Aptauja: Reklāmas ietekmē vēlēšanu rezultātu • IR.lv

Aptauja: Reklāmas ietekmē vēlēšanu rezultātu

24
Ieva Čīka, LETA

Teju puse iedzīvotāju uzskata reklāmu daudzumu pirms Saeimas vēlēšanām par izšķirīgu iznākumam

Gandrīz puse jeb 44% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka reklāmu daudzums pirms Saeimas vēlēšanām lielā mērā ietekmē to rezultātus. Tā liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras "TNS Latvia" aprīlī sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu "900 sekundes” veiktais pētījums.

Aptuveni divas piektdaļas ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju atzinušas, ka reklāmu daudzums presē, televīzijā, radio un citur pirms Saeimas vēlēšanām "lielā mērā" ietekmē Saeimas vēlēšanu rezultātus. No šī pulka 15% uzskata, ka reklāma "ļoti lielā mērā" ietekmē vēlēšanu rezultātus, bet 29% uzskata, ka reklāmu daudzums drīzāk ietekmē Saeimas vēlēšanu rezultātus.

Katrs ceturtais aptaujātais jeb 24% uzskata, ka reklāmu daudzums pirms Saeimas vēlēšanām ne ietekmē, ne arī neietekmē Saeimas vēlēšanu rezultātus.

11% uzskata, ka reklāma pirms Saeimas vēlēšanām drīzāk neietekmē vēlēšanu rezultātus, bet 14% aptaujāto ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka reklāmu daudzums pirms Saeimas vēlēšanām nemaz neietekmē to rezultātus.

Aptaujā visā Latvijā iztaujāti 750 ekonomiski aktīvie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

Komentāri (24)

tetrapack 05.05.2010. 11.49

“Katrs ceturtais aptaujātais jeb 24% uzskata, ka reklāmu daudzums pirms Saeimas vēlēšanām ne ietekmē, ne arī neietekmē Saeimas vēlēšanu rezultātus.”

Ne ietekmē, ne arī neietekmē. Ģeniāli. :)

+9
0
Atbildēt

2

andrisskrastins 05.05.2010. 11.44

Gandrīz puse būtu 49%, nevis 44%. Turklāt kā redzam, ļoti lielā mērā pulks ir neliels. Lielākā daļa ir pa vidu – kas uzskata, ka protams, reklāma ietekmē rezultātu. Tikai jautājums – pa cik ietekmē.

Turklāt mani interesē sociālo aptauju veicēja viedoklis, kāpēc jautājums ir noformulēts tieši šādi? Vai mēs mēram cilvēku bezspēcīguma indeksu? Apātijas? Vai arī paranojas? Kāpēc jautājums nebija – vai jūs ietekmē reklāmas vēlēšanās?

+6
-1
Atbildēt

1

    austrisv > andrisskrastins 05.05.2010. 13.44

    Es piekrītu, ka jautājumu vajadzēja uzstādīt personiski, vai Tevi ietekmē reklāmas pirms vēlēšanām?
    Tā uzdots jautājums , kā aptaujā, jau parāda kaut kādu citu ainu!
    Ja man uzdotu šādi jautājumu kā aptaujā, es arī atbildētu, ka ietekmē vēlēšanu rezultātus reklāmas. ja uzdotu jautājumu, vai mani personiski ietekmē reklāmas, tad atbildētu, ka neietekmē nemaz!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

re_marx 05.05.2010. 12.11

Pecisk – neviens jau neatzīsies, ka tieši viņu ietekmē. Un atbildot uz aptaujas jautājumu – protams ka ietekmē, citādi jau neviens nereklamētos.

+4
0
Atbildēt

1

    andrisskrastins > re_marx 05.05.2010. 12.17

    Nenoliedzami ietekmē :) Bet nu laikam pret šo arī jāizturas kā pret jebkuru aptauju – ar krietnu devu sāls.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu