Igaunija grib atjaunot vilcienu satiksmi uz Varšavu 23

Gatis Rozenfelds, F64
Print Friendly, PDF & Email

Pasažieru vilciena kustība varētu tikt atjaunota jau gada laikā, uzskata Parts

Igaunija nākamnedēļ notiekošajā Eiropas Savienības valstu transporta ministru sanāksmē ierosinās atjaunot pasažieru vilcienu satiksmi starp Tallinu un Varšavu, izmantojot pašreizējo infrastruktūru, atsaucoties uz Igaunijas sabiedriskā radio un televīzijas kompāniju, vēsta LETA.

Igaunijas ekonomikas un sakaru ministrs Juhans Parts norādījis – ja Latvijas, Lietuvas un Polijas valdības būs ieinteresētas un visas puses īstenos tūlītējus pasākumus, tad pasažieru vilciena kustība varētu tikt atjaunota jau gada laikā.

"Būs nepieciešamas investīcijas piemērotos vilcienos, kas jau sastopami Eiropā," sacīja ministrs. Viņš uzskata, ka arī Eiropas Komisija varētu atbalstīt šīs investīcijas, kas jau esošajā infrastruktūrā nebūšot milzīgas, taču pastāv problēma, vai tās atmaksāsies.

Vairāki dzelzceļa operatori ir norādījuši, ka šis maršruts ar konkurētspējīgām cenām neatmaksāsies, tāpēc šim projektam būtu nepieciešamas valdību subsīdijas un Eiropas Komisijas garantijas, piebilda Parts.

Komentāri (23)

andrisskrastins 05.06.2010. 15.49

Latvieši d….šas un ver ciet maršrutus, igauņi dara un attīsta sabiedrisko dzelzsceļu. Lūk tā, Šleser.

+18
-3
Atbildēt

3

    Iveta Kaþoka > andrisskrastins 06.06.2010. 01.03

    Nepārspīlē 🙂 Berlīne – Minhene (~600km) ar ICE 116 eiro

    0
    0
    Atbildēt

    0

    perkoni > andrisskrastins 05.06.2010. 18.27

    Diemžēl realitāte ir tāda, ka arī Igaunijā un Lietuvā pasažieru vilcienu satiksme ir krietni panīkusi. Piemēram, vilciens Tallina-Valga reizi dienā, biļetes cena – ~Ls 6.
    Tomēr pati ideja attīstīt satiksmi, kas būtu alternatīva aviācijai nav slikta, bet tas nav vienkārši. Ja atmetam nostaļģiju par padomju laikiem, kad vilcieni gāja visur un bieži, tad nekas cits pozitīvs no tā laika nepaliek – 5 stundas uz cietiem beņķiem aukstā vilcienā līdz Liepājai – kuru ar tādu servisu tagad iekārdināsiet? Vai gribat pusotru diennakti kratīties līdz Berlīnei, ja lidmašīna uz turieni lido trīsreiz dienā un ceļā pavada divas stundas?
    Pie tam, visā Eiropā vilciens tagad ir ērts, bet ne lēts transports. Kurš būs gatavs maksāt Ls 2 par vienas pieturas braucienu? Vai Ls 200 par braucienu līdz Varšavai? Bet Anglijā, Vācijā, Francijā tādas cenas ir.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > andrisskrastins 05.06.2010. 16.18

    Un nemaz nebūšu pārsteigta, ja igaiņi saņems reālu atbalstu no Eiropas Komisijas un citām institūcijām.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

Nils 05.06.2010. 16.22

Senos laikos jau bija, es pats 1993.g.braucu ar ig.vilcienu. Latvija jau tik uz Krieviju velk… Kauns un negods.

+11
0
Atbildēt

0

pavluts 05.06.2010. 15.51

Es domāju, ja vagoni būtu komfortabli, es labprāt izmantotu kādreiz tādu iespēju, bet tikai kā atpūtas braucienu, jo pa tagadējiem sliežu ceļiem tas varētu būt visai ilgs brauciens.

+5
0
Atbildēt

2

    andrisskrastins > pavluts 05.06.2010. 15.53

    Ar normālu dīzeli tas nemaz tik ilgi nav.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Arija Saleda > pavluts 05.06.2010. 16.32

    Vispār esot stratēģiskais plāns elektrificēt visu LV dzelzceļu. Stulbums ir ar to sliežu platumu, ja mums būtu eiropas platuma sliedes, būtu reāli un leitderīgi veidot savienojumu uz varšavu, agrāk riteņus mainīja 4 h, cik tagad nezinu.
    Vienīgi lai veidotu normālu satiksmi papriekšu ir jāatjauno vietējais dzelzceļs, lai kādam kas no Varšavas vai Tallinas pa dzelzceļu grib nokļūt Liepājā vai Ventspilī tas būtu reāli izdarāms

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu