

Pētījumā izveidota datubāze, kurā iekļauti 170 tiltu raksturlielumi un izmaksas no vairāk nekā 30 valstīm. Zinātniskā darba autori saņēmuši Latvijas Ekonomikas attīstības foruma galveno balvu.

Attīstības foruma balvas galvenais mērķis ir veicināt ekonomiskās domas attīstību un dot iespēju jauniem speciālistiem paust savu skatījumu par Latvijas tautsaimniecībai aktuālām tēmām. Latvijas Ekonomikas foruma balvai šogad tika iesniegti 40 darbi, apbalvojums tiek pasniegts desmito gadu pēc kārtas.

Kā ziņots, Rīgas domes un AS "Dienvidu tilts" par tilta būvniecību noslēgtā līguma summa ir 313,4 miljoni latu, kur 170,3 miljoni latu ir projektēšanas un būvniecības izmaksas, 143,2 miljoni latu – maksa par finansējuma piesaisti. Jau iepriekš pārtēriņu dažādās pozīcijas, apzināti sadārdzinot gan finanšu ieguvi, gan materiālu un darba izmaksas, Dienvidu tilta pirmās kārtas būves procesā konstatēja Valsts kontrole.

Komentāri (65)

ievuliitis 27.11.2010. 16.49

“pārmaksu ziņā tas nav pats dārgākais tilts, taču iekļūst starp pieciem visvairāk pārmaksātajiem tiltiem pasaulē.”
Kad kāds Latvijas sportists starptautiskās sacensībās iekļūst pirmajā piecniekā, LTV izveido īsu sižētu ar virsrakstu lieliem burtiem “MĒS LEPOJAMIES!”. Vai nevajadzētu ieviest arī jaunu kopu “MUMS IR KAUNS”? Vai tas neveicinātu postsovjetu sabiedrības civilizēšanos?

+30
-1
Atbildēt

1

    runivs > ievuliitis 28.11.2010. 09.45

    Piekrītu!
    Jo diemžēl bieži pie tiesas sauc vistu un trušu zagļus, bet lielos blēžus ceļ augstos amatos. Nekas jau kopš Mērnieku laikiem nav būtiski mainījies.Nesen mediji ziņoja, ka KNĀB esot aizturēts viens pašvaldības vadītājs par 50 ls kukuļa došanu.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

kkristaps 27.11.2010. 16.22

Interesanti, vai ir jelkādas iespējas nosaukt to personu uzvārdus, kuras veicinājušas šo pārmaksājumu rašanos? Gala beigās, tilts apmaksāts no iedzīvotāju kabatām un 50 miljoni uz 2 milijoniem iedzīvotāju ir stipri paprāva summa, it īpaši, ja ņemam vērā, ka būtiskus satiksmes sistēmas uzlabojumus tilts nav nodrošinājis un, pavisam godīgi runājot, nemaz nav bijis īpaši sveloši vajadzīgs. Kāpēc toreiz nesāka būvēt Ziemeļu transporta pārvadu, ja bija skaidrs, ka Ziemeļu transporta koridoram satiksmes attīstībā piešķirama galvenā prioritāte?

+24
0
Atbildēt

4

    Sandra Lāce > kkristaps 28.11.2010. 00.28

    25 ls uz katru no tiem 2 milj. nav nemaz tik traki 😀

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    oskaar > kkristaps 28.11.2010. 06.25

    >ABC
    Uzvārdus jau nosauca ombros. Protams- tas nav gluži tiesas lēmums, bet droši vien tisnība vien būs. 🙂
    Bet nepiekritīšu, ka būtiskus satiksmes uzlabojumus tilts nav nodrošinājis. Manuprāt- tomēr ir nodrošinājis jau tagad. Un tad, kad būs pabeigti abi tā gali, tad šis tilts, manuprāt, būs pērblīvēts, atšķirībā no tā, ko tur vērojam šobrīd.
    Par kādu cenu- tas jau ir cits jautājums. Bet, kā redzam- ne jau pašu omrbros nosaukto ļaužu kabatās ieripojusi pasakainā nauda. Neviens no viņiem vēl arvien neizskatās pēc miljonāra. Varbūt maskējas? Jeb tomēr bijuši tikai sešinieki kādu citu ļaužu rotaļā?

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    tetrapack > kkristaps 28.11.2010. 01.14

    Ne jau visi tie 2 miljoni maksā nodokļus. Ja kopā par to tiltu jāmaksā vairāk par 300 miljoniem latu, tad katrs ekonomiski aktīvais iedzīvotājs šķiras gandrīz no vidējās mēneša algas.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > kkristaps 27.11.2010. 17.14

    to ABC
    Nemeklē tālu. Tie ir Bojārs, Dolgopolovs, Kreitus, Ameriks, un Dinēvičs, kuri noslēdza līgumu un Guntis Rāvis “skonto būve” un čekas mafija, kas stāv aiz viņa.

    +27
    0
    Atbildēt

    0

mxblack 27.11.2010. 17.35

Un tā ir arī mūsu ienākuma nodokļos samaksātā nauda. Neskatoties uz milzīgo pārmaksu, tas tilts ir uzcelts ļoti nekvalitatīvi. Vispirms jau pārbaudes laikā ieliecās viens tā posms, tagad ir parādījušās jau plaisas konstrukcijās, bet asfalts uz gājēju ietvēm ir uzklāts ļoti nelīdzeni. Tas izskatās tā, it kā tam būtu ielikti ilgviļņi. Braucot ar divriteni pa šīm ietvēm, sajūta ir tāda ka brauktu pa veļas beržamo dēli. Un atkal kārtējo reizi neviena atbildīgā nav. Kad izlemj par amatpersonu algām, tad ik uz soļa skandina vārdus “milzīga atbildība”. Kad ir jāatbild, tad vairs atbildīgo nav, tikai simtiem tūkstošu ir samaksāts algās par atbildību, bet tie paši cilvēki ar šo milzīgo atbildību ir izsaimniekojuši 50 milijonus mūsu naudas. Pa to laiku KNAB ir novests līdz sabrukumam un lietas neviens neizmeklē. Vai tas viss nav savstarpēji saistīts? Esam pārāk maza valsts, lai apgalvotu pretējo. Viss šeit ir savīts vienā virvē.

+20
0
Atbildēt

2

    vismantsk > mxblack 27.11.2010. 18.03

    “Braucot ar divriteni pa šīm ietvēm, sajūta ir tāda ka brauktu pa veļas beržamo dēli.”
    Esmu braucis, sajūta nav ne tuvu Tevis aprakstītajai.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    JanisErts > mxblack 28.11.2010. 12.29

    Pamēģini pabraukt ar skrituļslidām un tu sapratīsi. Murgs, ne asfalts. Pa bruģi pat ar slidām ir patīkamāk braukt..

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu